Pasibaigęs. 05-01 18:50
LKL
Uniclub Casino-Juventus
88
Rytas
78
Pasibaigęs. 05-01 20:45
Eurolyga
Fenerbahce
89
Monaco
78
Pasibaigęs. 05-01 21:30
Eurolyga
Baskonia
98
Real Madrid
102
Pasibaigęs. 05-02 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
88
M Basket
82
Pasibaigęs. 05-02 18:50
LKL
Žalgiris
102
Nevėžis-Optibet
78
Pasibaigęs. 05-02 19:45
Eurolyga
Olympiacos
92
Barcelona
58
Pasibaigęs. 05-02 21:45
Eurolyga
Maccabi Tel Aviv
88
Panathinaikos
95
Pasibaigęs. 05-03 20:45
Eurolyga
Fenerbahce
62
Monaco
65
Pasibaigęs. Vakar 17:20
LKL
Uniclub Casino-Juventus
88
CBet
85
Pasibaigęs. Šiandien 17:20
LKL
Wolves
97
Žalgiris
93
GYVAI. III kėlinys, 5 min.
LKL
Šiauliai
54
Neptūnas
62
Rytoj, 18:50
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Nevėžis-Optibet
0
05-07, 21:15
Eurolyga
Panathinaikos
0
Maccabi Tel Aviv
0
05-08, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Uniclub Casino-Juventus
0
05-08, 19:00
Eurolyga
Monaco
0
Fenerbahce
0
05-08, 22:00
Eurolyga
Barcelona
0
Olympiacos
0
05-09, 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
0
Rytas
0
05-09, 18:50
LKL
Šiauliai
0
7bet-Lietkabelis
0
05-09, 19:00
LKL
M Basket
0
Nevėžis-Optibet
0

„Ambersail 2“ laukia ekstremalus pirmas etapas: 40 mazgų „į nosį“, 6 metrų bangos ir priešpriešinė srovė

2023.01.15 12:08
„Ambersail 2“ startuos pirmajame, ypatingai ekstremaliame „The Ocean Race“ etape | Domo Rimeikos nuotr.

„Ambersail 2“ startuos pirmajame, ypatingai ekstremaliame „The Ocean Race“ etape | Domo Rimeikos nuotr.

 Jau šiandien, sausio 15 d., 15:00 val., „Ambersail 2“ startuoja pirmajame, ypatingai ekstremaliame „The Ocean Race“ jūriniame etape iš Alikantės į Žaliąjį Kyšulį. Iškart po starto komandai teks atviroje Viduržemio jūroje lenktyniniu režimu buriuoti pučiant iki 40 mazgų (apie 20 m/s) priešpriešiniam vėjui, siaučiant 5-6 metrų bangoms ir kovojant ne tik su 5 pajėgiais priešininkais, bet ir su priešpriešine srove.

„Tai bus grubi ir agresyvi pradžia. Po starto, vakarėjant, gausime apie 40 mazgų (20 m/s) vėją tiesiai „į nosį“. Su bet kokiu laivu, o ypač VO65, tai yra ypatingai sudėtingos ir nekomfortabilios sąlygos. Bus didžiulis iššūkis tiek įgulai, tiek laivui. Greta tokio vėjo, artėdami prie Gibraltaro, turėsim 5-6 metrų bangas ir priešpriešinę, mūsų greitį lėtinančią srovę. Dar daugiau, Gibraltaro sąsiauryje bus labai siaura zona, kurioje galėsime plaukti, vadinasi mums reikės laviruoti ir atlikti labai daug manevrų tokiomis nepalankiomis sąlygomis. Tai yra sąlygos, kur gali neatlaikyti ir technika, ir žmonės“, – apie ypač sudėtingą laukiančią pirmojo etapo pradžią pasakojo „Ambersail 2“ komandos kapitonas Rokas Milevičius.

Pasak jo, tokiomis sąlygomis galima tikėtis ne tik šlapio, nepatogaus buriavimo, sudėtingų manevrų, bet ir jūrligės. Ši gali stipriai sumažinti įgulos pajėgumus.

„Jūrligė gali pasireikšti labai skirtingai. Kai kurie negali nieko daryti, o kiti, net ir jausdami pykinimo simptomus, vis dar turi jėgų atlikti savo funkcijas laive. Tas labai svarbu. Tačiau bet kuriuo atveju, mums čia bus svarbiausiasįgulos, žmonių saugumas – liemenės, tinkama apranga bei gebėjimas elgtis laive buriuojant tokiomis sąlygomis“, – pabrėžia R. Milevičius.

„Ambersail 2“ startuos pirmajame, ypatingai ekstremaliame „The Ocean Race“ etape | Domo Rimeikos nuotr.

„Ambersail 2“ startuos pirmajame, ypatingai ekstremaliame „The Ocean Race“ etape | Domo Rimeikos nuotr.

Pasak komandos pamainos vado ir vairininko, Sauliaus Pajarsko, jei sudėtingos sąlygos sunkiau paveiks mažiau patirties turinčius komandos narius, tikėtina, kad didesnis darbo krūvis bei žymiai daugiau bemiegių valandų kris keliems daugiau patirties turintiems komandos nariams.

„Tačiau iš tiesų viską gydo pati kova. Jei bus kitos komandos netoli, tai sportinis azartas, manau, bus tas dalykas, kuris net ir jūrligę išgydys. Nes jei yra to sportinio adrenalino, to noro laimėti, jis viską keičia iš esmės“, – dalinasi S. Pajarskas.

Tiesa, komanda pabrėžia, kad ties Gibraltaru iššūkiai nesibaigs. Išlindus į Atlanto vandenyną vėjas suksis ir ims pūsti labiau iš nugaros, kas reiškia, kad komandos laukia itin dideli greičiai. Pasiekus Kanarų salyną didžiausias iššūkis bus išvengti salos metamo „vėjo šešėlio“ – zonos, kurioje virš vandens iškilusi salos dalis dengia vėją. Artėjant link finišo komandas gali vėl pasiekti vėjo sustiprėjimas.

Pasak pačios „Ambersail 2“ įgulos, vienas didžiausių iššūkių šiame ilgajame etape bus nuovargis, kadangi tokai sudėtimi įgulai dar nėra tekę buriuoti tokiomis sąlygomis ir tiek ilgai be kranto ir poilsio. Daliai komandos narių tai bus pirmas lenktyninis buriavimas atviroje jūroje ir vandenyne.

„Ambersail 2“ komandą sudaro kapitonas, olimpietis Rokas Milevičius, buriuotojai Saulius Pajarskas, Wiktoras Kobryn, Domantas Juškevičius, Deimantė Jarmalavičiūtė, Martynas Karpavičius, Martin Volkovicki, Jonas Drąsutavičius, Anastasija Kolesničenko, Sofija Naumenko.

„Ambersail 2“ startuos pirmajame, ypatingai ekstremaliame „The Ocean Race“ etape | Domo Rimeikos nuotr.

„Ambersail 2“ startuos pirmajame, ypatingai ekstremaliame „The Ocean Race“ etape | Domo Rimeikos nuotr.

„The Ocean Race“ VO65 jachtų įskaitoje komanda varžysis su dar penkiomis konkurentų komandomis: portugalų „Mirpuri foundation racing team“ (kpt. Antonio Fontes), Meksikos „Viva Mexica“ (kpt. Erik Brockmann), Lenkijos „Windwhisper Racing Team“ (kpt. Pablo Arrate), Austrijos ir Italijos „Austrian Ocean Racing – Team Genova“ (kpt. Gerwin Jansen), Olandijos „Team Jajo“ (kpt. Jelmer van Beek).

Iš viso VO65 klasės jachtos susirungs trijuose „The Ocean Race“ etapuose – Aikantė-Žaliasis Kyšulys, Aarhusas-Haga, Haga-Genuja. Pilną ratą aplink pasaulį šių metų „The Ocean Race“ varžybose buriuos tik IMOCA klasės jachtos.

„Ambersail 2“ šiose varžybose, bendradarbiaudama su Ukrainos prezidento V. Zelenskio įsteigta paramos Ukrainai platforma UNITED24, startuoja su misija skleisti žinutę apie būtinybę atstatyti Ukrainą.

„The Ocean Race“ yra nuo 1973 metų vykstančios jūrinių jachtų varžybos aplink pasaulį, dažniausiai įvardinamos kaip ilgiausias ir sudėtingiausias profesionalaus sporto įvykis pasaulyje, stovintis greta tokių renginių kaip „Amerikos taurės“ varžybos bei Olimpinės žaidynės.

„Ambersail 2“ šiose varžybose startuoja pirmą kartą istorijoje.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų