Pasibaigęs. 04-30 21:30
Eurolyga
Olympiacos
80
Barcelona
82
Pasibaigęs. 05-01 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
77
CBet
116
Pasibaigęs. 05-01 18:30
LKL
Neptūnas
85
Wolves
86
Pasibaigęs. 05-01 18:50
LKL
Uniclub Casino-Juventus
88
Rytas
78
Pasibaigęs. 05-01 20:45
Eurolyga
Fenerbahce
89
Monaco
78
Pasibaigęs. 05-01 21:30
Eurolyga
Baskonia
98
Real Madrid
102
Pasibaigęs. Vakar 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
88
M Basket
82
Pasibaigęs. Vakar 18:50
LKL
Žalgiris
102
Nevėžis-Optibet
78
Pasibaigęs. Vakar 19:45
Eurolyga
Olympiacos
92
Barcelona
58
Pasibaigęs. Vakar 21:45
Eurolyga
Maccabi Tel Aviv
88
Panathinaikos
95
GYVAI. II kėlinys, 7 min.
Eurolyga
Fenerbahce
26
Monaco
24
Rytoj, 17:20
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
CBet
0
05-05, 17:20
LKL
Wolves
0
Žalgiris
0
05-05, 19:30
LKL
Šiauliai
0
Neptūnas
0
05-06, 18:50
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Nevėžis-Optibet
0
05-08, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Uniclub Casino-Juventus
0
05-08, 19:00
Eurolyga
Barcelona
0
Olympiacos
0
05-08, 19:00
Eurolyga
Panathinaikos
0
Maccabi Tel Aviv
0
05-09, 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
0
Rytas
0
05-09, 18:50
LKL
Šiauliai
0
7bet-Lietkabelis
0
05-09, 19:00
LKL
M Basket
0
Nevėžis-Optibet
0

Lietuviai Dakare finišo sieks seniausiu automobiliu, neturėdami jokios palaikymo komandos (1)

2021.12.07 14:34
„Heston Airlines“ ekipažas | Vytauto Pilkausko nuotr.

„Heston Airlines“ ekipažas | Vytauto Pilkausko nuotr.

 Sausio 1 dieną Saudo Arabijos mieste Džidoje startuos Dakaro maratono dalyviai. Tarp jų – ir pati gausiausia klasė „Dakar Classic“, kurioje bus vienas lietuviškas „Heston Airlines“ ekipažas. Su kokiais varžovais lietuviams teks kovoti?

„Dakar Classic“ varžybos prasidėjo šiemet, Dakaro maratono 2021 metu. Pirmąsyk startavo 24 ekipažai. Skirtumas, palyginti su „Sport“ klasės varžybomis, kur lenktyniauja Benediktas Vanagas ar Antanas Juknevičius, yra tas, kad „klasikai“ gali startuoti tik su senesniais nei 20 metų automobiliais, kurių analogai jau yra dalyvavę Dakare. Organizatoriai reikalauja, kad automobiliai būtų kuo originalesni, kad jų viduje nebūtų skaitmeninių prietaisų, brangių sportinių amortizatorių ir pan.

„Klasikai“ startuoja ir finišuoja tose pačiose vietose, kur ir „sportininkai“, tačiau pirmųjų trasa yra kiek lengvesnė, jiems taikomi kitokie varžybų kriterijai. „Classic“ įskaitoje laimi tie, kurie sugeba važiuoti ne greičiausiai, o tiksliausiai – tiksliu maršrutu, tiksliu greičiu.

„Heston Airlines“ ekipažas | Vytauto Pilkausko nuotr.

„Heston Airlines“ ekipažas | Vytauto Pilkausko nuotr.

Tokią užduotį turės ir „Heston Airlines“ ekipažas – vienintelis iš Baltijos šalių, startuosiantis šioje įskaitoje. Ekipažas pasirinko legendinį automobilį „Toyota Land Cruiser 71“, kuriuo pirmieji lietuviai maratono finišą pasiekė 2000 metais. Ekipažas automobilį visiškai atnaujino, daugybę detalių pakeitė naujomis.

„Heston Airlines“ šturmanas Paulius Kavaliauskas pasakoja: „Classic“ įskaitoje užregistruoti 128 visureigiai ir 20 sunkvežimių. O štai „Sport“ įskaitoje yra 97 mašinos. Populiariausia markė „Toyota“ – per 40 automobilių. Daug „Mitsubishi“ ir „Nissan“. Yra įdomių egzempliorių – „Peugeot“ ir „Mitsubishi“ prototipų, kurie Dakaro maratonuose buvo lyderiai. Yra ir labai pankiškų automobilių, pavyzdžiui, „Fiat Panda“ ar „Citroen CX“, daug prototipų, daug senų bagių. Pažiūrėti tikrai bus į ką. „Klasikams“ teks įveikti panašų atstumą kaip ir „sportininkams“ – per 8 000 kilometrų.“

„Dauguma mūsų varžovų yra ispanai, – pasakoja ekipažo vairuotojas Valdas Valiukevičius. – Šioje šalyje vyksta panašios varžybos, dėl to jie turi didžiausią patirtį. Mes nesame važiavę reguliarumo varžybose dykumose, tad neriame į visiškai naują sferą. Tikėtina, kad pirmuose ruožuose galime padaryti klaidų, nes tai bus lyg treniruotė, susipažinimas su nauja disciplina. Žinoma, tarp varžovų bus daug naujokų, kurie visą gyvenimą svajojo apie Dakarą, o dabar štai pasitaikė galimybė įveikti maratoną senu, gana nebrangiu automobiliu, turint ekonomišką biudžetą. Būtent šie faktoriai pritraukė daugumą dalyvių į „Classic“ kategoriją.“

„Heston Airlines“ ekipažas | Vytauto Pilkausko nuotr.

„Heston Airlines“ ekipažas | Vytauto Pilkausko nuotr.

Vyriausias iš Lietuvos vairuotojų Valdas Valiukevičius paklaustas, ko labiausiai bijo maratone, atsakė: „Technikos. Kai ruošiesi visus metus, o antrą maratono dieną supranti, kad ralis tau baigtas. Tačiau noriu tikėti, kad sena „Toyota“ bus patikimas maratono partneris. Pasitikiu ir mūsų mechaniku Juozu Čibiru, kuris iki šiol yra įveikęs 8 Dakaro maratonus su Antanu Juknevičiumi ir Benediktu Vanagu.“

„Heston Airlines“ komandos išskirtinumai:

* Rezultatą lems ne greitis, o tikslus važiavimas.

* Tai vyriausia komanda. Bendras automobilio ir ekipažo amžius – 138 metai.

* Komanda neturi nei savo palaikymo grupės, nei lydinčių automobilių.

* Mažiausia komanda – vairuotojas, šturmanas ir mechanikas.

* Mažiausio biudžeto komanda.

* Vairuotojas dirbs ir žurnalisto darbą – stovyklose rengs reportažus.

* Automobilis neturi nei salono šildymo, nei vėsinimo sistemų.

* Vienintelis lietuvių dyzelinu varomas automobilis.

* Mažiausiai degalų naudojantis automobilis – 15–25 l/100 km.

* Silpniausias lietuvių automobilis – tikėtina galia apie 150 AG.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų