„Rally Žemaitija“ trasose debiutuos ralio meistras iš JAV

„Rally Žemaitija“ trasose debiutuos ralio meistras iš JAV | Organizatorių nuotr.
Lietuvos ralio čempionatų istorijoje pirmą kartą debiutuos vienu geriausių Šiaurės Amerikos ralio meistrų tituluojamas Markas Piatkowskis. Emigrantų iš Lenkijos šeimoje gimęs ir anapus Atlanto užaugęs lenktynininkas turi sukaupęs 15 metų patirtį ir gana solidžią trofėjų kolekciją. Kelmėje svečias startuos Mindaugo Varžos dirbtuvėse „MV sport“ sukonstruotu „Hyundai i20 VRT Proto Lt“ automobiliu, o stenogramą jam skaitys šešis kartus „Rally Žemaitija“ triumfavęs šturmanas Andris Malnieks.
Intriguojantis debiutas svarbus mažiausiai dėl poros priežasčių. Kaip žinia, Amerikoje klasikinio ralio pirmenybės populiarumu neprilygsta nei NASCAR, nei „IndyCar“, nei „Drag“, nei bekelės „Baja 1000“ serijoms. Todėl mūsiškiams sportininkams „pasimatuoti“ automobilio valdymo techniką su šešis kartus savo klasėje JAV ralio čempionate laimėjusiu varžovu, neabejotinai bus labai įdomu. Kita vertus, pats Markas atvirauja žinąs koks lietuviško ralio lygis ir pripažįsta neturįs nepamatuotų lūkesčių. Bendraudamas su tinklalapio „Ralio savaitė“ kūrėjais jis patikino, kad nors Šiaurės Amerikoje yra keletas labai stiprių komandų, visgi nieko panašaus į tai, ką matome Europoje. Jis pats Senojo žemyno ralį savo akimis yra matęs tik vieną karą, kai startavo „Rally della Val D’Orcia“ varžybose Italijoje su „Volkswagen Polo N5“, tačiau jų finišo nepasiekė dėl techninių problemų.
„Manau, „MV Sport“ sukonstruotas „Hyundai i20 VRT Proto Lt“ galėtų būti pretendentas kovoje dėl aukščiausių vietų Amerikoje“, – dėsto M. Piatkowskis.
Ar taip iš tiesų gali nutikti, turėtume sužinoti visai netrukus. Į Lietuvą Markas atkeliauja po bemaž pusmetį vykstančių derybų su M. Varža dėl galimybės imtis „MV sport“ atstovavimo JAV rinkoje. Juo labiau, kad pats Mindaugas apie šį projektą kalba aiškiai juntama optimizmo gaida balse.
„Amerikos klasikinio ralio mašinų parke bene 80 proc. sudaro „Subaru“ automobiliai. Kadangi mes savo prototipą sukūrėme „Subaru“ platformoje ir naudodami daug šio gamintojo detalių, tikiuosi niekam nereikės dėstyti ralio technikos abėcėlės – kokie dalykai paverčia automobilį greitu ralio trasoje, kas lemia gerą valdymą ir kaip galimybė naudoti standartines detales koreguoja dalyvavimo lenktynėse biudžetą. Juo labiau, kad mūsų dirbtuvėse pagaminti automobiliai jau ne vienose varžybose įrodė esantys ne tik konkurencingi, bet ir galintys atvežti pergalę“, – pasakoja M. Varža.
Pasakodamas apie planuojamą invaziją į Ameriką, Mindaugas pastebi, kad ten ralio entuziastai sprendžia iš esmės tas pačias problemas, kaip ir Lietuvoje: kaip gauti sąlyginai nebrangią, bet profesionaliai lenktynėms paruoštą techniką.
„Turintys solidžius biudžetus gali naudotis „Subaru USA“ paslaugomis, bet visa tai kainuoja tiek pat, kiek startuoti Europoje su WRC lygio automobiliais. Kita alternatyva – iš esmės standartinės mašinos ir jokios tarpinės opcijos, kokią turime mes su nacionalinių klasių lygio technika. Apie šiuos dalykus ilgai diskutavę su Marku, sutarėm, kad jis pats „Rally Žemaitija“ trasose išbandys Kaune sukonstruotą ralio automobilį ir jei detaliai susipažinus koncepcija nuomonė nepasikeis – pabandysim lietuviškas ralio mašinas pasiūlyti amerikiečiams. Jų gamybos kaina ir eksploatacijos kaštai mažiausiai triskart mažesni nei R5 automobilių, todėl pasiūlymas iš tiesų patrauklus. Juo labiau, kad susidomėjimas klasikiniu raliu Amerikoje pastaraisiais metais sparčiai auga“, – dėsto M. Varža.
Šiais metais „Rally Žemaitija“ startuos 69 ekipažai. Be JAV ralio mokyklą reprezentuosiančio M. Piatkowskio, čia bus sportininkai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Lenkijos ir Ukrainos. Šeštadienį, birželio 14-ają visų dalyvių lauks 10 greičio ruožų, kurių ilgis – 112 km, o bendras ralio maršrutas sieks apie 315 km.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.