Pasibaigęs. 05-12 16:00
LKL
Žalgiris
97
M Basket
61
Pasibaigęs. 05-12 17:20
LKL
Uniclub Casino-Juventus
77
7bet-Lietkabelis
84
Pasibaigęs. 05-13 18:50
LKL
Rytas
110
CBet
77
Pasibaigęs. 05-13 19:30
LKL
Wolves
91
Neptūnas
84
Pasibaigęs. 05-14 18:00
LKL
M Basket
58
Žalgiris
76
Pasibaigęs. 05-14 18:50
LKL
7bet-Lietkabelis
88
Uniclub Casino-Juventus
89
Pasibaigęs. 05-15 18:00
LKL
CBet
90
Rytas
96
Pasibaigęs. 05-15 18:50
LKL
Neptūnas
95
Wolves
76
Pasibaigęs. Vakar 18:50
LKL
Uniclub Casino-Juventus
99
7bet-Lietkabelis
100
Pasibaigęs. Šiandien 17:20
LKL
Wolves
91
Neptūnas
80
05-24, 19:00
Eurolyga
Panathinaikos
0
Fenerbahce
0
05-24, 22:00
Eurolyga
Real Madrid
0
Olympiacos
0

Pasaulio čempionas R.Baciuška Portugalijoje išbandė ateities Dakaro bagį „Can-Am Maverick R X RS“

2023.11.24 15:27
Justo Grendelio nuotr. | Organizatorių nuotr.

Justo Grendelio nuotr. | Organizatorių nuotr.

 SSV kategorijos bagių gamintojas „BRP“ Portugalijoje pristatė naujieną – 2024-ųjų metų „Can-Am Maverick R X RS“ modelį. Jį išbandyti atvyko ir Lietuvos atstovai – du kart Pasaulio ralio reido čempionato nugalėtojas, Dakaro ralio pilotas Rokas Baciuška bei „Can-Am“ technika Lietuvoje prekiaujančios įmonės „Moto Marine“ atstovas Justas Grendelis, taip pat lenktyniaujantis SSV bagiu.

Sulaukė kardinalių pokyčių

Naujasis „Can-Am Maverick R X RS“ modelis nuo pirmtako skiriasi kaip diena ir naktis. Kaip teigia Justas Grendelis, šiame modelyje nėra nė vienos detalės, kuri buvo naudojama praėjusios kartos modelyje.

Naujos generacijos bagyje sumontuotas vieno litro darbo tūrio „Rotax“ variklis su turbina, kuris generuoja 240 arklio jėgų. Įdomu tai, kad jau bazinėje komplektacijoje į šį modelį montuojama sekvencinė pavarų dėžė, kuri užtikrina dar didesnę bagio dinamiką ir leidžia išnaudoti visą jo potencialą. Bagio svoris – 1016 kg, o jo degalų bako talpa – 50 litrų.

Vos pažvelgus į bagį pirmiausia į akis krenta masyvios, iš aliuminio pagamintos svirtys. Visiškai nauja čia ir pakaba, kurios sklandų darbą užtikrina reguliuojami „Fox“ amortizatoriai, priklausomai nuo komplektacijos turintys ir aktyvųjį valdymą.

„Pagrindinis privalumas yra visiškai naujas variklis bei pavarų dėžė. Ji šiame modelyje jau nebe diržinė, o sekvencinė. Tai yra technologinis šuolis, padėsiantis užtikrinti dar didesnį patikimumą. Taip pat įspūdinga ir pakaba bei jos darbas. Bagis elgiasi visai kitaip nei senasis modelis.

Jei žiūrėtume ne į sportą, o į eilinį vartotoją, viduje labai daug įrangos, skirtos komfortui ir patogiam bagio naudojimui – nuo multifunkcinio vairo iki 10,25 colio pločio liečiamo ekrano. Tai tikrai išmanus ir visiškai naujas daiktas. Ne vieną SSV bagį esu turėjęs, tai galiu pasakyti, kad technologinis šuolis šįkart yra labai didelis“, - sakė Justis Grendelis.

Ateities Dakaro ralio technika

Per testų sesiją Rokas Baciuška ir Justas Grendelis įveikė per šimtą kilometrų įvairiais režimais. Beje, šiame renginyje tarp visų svečių Rokas Baciuška buvo vienintelis Dakaro ralio dalyvis, kuris turėjo progą išmėginti šį „Can-Am Maverick R X RS“ bagį, kuris neabejotinai yra ateities Dakaro maratono modelis, kuriuo čia bus skinamos pergalės 2025-aisias metais.

„Tokius testus gamintojas organizavo pirmą kartą ir galiu pasakyti, kad įspūdžiai tikrai geri. Aišku, nevažiavome tokiu koviniu režimu kaip lenktynėse, bet sužinoti ir suprasti apie šį bagį bei technologinę jo pažangą pavyko išties daug.

Justo Grendelio nuotr. | Organizatorių nuotr.

Justo Grendelio nuotr. | Organizatorių nuotr.

Skirtumas nuo senojo modelio yra tikrai ženklus. Įspūdį paliko sekvencinė pavarų dėžė, kuri gali veikti tiek mechaniniu, tiek automatiniu principu. Pavaros jungiasi labai sklandžiai, net nesijaučia kaip jos keičiasi. Važiuoklė irgi patobulinta - leidžia važiuoti kur kas smarkiau, agresyviau. Realiai iš senojo modelio nėra palikta visiškai nieko. Nors šis modelis yra šiek tiek sunkesnis už buvusįjį, tačiau tai kompensuoja 40 arklio jėgų pakeltas galingumas.

Šis modelis, be abejo, yra ateities Dakaro bagis. Ne artėjančio, bet 2025-ųjų metų“, - sakė pasaulio čempionas Rokas Baciuška, kuris šiuose testuose buvo vienintelis Dakaro ralio lenktynininkas, turėjęs progą išmėginti naująjį „Can-Am Maverick R X RS“ modelį.

Pirmieji vienetai Lietuvą pasieks jau šiais metais

Naujasis „Can-Am Maverick R X RS“ modelis Lietuvoje, „Moto Marine“ salone pasirodys jau šiais metais. Jo bazinė kaina – 54 990 eurų, o versija su aktyvia amortizatorių sistema kainuos dar tūkstančiu eurų brangiau. Kaip papildomą įrangą galima užsisakyti ir garso sistemą bei kitus priedus.

„Gamintojui jau galima pateikti užsakymus, o bandomoji versija „Moto Marine“ saloną pasieks, tikimės, dar šiais metais. Vienintelis neatsakytas klausimas – kiek modelių Lietuvos rinkai galės skirti pati gamykla. Tačiau nėra jokių abejonių, kad šis modelis tikrai sulauks susidomėjimo ir bus geidžiamas motobagių technikos gerbėjų“, - sakė „Moto Marine“ atstovas Justas Grendelis.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų