Pasibaigęs. 04-21 19:30
LKL
Uniclub Casino-Juventus
96
Šiauliai
93
Pasibaigęs. 04-22 04:30
NBA
Thunder
94
Pelicans
92
Pasibaigęs. 04-22 18:50
LKL
Neptūnas
79
Nevėžis-Optibet
92
Pasibaigęs. 04-23 20:30
Eurolyga
Panathinaikos
87
Maccabi Tel Aviv
91
Pasibaigęs. 04-23 22:00
Eurolyga
Real Madrid
90
Baskonia
74
Pasibaigęs. 04-24 20:00
Eurolyga
Monaco
91
Fenerbahce
95
Pasibaigęs. 04-24 22:00
Eurolyga
Barcelona
75
Olympiacos
77
Pasibaigęs. Vakar 04:30
NBA
Thunder
124
Pelicans
92
Pasibaigęs. Vakar 21:15
Eurolyga
Panathinaikos
95
Maccabi Tel Aviv
79
Pasibaigęs. Vakar 22:00
Eurolyga
Real Madrid
101
Baskonia
90
Šiandien, 20:00
Eurolyga
Monaco
0
Fenerbahce
0
Šiandien, 22:00
Eurolyga
Barcelona
0
Olympiacos
0
Rytoj, 17:00
LKL
Neptūnas
0
Pieno žvaigždės
0
Rytoj, 17:20
LKL
Šiauliai
0
Wolves
0
Rytoj, 22:30
NBA
Pelicans
0
Thunder
0
04-28, 17:20
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Uniclub Casino-Juventus
0
04-28, 19:30
LKL
CBet
0
Rytas
0
04-29, 18:50
LKL
Žalgiris
0
M Basket
0
04-29, 23:00
NBA
Pelicans
0
Thunder
0
04-30, 20:00
Eurolyga
Maccabi Tel Aviv
0
Panathinaikos
0
04-30, 21:30
Eurolyga
Olympiacos
0
Barcelona
0
05-01, 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
0
CBet
0
05-01, 18:30
LKL
Neptūnas
0
Wolves
0
05-01, 18:50
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
Rytas
0
05-01, 20:45
Eurolyga
Fenerbahce
0
Monaco
0
05-01, 21:30
Eurolyga
Baskonia
0
Real Madrid
0
05-02, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
M Basket
0
05-02, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Nevėžis-Optibet
0
05-04, 17:20
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
CBet
0
05-05, 17:20
LKL
Wolves
0
Žalgiris
0
05-05, 19:30
LKL
Šiauliai
0
Neptūnas
0
05-06, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Nevėžis-Optibet
0
05-08, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Uniclub Casino-Juventus
0
05-09, 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
0
Rytas
0
05-09, 18:30
LKL
Šiauliai
0
7bet-Lietkabelis
0
05-09, 19:00
LKL
M Basket
0
Nevėžis-Optibet
0

Popierių pakeitusi elektroninė Dakaro kelio knyga: pliusai ir minusai navigatoriaus akimis fotogalerija

2021.01.07 11:34
Darius Vaičiulis | „KREDA“ komandos nuotr.

Darius Vaičiulis | „KREDA“ komandos nuotr.

 Dakaro naujovė - elektroninės kelio knygos, „įsitaisiusios“ planšetėse su navigatoriaus lietimui jautriu ekranu - trečias greičio ruožų bendražygis lenktyninių automobilių kokpituose 2021-iais metais. 

Navigaciniai iššūkiai ir jų išprovokuotos klaidos verčia susimokėti komandos ekipažą labai brangiai laiko, žmogiškųjų resursų ir vietos galutinėje klasės įskaitos lentelėje sąskaita. Besikeičiančių kursų ir viena kita „vejančių“ legendų simfonijos demonstruojamas tempas gali suvilioti pasirinkti neteisingą trajektoriją ir paklaidinti negyvenamosiose Saudo Arabijos platybėse, kur tikimybė pamatyti finišo liniją tampa tokia pati, kaip ir savo ausis.  

Dėl šios priežasties, sukaupę visą patirtį ir profesinę nuojautą komandos vedliai turi akimirksniu klaidžiame kelyje atsirinkti teisingus kursus, ir nepasiduodami pagundai patyrinėti žmonijos civilizacijos nepaliestų, plika akimi neaprėpiamų tolių, „vesti“ savo transporto priemonę ir už jos vairo esantį komandos draugą finišo link.

„Vesti“ finišo link tuo pačiu metu išbandydami tai, kaip realiai veikia šiam Dakarui paruoštas elektroninis kelionės draugas. Tiesa, elektroninės kelio knygos popierių pakeitė ne visų Dakaro dalyvių kasdienybę. Jomis 2021-iais visuose 12-oje Dakaro etapų naudosis tik „Priority list“ (liet. elitiniame sąraše) esantys visų kategorijų, išskyrus motociklų klasę, sportininkai, tačiau jau 2022-ųjų Dakare visų kategorijų visų lenktynininkų popierines kelio knygas pakeis elektronika. 2020-ųjų Dakaro keliuose ruožuose jau buvo išbandyta tokia naujovė, kai kelio knygos dalyviams buvo duodamos tik atvykus į greičio ruožo starto vietą, o tai lenktynėms suteikė daugiau netikėtumo ir suvienodino patyrusių, jau daugelį metų Dakare dalyvaujančių gamyklinių komandų, ir naujokų bei mėgėjų, važiuojančių pirmuosius kartus, jėgas.  

Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis | Vytauto Dranginio nuotr.

Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis | Vytauto Dranginio nuotr.

Praėjus ketvirtadaliui 2021-ųjų Dakare suplanuotų greičio ruožų, KREDA komandos navigatorius apibendrino tokios naujovės pliusus ir minusus.

„Organizatoriai realiu laiku tvarko keletą niuansų, apie kuriuos juos informuoja komandų navigatoriai ir jie reaguoja į siūlomus sprendimus. Pavyzdžiui, popierinės kelio knygos pradžioje būdavo pridėtas lapas, kuriame išvardinti visi kelio punktai (WP) ir laiko baudos, jeigu ekipažas juose nepasirodytų. Su elektronine kelio knyga viskas kitaip. Joje puslapiai greitai nesivarto ir pasiklydęs negali akimirksniu nuspręsti, verta ar ne ieškoti to pamesto kelio punkto. Nežinai žmogus, kokia laiko bauda gali tave nubausti. O paieškos rankiniu būdu verčiant vieną puslapį po kito eikvotų ir taip brangų laiką. Pasakę šią problemą, jau kitą dieną prieš startą gavome lapą su visais tos dienos kelio punktais ir laiko baudomis“, - pasakojo KREDA komandos navigatorius Darius Vaičiulis.  

Pliusai ir minusai navigatoriaus akimis

Pliusai: Elektroninė kelio knyga ir tai, kad šiais metais ji patenka į šturmanų rankas likus vos 10-čiai minučių iki starto, padidina tikimybę kitos dienos greičio ruožo maršrutą išlaikyti paslaptyje ir išvengti informacijos „nutekėjimo“ į gamyklines komandas. Tai potencialiai išlygina skirtingą finansinį užnugarį ir techninį palaikymą turinčių dalyvių šansus kovoti sudėtingose trasose realiu laiku. Be to, kiekvienos dienos pabaigoje sutaupomos porą valandų, kurias komandos navigatoriai gali skirti poilsiui, užuot spalvinę popierinę kelio knygą ir ruošdami ją kitos dienos startui.

Minusai: Kai negali prieš startą padirbėti su kelio knygos legendose užšifruota informacija, negali ir pasižymėti navigacinius galvosūkius kelyje padėsiančių išspręsti pastabų. Dar viena elektroninės kelio knygos problema - jos negalima papildyti papildomais užrašais, kuriuos taip mėgsta komandos vedliai. Kiekvienos Dakaro dienos pabaigoje, 20:00 valandą vietos laiku vyksta bendras susirinkimas, kur organizatoriai pristato laukiančią dieną ir pagrindinius iššūkius, su kuriais teks kovoti trasoje lekiantiems dalyviams.

Popierių pakeitusi elektroninė Dakaro kelio knyga | „KREDA“ komandos nuotr.

Popierių pakeitusi elektroninė Dakaro kelio knyga | „KREDA“ komandos nuotr.

„Organizatoriai tų susitikimų metu duoda informacijos apie esminius kelio punktus. Prieš tai į kelio knygą įsirašydavau papildomus komentarus, kad realiu laiku galėčiau naviguoti Antaną geriausia trajektorija. Realiai, net ir dabar, kai gauname kelio knygą likus 10 minučių iki starto galėčiau ką nors pasižymėti, bet tokios funkcijos mūsų kelio knygos neturi, todėl bandau tiesiog įsiminti esminius dalykus, pasakytus vakarinių susitikimų metu. Laikyti rankoje popierinius užrašus, kuriuos reikėtų versti lygiagrečiai su pultelio paspaudimu verčiamais elektroninės kelio knygos lapais, o kartu ir naviguoti lenktynininką - per daug sudėtinga, nefukcionalu ir nepatogu. Dėl šios priežasties, dabar naudojant tik elektroninę kelio knygą, dalyviai praranda dalį informacijos, nes paskutinė pažymėta legenda pasislenka po navigatoriaus kartotuvo informacija. Tokiu atveju išeitis tik viena - rankiniu būdu susigrąžinti ankstesniąją legendą arba vadovautis antrąja legenda, nes aktualioji realiu laiku nebūna pati „viršiausia“. Bet kokiu atveju, visų sąlygos tos pačios, todėl turime susitaikyti su tuo ir laukti elektroninės kelio knygos patobulinimų, o kol kas - judėti į priekį „iriantis“ pirmyn“, - dėstė mintis 5-tus metus kartu su Antanu Juknevičiumi šturmuojantis Dakaro iššūkius Darius Vaičiulis.

KREDA komandos lyderis – Antanas Juknevičius yra labiausiai patyręs lietuvis lenktynininkas, 2021-iais, pradėjęs savo 12-ąjį Dakarą. Smėlynus ir dykumas laikantis savo stichija, Dakaro panku vadinamas lenktynininkas yra tris kartus pagerinęs Baltijos šalims priklausantį geriausią rezultatą automobilių kategorijoje. 2018-aisiais Antanas Juknevičius organizatorių oficialiai pripažintas Dakaro ralio Legenda.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų