Esportas („Amimo Films“ nuotr.) | Organizatorių nuotr.

Esportas („Amimo Films“ nuotr.) | Organizatorių nuotr.

 Sparčiai visame pasaulyje populiarėjantis esportas savo nišą atranda ir Lietuvoje. Balandžio viduryje startuosiantis komandinis „CS:GO Schools Challenge“ turnyras padės išsiaiškinti, kas galės vadintis stipriausia esporto mokykla Lietuvoje.

Šis turnyrų ciklas yra pirmas tokio tipo renginys Lietuvoje. Jis skirtas moksleiviams, kurie mėgsta kompiuterinius žaidimus. Niekam ne paslaptis, kad moksleiviai dažnai žaidžia kompiuterinius žaidimus namuose arba su draugų kompanija.

„Organizuodami šį turnyrą fokusuojamės, kad moksleiviai burtųsi į komandas, savarankiškai treniruotųsi ir tobulintų savo žaidimo įgūdžius. Mūsų tikslas yra sukurti platformą, kurioje moksleiviai galėtų diskutuoti apie CS:GO, varžytis tarpusavyje ir tapti geresniais žaidėjais. Nuo šiol geriausios komandos varžysis tarpusavyje, galės įrodyti savo tikruosius sugebėjimus su kitais Lietuvos moksleiviais“, – teigė vienas šio renginio organizatorių Lukas Verpetinskas.

Kvalifikacinės varžybos vyks balandžio 19 dieną, pusfinalis – balandžio 22-ąją, o finalai – balandžio 24-ąją. CS:GO turnyruose gali dalyvauti visi Lietuvos moksleiviai nuo 12 metų (5 klasės). Komandiniame turnyre bus laukiama 150 ekipų, todėl tikimasi aktyvaus dalyvavimo. Moksleiviams dalyvavimas turnyre yra nemokamas, o geriausios komandos bus apdovanotos vertingais rėmėjų prizais. Pagrindinius šio turnyro prizus įsteigs „Topo centras“.

Tai ypač puiki galimybė pasirodyti moksleiviams, galvojantiems apie profesionalų karjerą esporte. Lietuvoje kol kas trūksta esporto infrastruktūros, ypač moksleivių tarpe. Taip pat neretai tenka kovoti su stereotipais, kad kompiuteriniai žaidimai yra tik blogis. Spartus elektroninio sporto populiarėjimas visame pasaulyje, milžiniški priziniai fondai ir aštrėjanti sveika konkurencija jau nieko nebestebina, todėl nuo madų stengiasi neatsilikti ir Vilnius.

Esportas („Amimo Films“ nuotr.) | Organizatorių nuotr.

Esportas („Amimo Films“ nuotr.) | Organizatorių nuotr.

„Dėl to vien dalyvavimas tokio tipo renginyje padeda ruoštis ir gali būti geras atspirties taškas siekiant esporto karjeros. Lietuvoje dažnai vyrauja gajus stereotipas, kad laikas, praleistas prie kompiuterinių žaidimų, yra iššvaistomas, tačiau būtent tokie turnyrai ir padeda tėvams įrodyti, kad vaikai apie laiką, praleistą prie kompiuterio, žiūri rimtai, – pabrėžė Mantas Paulauskas, viešosios įstaigos „Sveikas miestas“ vadovas. – Tai gali pakeisti jų supratimą apie kompiuterinius žaidimus. Manau, kad šis turnyras susilauks didžiulio susidomėjimo ir palaikymo, o jei dalyviams pavyks puikiai pasirodyti, jie gali būti pastebėti ir gauti pasiūlymų iš įvairių organizacijų, kurie gali pakeisti tų moksleivių gyvenimus“.

Pandemija kol kas neleidžia organizuoti gyvų turnyrų, tačiau dėl to varžybose galės paprasčiau sudalyvauti ir mažesniuose miesteliuose gyvenantys moksleiviai. Šis turnyras ypač naudingas dėl mokinių užimtumo, nes šiuo metu neformalus ugdymas beveik nevyksta, o esporto varžybos leidžia jiems išsikelti tikslus, disciplinuotai ruoštis bei bent iš dalies lengviau pergyventi karantiną.

Turnyro registracija vyksta per „Faceit“ platformą. Moksleivių komanda turi būti sudaryta iš penkių narių. Turnyre gali registruotis visos Lietuvos mokyklos, galimos ir jungtinės klasės iš skirtingų mokymo įstaigų. Komandų skaičius mokykloms nėra ribojamos. Kadangi visi žais iš namų, organizatoriai įdiegė tam tikrus saugiklius, pagal kuriuos bus patikrinta, ar žaidėjai tikrai yra moksleiviai, o nelegalius žaidimo įrankius leis apeiti platformoje naudojama „anti cheat“ programa.

„Norime, kad turnyre dalyvautų kuo daugiau moksleivių, todėl numatėme, kaip galima kuo labiau sumažinti barjerų dalyvauti turnyre. Šiuo turnyru mes fokusuojamės į moksleivius ir nesvarbu, kokio lygio jie bebūtų. Taip pat rekomenduojama turėti bent 1 ar 2 atsarginius žaidėjus, kurie galėtų prisijungti prie turnyro, jei kas nors nebegalėtų žaisti“, – aiškino vienas renginio organizatorių.

CS:GO žaidimas pasirinktas neatsitiktinai. Pasak L. Verpetinsko, šis žaidimas laikomas vienu populiariausių žaidimų ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje.

Esportas („Amimo Films“ nuotr.) | Organizatorių nuotr.

Esportas („Amimo Films“ nuotr.) | Organizatorių nuotr.

„Iš pirmo žvilgsnio šis žaidimas gali neatrodyti sudėtingas, bet būtent CS:GO ir yra komandinis žaidimas, įrodantis, kad tai nėra tik sėkmės faktorius. Norint būti gera CS:Go komanda, išties reikia daug treniruotis, galvoti ne tik apie individualius kiekvieno žaidimo sugebėjimus, bet ir apie komandos taktiką ir strategijas. Šis žaidimas yra laikomas idealiu esporto žaidimu, nes jame reikia ir gerų individualių sugebėjimų, bet ir dar svarbesnio gero komandinio žaidimo. Lietuvos moksleivių tarpe tikrai yra gerų žaidėjų ne tik Lietuvos, bet ir viso pasaulio lygiu, todėl norime skatinti lietuviškų esporto organizacijų kūrimąsi, naujų stiprių komandų formavimąsi“, – pasakojo L. Verpetinskas.

Planuojama, kad intriguojantys finalai vyks VR SPOT pramogų arenoje. Jie bus transliuojami tiesiogiai su profesionaliais žaidimų komentatoriais.

Gegužės mėnesio pradžioje startuos antrasis esporto turnyras „CS:GO Teams Challenge“, kuris bus skirtas visiems norintiems. Čia komandos kovos ne tik dėl apdovanojimų, bet ir dėl piniginių prizų.

Trečiajame turnyre, kuris vyks gegužės 25 – birželio 1 dienomis, vėl varžysis moksleivių komandos. Nemokamame turnyre bus varžomasi žaidžiant „Fortnite/Valorant“.

Tuo tarpu visiems skirtas ketvirtasis ir paskutinis „CS:GO Teams Challenge“ turnyras jau vyks pusiau realiai. Rugpjūčio 30 dieną vyks kvalifikacinės varžybos, o rugsėjo 3 dieną pusfinaliai ir finalai bus transliuojami gyvai Lukiškių aikštėje Vilniaus sporto festivalio metu.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Visi
Registruoti
Anoniminiai
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų
EUROLYGA