Naujasis Roko Baciuškos „Defender Dakar D7X-R“ prototipas pristatytas Gudvudo greičio festivalyje

„Defender Dakar D7X-R“ prototipas | Organizatorių nuotr.
„Defender Dakar D7X-R“ prototipo pasaulinė premjera įvyko praėjusį savaitgalį garsiajame Gudvudo greičio festivalio sprinto ruože, tęsiantis aktyviems bandymams prieš dalyvavimą 2026 metų Dakaro ralyje bei Pasaulio ralio-reidų čempionate (W2RC).
Ralio automobilis buvo demonstruojamas visuose keturiuose festivalio dienų važiavimuose žymiuoju sprinto ruožu, taip pat išbandytas bekelės („Off-Road“) arenoje su ekstremaliais kraštovaizdžiais ir sudėtingomis trasomis.
„Festival of Speed“ lankytojai turėjo unikalią galimybę pirmą kartą pamatyti automobilius, kurie varžysis atnaujintoje „Stock“ kategorijoje, skirtoje gamyklinės gamybos modeliams, 2026 m. Dakaro ralyje ir W2RC. „Defender Dakar D7X-R“ yra sportinė „Defender 110“ versija. Atnaujinta „Stock“ kategorija taps ženkliai konkurencingesnė ir idealiai tiks autentiškai parodyti ekstremalias „Defender“ galimybes bei patikimumą.
Festivalyje pirmą kartą pasirodė ir keturis Dakaro greičio ruožus laimėjusi Sara Price bei legendinis Stéphane'as Peterhanselis, kuris Dakaro ralio nugalėtoju tapo net 14 kartų. Abu sportininkai, kartu su Roku Baciuška, neseniai buvo pristatyti kaip oficialūs „Defender“ komandos vairuotojai.
Dalindamasi savo įspūdžiais, Sara Price sakė: „Man labai patiko būti Gudvude – čia tiek daug visko vyksta. Įveikiau garsųjį sprinto ruožą keturis kartus, tai buvo tiesiog nuostabu. Taip pat išbandžiau trasą bekelės arenoje, kuri buvo itin smagi, nes kiekvieną kartą sėdusi į šį automobilį jaučiu didžiulį jaudulį. Automobilis paliko puikų įspūdį – jis turi viską, ko reikia. Gudvude pristatėme savo prototipą, tačiau netrukus viskas taps dar rimčiau, nes mūsų lenktyninis „Defender“ automobilis jau greitai bus užbaigtas, ir prasidės tikrieji bandymai.“
Stéphane'as Peterhanselis pridūrė: „Buvo didelė garbė dalyvauti Gudvude. Ilgus metus mane žavėjo garsusis sprinto ruožas, o dabar turėjau galimybę jį įveikti pats. Tai buvo puikus renginys, kurio metu smagiai pabendravau su senais draugais ir susitikau su sirgaliais.
Laukiu artimiausių pasiruošimo mėnesių prieš mūsų startą Dakare, „Stock“ kategorijoje. Sugrįžti prie ištakų su gamykliniu automobiliu, ypač „Defender“, kuris yra geriausias bekelės prekių ženklas, – man didelė garbė būti to dalimi. Stengsimės su „Defender“ Dakare parašyti naują istorijos skyrių. Tai bus nuotykis ir puiki galimybė parodyti, ką sugeba serijinis automobilis.“
„Defender Rally“ komanda toliau plečiasi ir pristato pirmuosius oficialius partnerius. Oficialiuoju skysčių tiekėju tampa „Castrol“, kuris lenktyninį automobilį aprūpins būtinomis priemonėmis, užtikrinančiomis optimalią galią ir patikimumą visuose penkiuose W2RC čempionato etapuose. Be to, oficialiu ekspedicinės aprangos tiekėju tapo britų ekspedicijų ir aukštos kokybės aprangos bendrovė „Shackleton“, kuri „Defender“ komandos narius aprūpins aukšto efektyvumo viršutiniais drabužiais ir techniniais sluoksniais tiek bandymų, tiek varžybų metu.
Pirmasis „Defender Dakar D7X-R“ prototipas buvo bandomas balandžio mėnesį Maroko smėlio kopose. Komanda šių bandymų metu sukaupė daug vertingų duomenų, kuriuos panaudojo kitame programos etape. Antrasis prototipas, pirmą kartą viešai pristatytas Gudvudo greičio festivalyje, pasižymi keletu atnaujinimų, kurie dar geriau atitinka automobilio eksploatacinius reikalavimus ir yra artimesni oficialiai lenktyninio automobilio specifikacijai, kuri bus pristatyta vėliau šiais metais. Tarp atnaujinimų – pagal specialų užsakymą pagaminti 17 colių ratai su 35 colių padangomis, užtikrinančiomis didesnį patvarumą, padidintas tarpvėžės plotis ir prošvaisa, atitinkantys galutinio lenktyninio automobilio specifikacijas ir suteikiantys didesnių galimybių bekelėje, taip pat žymiai patobulintas, automobilių sporto reikalavimus atitinkantis vairo mechanizmas, užtikrinantis tikslų valdymą, bei pašalinta standartinė išmetimo sistema, pagerinanti išmetamųjų dujų srautą.
Apie „Defender“
„Defender“ siekia neįmanomų dalykų. Kiekvienas „Defender“ šeimos narys yra kryptingai suprojektuotas, itin norimas ir labai patvarus. Tai tarsi šiuolaikinis herojus, gerbiantis praeitį, bet kartu numatantis ateitį.
Galimi 90, 110 ir 130 kėbulų tipai, iki aštuonių sėdimų vietų, kiekvienas iš jų yra savotiškai charizmatiškas.
Įgyvendinant tvarumo kupiną šiuolaikinės prabangos viziją, „Defender 110“ galima įsigyti kaip elektrinį hibridinį automobilį.
„Defender Hard Top“ yra nuoroda į verslo pasaulį, o 90 ir 110 kėbulo tipai užtikrina profesionaliam naudojimui reikalingą pajėgumą.
Nuo 1948 m. tapęs laisvės simboliu, „Defender“ remia humanitarinę ir gamtosaugos veiklą kartu su Tarptautiniu Raudonojo Kryžiaus ir Raudonojo Pusmėnulio judėjimu ir „Tusk Trust“.
„Defender“ yra dalis „Land Rover“ – tai pasitikėjimo ženklas, sukurtas remiantis 75 metų patirtimi technologijų srityje ir pirmaujančiomis pasaulyje bekelės galimybėmis.
„Defender“ yra sukurtas ir sukonstruotas Jungtinėje Karalystėje ir parduodamas 121 šalyje. Jis priklauso JLR prekių ženklų grupei kartu su „Range Rover“, „Discovery“ ir „Jaguar“.
Apie „Defender Rally“ „Defender“ nuolat įveikia tai, kas atrodo neįmanoma, o „Defender Rally“ komanda tai įkūnija ekstremaliu būdu – pademonstruodama aukščiausią automobilio galimybių, patikimumo ir ištvermės lygį sudėtingiausiomis sąlygomis.
2025 m. „Defender“ tapo oficialiu Dakaro ralio automobilių partneriu, o partnerystė tęsis ir 2026, 2027 bei 2028 metais. Nuo 2026 m. „Defender“ taip pat startuos FIA Pasaulio ralio-reidų čempionate (W2RC), varžydamasi „Stock“ kategorijoje – tai bus pirmasis iš trijų metų trunkančios programos sezonų.
„Defender“ automobilio galimybės sukurtos taip, kad jis įveiktų sunkiausias įmanomas sąlygas, o Dakaro ralis taps svarbiausiu šių galimybių išbandymu. Lenktyninis automobilis išlaiko originalią tvirtą, specialiai sukurtą „D7x“ kėbulo architektūrą, kuri naudojama ir serijiniame „Defender“. Automobilio pagrindą sudaro lengva aliuminio monokoko konstrukcija, užtikrinanti itin standžią kėbulo struktūrą. Papildomai jame sumontuotas „Defender OCTA“ naudojamas 4,4 litro darbinio tūrio, dviejų turbinų V8 variklis, užtikrinantis išskirtinę dinamiką ir važiavimo savybes.
Nors lenktynėse „Defender“ startuos tik nuo 2026 metų, automobilis jau 2025 metais atliko svarbų vaidmenį Dakaro ralyje kaip oficialus renginio partneris. 20 automobilių „Defender“ parkas buvo naudojamas renginio metu – nuo starto Bišoje, Saudo Arabijoje, iki finišo Šubaitoje, pervežant lenktynių pareigūnus bei VIP žiniasklaidos atstovus. Dar šeši specialiai paruošti „Defender“ rekognoskuotės automobiliai bus naudojami Dakaro ralio organizatorių trasų planavimo darbams 2026, 2027 ir 2028 metų renginiuose.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.