Dakaro ralio dvyliktasis etapas | Vytauto Pilkausko nuotr.

Dakaro ralio dvyliktasis etapas | Vytauto Pilkausko nuotr.

 2021 metų Dakare vėl įsiplieskė diskusijos dėl to, ar įmanoma sąžininga kova tarp lengvų bagių ir keturiais ratais varomų visureigių. Toje pačioje klasėje važiuojančių automobilių techninių reikalavimų skirtumai itin išryškėjo Saudo Arabijoje, kurios akmeningose trasose didesni bagių ratai lėmė pastebimą pranašumą.

Automobilių įskaitoje antrus metus nepavejami buvo „Mini“ bagiai. Carlosas Sainzas buvo neįtikėtinai greitas ir tik dėl navigacijos klaidų atsiliko nuo komandos bendražygio Stephane'o Peterhanselio, kuris iškovojo 14-ąją pergalę savo įspūdingoje karjeroje.

„Toyota Gazoo Racing“ lyderis Nasseras Al-Attiyah bandė kovoti su bagiais, tačiau visų katariečio pastangų rezultatas įveikus visus greičio ruožus – 14 minučių deficitas. Jis nebetikti, kad gali įveikti aiškų pranašumą turinčius varžovus ir netgi paskelbė, kad negrįš į Dakarą, jei nebus pakeistos taisyklės.

2021 metų ralio maratone organizatoriai konkurencingiausios automobilių klasės T1 maksimalų leistiną greitį apribojo iki 180 km/val. Daugiau pakeitimų įvesta nebuvo, todėl bagiai ir toliau turėjo didesnius ratus, iš kabinos valdomą slėgio reguliavimo sistemą ir didesnę pakabos eigą.

Iškreipta konkurencija

Benediktas Vanagas paaiškino, kad aukštesnio profilio bagių padangos turi didesnę smūgių slopinimo zoną tarp kelio dangos ir ratlankio. Šis skirtumas itin pasijuto per pastaruosius du Saudo Arabijoje vykusius Dakarus, kurių greičio ruožuose buvo kaip niekad daug akmenų.

„Išryškėjo nelygybė tarp viena ašimi varomų bagių ir keturiais ratais varomų automobilių. Kažkas netgi paskaičiavo, kad visureigiai šiame Dakare padangas prakirsdavo keturis kartus dažniau. Juos keisdami ekipažai kiekvieną kartą prarasdavo daug laiko“, – aiškino lenktynininkas.

Visureigiams pagal techninį reglamentą naudojami 16 colių ratlankiai su 245 milimetrų pločio ir 196 milimetrų aukščio (245/80 R16) padangomis, o bagiams numatytos ant 17 colių ratlankių montuojamos amerikietiško (37/12,5 R17) žymėjimo 318 milimetrų pločio ir 254 milimetrų aukščio padangos.

Dakaro ralio dvyliktasis etapas | Vytauto Pilkausko nuotr.

Dakaro ralio dvyliktasis etapas | Vytauto Pilkausko nuotr.

„Mūsų visureigių ratukai šalia bagių ratų tikrai atrodė kaip žaisliniai“, – juokavo B. Vanagas.

Įtakos turėjo ir tai, kad visi automobilių ekipažai galėjo vežtis ne daugiau kaip tris atsarginius ratus, todėl netekę vieno ar dviejų toliau link finišo važiuodavo priverstinai sumažinę tempą.

„Tai iškreipė konkurenciją, tačiau tiek Dakaro organizatoriai, tiek Tarptautinė automobilių sporto federacija FIA jau atkreipė dėmesį ir iki kito ralio maratono turėtų būti priimti kažkokie sprendimai“, – komentavo B. Vanagas.

Visi sugrįš prie visureigių

B. Vanagas taip pat priminė apie FIA sprendimą nuo 2023 metų bagiais leisti važiuoti tik neprioritetiniams vairuotojams. Taip šie lengvi sportiniai automobiliai ir vėl bus naudojami taip, kaip buvo sumanyta iš pradžių – juos rinksis mažesnius biudžetus turinčios privačios komandos.

„Visos gamyklinės komandos anksčiau ar vėliau privalės dalyvauti su keturiais ratais varomais aprūpinta technika. Gudravimas buvo perprastas ir galiausiai viskas turėtų grįžti į senąsias vėžes“, – kalbėjo lenktynininkas.

Dakaro ralio dvyliktasis etapas | Vytauto Pilkausko nuotr.

Dakaro ralio dvyliktasis etapas | Vytauto Pilkausko nuotr.

„Prodrive Hunter“ prototipai plačiau žinomi BRX pavadinimu tapo pirmaisiais modernių laikų Dakaro automobiliais, kuriuose buvo sumontuoti benzininiai varikliai su turbinomis. B. Vanagas prognozuoja, kad kol bus tobulinamos alternatyvios energijos pavaros, toks pereinamasis etapas laukia ir „Toyota Gazoo Racing“ komandos.

„Labai tikėtina, kad kitais metais ir „Toyota“ pradės naudoti benzininius variklius su turbokompresoriais. Jie bus lengvesni, efektyvesni ir naudos mažiau degalų“, – prognozavo sportininkas.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Visi
Registruoti
Anoniminiai
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų
Tvarkaraščiai
Rezultatai
Lentelės

2020/21 m. LKL

02-27 „Cbet“ 17:00 „Rytas“
02-27 „Pieno žvaigždės“ 17:20 „Lietkabelis“
02-28 „Nevėžis-Optibet“ 16:30 „Juventus“
02-28 „Šiauliai“ 17:00 „Dzūkija“
02-28 „Žalgiris“ 17:20 „Neptūnas“

2020/21 m. Eurolyga

02-26 „Fenerbahče“ 19:45 „Anadolu Efes“
02-26 ALBA 21:00 „Panathinaikos“
02-26 „Barcelona“ 22:00 ASVEL
02-26 „Baskonia“ 22:00 „Crvena Zvezda“
03-02 „Anadolu Efes“ 19:30 „Valencia“
03-02 „Zenit“ 21:00 ALBA
03-02 „Chimki“ 21:00 „Real“
03-02 „Panathinaikos“ 21:00 „Barcelona“
03-02 „Maccabi“ 21:05 CSKA
03-02 „Crvena Zvezda“ 21:45 „Bayern“
Tvarkaraščiai
Rezultatai
Lentelės

Anglijos „Premier“ Lyga

Šeš 02-27 Manchester City 14 : 30 West Ham United
Šeš 02-27 West Bromwich … 17 : 00 Brighton & Hov…
Šeš 02-27 Leeds United 19 : 30 Aston Villa
Šeš 02-27 Newcastle United 22 : 00 Wolverhampton …
Sek 02-28 Crystal Palace 14 : 00 Fulham
Sek 02-28 Leicester City 14 : 00 Arsenal
Sek 02-28 Tottenham Hotspur 16 : 00 Burnley
Sek 02-28 Chelsea 18 : 30 Manchester United
Sek 02-28 Sheffield United 21 : 15 Liverpool