Viskas arba nieko: vyriausias „Lithuanian Rally4 Trophy“ dalyvis turės vienintelę galimybę kovoti dėl istorinio prizo

„Peugeot 208 Rally4“ | Komandos nuotr.
Likus 2 savaitėms iki „Lithuanian Rally4 Trophy“ starto, savo planus atskleidė vienas perspektyviausių jaunosios kartos pilotų Klaudas Bučinskas. 25-erių panevėžietis tapo vyriausiu dalyviu, kuris šiemet varžysis dėl 80 tūkstančių eurų vertės stipendijos ir galimybės startuoti kitų metų Europos ralio čempionate. Lenktynininkui tai bus vienintelis šansas kovoti dėl vertingiausio prizo Lietuvos ralio istorijoje.
Klaudas atrado automobilių sportą dar vaikystėje. Panevėžietis augo artimoje kultūrinėje aplinkoje, apsuptoje lenktynių. Jaunuolis pirmą kartą prie sportinio automobilio vairo atsisėdo vos 10-ties ir jau dalyvaudavo įvairiose žieminėse varžybose ant užšalusio ledo. Kiek vėliau Klaudas savo įgūdžius tobulino slalomo trasose ir tapo šios disciplinos daugkartiniu šalies čempionu. Po kurio laiko jaunojo sportininko karjeroje atsirado Palangos „1006 km lenktynės„, kuriose jis dalyvauja kone kasmet nuo 2019 metų.
Visgi, pastaraisiais metais K. Bučinskas didžiausią dėmesį skiria dalyvavimui ralio varžybose. Pilotas pradėjo varžytis mini ralio čempionate ir iškart tapo vienu greičiausiu dalyviu. Galiausiai, Klaudas, pilotavęs BMW markės automobilį, liko tik per plauką nuo absoliutaus čempiono titulo.
Toks pasiekimas jaunosios kartos atstovą paskatino išbandyti save aukščiausioje šalies ralio lygoje. Debiutinis sezonas Lietuvos automobilių ralio čempionate sportininkui klostėsi sėkmingai: po itin įtemptos trikovės su Emiliu Kucka bei Marku Buteikiu, sportininkas nusileido tik pastarajam ir liko antras „LARČ 9“ įskaitoje.
Šiemet K. Bučinskas metė dar vieną iššūkį sau – startuoti „Lithuanian Rally4 Trophy“ čempionate, kuriame varžysis jaunieji Lietuvos ralio talentai su tarptautinės „Rally4“ klasės automobiliais.
Lenktynininkas džiaugiasi prisijungęs prie čempionato dalyvių gretų: „Jau praėjusio sezono pabaigoje turėjau mintį įsigyti „Rally4“ techniką ir su ja dalyvauti Estijos čempionate. Buvusio automobilio nepavyko greitai parduoti, todėl atidėjau šią mintį į šoną. Tačiau sausio mėnesį buvo paskelbta apie „Lithuanian Rally4 Trophy“ projektą ir kraujas vėl užvirė. Šie metai turbūt bus konkurencingiausi mano karjeroje, visi bus labai greiti, o ir ant kortos pastatytas įspūdingo dydžio prizas. Jau šią savaitę pradedame aktyvų pasiruošimo maratoną. Turime susidarę treniruočių grafiką: 6 iš 7 dienų skirsime pasiruošimui, į kurį įeina ir greičio ruožų susirašinėjimas, bei pirmasis išvažiavimas su automobiliu. Visagino ralį praleisime, tačiau iki „7bet Rally Lazdijai“ dar turėsime keletą testų ir tikiuosi atvyksime į pirmąjį čempionato etapą jau geriausioje formoje“, – nekantriai laukdamas pirmojo starto pasakojo K. Bučinskas.
Nemenką įvairių lenktynių patirtį turintis jaunasis sportininkas pasirinko pilotuoti „Peugeot 208 Rally4“ automobilį. Naujasis pirkinys turi 1,2 litro, 3 cilindrų variklį, išvystantį 212 arklio galias bei 290 Nm sukimo momentą, o puikų valdomumą užtikrina pilnai reguliuojama pakaba.
K. Bučinskas džiaugėsi atsivėrusia galimybe pilotuoti tikrą sportinį gamyklinį automobilį: „Mano noras važiuoti su „R2“ ar „Rally4“ kategorijos technika buvo dar prieš pradedant karjerą ralyje, kadangi iki tol turėjau patirties tik su priekiniais ratais varomais automobiliais. Visgi, tuo metu tikrai buvo neįkandama misija jį įsigyti. Tačiau atsiradus tokiai galimybei supratau, kad daugiau tokio šanso nebus ir reikia daryti tai dabar. Daug dirbome tarpsezonyje, pardaviau „BMW E46 Compact“ ir pagaliau pavyko įsigyti gamyklinį automobilį. Bus nemažai iššūkių perprasti šį automobilį, tačiau nemažas valandų kiekis praleistas simuliatoriuje ir patirtis važiuojant priekiu varomu automobiliu vaikystėje tikiu, kad padės adaptuotis greitai“, – savo įžvalgomis dalinosi lenktynininkas.
25-erių K. Bučinskas bus vyriausias „Lithuanian Rally4 Trophy“ čempionato dalyvis. Šiose pirmenybėse yra leidžiama dalyvauti vairuotojams iki 26 metų amžiaus, todėl sportininkas turės tik vienintelę galimybę kovoti dėl istorinio prizo. Pergalės atveju, panevėžietis kitąmet startuotų Europos ralio čempionate „Junior“ įskaitoje. Visgi, sportininko patekimas į šias senojo žemyno pirmenybes, kurioje varžosi greičiausi jaunieji ralio talentai iš viso pasaulio, būtų vienintelis dėl taikomos 27 metų amžiaus dalyvavimo ribos.
Visgi, pilotas tikisi nugalėti Lietuvoje bei išnaudoti 80 tūkstančių eurų stipendiją Europoje maksimaliai efektyviai: „Suprantu, kad tai yra man paskutiniai metai Jaunimo įskaitoje. Galbūt kažkiek ir yra daugiau įtampos nei įprastai, tačiau tai priduoda dar daugiau motyvacijos pasiruošti sezonui geriau ir pasiekti savo geriausią formą“, – optimistiškai į ateitį žiūrėdamas teigė K. Bučinskas.
„Lithuanian Rally4 Trophy“ startuos kartu su Lietuvos automobilių ralio čempionatu, gegužės 16-17 dienomis, Lazdijuose. Apie savo ketinimus kovoti dėl 80 tūkstančių eurų stipendijos, skirtos startuoti kitų metų Europos ralio čempionate, yra pareiškę dar penki jaunieji ralio talentai – Irmantas Buivydas, Markas Buteikis, Aras Kvedaras, Erikas Valkeris ir Saimonas Daudžvardis.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.