Prieš Europos ralio kroso čempionato pradžią – sunki Ryčio Gurklio pergalė Latvijoje

Prieš Europos ralio kroso čempionato pradžią – sunki Ryčio Gurklio pergalė Latvijoje | Organizatorių nuotr.
Šiais metais Europos ralio kroso čempionate startuosiantis Rytis Gurklys apšilimui prieš sezoną pasirinko lenktynes Latvijoje. Per dvi dienas sportininkas įveikė du etapus, kuriuose netrūko nuotykių, gedimų ir incidentų. Tačiau galiausiai jaunasis lenktynininkas į viršų kėlė pirmosios vietos trofėjų.
Pirmąją varžybų savaitgalio dieną Rytis Gurklys varžėsi „Nordic“ čempionato etape. Varžybos lietuviui prasidėjo gana sudėtingai, kadangi toje pačioje klasėje varžėsi ir galine ašimi varomi automobiliai su turbinomis, išvystantys net 600 arklio galių, todėl startuojant jie turėjo pranašumą prieš priekine ašimi varomus modelius.
Visą dieną atkakliai kovojęs Rytis Gurklys dienos gale vis tiek stovėjo pirmoje starto pozicijoje, tačiau finale jis susidūrė su techninėmis problemomis.
„Tikėjau, kad turiu galimybę laimėti. Buvau nusiteikęs, kad viskas bus gerai. Tačiau po starto mus vėl ėmė lenkti galine ašimi varomi automobiliai, patekau į šiokį tokį susistumdymą. Toliau važiuojant pajutau, kad tarsi prispaustas ratas, sunku sukinėti vairą. Vėliau, kaip po to paaiškėjo, nutrūko įpurškimo sistemos laidas ir automobilis užgeso. Finale teko sustoti ir nebaigti varžybų. Buvau nusiminęs, nes žinojau, kad galiu laimėti“, – sakė Rytis Gurklys.
Po nesėkmingo finalo ir patirto gedimo ekipos mechanikai ėmė inspektuoti Ryčio Gurklio „Audi“ automobilį ir ieškoti problemos, dėl kurios užgeso variklis. Galiausiai užvedus variklį paaiškėjo, kad šis veikia ne taip, kaip turėtų. Patikrinus uždegimo žvakes paaiškėjo, kad vienos iš jų galas nutrūkęs. Pakeitus žvakes automobilio variklis ir toliau rodė kaprizus ir tik pakeitus purkštukus problema dingo.
Komanda su nekantrumu ėmė laukti kitos dienos. Tądien buvo numatytas Latvijos-Lietuvos ralio kroso čempionato pirmasis etapas. Ir vos Rytis Gurklys išvažiavo į startą, paaiškėjo naujos techninės problemos, dėl kurių ekipa turėjo remontuoti automobilį ir taip praleisti net trečdalį startų.
„Sekmadienį važiuojant į treniruotes pajutau, kad neveikia vairo stiprintuvas. Tačiau vėliau paaiškėjo, kad strigo vairo kolonėlė. Parsistūmus mašiną į palapinę ir ją pakėlus vėl viskas atsigavo, viskas veikė. Vėl grįžome į startą, bet teisėjai šiame važiavime jau nebeleido startuoti, nes pavėlavome.
Nusprendėme, reikia pakeisti vairo kolonėlę. Pakeitus kolonėlę ši apskritai neveikė. Vairas nesisuko visai. Paaiškėjo, kad ta nauja kolonėlė tiesiog buvo brokuota, nes įdėjus kitą atsarginę kolonėlę problema buvo išspręsta. Tačiau per tą laiką praleidome pirmą kvalifikacinį važiavimą, todėl išvažiavau tik į antrąjį“, – sakė Rytis Gurklys.
Antrame važiavime Ryčiui Gurkliui pavyko prasimušti iki antrosios vietos. Trečiame važiavime Rytis Gurklys nusprendė nešildyti padangų prieš startą, nes ši procedūra Europos ralio kroso čempionate yra uždrausta. Todėl Rytis Gurklys nusprendė čia išbandyti startą be padangų šildymo. Ir šis eksperimentas pavyko ne itin sėkmingai.
„Startas buvo blogas ir nukritau pozicijomis žemyn, bet pavyko pasivyti varžovus ir finišuoti trečioje vietoje. Finale startavau iš paskutinės pozicijos, devintosios vietos. Po starto susidūrė trys lietuviai, o aš pralindau. Vėliau pasivijau visus, kurie buvo pabėgę į priekį ir galiausiai laimėjau finalą. Buvo tikrai sunkus savaitgalis, abi dienos nelengvos, lydėjo gedimai, bet pavyko pasiekti pergalę“, – sakė Rytis Gurklys.
Šių metų Ryčio Gurklio planuose yra numatyti penki Europos ralio kroso čempionato. Pirmasis įvyks Portugalijoje gegužės 31-ą dieną. Vėliau lauks dar keturi etapai Švedijoje, Vengrijoje, Suomijoje ir Turkijoje.
Be to, Rytis Gurklys šiemet tikisi išbandyti ir „SuperCars“ kategorijos bolidą bei juo pasirodyti viename iš Latvijos ir Lietuvos ralio kroso čempionato etapų.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.