Pasibaigęs. 04-30 21:30
Eurolyga
Olympiacos
80
Barcelona
82
Pasibaigęs. 05-01 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
77
CBet
116
Pasibaigęs. 05-01 18:30
LKL
Neptūnas
85
Wolves
86
Pasibaigęs. 05-01 18:50
LKL
Uniclub Casino-Juventus
88
Rytas
78
Pasibaigęs. 05-01 20:45
Eurolyga
Fenerbahce
89
Monaco
78
Pasibaigęs. 05-01 21:30
Eurolyga
Baskonia
98
Real Madrid
102
Pasibaigęs. Vakar 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
88
M Basket
82
Pasibaigęs. Vakar 18:50
LKL
Žalgiris
102
Nevėžis-Optibet
78
Pasibaigęs. Vakar 19:45
Eurolyga
Olympiacos
92
Barcelona
58
Pasibaigęs. Vakar 21:45
Eurolyga
Maccabi Tel Aviv
88
Panathinaikos
95
Šiandien, 20:45
Eurolyga
Fenerbahce
0
Monaco
0
Rytoj, 17:20
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
CBet
0
05-05, 17:20
LKL
Wolves
0
Žalgiris
0
05-05, 19:30
LKL
Šiauliai
0
Neptūnas
0
05-06, 18:50
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Nevėžis-Optibet
0
05-08, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Uniclub Casino-Juventus
0
05-08, 19:00
Eurolyga
Barcelona
0
Olympiacos
0
05-08, 19:00
Eurolyga
Panathinaikos
0
Maccabi Tel Aviv
0
05-09, 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
0
Rytas
0
05-09, 18:50
LKL
Šiauliai
0
7bet-Lietkabelis
0
05-09, 19:00
LKL
M Basket
0
Nevėžis-Optibet
0

M.Varža apie avariją „Baja“ varžybose Rusijoje: „Šiame sporte reikia kitokios taktikos nei ralyje“

2022.02.15 10:00
Marian Chytka nuotr. | Organizatorių nuotr.

Marian Chytka nuotr. | Organizatorių nuotr.

 Praėjusį savaitgalį Rusijoje buvo surengtas pirmasis pasaulio „Baja“ taurės etapas. Jame startavo ir vienas ekipažas iš Lietuvos – Egidijus Valeiša ir Mindaugas Varža. Jie pranešė, kad šiemet dalyvaus visuose sezono etapuose. Tačiau metų pradėti rezultatyviai nepavyko. „Šiaurinio miško“ varžybose duetas patyrė avariją, smarkiai apgadino motobagį ir buvo priverstas sudėti ginklus bei laukti antrojo etapo, įvyksiančio Jordanijoje.

Po nesėkmingo starto Mindaugas Varža pasakojo, kad varžybų pradžia Rusijoje nuteikė pozityviai. Po administracinės ir techninės komisijos patikrinimo ekipažui buvo leista startuoti. Pirmiausia dueto laukė testinis greičio ruožas, kuriame ekipažas daugiau dėmesio skyrė amortizatorių reguliavimui ir tinkamiausio padangų slėgio paieškoms. Visgi čia pademonstruotas rezultatas lietuvius maloniai nudžiugino – jie užfiksavo geriausią laiką bagiais lenktyniaujančių komandų gretose. Kaip teigė komandos šturmanas Mindaugas Varža, testinis greičio ruožas buvo ralinio stiliaus. Nors jis puikiai tiko prie klasikinio ralio trasų pripratusiems lietuviams, vėliau būtent „Baja“ varžybų patirties stoka ir pakišo koją.

Kai jau atrodė, kad viskas klojasi sklandžiai, startavus pirmame greičio ruože vėl nustojo veikti „TerraTrip“ sistema, kuria vadovaujasi šturmanas.

Beje, šios sistemos problemos komandą lydėjo ir Ignalinoje, o šįkart „TerraTrip“ įrenginys tinkamai neveikė ir kitame SRT komandos bagyje.

Mindaugas Varža tvirtino, kad navigavimas tapo komplikuotas, nes pasitikėdamas savo „TerraTrip“ įrenginiu jis per mažai įsigilino į organizatorių duotą GPS sistemą. O analizuoti jos ypatumus greičio ruože jau buvo per vėlu. Dėl šios priežasties šturmanas ėmė ieškoti kitų būdų, kuriais vadovaudamasis galėtų pateikti reikiamą informaciją vairuotojui.

Marian Chytka nuotr. | Organizatorių nuotr.

Marian Chytka nuotr. | Organizatorių nuotr.

Tačiau tuo metu įvyko tai, ko ekipažas nenumatė. Įvažiavus į ilgą tiesiąją Mindaugas Varža atsivertė bendrą greičio ruožo žemėlapį, kad bent vizualiai pasižiūrėtų, į kurią pusę greičio ruožas suksis. Kaip tik tuo metu jis užvertė kelio knygos puslapį, kuriame buvo nurodyti trys šauktukai.

Nors daugelio organizatorių suvokimas apie pavojingas vietas ir jų žymėjimas šių simbolių kiekiu dažnai skiriasi, varžybų Rusijoje organizatoriai čia tris šauktukus pažymėjo ne veltui. Trasoje žiojėjo itin gili duobė.

Kelyje pastebėjęs duobę ekipažo vairuotojas Egidijus Valeiša dar stabdė, spėjo ištarti keiksmažodį ir po akimirkos ekipažas jau kirto priekiu į duobės kraštą. Po šio smūgio bagis virto per priekį. Smūgio metu lūžo bagio stebulė. Po šio incidento ekipažas dar turėjo minčių startuoti kitą dieną, tačiau paaiškėjo, kad apgadinimai yra kur kas rimtesni.

Marian Chytka nuotr. | Organizatorių nuotr.

Marian Chytka nuotr. | Organizatorių nuotr.

„Po avarijos morališkai ir fiziškai jautėmės gerai ir norėjome startuoti kitą dieną. Komanda taip pat turėjo visas atsargines dalis. Kadangi jokio uždaro parko nebuvo, SRT su tiek personalo ir atsarginių dalių be jokių problemų būtų bagį paruošusi antram greičio ruožui. Bet tuomet pamatėme trūkusią rėmo siūlę. Aišku, galėjome bandyti ten virinti ar kažką meistrauti, bet tai būtų apgaudinėjimas saugumo sąskaita, nes pažeista pagrindinio saugos karkaso konstrukcija. Nusprendėme, kad pirmosioms varžyboms nuotykių užteks. Dabar reikia pasidaryti išvadas ir kažkaip išjungti galvoje tą ralinį režimą, kuriuo tiek metų lenktyniavome“, - sakė Mindaugas Varža.

Po nepalankiai susiklosčiusio starto Rusijoje Egidijus Valeiša ir Mindaugas Varža daug laiko poilsiui neturės, kadangi jau artėjantį savaitgalį ekipažas startuos antrame Pasaulio „Baja“ taurės etape. Komanda keliaus į Jordaniją, kur jų lauks visai kitokie greičio ruožai bei danga. Kaip sako Mindaugas Varža, po šalto dušo Rusijoje ekipažas stengsis dar labiau susikoncentruoti į navigacijos subtilumus ir kaupti patirtį nesivaikant rezultato.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų