Pasibaigęs. 04-15 18:50
LKL
Nevėžis-Optibet
86
Šiauliai
94
Pasibaigęs. 04-16 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
90
Pieno žvaigždės
63
Pasibaigęs. 04-16 20:00
Eurolyga
Maccabi Tel Aviv
113
Baskonia
85
Pasibaigęs. 04-16 21:00
Eurolyga
Anadolu Efes
64
Virtus Bologna
67
Pasibaigęs. 04-17 02:30
NBA
Pelicans
106
Lakers
110
Pasibaigęs. 04-17 05:00
NBA
Kings
118
Golden State Warriors
94
Pasibaigęs. 04-17 18:30
LKL
Neptūnas
114
Žalgiris
112
Pasibaigęs. 04-18 18:30
LKL
Nevėžis-Optibet
116
CBet
83
Pasibaigęs. 04-18 18:50
LKL
Rytas
83
Šiauliai
74
Pasibaigęs. Vakar 21:30
Eurolyga
Baskonia
89
Virtus Bologna
77
GYVAI. I kėlinys, 10 min.
NBA
Pelicans
17
Kings
22
Šiandien, 17:20
LKL
Wolves
0
Pieno žvaigždės
0
Rytoj, 17:00
LKL
M Basket
0
Rytas
0
Rytoj, 17:20
LKL
Žalgiris
0
CBet
0
Rytoj, 19:30
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
Šiauliai
0
04-22, 18:50
LKL
Neptūnas
0
Nevėžis-Optibet
0
04-23, 20:30
Eurolyga
Panathinaikos
0
Maccabi Tel Aviv
0
04-24, 20:00
Eurolyga
Monaco
0
Fenerbahce
0
04-24, 22:00
Eurolyga
Barcelona
0
Olympiacos
0
04-25, 21:15
Eurolyga
Panathinaikos
0
Maccabi Tel Aviv
0
04-26, 20:00
Eurolyga
Monaco
0
Fenerbahce
0
04-26, 22:00
Eurolyga
Barcelona
0
Olympiacos
0
04-27, 17:00
LKL
Neptūnas
0
Pieno žvaigždės
0
04-27, 17:20
LKL
Šiauliai
0
Wolves
0
04-28, 17:20
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Uniclub Casino-Juventus
0
04-28, 19:30
LKL
CBet
0
Rytas
0
04-29, 18:50
LKL
Žalgiris
0
M Basket
0
05-01, 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
0
CBet
0
05-01, 18:30
LKL
Neptūnas
0
Wolves
0
05-01, 18:50
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
Rytas
0
05-02, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
M Basket
0
05-02, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Nevėžis-Optibet
0
05-04, 17:20
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
CBet
0

Pirmieji V.Žalos įspūdžiai po Maroke vykusių „Prodrive Hunter“ testų: „Tai – tikras kosminis laivas“ (1)

2022.09.16 18:52
Vaidotas Žala | Vytauto Dranginio nuotr.

Vaidotas Žala | Vytauto Dranginio nuotr.

 Penktadienį, rugsėjo 16-ąją, „Teltonika Racing“ komanda visą dieną praleido „Prodrive“ gamintojo surengtuose testuose. Maroko miesto Erfudo apylinkėse vykusių treniruočių metu drauge su kitais naująjį T1+ klasės „Hunter“ visureigį bandžiusiais sportininkais Vaidotas Žala iš viso įveikė maždaug 300 kilometrų.Dakaro greičio ruožą primenanti testų trasa pasižymėjo įvairove – netrūko kopų, tačiau buvo ir akmenų bei išdžiūvusių upių vagų. Netoli Sacharos dykumos esančios vietovės reljefas panašus į Saudo Arabijos apylinkes, kuriose šių metų gruodį startuos Dakaro ralio maratonas. Drauge su V. Žala testuose dalyvavo ir Sebastienas Loebas bei Guerlainas Chicherit. Pastarojo automobilis išsiskiria „Pašėlęs Maksas“ (angl. „Mad Max“) stiliaus grafiniu dizainu.

Pirma užduotis – perprasti automobilio galimybes

Kalbėdamas apie pirmuosius įspūdžius dar įpusėjus testų dienai V. Žala pripažino, kad automobilis dar kartą jį paliko be žado. Kovo mėnesį lenktynininkas jau įveikė pirmuosius 10 kilometrų Dubajuje, tačiau po pertraukos sėdęs prie „Prodrive Hunter“ vairo vėl patyrė šoką.

„Kol kas automobilis yra tikrai greitesnis už mane. Iš pradžių bent jau reikia priprasti prie to, kad per dykumą, duobes, akmenis ir visas kitas kliūtis galima važiuoti gerokai greičiau nei su anksčiau turėtų T1 kategorijos automobiliu. Turiu suprasti, kokio stiprumo smūgius gali sugerti pakaba, kokias apkrovas atlaiko padangos ir kitus dalykus“, – kalba komandos pilotas.

Vaidotas Žala | Vytauto Dranginio nuotr.

Vaidotas Žala | Vytauto Dranginio nuotr.

Greitėdamas V. Žala bando pajusti visureigio galimybių ribas, o šį darbą jam labai palengvina tinkamas automobilio sureguliavimas. Anot sportininko, per dvejus metus ralio legenda Sebastienas Loebas atliko nepriekaištingą darbą padėdamas „Prodrive“ inžinieriams sureguliuoti svarbiausius mazgus. Maroke šį svarbų darbą tęsiantis prancūzas per keturias dienas planuoja įveikti 3000 kilometrų.

„Labai jaučiasi, kad derinant pakabą Sebastienas rimtai padirbėjo. Ralio lenktynininko įgūdžiai ir patirtis čia labai jaučiasi. Automobilis puikiai valdomas – galėjau iškart sėsti ir važiuoti. Netgi nesinori nieko keisti, nes valdymo tikslumu „Prodrive Hunter“ primena mano pamėgtą „Škoda Fabia“ ralio bolidą“, – apie neeilinio talento indelį pasakoja lenktynininkas.

Atkritus rūpesčiams labiau susitelks į vairavimą

„Teltonika Racing“ pilotas pripažįsta, kad ritmo pajautimui šiek tiek trukdė ilga pertrauka. Paskutinį kartą bekelėje sportiniu režimu jis važiavo šių metų Dakare, o nuo to laiko praėjo beveik devyni mėnesiai. Akims pratinantis prie dykumos reljefo iš pradžių netgi buvo sudėtinga pasirinkti geriausias trajektorijas įveikiant kopas.

„Nors dienos pradžioje buvau šiek tiek pasimetęs, bet viską kompensavo automobilio galimybės, todėl jau po pirmosios atkarpos į serviso zoną atvažiavau su šypsena veide. Didesnė pakabos eiga atleidžia tiesiog žvėrišką elgesį su automobiliu, taip pat labai padeda ir žemas svorio centras“, – dėsto V. Žala.

Vaidotas Žala | Vytauto Dranginio nuotr.

Vaidotas Žala | Vytauto Dranginio nuotr.

2023 metų Dakare lenktynininkas galės skirti daugiau dėmesio vairavimui ir tuo mėgautis. Tai aiškiai pajuto ir Maroke vykusių testų metu. Gerą įspūdį palieka britų kompanijos specialistų darbas ir rodomas dėmesys, pavyzdžiui, vairuotojo vietos ergonomikos nustatymams matavimai buvo atlikti tik liepą Didžiojoje Britanijoje, tačiau sėdus į automobilį prieš testus nieko papildomai reguliuoti neteko.

„Mano darbas bene pirmą kartą – sėsti ir važiuoti. Praktiškai niekuo nereikia rūpintis, kadangi atkrito visi techniniai rūpesčiai ir logistikos klausimai. „Prodrive“ yra didžiulė komanda, kurioje yra daugybė įvairių sričių specialistų. Čia netgi yra žmogus, kuris rūpinasi lenktynininkų sveikatos būkle. Apskritai, visi siekia užtikrinti, kad viskas būtų taip, kaip pridera“, – apie kitą svarbų privalumą greta automobilio galimybių kalba V. Žala.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų