Pasibaigęs. 10-29 02:00
NBA
Thunder
107
Kings
101
Pasibaigęs. 10-29 18:30
KMT
Nevėžis
88
Juventus
84
Pasibaigęs. 10-29 19:00
Europos taurė
Lietkabelis
91
Buducnost
98
Pasibaigęs. 10-29 20:30
Europos taurė
Cedevita Olimpija
91
Neptūnas
94
Pasibaigęs. 10-30 02:00
NBA
Bulls
126
Kings
113
Pasibaigęs. 10-30 03:00
NBA
Nuggets
122
Pelicans
88
Pasibaigęs. 10-30 19:00
KMT
Gargždai
84
Jonava
88
Pasibaigęs. 10-30 20:00
Eurolyga
Žalgiris
96
Lyon-Villeurbanne
59
Pasibaigęs. Šiandien 02:00
NBA
Bulls
135
Knicks
125
Pasibaigęs. Šiandien 04:00
NBA
Trail Blazers
109
Nuggets
107
Šiandien, 23:00
NBA
Bucks
-
Kings
-
Rytoj, 14:00
A Lyga
Kauno Žalgiris
-
Panevėžys
-
Rytoj, 15:00
A Lyga
Džiugas
-
Riteriai
-
Rytoj, 16:50
LKL
Žalgiris
-
Rytas
-
Rytoj, 17:00
A Lyga
Banga
-
Dainava
-
Rytoj, 18:25
A Lyga
Sūduva
-
Šiauliai
-
Rytoj, 18:25
A Lyga
Žalgiris
-
Hegelmann
-
Rytoj, 19:10
LKL
Šiauliai
-
Neptūnas
-
11-03, 02:00
NBA
Knicks
-
Bulls
-
11-03, 18:30
LKL
Jonava
-
Juventus
-
11-03, 18:45
LKL
Nevėžis
-
Gargždai
-
11-04, 04:00
NBA
Nuggets
-
Kings
-
11-04, 19:45
UEFA Čempionų lyga
Slavia
-
Arsenal
-
11-04, 21:00
Europos taurė
Dolomiti Energia
-
Lietkabelis
-
11-04, 22:00
UEFA Čempionų lyga
PSG
-
Bayern
-
11-04, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Atletico
-
Royale Union SG
-
11-04, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Liverpool
-
Real
-
11-05, 03:00
NBA
Bulls
-
76ers
-
11-05, 19:00
Europos taurė
Neptūnas
-
Manresa
-
11-05, 19:00
KMT
Gargždai
-
Šiauliai
-
11-05, 19:30
Čempionų lyga
Rytas
-
MLP Academics Heidelberg
-
11-05, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Inter
-
Kairat Almaty
-
11-05, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Brugge
-
Barcelona
-
11-05, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Manchester City
-
Borussia
-
11-06, 04:00
NBA
Nuggets
-
Heat
-
11-06, 05:00
NBA
Kings
-
Golden State Warriors
-
11-06, 18:30
KMT
Nevėžis
-
Jonava
-
11-07, 20:00
Eurolyga
Žalgiris
-
Valencia
-
11-08, 03:00
NBA
Bucks
-
Bulls
-
11-08, 05:00
NBA
Nuggets
-
Golden State Warriors
-

Lietuvių gretos Dakare gausėja: K.Raišys į smėlynus leisis penktą dešimtį skaičiuojančiu „Land Rover“

2024-10-31 12:07
Karolis Raišys | Organizatorių nuotr.

Karolis Raišys | Organizatorių nuotr.

 2025 metų Dakaro ralyje išvysime dar vieną lietuvį: paraišką į sunkiausias pasaulio bekelės varžybas pateikė klasikinių automobilių entuziastas, lenktynininkas Karolis Raišys. Tikriausiai mažai ką nustebins, kad jis ketina startuoti „Dakar Classic“ įskaitoje su klasikiniu „Land Rover“, skaičiuojančiu jau penktą dešimtį.

Vairuos vieną seniausių galimų automobilių

K. Raišys yra puikiai pažįstamas Lietuvos automobilių sporto entuziastams. Ne tik dėl romantiško požiūrio į praėjusių epochų automobilius, bet ir dėl pasiekimų trasose: prieš dešimtmetį jis yra tapęs Lietuvos ralio čempionu dviem ratais varomų automobilių įskaitoje.

Vėliau jis perėjo prie lenktynių klasikiniais automobiliais ir tarptautinėse varžybose pasiekė reikšmingų rezultatų. Sportininkas 7 kartus dalyvavo prestižiniame „Monte Carlo Historique“ ralyje: „Jaguar“ modeliais du kartus išplėšė pergalę seniausių automobilių kategorijoje, ne kartą buvo užlipęs ant podiumo.

Dabar tituluočiausias lenktynininkas klasikiniais automobiliais Lietuvoje nusprendė priimti dar sudėtingesnį iššūkį: užsiregistravo į sunkiausią pasaulyje bekelės maratoną, Dakaro ralį. K. Raišys lieka ištikimas savo charakteriui, dalyvaus „Dakar Classic“ kategorijoje.

Vyras lengvų kelių neieško – varžyboms ruošia vieną seniausių automobilių, 1978 metų gimimo „Land Rover 109 Station Wagon“, kuris platesnei publikai žinomas kaip trečiosios serijos originalusis „Land Rover Defender“. Jį galima aptikti dalyvių parke.

„Šį automobilį pasirinkau todėl, kad būtent tokiu modeliu pačiame pirmame, 1979-aisiais surengtame, Dakaro ralyje dalyvavo du broliai prancūzai. Žinau jų istoriją. Tai yra tikrosios „Defender“ modelio ištakos, šis dizainas asocijuojasi su ekspedicijomis, nuotykinių kelionių dvasia – tai man yra įstrigę nuo pat vaikystės. Aš kolekcionuoju ralius ir emocijas, o automobilis tėra įrankis prisiminimams rinkti“, – į klausimą, kodėl lenktynėms jis renkasi išskirtinius, retus ir neįprastus istorinius automobilius, atsako K. Raišys.

Grįš į laikus, kai lenktynių ir avantiūros santykis buvo kitoks

„Dakar Classic“ kategorijoje gali dalyvauti tik tie automobiliai, kurie yra dalyvavę Dakare nuo pat pirmojo Dakaro iki tam tikro organizatorių parinkto laikotarpio. Praėjusiais metais jauniausi „Dakare“ galintys dalyvauti visureigiai turėjo būti pagaminti ne vėliau kaip 2000-aisiais, o 2025-ųjų Dakare jau galės rungtis naujesni, iki 2005 metų pagaminti visureigiai.

Karolis Raišys | Organizatorių nuotr.

Karolis Raišys | Organizatorių nuotr.

Natūralu, kad didžioji dalis iš kelių šimtų dalyvių renkasi gana modernius „Mitsubishi Pajero“, „Toyota Land Cruiser“ ar kitus pagal šiandieninį standartą ganėtinai greitus ir lengvus vairuoti automobilius, tačiau K. Raišio tokie nedomina. Jis sako, kad su tokiais paprasta varžytis, o „Dakar Classic“ nuotykį įsivaizduojantis kitaip.

„Mano idėja yra atkartoti tuos pirmuosius Dakarus – jie buvo nuotykis, avantiūra. Jiems žmonės pasiruošdavo vos ne per vakarą. Lenktynių ir avantiūros santykis buvo visai kitoks nei dabar. Žmonės ieškodavo nuotykių ir leisdavosi į nežinomybę. Dabar greito interneto ir globalizacijos laikais visada aišku, kas laukia. Taigi nežinojimo faktorius atsiskleis per automobilio prizmę. Kuo automobilis naujesnis, tuo su juo lenktynėse lengviau, o senas gali pateikti siurprizų, gali tekti jį kas vakarą remontuoti ir tai žada neįtikėtiną nuotykį“, – paaiškina ralio romantikas.

Lenktynės laikui ir bekelė – ne naujiena

„Dakar Classic“ varžybos vyksta tikslaus važiavimo lenktynių principu: dalyviai trasą turi įveikti organizatorių nustatytu idealiu greičiu. Tai reiškia, kad jie tam tikrus trasos taškus turi pasiekti sekundės tikslumu. Už kiekvieną pavėluotą sekundę ar per ankstyvą įvažiavimą skiriamos baudos. Laimi mažiausiai jų surinkęs ekipažas.

Tokiu principu lenktyniaujama kone visuose klasikinių automobilių raliuose, tad didžiausiose šio tipo varžybose Europoje reikšmingų rezultatų pasiekusiam K. Raišiui nieko iš naujo mokytis nereikės. Jis yra tikslaus laiko lenktynių specialistas. Vis dėlto su „Jaguar“ jis lėkė siaurais, pavojingais, tačiau asfalto, sniego ar žvyro dangą turinčiais kalnų keliais.

Karolis Raišys | Organizatorių nuotr.

Karolis Raišys | Organizatorių nuotr.

O Dakare jokio kelio nebus. Greičio ruožuose teks ne tik valdyti savo tempą, bet ir naviguoti pagal azimutą; reikės spręsti, kaip pervažiuoti vieną ar kitą sudėtingesnę vietą neužklimpus. Čia patyrusiam lenktynininkui taip pat neturėtų kilti didelių problemų, nes dabar K. Raišys pagal profesiją yra bekelės ekspertas. Jis – vienintelis sertifikuotas „Land Rover“ vyresnysis instruktorius Baltijos šalyse.

Bekelės iššūkiai, galimai užklupsiantys seniems automobiliams būdingi netikėtumai lenktynininko negąsdina – jis ten važiuoja pasisemti nuotykių. Didžiausias iššūkis bus iki Dakaro ralio. Reikia spėti paruošti važiuojantį, tačiau gyvenimo jau mačiusį legendinį trečiosios serijos „Defender“. Jį pats K. Raišys naujuoju „Land Rover Defender“ parsitempė iš Švedijos.

„Mane domina ne metalo masė – aš perku istoriją. Noriu pats joje ir dalyvauti“, – savo gerokai anksčiau prasidėjusius nuotykius su 1978-ųjų „Land Rover 109 Station Wagon“ automobiliu apibendrina K. Raišys.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų