Darius Vaičiulis ir Antanas Juknevičius | Organizatorių nuotr.

Darius Vaičiulis ir Antanas Juknevičius | Organizatorių nuotr.

 „Tai ką, pusė Dakaro įveikta“, - dalijosi mintimis Antanas Juknevičius, vos tik kirtęs šeštojo greičio ruožo finišo liniją. Atsukime laikrodžio rodyklę atgal ir pasižiūrėkime į tai, kas šiandien laukė lenktynininkų.

Šimtu kilometrų sutrumpintas šeštasis greičio ruožas. Iš Al Qaisumah į Hailą. Smėliu „grįstu“ keliu į automobilių sporto meką.

Šimtu kilometrų sutrumpintame šeštajame 2021-ųjų metų etape Dakaro nuotykių ištroškusių dalyvių laukė 688 kilometrų diena, iš kurių 347 kilometrai greičio ruožo, 265 kilometrų pervažiavimas bendrojo naudojimo keliais iki starto ir 76 kilometrai iki išsvajotojo poilsio dienos namais tapsiančio bivuako Haile.

Trasos dangos profilis: 55 proc. smėlis, 35 proc. kopos, 10 proc. gruntas. Ką tai reiškia išvertus į žmonių kalbą? Pabandykime dekonstruoti.

Nors žadėtasis vienas sunkiausių maršrutų „neteko“ 100 kilometrų svorio, tačiau sudėtingumo dvasią jame palaikė likę 100 kilometrų kopų masyvų - nuo smulkių, I ir II lygio kopyčių iki sudėtingiausiųjų, III lygio kopų galiūnių, pavojingai lūžtančiomis keteromis, stačiu šlaitu pavojingai besileidžiančiomis žemyn. Šį didžiulės smėlio dėžės džiaugsmą papildė greitos ir šiek tiek lėtesnės atkarpos, „įrėmintos“ kanjonų peizažu. 

Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis | „KREDA“ komandos nuotr.

Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis | „KREDA“ komandos nuotr.

Kodinis šios dienos pavadinimas - įvairiausių formų smėlis be ypatingų akmenynų

Iš proto varančių akmenų šiame etape organizatoriai nežadėjo, bet trijų lygių kopų kokteilis, galėjo susukti galvą ne vienam Dakaro kariui. Pasikalbėkime apie tas kopas, Dakaro standartais klasifikuojamas į tris lygius. Jų sudėtingumas priklauso ne nuo kopos dydžio, o nuo jos keteros aštrumo ir smėlio klampumo. Kartais ir labai mažos kopos gali būti labai sudėtingos ir pavojingos. Reikšminga yra ir kopų supustymo kryptis. Daugiausiai pavojų sukelia stačiausia jų vieta, arba lenktynininkų terminais kalbant, laiptas į viršų ir laiptas į apačią, kai nematoma kopos ketera nenuspėjamu kampu smenga žemyn. Šiuos pavojus ir galimus padarinius labai vaizdžiai nusako praėjusių metų patirtis, kai ne vienas lenktynininkas sudaužė į šipulius savo lenktyninio automobilio šarvus, po šuolių nuo tokių kopų.

Nauja diena - sena istorija: prie greičio ruožo starto linijos Dakaro technikos popuri

Penktajame greičio ruože užfiksavęs geriausią 2021-ųjų metų rezultatą, KREDA ekipažas kirto finišo liniją 23-oje vietoje. 100 kilometrų sutrumpinę Dakaro pusiaukelę vainikuojantį šeštąjį greičio ruožą, organizatoriai nusprendė sumaišties įnešti jau įprastu siurprizu tampančiu veiksmu. Trijų skirtingų Dakaro klasių startų laikai vėl buvo sumaišyti ir baltame popieriaus lape surašyti į vieną eilę, kurią Dakaro tėvai turėtų pakrikštyti Mėsmalės vardu. 

Startavusio iš 43-osios vietos, lenktynininkų dueto priekyje rikiavosi 17-ka sunkvežimių, lengvųjų prototipų ir SSV motobagių. Daugiau nei pusė iš lėtesnės, priekyje važiavusios technikos, sudarė Dakaro gigantais laikomi sunkvežimiai.

Ekipažas turėjo „apsišarvuoti“ kantrybe ir labai kantriai laukti tinkamo momento, stumdantis dėl vietos transporto priemonių popuri trasos trajektorijoje ir neturint pakankamai erdvės lenkimui. Per tą išganingo, tinkamo momento lenkimui, laukimą automobilių kokpituose sėdinčių lenktynininkų organizmams teko apdoroti ne vieną kilogramą dulkių ir važiuoti lėčiau savo galimybių ribos. Remiantis pačių porininkų išsakyta mintimi „Kuo sunkiau, tuo mums geriau“, galime drąsiai teigti, kad su organizatorių paruoštais iššūkiais buvo susidorota. Dakaro pankų duetas kilo pozicijomis aukštyn ir praleidę trasoje 4 valandas ir 21 minutes, 16:01 Lietuvos laiku ekipažas pasiekė šeštojo greičio ruožo finišą, preliminariai 22-oje vietoje.

Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis | „KREDA“ komandos nuotr.

Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis | „KREDA“ komandos nuotr.

Kaip dieną vertina KREDA ekipažas?

„Antanas kažko labai lėtai važiuoja. Juokauju, aišku. Viskas šiandien labai sklandžiai, jokių kliurkų“, - pradėjo pasakoti iki ausų įsišiepęs komandos navigatorius Darius Vaičiulis.

„Pusę dienos pramiegojau, o kitą pusę jau gerai važiavau, bet viskas labai normaliai. Vežėmės su savim per daug kuro - 100 litrų papildomai, kurių nereikėjo dėl tos atšauktos greičio ruožo atkarpos. Sunkiai važiavo automobilis. Tas smėlis tokia pekla čia, rakino visus ratus, bet yra kaip yra, svarbiausia - finiše“, - sakė trumpą dienos apžvalgą pateikęs lenktynininkas Antanas Juknevičius.

A.Juknevičiaus ir D.Vaičiulio komentaras:

KREDA komandos lyderis – Antanas Juknevičius yra labiausiai patyręs lietuvis lenktynininkas, 2021-iais, pradėjęs savo 12-ąjį Dakarą. Smėlynus ir dykumas laikantis savo stichija, Dakaro panku vadinamas lenktynininkas yra tris kartus pagerinęs Baltijos šalims priklausantį geriausią rezultatą automobilių kategorijoje. 2018-aisiais Antanas Juknevičius organizatorių oficialiai pripažintas Dakaro ralio Legenda.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Visi
Registruoti
Anoniminiai
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų
Tvarkaraščiai
Rezultatai
Lentelės

2020/21 m. LKL

03-03 „Pieno žvaigždės“ 18:00 „Dzūkija“
03-03 „Šiauliai“ 19:00 „Lietkabelis“
03-06 „Pieno žvaigždės“ 17:00 „Šiauliai“
03-06 „Pieno žvaigždės“ 17:00 „Šiauliai“
03-06 „Nevėžis-Optibet“ 18:15 „Lietkabelis“

2020/21 m. Eurolyga

03-02 „Anadolu Efes“ 19:30 „Valencia“
03-02 „Žalgiris“ 20:00 ASVEL
03-02 „Chimki“ 21:00 „Real“
03-02 „Panathinaikos“ 21:00 „Barcelona“
03-02 „Zenit“ 21:00 ALBA
03-02 „Maccabi“ 21:05 CSKA
03-02 „Crvena Zvezda“ 21:45 „Bayern“
03-03 „AX Armani“ 21:45 „Fenerbahče“
03-03 „Baskonia“ 22:00 „Olympiacos“
Tvarkaraščiai
Rezultatai
Lentelės

Anglijos „Premier“ Lyga

Pir 03-01 Everton 22 : 00 Southampton
Ant 03-02 Manchester City 22 : 00 Wolverhampton …