Pasibaigęs. 04-21 17:00
LKL
M Basket
63
Rytas
89
Pasibaigęs. 04-21 17:20
LKL
Žalgiris
101
CBet
57
Pasibaigęs. 04-21 19:30
LKL
Uniclub Casino-Juventus
96
Šiauliai
93
Pasibaigęs. 04-22 04:30
NBA
Thunder
94
Pelicans
92
Pasibaigęs. 04-22 18:50
LKL
Neptūnas
79
Nevėžis-Optibet
92
Pasibaigęs. 04-23 20:30
Eurolyga
Panathinaikos
87
Maccabi Tel Aviv
91
Pasibaigęs. 04-23 22:00
Eurolyga
Real Madrid
90
Baskonia
74
Pasibaigęs. Vakar 20:00
Eurolyga
Monaco
91
Fenerbahce
95
Pasibaigęs. Vakar 22:00
Eurolyga
Barcelona
75
Olympiacos
77
Pasibaigęs. Šiandien 04:30
NBA
Thunder
124
Pelicans
92
Šiandien, 21:15
Eurolyga
Panathinaikos
0
Maccabi Tel Aviv
0
Šiandien, 22:00
Eurolyga
Real Madrid
0
Baskonia
0
Rytoj, 20:00
Eurolyga
Monaco
0
Fenerbahce
0
Rytoj, 22:00
Eurolyga
Barcelona
0
Olympiacos
0
04-27, 17:00
LKL
Neptūnas
0
Pieno žvaigždės
0
04-27, 17:20
LKL
Šiauliai
0
Wolves
0
04-27, 22:30
NBA
Pelicans
0
Thunder
0
04-28, 17:20
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Uniclub Casino-Juventus
0
04-28, 19:30
LKL
CBet
0
Rytas
0
04-29, 18:50
LKL
Žalgiris
0
M Basket
0
04-29, 23:00
NBA
Pelicans
0
Thunder
0
04-30, 20:00
Eurolyga
Maccabi Tel Aviv
0
Panathinaikos
0
04-30, 21:30
Eurolyga
Olympiacos
0
Barcelona
0
05-01, 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
0
CBet
0
05-01, 18:30
LKL
Neptūnas
0
Wolves
0
05-01, 18:50
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
Rytas
0
05-01, 20:45
Eurolyga
Fenerbahce
0
Monaco
0
05-01, 21:30
Eurolyga
Baskonia
0
Real Madrid
0
05-02, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
M Basket
0
05-02, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Nevėžis-Optibet
0
05-04, 17:20
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
CBet
0
05-05, 17:20
LKL
Wolves
0
Žalgiris
0
05-05, 19:30
LKL
Šiauliai
0
Neptūnas
0
05-06, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Nevėžis-Optibet
0
05-08, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Uniclub Casino-Juventus
0

„Dakaro Classic“ startuosiantys lietuviai nesivaržys su V.Žala

2021.10.12 15:14
„Dakaro Classic“ startuosiantys lietuviai nesivaržys su V.Žala | Organizatorių nuotr.

„Dakaro Classic“ startuosiantys lietuviai nesivaržys su V.Žala | Organizatorių nuotr.

 2022 metų sausį startuosiančiame Dakaro maratone dalyvaus „Heston Airlines“ ekipažas su 1987 metais pagamintu automobiliu „Toyota Land Cruiser 71“. Visiškai restauruotas automobilis lenktyniaus „Classic“ įskaitoje.

„Heston Airlines“ nebus konkurentai nė vienam kitam tautiečių ekipažui. Tai bus pirmasis lietuvių startas šioje kategorijoje.

Kuo „Classic“ įskaita skiriasi nuo įprastos, kur lenktyniauja V. Žala, B. Vanagas, A. Juknevičius?

„Classic“ įskaita atsirado tik šiemet. Pirmąsyk surengtose klasikinėse lenktynėse startavo 24 automobiliai. Pagrindinis reikalavimas – automobilis turi būti ne jaunesnis kaip 20 metų, jis turi turėti originalų variklį, originalius amortizatorių tvirtinimo taškus. Techniniai reikalavimai šiai klasei yra mažesni. Pavyzdžiui, patiems seniausiems H1 kategorijos automobiliams nereikia automatinės gesinimo sistemos, ekipažui nebūtina naudoti HANS galvos palaikymo sistemos ir t. t.

„Liberalesni reikalavimai mažina komandų biudžetus, – pasakoja „Heston Airlines“ šturmanas Paulius Kavaliauskas. – Mažesnis ir pats dalyvio mokestis. „Klasikai“ moka 15 000 eurų, o visi kiti – 25 000. „Klasikų“ automobiliai pigesni, visureigį galima paruošti už 30–50 tūkst. eurų. O štai kitų automobilių kainos prasideda nuo 200 000 ir baigiasi virš milijono. „Klasikai“ lėčiau važiuoja, vadinasi, automobiliai mažiau ges, reikės mažiau mechanikų, padangų ir degalų.“

Šiemet „Classic“ įskaitoje debiutavo 24 automobiliai, o Dakaro maratone 2022-aisiais žada būti net 150 mašinų. Kova dėl pergalės bus nuožmi. Tačiau „klasikai“ kovos ne greičiu, o tikslumu.

„Dakar Classic“ įskaitos lenktynių principas yra visiškai kitoks nei tradicinių lenktynių, – pasakoja „Heston Airlines“ pilotas Valdas Valiukevičius. – Mes gyvensime vienoje stovykloje su Antanu, Benu ir Vaidotu. Startuosime ir finišuosime tose pačiose vietose. Tačiau mūsų laukia skirtingos trasos. Kasdien mums reikės įveikti po kelis reguliarumo ruožus, kurių ilgis žada būti nuo 20 iki 80 kilometrų.

„Dakaro Classic“ startuosiantys lietuviai nesivaržys su V.Žala | Organizatorių nuotr.

„Dakaro Classic“ startuosiantys lietuviai nesivaržys su V.Žala | Organizatorių nuotr.

Visi „klasikai“ bus suskirstyti į kategorijas pagal automobilio amžių. Kiekvienos kategorijos dalyviams bus nustatomas savitas vidutinis greitis. Pavyzdžiui, jeigu H1 kategorijos dalyviai važiuos vidutiniu 55 km/h greičiu, tai H2 kategorijai greitis bus padidintas 15 proc., o H3 kategorijai – 30 proc. Vadinasi, ekipažai specialius ruožus turės įveikti tiksliu nustatytu greičiu, tiksliai pravažiuodami GPS taškus ir tiksliai atvykdami į finišą. Už kiekvieną pavėluotą minutę teisėjai skirs baudas. Visuose automobiliuose įrengtos GPS sistemos seks automobilių judėjimą, jų greitį ir trajektorijas. Baudos bus skiriamos ir už nukrypimą nuo idealios trajektorijos.

Be to,  žadami ir kitokie specialūs ruožai, kuriuose ekipažai bus vertinami pagal tikslumą. Privalėsime važiuoti tiksliai, pagal GPS taškus. Kiekvienas nukrypimas nuo kelio trajektorijos bus įvertintas baudos taškais.

Atrodo, kad labai lengva važiuoti vidutiniu 55 km/h greičiu? Tai kur kas lengviau, nei pralenkti B. Vanagą?

Ir taip, ir ne. Čia bus tiesiog kitaip. Važiuoti tiksliu 55 km/h greičiu yra lengva, kai važiuoji tiesiu keliu. Tačiau kai reikia rasti kelią per akmeninius kalnus ar smėlio kopas, tai būna labai nelengva. Jeigu kiek pasiklydai ar prakirtai ratą – vėluoji. O tada jau reikės vytis laiką. Suprantame, kad labai didelė atsakomybė teks šturmanui, nes būtent jis reguliuos automobilio judėjimo greitį ir kryptį.

Šios lenktynės yra gana panašios į Monte Karlo ralį, kuriame lyderių grupėje finišavo mūsiškis K. Raišys. Ten jie irgi važiuoja vidutiniu nustatytu greičiu. Tą greitį išlaikyti labai nelengva, kai važiuoji kalnų serpantinais, kai vietomis kelią dengia sniegas ir ledas.“

Šiuo metu „Heston Airlines“ ekipažas testuoja automobilį lietuviškoje bekelėje. Mechanikui Juozui Čibirui dar reiks atlikti daugybę patobulinimų. Automobiliai į maratoną iškeliaus gruodžio pradžioje. 

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų