Pasibaigęs. 04-12 05:00
NBA
Kings
123
Pelicans
135
Pasibaigęs. 04-13 05:00
NBA
Golden State Warriors
109
Pelicans
114
Pasibaigęs. 04-13 05:30
NBA
Kings
107
Suns
108
Pasibaigęs. 04-13 16:30
LKL
Pieno žvaigždės
83
Uniclub Casino-Juventus
89
Pasibaigęs. 04-13 17:20
LKL
Neptūnas
88
7bet-Lietkabelis
84
Pasibaigęs. 04-14 17:20
LKL
Žalgiris
92
Rytas
78
Pasibaigęs. 04-14 19:30
LKL
M Basket
62
CBet
79
Pasibaigęs. 04-14 22:30
NBA
Pelicans
108
Lakers
124
Pasibaigęs. 04-14 22:30
NBA
Kings
121
Trail Blazers
82
Pasibaigęs. Vakar 18:50
LKL
Nevėžis-Optibet
86
Šiauliai
94
Šiandien, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Pieno žvaigždės
0
Rytoj, 02:30
NBA
Pelicans
0
Lakers
0
Rytoj, 05:00
NBA
Kings
0
Golden State Warriors
0
Rytoj, 18:30
LKL
Neptūnas
0
Žalgiris
0
04-18, 18:30
LKL
Nevėžis-Optibet
0
CBet
0
04-18, 18:50
LKL
Rytas
0
Šiauliai
0
04-20, 17:20
LKL
Wolves
0
Pieno žvaigždės
0
04-21, 17:00
LKL
M Basket
0
Rytas
0
04-21, 17:20
LKL
Žalgiris
0
CBet
0
04-21, 19:30
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
Šiauliai
0
04-22, 18:50
LKL
Neptūnas
0
Nevėžis-Optibet
0
04-27, 17:00
LKL
Neptūnas
0
Pieno žvaigždės
0
04-27, 17:20
LKL
Šiauliai
0
Wolves
0
04-28, 17:20
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Uniclub Casino-Juventus
0
04-28, 19:30
LKL
CBet
0
Rytas
0
04-29, 18:50
LKL
Žalgiris
0
M Basket
0

Dakaras 2022: kodėl lietuviai į Dakarą važiuos 34 metų automobiliu? fotogalerija

2021.10.19 15:06
Vytauto Pilkausko ir komandos nuotr. | Organizatorių nuotr.

Vytauto Pilkausko ir komandos nuotr. | Organizatorių nuotr.

 2022 metų Dakaro maratone startuos dar vienas Lietuvos automobilis. Tai „Heston airlines“ ekipa. Žurnalistas Valdas Valiukevičius ir verslininkas Paulius Kavaliauskas sunkiausią pasaulio maratoną mėgins įveikti 1987 metais pagamintu automobiliu „Toyota Land Cruiser 71“. Ekipažas pranešė, kad jau sumokėjo starto mokestį ir gavo organizatorių patvirtinimą.

Standartinis automobilis kadaise Prancūzijoje buvo patobulintas ir „apvilktas“ plastikiniu kėbulu. Tuomet tai buvo labai modernus modelis. 1987 metų Dakaro maratono pradžioje jis buvo minimas kaip vienas konkurencingiausių pretendentų į TOP 5.

Tačiau dauguma kitų detalių – standartinės. Automobilį varo standartinis 3,4 litro turbodyzelinis agregatas, kurio galios ekipažas dar nematavo. Jo galią kiek didina didesnis turbokompresorius bei filtras. Beje, filtrai, vienintelė automobilio detalė, kuri buvo pagaminta Lietuvoje, filtrus gaminančioje bendrovėje „Mfilter.

Pavarų dėžė – standartinė, 5 laipsnių. Pakaba: priekyje ir gale ištisiniai tiltai, lingės, po du amortizatorius kiekvienam ratui. Priekiniai amortizatoriai pagaminti vienoje Australijos gamykloje, lingės taip pat.

Automobilyje įmontuotas 185 litrų degalų bakas. Lenktynių organizatoriai nereikalauja holomoguotų bakų, tad ekipažas nupirko standartinį sunkvežimio rezervuarą ir pritaikė lenktyniniame automobilyje. Testų metu automobilis naudojo apie 15 l/100 km, tikėtina, kad smėlynuose sąnaudos viršys 20 l.

Vytauto Pilkausko ir komandos nuotr. | Organizatorių nuotr.

Vytauto Pilkausko ir komandos nuotr. | Organizatorių nuotr.

Automobilis turi seną istoriją. Du prancūzų ekipažai juo startavo Dakaro maratone, Dubajaus ir kitose dykumų lenktynėse.

1998 metais juo važiavo Romualdas Beresnevičius ir Arūnas Šalkauskas, tačiau dėl techninių problemų Dakaro finišo nepasiekė.

2000 metais Romualdas Beresnevičius su Arūnu Lekavičiumi buvo pirmieji lietuviai, pasiekę maratono finišą. Taip, šis automobilis išsyk tapo legendiniu.

2003 metais į maratono finišą šį automobilį atvairavo Aurelijaus Petraičio ir Antano Juknevičiaus ekipa.

Po daugybės metų, praleistų įvairiuose muziejuose, „Toyota“ pateko į Valdo ir Pauliaus rankas. Nuo šių metų pradžios ją restauruoja 8-ių Dakarų patirtį turintis mechanikas Juozas Čibiras. Rugsėjo viduryje jau buvo atlikti pirmieji testai. Po jų padarytos išvados ir Juozas toliau tobulina techniką. Plastikinį kėbulą ėmėsi restauruoti Kauno bendrovė „Autoakstė“, kurios savininkas patyręs lenktynininkas Algimantas Akstinas.

Vytauto Pilkausko ir komandos nuotr. | Organizatorių nuotr.

Vytauto Pilkausko ir komandos nuotr. | Organizatorių nuotr.

Ekipažas savo automobilį vadina Baltuoju pelikanu, dėl jo kiek neįprastos formos. Taigi, Dakaro maratone bus du lietuviški paukščiai – B.Vanago Juodasis vanagas ir „Heston Airlines“ Baltasis Pelikanas.

„Nemanau, kad mūsų laukia smagus pasivažinėjimas, - sako Valdas Valiukevičius. – Dauguma senų automobilių valdomi kur kas sunkiau nei dabartiniai, Jis nebus nei greitas, nei galingas, nei labai stabilus, o pakaba velniškai kieta. Tačiau tai mano kartos automobilis. Tai mašina, kuria žavėjosi mano bendraamžiai. Ji tuomet buvo tarp Dakaro lyderių. Pasirinkome ją, nes tai pačią didžiausią istoriją turintis Dakaro automobilis Lietuvoje.“

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų