„Aurum 1006 km lenktynių“ finišas ir podiumas | Eriko Ovčarenko / BNS foto nuotr.

„Aurum 1006 km lenktynių“ finišas ir podiumas | Eriko Ovčarenko / BNS foto nuotr.

 Palangoje šeštadienį baigėsi turininga autosporto savaitė – ją vainikavo 22-osios prestižinės „Aurum 1006 km lenktynės“.

Vienas įdomiausių visų laikų „Aurum 1006 km lenktynių“ vėl laimėjo „Circle K MilesPlus Racing Team“ komanda (Julius Adomavičius, Jonas Gelžinis, Ignas Gelžinis, Ralfas Aronas). Dėl gausybės incidentų sportininkai negalėjo nuvažiuoti visos suplanuotos distancijos prieš sueinant 10 valandų lenktynių terminui. „Circle K MilesPlus Racing Team“ įveikė 352 ratus. Tame pačiame rate finišavo ir aršiausi jų konkurentai „Balpol-SPS Automotive Performance“ (Nemunas Dagilis, Nerijus Dagilis ir Deividas Jocius). Jie lyderiams pralaimėjo 42.420 sek. Šios komandos viltis sudaužė pačioje lenktynių pabaigoje skirta 1 min. sustojimo boksuose bauda. Nemunas Dagilis itin aštriai kritikavo teisėjus dėl jų skiriamų baudų ir po finišo kartu su komanda atsisakė lipti ant podiumo.

„Aurum 1006 km lenktynių“ rekordininkas J.Gelžinis čempionu tapo net 10-ą kartą karjeroje. I.Gelžiniui tai buvo 5-as titulas, o J.Adomavičius ir R.Aronas 3-ius metus iš eilės tapo čempionais. „Porsche 911 GT3 Cup“ automobiliai išlieka nenugalimi nuo pat 2015 m.

Trečia vieta džiaugėsi „Porsche Club by LG OLED“ ekipa (Mantas Janavičius, Arūnas Tuma, Marius Bartkus ir Aurelijus Rusteika). Jie pasinaudojo varžovų problemomis ir stabiliai nuvažiavo 342 ratus.

Bendros įskaitos lyderių dešimtukas:

Bendros įskaitos lyderių dešimtukas | Organizatorių nuotr.

Bendros įskaitos lyderių dešimtukas | Organizatorių nuotr.

Džiaugėsi iškovoję pergales klasėse

„Aurum 1006 km lenktynėse“ kaip lygūs tarp lygių jaučiasi ir klasių čempionai. Jie to nusipelnė ir buvo pagerbti didžiojoje scenoje.

Be jau minėtų komandų - klasių čempionių ir prizininkių – TC3 klasės varžytuves laimėjo „Intrans Racing by Meatbusters“ komandos sportininkai, vairavę „Audi A4“.

TC4 klasės nugalėtojais pripažinti „Dock by 222“ vyrai su „Volkswagen Scirocco“, o TC5 su naujuoju „Ford Shelby Gt 350“ nugalėjo „RC Cola racing by 8000RPM motorsport“ ekipa.

Dyzelinių automobilių klasėje konkurencija buvo mažiausia, o ją laimėjo „Citus Racing“ su „Volkswagen Golf“.

GT4 klasėje su gražuole „Ginetta GT4 G55“ pergalę šventė šeimyninis Holandų trio, „DHR-Ignera Autovesta“ komanda iš Didžiosios Britanijos, o SP3 varžytuves laimėjo „KSB Racing by Joujaam“ komandos lenktynininkai, vairavę „Ford Madstang“.

Pretendentai mažai keitėsi

Potencialių pretendentų į nugalėtojų pakylą penketukas ėmė formuotis jau po kelių pirmųjų ratų. Žinoma, automobilių sportas – nenuspėjamas, didžiausios viltys gali užgęsti ir užgęsta net paskutiniuose metruose, tačiau netikėtumai vienodai pavojingi visiems, o nuo jų niekas neapdraustas.

Įveikus pirmuosius 100 ratų lyderės estafetę vežė „Balpol-SPS Automotive Performance“ atstovai D. Jocius ir jį pakeitęs Nemunas Dagilis, vairavę „Mercedes AMG GT3“.

Atsilikęs ratu važiavo „Circle K MilesPlus Racing Team“ komandos sportininkas J. Gelžinis, o „Gera dovana – Šiauliai by RD Signs Reimpex“ narys Audrius Butkevičius su „Lamborghini Huracan Super Trofeo Evo“ - trečias, atsilikdamas trim ratais.

Nedaug kas pakito ir įveikus lenktynių pusiaukelę ženklinančius 186 ratus. Tada su „Porsche GT3 Cup II“ pirmavo „Circle K MilesPlus Racing Team“ sportininkas J. Adomavičius, pralenkęs tuomet „Mercedes AMG GT3“ vairavusį Nerijų Dagilį, tačiau Nerijus buvo tame pačiame rate, o lyderius skyrė tik kelios sekundės.

Ir varžybų pusiaukelėje trečiąją poziciją išlaikė „Gera dovana – Šiauliai by RD Signs Reimpex“ komanda, o jos sportininką Paulių Paškevičių nuo lyderių tebeskyrė tų pačių trijų ratų deficitas.

Ketvirtas finišo link, nuo lyderio atsilikdamas jau penkiais ratais, lėkė „Esmotorsport by Čapkauskas-autocentras“ atstovas, latvis Valteris Zvedris.

Nenorėjusių nugalėti nebuvo

Galbūt ne visi išdrįsta atvirauti apie komandos ambicijas, tačiau nesvajojančių bent apie pergalę klasėje ar dar mažesnę aukštumą, kiek didėlesnę nei pernai ar užpernai, čia nebūna. Tačiau neretai, kaip ir visame techninių šakų sporte, koją pakiša gedimai.

Manto Lipkevičiaus vadovaujama „Vytautas gazuotas“ komanda atviravo apie prizininkų penketuką, tačiau jos „Porsche 911 GT Cup“, vairuojama Roberto Graudinio, ėmė ir sustojo 52-ajame rate. Priežastis – padidėjęs alyvos slėgis, galintis susprogdinti variklį.

Dar anksčiau, vos 5-ajame rate melsvų dūmų debesyje paskendo „Dynami:t Super sprint“ varžybų laimėtojo Dovilo Čiutelės vairuojama „Spark energy/Transbrieva“ raudonoji Lada 2104. Komanda puolė ieškoti atsarginio variklio ir į lenktynių pabaigą sugrįžo į trasą, įrodydama esanti verta prizo už ryžtą siekiant pergalės.

Nedaug toliau nuvažiavo Juliaus Skirmanto iš „Antėja.lt Racing Team“ BMW135D, nesėkmės sukliudė ir estų „Erki Sport“ lenktynininkui Romet Tsirna, sudėjusiam ginklus su „Honda CRX“. 

Dideli norai nugalėti kišo koją ir daugeliui komandų bei lenktynininkų, už smulkias pražangas teisėjų baustų įvairiomis baudomis ir, suprantama, nepriartinusių taip trokštamo finišo.

Tačiau tai tik uogelės, palyginus su „Esmotorsport by Čapkauskas-autocentras“ trasoje sudegusiu „Porsche GT3 Cup“. Nelaimė ištiko, kai lyderiams iki finišo bebuvo likę 113 ratų, o nukentėję važiavo TOP penketuke ir dar buvo kupini ryžto dėl aukštesnių pozicijų. Belieka guostis, kad tuomet vairavęs Audrius Stasiulevičius spėjo iššokti iš automobilio ir nenukentėjo.

„Neprisimenu tiek smulkių ir nevisai, ypač į lenktynių pabaigą, incidentų, stabdymų, geltonos vėliavos fazių, lėto važiavimo paskui saugos automobilį ir išdalytų įvairiausių baudų“, - kalbėjo lenktynių vyriausiasis komisaras Gražvydas Smetonis, čia dirbantis nuo pat pirmųjų varžybų, surengtų 2000 metais.

„Tokių įtemptų lenktynių dar nebuvo. Komandoms tai sunkus išbandymas“, - sakė iki šių varžybų tris pergales Palangoje jau iškovojęs Nemunas Dagilis.

Lenktyniavo ir žiūrovai

„Aurum 1006 km lenktynėse“ ir žiūrovai turi galimybę išbandyti save. Geriausia tam proga - jau šešti metai jiems specialiai rengiamos slalomo varžybos.

Nestigo norinčiųjų ir šiemet, o žiūrovai rungtyniavo net keturiose klasėse.

Tarp dailiosios lyties atstovių su „Mitsubishi Colt“ dominavo daugelio panašių varžybų dalyvė Evelina Drilingienė, pranokusi Justę Strups su „Mazda MX5“ ir Skaistę Pekarskę, vairavusią „Renault Megane“.

Su tuo pačiu automobiliu Skaitės bičiulis Genadij Pekarskij irgi tenkinosi trečiąja vietą FWD klasėje, o čia nugalėjo „Honda CRX“ vairavęs Benediktas Bočkus. Antras liko Aurimas Kučinskas su „Mitsubishi Colt“.

AWD klasės nugalėtoju tapo Linas Karklys („Audi A3“). Jis pranoko Egidijų Nevulį (VW Golf) ir Arenijų Tamašauską („Audi 80“).  

Didžiausią tempą demonstravo RWD klasės dalyviai ir jos lyderis Haris Krušnauskas, su BMW 325 trasą įveikęs per 0.17,20 sek.

Antras čia finišavo Mantas Kupčinskas (BMW 325, 0.17,80 sek.), o trečias - Justinas Pangonis („Mazda MX5“, 0.18, 09 sek.)

Lenktynių eiga:

Lenktynės prasidėjo, ir sportininkai sausoje ir karštoje trasoje suko pirmuosius ratus iš privalomų 373, sudarančių visą „Aurum 1006 km lenktynių“ distanciją.

Tačiau kad lenktynės, nors ir vykstančios idealaus sukibimo trasoje, bus labai greitos, prognozuoti nedrįso niekas.

Mat jau pirmuosiuose ratuose dėl smulkaus incidento trasoje buvo priverstas pasirodyti saugos automobilis, netrukus dūmų debesyje paskendo „Dynami:t Super sprint“ varžybų laimėtojų „Spark energy/Transbrieva“ raudonoji „Lada 2104 Powered by Mustang“, kurią iš trasos teko išgabenti evakuatoriumi. 

Ieškoti mechanikų globos garažuose buvo priversti ir „Efekt and Ignera by Dynmi:t Energy“ lenktynininkai, vairavę „Porsche GT3 Cup“.

„Aurum 1006 km lenktynės“ | Vytauto Pilkausko nuotr.

„Aurum 1006 km lenktynės“ | Vytauto Pilkausko nuotr.

14.25 val. Palangoje vykstančiose pasiekta tam tikra riba, tarsi savotiškas tarpinis finišas, kai pirmaujanti komanda įveikė pirmąjį šimtą ratų iš privalomų 373. Ši garbė šįkart atiteko lenktynių lyderei - „Balpol-SPS Automotive Performance“ komandai, kurios „Mercedes AMG GT3“ tąkart vairavo Deividą Jocių pakeitęs Nemunas Dagilis.

Atsilikęs ratu antras šią pirmąją aukštumą pasiekė lenktynes iš pirmosios pozicijos pradėjusios „Circle K MilesPlus Racing Team“ komandos sportininkas, tituluočiausias lenktynių dalyvis Jonas Gelžinis, laimėjęs šias varžybas net devyniskart.

„Aurum 1006 km lenktynės“ | Arno Strumilos nuotr.

„Aurum 1006 km lenktynės“ | Arno Strumilos nuotr.

Šiauliečių „Gera dovana – Šiauliai by RD Signs Reimpex“ ekipos atstovas Audrius Butkevičius, vairuojantis „Lamborghini Huracan Super Trofeo Evo“, šią tarpinę ribą pasiekė būdamas trečias, nuvažiavęs 97 ratus.

Pirmąjį lenktynininkų dešimtuką užbaigusios „Porsche Baltic“ sportininką Paulių Žadeiką, vairuojantį „Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport“, nuo lenktynių lyderio tuo metu skyrė 4 ratai.

Lenktynės Palangoje tęsėsi sausu, karštu oru. Žadėto lietaus neprognozavo nė vienas lengvas debesėlis, plaukęs pajūrio dangumi.

16.58 val.  „Aurum 1006 km lenktynių“ lyderė - „Circle K MilesPlus Racing Team“ komanda pasiekė varžybų ekvatorių. Tuomet jos „Porsche GT3 Cup II“ automobilį vairavęs komandos sportininkas Julius Adomavičius įveikė 186 ratų, ženklinančių varžybų pusiaukelę. Kaip ir beveik nuo pat starto, itin atkakli kova vyko tarp lyderių, kurie keitėsi daugiausia, kai komandos užsukdavo į degalinę papildyti kuro atsargų ar keitėsi vairuotojai.

Įveikus lenktynių pusiaukelę antrąją poziciją užėmė „Balpol-SPS Automotive Performance“ komanda, prie kurios „Mercedes AMG GT3“ vairavo tąsyk buvo Nerijus Dagilis. Jis nuo lyderio atsiliko tik keliomis sekundėmis

Treti tebevažiavo Gera dovana – Šiauliai by RD Signs Reimpex“ komanda, o jos sportininkas Paulius Paškevičius, kai lyderiai kirto lenktynių ekvatorių, nuo jų su „Lamborghini Huracan Super Trofeo Evo“ buvo atsilikęs tik trim ratais. Ketvirtas važiavo buvo „Esmotorsport by Čapkauskas-autocentras“ lenktynininkas latvis Valters Zvedris, kuris nuo lyderio atsiliko penkiais ratais.

„Aurum 1006 km lenktynių“ boksai | Eriko Ovčarenko / BNS foto nuotr.

„Aurum 1006 km lenktynių“ boksai | Eriko Ovčarenko / BNS foto nuotr.

Lenktynės Palangoje vyko sausu, karštu oru. Tačiau nepaisant palankių sąlygų jose buvo gana daug stabdymų, saugos automobilio fazių ir kitų trukdžių. Matyt, daugeliui pagalius į ratus kišo begalinis noras laimėti.

„Neprisimenu tiek smulkių incidentų, stabdymų, geltonos vėliavos fazių ir išdalytų įvairiausių baudų“, - kalbėjo lenktynių vyriausiasis komisaras Gražvydas Smetonis, čia dirbantis nuo pat pirmųjų lenktynių, įvykusių 2000 metais.

Praėjus 6 valandoms nuo lenktynių starto dėl pergalės ir toliau aršiai kovojo „Circle K MilesPlus Racing Team“ ir „Balpol-SPS Automotive Performance“. Tuo metu už automobilio vairo sėdėjęs Nemunas Dagilis vos 0.555 sek. lenkė Igną Gelžinį. Trečioje vietoje važiavo 4 ratais atsilikusi „Gera dovana – Šiauliai by RD Signs Reimpex“ komanda.

Likus apie 130 ratų lyderių komandose įvyko rokiruotės. Prie vairo sėdo D.Jocius ir R.Aronas, o juos beskyrė 0.296 sek. R.Aronas už varžovo ilgai neužsibuvo ir sugrąžino „Circle K MilesPlus Racing Team“ ekipai pirmą vietą.

Likus 113 ratų lenktynės buvo sustabdytos – parodytos raudonos vėliavos. Teisėjai tokį sprendimą priėmė dėl to, kad užsidegė tarp lyderių buvęs ir ketvirtoje vietoje važiavęs „ES Motorsport“ komandos „Porsche“ automobilis. Laimei, komandos pilotas spėjo ištrūkti iš automobilio.

Pratęsus lenktynes, apmaudžiai pirmą vietą „GT4“ klasėje prarado „Bunasta Savesta Consulting“ komanda. Jų viltis sudaužė „Sauda by GSR“ komanda, į posūkį įvažiavusi tarsi be stabdžių. „Bunasta Savesta Consulting“ komanda savo gretose turėjo Vaidotą ŽaląJurgį Adomavičių ir avarijos metu už vairo buvusį Tomą Rimkų, kuris po varžovų klaidos neslėpė emocijų, griebėsi už šalmo ir tiesiog gulėjo ant žolės „kryžiumi“.

„Gera dovana – Šiauliai by RD Signs Reimpex“ komandos „Lamborghini Huracan Super Trofeo EVO“ likus vos valandai iki finišo susidūrė su techninėmis problemomis. Komanda kiekviename rate prarasdavo maždaug po minutę ir užleido trečią vietą bendroje įskaitoje „Porsche Club by LG OLED“ ekipai.

„Balpol-SPS Automotive Performance“ prieš lenktynių pabaigą gavo 1 min. sustojimo boksuose baudą už tai, kad pasuko į techninio aptarnavimo juostą raudonų vėliavų metu. Po baudos ir kuro pildymo komanda prarado lyderės poziciją. Tada į pirmą vietą pakilo „Circle K MilesPlus Racing Team“, susikrovusi daugiau nei 64 sek. pranašumą. Nerijus Dagilis po truputį vijosi Julių Adomavičių, bet iki lenktynių pabaigos buvo likę labai mažai laiko.


Penktadienį vykusioje kvalifikacijoje „pole“ poziciją iškovojo„ Circle K MilesPlus Racing Team“ komanda. Šį laimėjimą jai su „Porsche GT3 Cup II“ užtikrinęs estas Ralfas Aronas, kuriam pirmąją starto poziciją garantavo naujas trasos rekordas – 1 min. 08,396 sek. Tai antros paeiliui šios komandos laimėtos atrankos varžybos. Beje, pernai startavusi iš pirmosios vietos „Circle K MilesPlus Racing Team“ komanda laimėjo ir „Aurum 1006 km lenktynes“.

Ankstesnįjį K.Calko priklausiusį trasos rekordą pagerino ir „Gera dovana – Šiauliai by RD Signs Reimpex“ komandos atstovas Paulius Paškevičius, su „Lamborghini Huracan Super Trofeo Evo“ vieną 2682 metrų ilgio trasos ratą nuvažiavęs per 1 min. 08,865 sek.

Trečiąją poziciją prie starto linijos užims „Balpol-SPS Automotive Performance“ komanda, kuriai šią vietą su Lietuvoje debiutavusiu „Mercedes AMG GT3“ užtikrino Deividas Jocius, greičiausiąjį ratą apsukęs per 1 min. 09,357 sek.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Visi (28)
Registruoti
Anoniminiai (28)
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų