Pasibaigęs. 05-17 16:50
LKL
Nevėžis-Optibet
92
Šiauliai
104
Pasibaigęs. 05-17 17:00
LKL
Neptūnas
100
Uniclub Casino-Juventus
88
Pasibaigęs. 05-17 17:00
A Lyga
Panevėžys
3
Riteriai
0
Pasibaigęs. 05-17 17:25
A Lyga
Kauno Žalgiris
3
Žalgiris
0
Pasibaigęs. 05-17 19:00
LKL
M Basket
65
7bet-Lietkabelis
96
Pasibaigęs. 05-18 16:00
A Lyga
Šiauliai
3
Banga
0
Pasibaigęs. 05-18 16:50
LKL
Žalgiris
97
Rytas
79
Pasibaigęs. 05-18 19:00
LKL
Wolves
91
CBet
87
Pasibaigęs. Vakar 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
94
Uniclub Casino-Juventus
89
Pasibaigęs. Vakar 18:30
LKL
CBet
93
Neptūnas
98
Šiandien, 18:30
LKL
Nevėžis-Optibet
-
Rytas
-
Šiandien, 18:50
LKL
Šiauliai
-
Žalgiris
-
Šiandien, 19:00
LKL
Wolves
-
M Basket
-
05-23, 19:30
A Lyga
Kauno Žalgiris
-
Šiauliai
-
05-23, 19:30
A Lyga
Banga
-
Panevėžys
-
05-24, 19:00
A Lyga
Riteriai
-
Hegelmann
-
05-25, 16:30
A Lyga
Žalgiris
-
Dainava
-
05-25, 19:00
A Lyga
Džiugas
-
Sūduva
-
05-30, 19:00
A Lyga
Kauno Žalgiris
-
Dainava
-
05-31, 16:00
A Lyga
Džiugas
-
Žalgiris
-
05-31, 18:00
A Lyga
Hegelmann
-
Banga
-
05-31, 22:00
UEFA Čempionų lyga
PSG
-
Inter
-
06-01, 16:30
A Lyga
Sūduva
-
Riteriai
-
06-01, 18:25
A Lyga
Šiauliai
-
Panevėžys
-

Dakaras 2022: kodėl lietuviai į Dakarą važiuos 34 metų automobiliu? fotogalerija

2021-10-19 15:06
Vytauto Pilkausko ir komandos nuotr. | Organizatorių nuotr.

Vytauto Pilkausko ir komandos nuotr. | Organizatorių nuotr.

 2022 metų Dakaro maratone startuos dar vienas Lietuvos automobilis. Tai „Heston airlines“ ekipa. Žurnalistas Valdas Valiukevičius ir verslininkas Paulius Kavaliauskas sunkiausią pasaulio maratoną mėgins įveikti 1987 metais pagamintu automobiliu „Toyota Land Cruiser 71“. Ekipažas pranešė, kad jau sumokėjo starto mokestį ir gavo organizatorių patvirtinimą.

Standartinis automobilis kadaise Prancūzijoje buvo patobulintas ir „apvilktas“ plastikiniu kėbulu. Tuomet tai buvo labai modernus modelis. 1987 metų Dakaro maratono pradžioje jis buvo minimas kaip vienas konkurencingiausių pretendentų į TOP 5.

Tačiau dauguma kitų detalių – standartinės. Automobilį varo standartinis 3,4 litro turbodyzelinis agregatas, kurio galios ekipažas dar nematavo. Jo galią kiek didina didesnis turbokompresorius bei filtras. Beje, filtrai, vienintelė automobilio detalė, kuri buvo pagaminta Lietuvoje, filtrus gaminančioje bendrovėje „Mfilter.

Pavarų dėžė – standartinė, 5 laipsnių. Pakaba: priekyje ir gale ištisiniai tiltai, lingės, po du amortizatorius kiekvienam ratui. Priekiniai amortizatoriai pagaminti vienoje Australijos gamykloje, lingės taip pat.

Automobilyje įmontuotas 185 litrų degalų bakas. Lenktynių organizatoriai nereikalauja holomoguotų bakų, tad ekipažas nupirko standartinį sunkvežimio rezervuarą ir pritaikė lenktyniniame automobilyje. Testų metu automobilis naudojo apie 15 l/100 km, tikėtina, kad smėlynuose sąnaudos viršys 20 l.

Vytauto Pilkausko ir komandos nuotr. | Organizatorių nuotr.

Vytauto Pilkausko ir komandos nuotr. | Organizatorių nuotr.

Automobilis turi seną istoriją. Du prancūzų ekipažai juo startavo Dakaro maratone, Dubajaus ir kitose dykumų lenktynėse.

1998 metais juo važiavo Romualdas Beresnevičius ir Arūnas Šalkauskas, tačiau dėl techninių problemų Dakaro finišo nepasiekė.

2000 metais Romualdas Beresnevičius su Arūnu Lekavičiumi buvo pirmieji lietuviai, pasiekę maratono finišą. Taip, šis automobilis išsyk tapo legendiniu.

2003 metais į maratono finišą šį automobilį atvairavo Aurelijaus Petraičio ir Antano Juknevičiaus ekipa.

Po daugybės metų, praleistų įvairiuose muziejuose, „Toyota“ pateko į Valdo ir Pauliaus rankas. Nuo šių metų pradžios ją restauruoja 8-ių Dakarų patirtį turintis mechanikas Juozas Čibiras. Rugsėjo viduryje jau buvo atlikti pirmieji testai. Po jų padarytos išvados ir Juozas toliau tobulina techniką. Plastikinį kėbulą ėmėsi restauruoti Kauno bendrovė „Autoakstė“, kurios savininkas patyręs lenktynininkas Algimantas Akstinas.

Vytauto Pilkausko ir komandos nuotr. | Organizatorių nuotr.

Vytauto Pilkausko ir komandos nuotr. | Organizatorių nuotr.

Ekipažas savo automobilį vadina Baltuoju pelikanu, dėl jo kiek neįprastos formos. Taigi, Dakaro maratone bus du lietuviški paukščiai – B.Vanago Juodasis vanagas ir „Heston Airlines“ Baltasis Pelikanas.

„Nemanau, kad mūsų laukia smagus pasivažinėjimas, - sako Valdas Valiukevičius. – Dauguma senų automobilių valdomi kur kas sunkiau nei dabartiniai, Jis nebus nei greitas, nei galingas, nei labai stabilus, o pakaba velniškai kieta. Tačiau tai mano kartos automobilis. Tai mašina, kuria žavėjosi mano bendraamžiai. Ji tuomet buvo tarp Dakaro lyderių. Pasirinkome ją, nes tai pačią didžiausią istoriją turintis Dakaro automobilis Lietuvoje.“

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų