Rokas Baciuška tapo Peterhanselio komandos draugu ir gamyklinės „Defender“ komandos lenktynininku

Rokas Baciuška | Organizatorių nuotr.
Trečiadienį oficialiai buvo pranešta, kad Rokas Baciuška tapo gamyklinės „Defender“ komandos vairuotoju bei su „Defender Dakar D7X-R“ ruošis 2026 m. Dakaro raliui ir Pasaulio ralių-reidų čempionatui (W2RC).
„Defender Rally“ komanda iš karto pristatė pirmuosius du savo lenktynininkus: 14 kartų Dakaro ralį laimėjusį prancūzą Stephane’ą Peterhanselį ir R. Baciušką.
„Defender Dakar D7X-R“ prototipas, kuris varžysis „Stock“ kategorijoje, jau išbandytas Sacharos dykumoje – visureigis dėvi išskirtinį maskuojantį dizainą prieš oficialų komandos pristatymą šiais metais
Britų nuotykių simbolis, prekės ženklas, „Defender“ žengė svarbų žingsnį pasirengimo link, siekiant debiutuoti Pasaulio ralio–reidų čempionate (W2RC) – atliktas pirmasis prototipo Defender Dakar D7X-R bandymas Maroke.
S. Peterhanselis dalyvavo bandymuose Maroke, kur sėkmingai įveikė pirmąsias trasas su „Defender Dakar D7X-R“ prototipu.
Legendinis ir nepalaužiamas „Defender“ – 4x4 automobilis, sukurtas ypatingam tvirtumui ir ištvermei – pirmą kartą pasirodys gamyklinės komandos sudėtyje Dakaro ralyje. Trijų automobilių komanda varžysis „Stock“ kategorijoje, skirtoje serijinės gamybos pagrindu sukurtiems automobiliams. Dviejų automobilių komanda taip pat dalyvaus visuose 2026 m. W2RC čempionato etapuose.
Jamesas Barclay’us, JLR Motorsport generalinis direktorius, sakė: „Pirmasis oficialus „Defender Dakar D7X-R“ prototipo bandymas – tai itin svarbus žingsnis ir startas intensyviam pasiruošimo laikotarpiui iki Dakaro. Komanda dirba puikiai, ruošdamasi sunkiausioms bekelės lenktynėms pasaulyje – o jos jau visai netrukus, vos už aštuonių mėnesių.
Taip pat labai džiaugiuosi galėdamas pristatyti pirmuosius mūsų pasaulinio lygio lenktynininkus. Visame pasaulyje garsus Stéphane’as Peterhanselis komandai atneš milžinišką praktinės patirties bagažą – jis sėkmingiausias Dakaro lenktynininkas istorijoje. Jo žinios – neįkainojamos mūsų programai.“
Rokas Baciuška – viena perspektyviausių jaunųjų ralio žvaigždžių pasaulyje, nuo pat debiuto Dakare 2022 m. pademonstravęs įspūdingus rezultatus – tais metais jis tapo T4 klasės FIA pasaulio čempionu.“
Turėdami Stephane’ą ir Roką komandoje bei įsibėgėjančius „Defender Dakar D7X-R“ bandymus, žengiame į labai jaudinantį komandos raidos etapą.“
„DEFENDER DAKAR D7X-R“
„Defender Dakar D7X-R“ – tai specialiai sukurta, serijinės gamybos pagrindu paremta varžybinė automobilio versija, kuri dalinsis ta pačia tvirta „D7x“ aliuminio kėbulo konstrukcija, transmisija ir pavarų sistemos išdėstymu kaip ir serijiniai „Defender“ automobiliai – tai įrodo išskirtinį patvarumą ir tvirtumą. „Defender Dakar D7X-R“ varomas 4,4 litro dviejų turbinų V8 varikliu, o prototipas padengtas išskirtiniu kamufliažiniu dizainu. Automobilis buvo išbandytas atšiauriuose Sacharos dykumos smėlynuose siekiant patvirtinti patikimumo, patvarumo ir pravažumo kriterijus.
Kaip ir „Defender“ šūkis „embrace the impossible“, taip ir vairuotojams būtinas ne tik fizinis, bet ir psichologinis tvirtumas, norint pasiekti sėkmės. Vairuotojai bus ekstremaliai išbandomi pačiomis sunkiausiomis sąlygomis, ir tik tie, kurie turi ryžto, drąsos ir nuotykių dvasios, galės įveikti šį iššūkį. Visi „Defender Rally“ komandos nariai demonstruos ne tik greitį ir techninį meistriškumą, bet ir ištvermę, varžydamiesi karščiausioje kovos aplinkoje. Mark Cameron, „Defender“ generalinis direktorius, sakė:
„Tai puikus jausmas – pirmą kartą pasidalinti su pasauliu „Defender Dakar D7X-R“ prototipo vaizdais. Komanda įgauna formą, o „Defender“ ruošiamas startui „Stock“ kategorijoje – tai reiškia, kad varžybinė „D7X-R“ versija bus itin artima serijiniam „Defender“. Taip pat ypatinga akimirka paskelbti mūsų du W2RC čempionato vairuotojus – Stéphane’ą ir Roką – kiekvienas jų į komandą atneša unikalių savybių, o žmogaus ištvermė yra kertinė sėkmės sudedamoji dalis pasaulio ralio-reidų čempionate.
Dalyvavimas „Dakar“ ralyje ir W2RC bus aukščiausio lygio „Defender“ pravažumo, patvarumo ir našumo išbandymas. Netrukus mūsų varžybinis „Defender D7X-R“ išriedės į pasaulinę sceną.“
ROKAS BACIUŠKA
Prie Peterhanselio naujai sukurtoje komandoje prisijungia ir R. Baciuška – vienas perspektyviausių jaunųjų talentų ralio pasaulyje bei pirmasis lenktynininkas FIA istorijoje, tapęs pasaulio čempionu dviejose skirtingose kategorijose. 2022 m. Rokas debiutavo Dakaro ralyje – jis buvo jauniausias lietuvis šiose lenktynėse – ir užėmė trečią vietą T4 klasėje. Tais pačiais metais jis laimėjo 2022 m. „Rallye du Maroc“ ir užkopė ant podiumo dar tris kartus, iškovodamas bendrą W2RC T4 klasės čempiono titulą. 2023 m. Dakare Rokas buvo antras T4 klasėje, o 2024 m. – trečias T3 klasėje. Rokas demonstruoja įspūdingus rezultatus W2RC čempionate ir sieks dar didesnių pergalių su „Defender“ 2026 m. sezone.
Rokas Baciuška sakė: „Esu be galo laimingas debiutuodamas Dakaro ralyje „Stock“ kategorijoje, ypač su „Defender“ komanda. Tai istorinis momentas automobilių sporte ir pačiam prekės ženklui, todėl džiaugiuosi būdamas šios istorijos dalimi.
„Defender“ – tai neįtikėtinas vardas, siejamas su nenugalimumu ir iššūkių įveikimu, todėl labai didžiuojuosi tapęs šio projekto dalimi. Nekantrauju pradėti darbą su komanda ir pirmą kartą išbandyti „Defender D7X-R“ ruošiantis 2026 m. Dakaro raliui.“
STEPHANE’AS PETERHANSELIS
Pripažįstamas sėkmingiausiu Dakaro ralio lenktynininku visų laikų istorijoje, Peterhanselis – kuris atliko „Defender“ bandymus Sacharos dykumoje – puikiai pažįsta dykumų iššūkius. 59-erių sportininkas Dakare varžėsi jau 35 kartus tiek motociklu, tiek automobiliu ir yra laimėjęs šias legendines lenktynes net 14 kartų. 2026 m. Stéphane'as atstovaus „Defender“ komandai visuose Pasaulio ralio-reidų čempionato (W2RC) etapuose, atnešdamas su savimi milžinišką patirtį ir žinias. Jis padės formuoti „Defender“ ateitį šiose varžybose bei sieks dar labiau pagerinti savo pergalių rekordą.
S. Peterhanselis sakė: „Džiaugiuosi galėdamas pradėti naują etapą su „Defender“. Pasaulio ralio-reidų čempionatas – tai aukščiausias ralio ir bekelės sporto lygis, o „Defender“ – ikoniškas ir itin pajėgus visureigis, tad man tai – tobula kombinacija. Komanda yra pasiryžusi kovoti čempionate ir turi didelę aistrą pergalei. Nekantrauju priimti šį naują iššūkį ir tikiuosi, kad kartu su „Defender“ lipsime ant aukščiausio podiumo laiptelio.
Nors Dakaro ralyje esu dalyvavęs daug kartų – tiek motociklu, tiek automobiliu – labai įdomu pirmą kartą startuoti „Stock“ kategorijoje. Esu pasirengęs šiam iššūkiui su naująja komanda. Buvo nuostabu pirmąkart sėsti prie „Defender D7X-R“ prototipo vairo Maroke. Nors tai dar tik pradžia, bandymų eiga nuteikia pozityviai ruošiantis mūsų debiutui Dakare 2026-aisiais.“
TREČIASIS VAIRUOTOJAS IR NAVIGATORIAI
Trečiasis vairuotojas, kuris prisijungs prie komandos Dakaro ralyje, bus paskelbtas vėliau, kartu su visų sportininkų šturmanų pavardėmis.
W2RC „STOCK“ KATEGORIJA
2026 m. W2RC čempionate įsigalios naujos taisyklės, kurios padarys „Stock“ kategoriją gerokai konkurencingesnę. FIA ir Dakaro organizatoriai reaguoja į augantį aukštos klasės 4x4 ir SUV automobilių populiarumą bei pajėgumą. Pagal naują reglamentą bus leidžiami didesni techniniai patobulinimai, kurie leis „Defender“ pademonstruoti savo tvirtumą ir pajėgumą pačiomis ekstremaliausiomis sąlygomis.
Oficialių „Defender“ lenktyninių automobilių gamyba jau pradėta – jų kėbulai išriedėjo iš JLR gamyklos Nitros mieste. Prieš oficialų komandos pristatymą dar šiemet bus vykdoma intensyvi bandymų programa, ruošiantis 2026 m. Dakaro raliui ir W2RC sezonui.