Pasibaigęs. 09-19 19:30
A Lyga
Dainava
0
Šiauliai
3
Pasibaigęs. 09-19 19:30
A Lyga
Riteriai
0
Žalgiris
2
Pasibaigęs. 09-20 16:50
LKL
Jonava
78
Žalgiris
87
Pasibaigęs. 09-20 19:10
LKL
Lietkabelis
84
Neptūnas
96
Pasibaigęs. 09-21 16:50
LKL
Gargždai
85
Šiauliai
93
Pasibaigęs. 09-21 17:00
A Lyga
Panevėžys
0
Hegelmann
1
Pasibaigęs. 09-21 17:00
A Lyga
Kauno Žalgiris
2
Džiugas
1
Pasibaigęs. 09-21 18:25
A Lyga
Banga
0
Sūduva
1
Pasibaigęs. 09-21 19:10
LKL
Nevėžis
64
Rytas
82
Pasibaigęs. Vakar 18:15
LKL
Lietkabelis
101
Jonava
74
GYVAI. I kėlinys, 1 min.
LKL
Rytas
2
Gargždai
0
Šiandien, 18:50
LKL
Žalgiris
-
Šiauliai
-
Šiandien, 19:00
A Lyga
Kauno Žalgiris
-
Sūduva
-
Rytoj, 20:00
LKL
Juventus
-
Nevėžis
-
09-26, 18:30
A Lyga
Banga
-
Džiugas
-
09-27, 16:00
A Lyga
Šiauliai
-
Riteriai
-
09-27, 16:50
LKL
Neptūnas
-
Žalgiris
-
09-27, 19:10
LKL
Šiauliai
-
Jonava
-
09-28, 16:50
LKL
Juventus
-
Rytas
-
09-28, 19:10
LKL
Lietkabelis
-
Nevėžis
-
09-29, 19:00
A Lyga
Sūduva
-
Žalgiris
-
09-30, 20:00
Europos taurė
Slask Wroclaw
-
Neptūnas
-
09-30, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Atletico
-
Eintracht Frankfurt
-
09-30, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Galatasaray
-
Liverpool
-
09-30, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Pafos
-
Bayern
-
09-30, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Inter
-
Slavia
-
10-01, 19:00
Europos taurė
Lietkabelis
-
Bešiktaš
-
10-01, 19:00
A Lyga
Panevėžys
-
Dainava
-
10-01, 19:00
A Lyga
Hegelmann
-
Kauno Žalgiris
-
10-01, 20:30
Eurolyga
Monaco
-
Žalgiris
-
10-01, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Borussia
-
Athletic
-
10-01, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Barcelona
-
PSG
-
10-01, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Monaco
-
Man City
-
10-01, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Arsenal
-
Olympiakos
-
10-03, 20:00
Eurolyga
Žalgiris
-
Fenerbahce
-
10-04, 16:50
LKL
Nevėžis
-
Neptūnas
-
10-04, 19:10
LKL
Gargždai
-
Jonava
-
10-04, 20:00
A Lyga
Riteriai
-
Sūduva
-
10-05, 16:50
LKL
Žalgiris
-
Juventus
-
10-05, 18:25
A Lyga
Šiauliai
-
Panevėžys
-

D.Lukoševičius pagerino Lietuvos parasparnių rekordą

2024-10-02 18:19
Asmeninio archyvo nuotr. | Asmeninio archyvo

Asmeninio archyvo nuotr. | Asmeninio archyvo

 Net 20 metų išsilaikęs atvirojo nuotolio rekordas, skrendant dviviečiu parasparniu, šį rugsėjį buvo pagerintas. O šio neeilinio skrydžio autorius, jau 22 metus parasparniu skraidantis pilotas - Darius Lukoševičius. Su juo ir pasikalbėkime.

- Kokia pirma mintis šauna į galvą, pagalvojus apie 162.92 km skrydį dviviečiu parasparniu?, - D.Lukoševičiaus paklausė Lietuvos skraidyklių ir parasparnių sporto federacija.

- Pirma mintis - gera, smagu skristi dviese ilgai ir toli. Skrendant dviese visiškai kita emocija nei vienam.

- Pasiruošimas rekordiniam skrydžiui - kas buvo svarbiausia, gal kitą kartą kažką darytum kitaip?

- Skrydžiui ruošėmės kelis metus. Norėjau pagerinti tandemų rekordą, bet turimas dvivietis parasparnis, kuris puikiai tinka paprastiems paskraidinimams, galų gale pasirodė visiškai netinkamas rekordams. Bandymai prasidėjo dar 2013 metais, bet tada pavyko nuskristi tik 77km.

Galvojom, kad tiesiog nesiseka su oru. Bet dalyvavimas 2021m Lietuvos čempionate su tandemu Makedonijoje, ir skraidymas šalia daugybės kitų pilotų, sparnas į sparną, leido galutinai įsitikinti, kad turimas sparnas tiesiog - kauptukas. Važiuojant iš Makedonijos namo, kilo mintis įsigyti aukštesnio lygio dvivietį parasparnį. Problemos buvo dvi: dvivietis sparnas asmeniniams tikslams mažai naudojamas - gaila daug investuoti. Antra - sunku rasti aukštesnės klasės dvivietį. Po metų klubo lėšomis įsigijome specialų dvivietį sparną pagamintą padidinus vienvietį Axis Venus SC - proilgis net 6.6. Juo taip pat skraidiname visus klubo narius, jų draugus ar gimines. Pradžioje atrodė nejauku skristi dviese su high-end C klasės sparnu, bet paskraidžius, greitai pripratau, stabiliai kildavome ir prie visiško štiliaus ir prie stipresnio vėjo.

- Ryškiausi prisiminimai iš paties skrydžio.

- Startas. Stiprus ribinis vėjas atbaidęs net kai kuriuos pilotus. Mano keleivė Asta keletą kartų perklausė - o gal neskrendam? Bet aš užsispyręs - na dar kartą pabandom!

Greitis. Dėl stipraus vėjo, greitai besisukantys kilometrai net ir sukant silpnus termikus, o kai pagaliau pavijom debesis - gavom gerą stiprų, platų, stabilų termiką.

Visada galvojom apie nusileidimą, nes prieš startą gali palaukti vėjo nurimimo, o leidžiantis gali pasitaikyti užpūtimas. Bet pavyko nutūpti super lengvai, nes pasitaikė vėjo nurimimas.

Kelionė atgal 6 automobiliais ir visi geri žmonės kurie mus pavežė. 2 pakeleivingi, taksi, Egis, Gytis, Valentas.

- Asmeniniai pastebėjimai/įžvalgos, o galbūt ir išmoktos pamokos.

- Strategiškai skrydis vienviečiu ar dviviečiu parasparniu labai nesiskiria, tačiau saugumui keliami aukštesni reikalavimai, priimami mažiau rizikingi sprendimai. Reikia pasistengti, kad keleivis jaustųsi gerai.

- Patarimas jauniesiems pilotams.

- Mirštame tik kartą, o gyvename kiekvieną dieną. Skraidykime saugiai daug metų, kuo įvairesnėse vietose ir sąlygose, bandykime naujus sparnus, džiaukimės skrydžiais, patirtis ateis savaime.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų
KREPŠINIS