Pasibaigęs. 06-25 19:00
A Lyga
Džiugas
2
Riteriai
1
Pasibaigęs. 06-25 19:00
A Lyga
Šiauliai
2
Sūduva
2
Pasibaigęs. 06-27 11:45
Moterų EuroBasket
Lietuva
76
Čekija
81
Pasibaigęs. 06-29 11:45
Moterų EuroBasket
Lietuva
87
Turkija
99
Pasibaigęs. 06-29 16:00
A Lyga
Riteriai
0
Dainava
2
Pasibaigęs. 06-29 17:00
A Lyga
Šiauliai
5
Džiugas
0
Pasibaigęs. 06-29 18:25
A Lyga
Panevėžys
2
Žalgiris
4
Pasibaigęs. 06-30 19:00
A Lyga
Banga
0
Kauno Žalgiris
2
Pasibaigęs. 06-30 19:00
A Lyga
Hegelmann
0
Sūduva
2
07-04, 19:00
A Lyga
Žalgiris
-
Banga
-
07-05, 18:00
A Lyga
Riteriai
-
Kauno Žalgiris
-
07-05, 18:00
A Lyga
Hegelmann
-
Šiauliai
-
07-06, 16:45
A Lyga
Dainava
-
Džiugas
-
07-07, 19:00
A Lyga
Panevėžys
-
Sūduva
-
07-11, 19:00
A Lyga
Riteriai
-
Šiauliai
-
07-12, 20:00
A Lyga
Žalgiris
-
Sūduva
-
07-13, 18:25
A Lyga
Džiugas
-
Banga
-
07-13, 19:00
A Lyga
Kauno Žalgiris
-
Hegelmann
-
07-14, 20:00
A Lyga
Dainava
-
Panevėžys
-

B.Vanagas apie Dakare nepavejamus bagius: „Toks gudravimas – laikinas“

2021-01-22 11:30
Dakaro ralio dvyliktasis etapas | Vytauto Pilkausko nuotr.

Dakaro ralio dvyliktasis etapas | Vytauto Pilkausko nuotr.

 2021 metų Dakare vėl įsiplieskė diskusijos dėl to, ar įmanoma sąžininga kova tarp lengvų bagių ir keturiais ratais varomų visureigių. Toje pačioje klasėje važiuojančių automobilių techninių reikalavimų skirtumai itin išryškėjo Saudo Arabijoje, kurios akmeningose trasose didesni bagių ratai lėmė pastebimą pranašumą.

Automobilių įskaitoje antrus metus nepavejami buvo „Mini“ bagiai. Carlosas Sainzas buvo neįtikėtinai greitas ir tik dėl navigacijos klaidų atsiliko nuo komandos bendražygio Stephane'o Peterhanselio, kuris iškovojo 14-ąją pergalę savo įspūdingoje karjeroje.

„Toyota Gazoo Racing“ lyderis Nasseras Al-Attiyah bandė kovoti su bagiais, tačiau visų katariečio pastangų rezultatas įveikus visus greičio ruožus – 14 minučių deficitas. Jis nebetikti, kad gali įveikti aiškų pranašumą turinčius varžovus ir netgi paskelbė, kad negrįš į Dakarą, jei nebus pakeistos taisyklės.

2021 metų ralio maratone organizatoriai konkurencingiausios automobilių klasės T1 maksimalų leistiną greitį apribojo iki 180 km/val. Daugiau pakeitimų įvesta nebuvo, todėl bagiai ir toliau turėjo didesnius ratus, iš kabinos valdomą slėgio reguliavimo sistemą ir didesnę pakabos eigą.

Iškreipta konkurencija

Benediktas Vanagas paaiškino, kad aukštesnio profilio bagių padangos turi didesnę smūgių slopinimo zoną tarp kelio dangos ir ratlankio. Šis skirtumas itin pasijuto per pastaruosius du Saudo Arabijoje vykusius Dakarus, kurių greičio ruožuose buvo kaip niekad daug akmenų.

„Išryškėjo nelygybė tarp viena ašimi varomų bagių ir keturiais ratais varomų automobilių. Kažkas netgi paskaičiavo, kad visureigiai šiame Dakare padangas prakirsdavo keturis kartus dažniau. Juos keisdami ekipažai kiekvieną kartą prarasdavo daug laiko“, – aiškino lenktynininkas.

Visureigiams pagal techninį reglamentą naudojami 16 colių ratlankiai su 245 milimetrų pločio ir 196 milimetrų aukščio (245/80 R16) padangomis, o bagiams numatytos ant 17 colių ratlankių montuojamos amerikietiško (37/12,5 R17) žymėjimo 318 milimetrų pločio ir 254 milimetrų aukščio padangos.

Dakaro ralio dvyliktasis etapas | Vytauto Pilkausko nuotr.

Dakaro ralio dvyliktasis etapas | Vytauto Pilkausko nuotr.

„Mūsų visureigių ratukai šalia bagių ratų tikrai atrodė kaip žaisliniai“, – juokavo B. Vanagas.

Įtakos turėjo ir tai, kad visi automobilių ekipažai galėjo vežtis ne daugiau kaip tris atsarginius ratus, todėl netekę vieno ar dviejų toliau link finišo važiuodavo priverstinai sumažinę tempą.

„Tai iškreipė konkurenciją, tačiau tiek Dakaro organizatoriai, tiek Tarptautinė automobilių sporto federacija FIA jau atkreipė dėmesį ir iki kito ralio maratono turėtų būti priimti kažkokie sprendimai“, – komentavo B. Vanagas.

Visi sugrįš prie visureigių

B. Vanagas taip pat priminė apie FIA sprendimą nuo 2023 metų bagiais leisti važiuoti tik neprioritetiniams vairuotojams. Taip šie lengvi sportiniai automobiliai ir vėl bus naudojami taip, kaip buvo sumanyta iš pradžių – juos rinksis mažesnius biudžetus turinčios privačios komandos.

„Visos gamyklinės komandos anksčiau ar vėliau privalės dalyvauti su keturiais ratais varomais aprūpinta technika. Gudravimas buvo perprastas ir galiausiai viskas turėtų grįžti į senąsias vėžes“, – kalbėjo lenktynininkas.

Dakaro ralio dvyliktasis etapas | Vytauto Pilkausko nuotr.

Dakaro ralio dvyliktasis etapas | Vytauto Pilkausko nuotr.

„Prodrive Hunter“ prototipai plačiau žinomi BRX pavadinimu tapo pirmaisiais modernių laikų Dakaro automobiliais, kuriuose buvo sumontuoti benzininiai varikliai su turbinomis. B. Vanagas prognozuoja, kad kol bus tobulinamos alternatyvios energijos pavaros, toks pereinamasis etapas laukia ir „Toyota Gazoo Racing“ komandos.

„Labai tikėtina, kad kitais metais ir „Toyota“ pradės naudoti benzininius variklius su turbokompresoriais. Jie bus lengvesni, efektyvesni ir naudos mažiau degalų“, – prognozavo sportininkas.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų