Kristaps Ulmis | Organizatorių nuotr.

Kristaps Ulmis | Organizatorių nuotr.

 Nuosavą komandą į Dakarą latviai paskutinį kartą išlydėjo 2012-ųjų išvakarėse. Tuomet nuo Venspilio iki Daugpilio didmiesčių ir nuo Bauskės iki Ainaži kaimelių visi braliukai puoselėjo viltį, kad Andrio Dambio sukonstruotas „OSCar“ – tiksliau elektrinė jo versija „OSCar eO“ – padės iškovoti istorinę pergalę startuojant vadinamojoje alternatyvių degalų įskaitoje. Deja, šis projektas nepaėjo ir dakarinis ažiotažas Latvijoje atslūgo. Tačiau liko būrys auksarankių mechanikų, užgrūdintų sunkiausiose pasaulyje lenktynėse.

Pirmąją Kalėdų dieną, likus dviem paroms iki skrydžio į Saudo Arabiją paaiškėjo, kad du „Agrorodeo Racing“ mechanikai – Darius Biesevičius ir Edvardas Lucevičius – yra užsikrėtę COVID-19 virusu. Kitaip tariant, komanda prarado techninio palaikymo pamatą, be kurio net teoriškai jokios ištvermės lenktynės negali būti sėkmingos. Ypač Dakaras, kur itin dažnai lauko sąlygomis reikia rasti nestandartinių sprendimų. Kaip tik todėl į šį maratoną keliauja mechanikai-kūrėjai, turintys solidų inžinerinių žinių bagažą ir sugebantys išsisukti iš beviltiškiausių situacijų. Komandos gelbėtoju netikėtai tapo Kristaps Ulmis, todėl #iGo2Dakar projektas nusprendė daugiau sužinoti apie jį jaunąjį latvijos vunderkindą.

Kristaps Ulmis | Organizatorių nuotr.

Kristaps Ulmis | Organizatorių nuotr.

„Kristaps kaip tik toks žmogus. Jis dar jaunas vaikinas, bet automobilių sporte mechanikauja daugiau kaip 20 metų, per kuriuos užkopė į ko gero pačias aukščiausias profesines aukštumas. Jis dirbo Andrio Dambio komandoje, sukūrusioje „OSCar“ visureigius, dirbo berods trijuose Dakaruose, dar keliose kitose ištvermės lenktynėse Afrikoje. Pastaruosius keturis metus Kristaps dirbo gamyklinėse WRX (pasaulio ralio kroso čempionato) komandose: 2017-aisiais prižiūrėjo Reinio Nitisso bolidą, 2018-aisiais tapo antruoju Andreaso Bakerudo mechaniku, o nuo 2019-ųjų buvo vyriausiasis Mattias Ekstrom komandos „EKS RX“ mechanikas. T. y. iš esmės dirbo gamyklinėje komandoje. Jis tikrai labai kietas – Latvijoje tokio lygio inžinierius galima suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų. Į jį kreipdavosi pačius egzotiškiausius kasdienius automobilius įsigiję žmonės, kai ta technika pradėdavo rodyti kaprizus“, – savo kolegą pristatė buvęs „EKS RX“ komunikacijos vadovas Viesturs Kundzins.

Latvijos portalo „Go4speed“, pristatančio visas svarbiausias automobilių sporto naujienas žiniomis, išgirdęs apie sudėtingą Vaidoto Žalos situaciją sprendimą jam pasiūlė bičiulis Artūras Priednieks iš „Race Transport Solutions“. Jis susisiekė su Kristapu gruodžio 25-osios vakare, per porą valandų aptarė bendradarbiavimo sąlygas, o kitos dienos rytą „Agrorodeo Racing“ gelbėtojas jau buvo Vilniuje ir darė COVID-19 testą.

Kristaps Ulmis | Organizatorių nuotr.

Kristaps Ulmis | Organizatorių nuotr.

„Gyvenime patyriau labai daug visokių dalykų, bet likus maždaug 24 valandoms iki lipimo į lėktuvą gauti pasiūlymą vykti į Dakaro ralį iš tiesų yra, švelniai tariant neįprasta“, – kalbėdamas su „Go4speed“ prisipažino pats K. Ulmis.

Jis taip pat pasakojo, kad po pirmųjų trijų Dakarų, vykusių Afrikos žemyne, buvo spėjęs paragauti ko gero visų įmanomų dykumų lenktynių skonių, nuo alinančio nuovargio, miego deficito, nakvynių palapinėse spaudžiant minusui, iki euforijos išsprendus sudėtingas problemas.

„Kai Dakaras persikėlė į Pietų Ameriką, o pernai į Saudo Arabiją, buvo pradėjusi kirbėti mintis, kad visai norėtųsi vėl nerti į tą nuotykį. Todėl šitas kalėdinis pasiūlymas yra tikras svajonės išsipildymas“, – atvirauja K. Ulmis.

Kristaps Ulmis | Organizatorių nuotr.

Kristaps Ulmis | Organizatorių nuotr.

Klausiamas, kiek sudėtinga „persijungti“ į visiškai kitą automobilių sporto discipliną, Kristaps vylėsi, kad nors „Mini“ visureigis jam naujas, tam tikra prasme visos kovinės mašinos yra panašios. Be to, „Agrorodeo Racing“ senbuviai jam operatyviai persiuntė informaciją, kuo konkrečiai reikės rūpintis kasdienių visureigio patikrinimų metu. Tam bus išnaudojamas visas laikas iki starto, todėl didelių siurprizų būti neturėtų.

Beje, nuo 2004-ųjų, kai debiutavo pirmasis „OSCar“, iki 2012-ųjų iš viso buvo sukonstruota 14 kovoms Dakare skirtų visureigių, pelniusių itin patikimos technikos reputaciją. Trečios kartos „OSCar“ bolidai sugebėjo pasiekti visų ištvermės lenktynių, kuriose startavo, finišą. Tokiu modeliu savo dakarinę karjerą pradėjo Benediktas Vanagas su Saulium Jurgelėnu. 2009-aisiais Aurelijaus Petraičio ir Antano Juknevičiaus su „OSCar“ iškovota 25-oji vieta ilgą laiką buvo geriausias rezultatas, pasiektas Baltijos šalių sportininkų.

Kristaps Ulmis | Organizatorių nuotr.

Kristaps Ulmis | Organizatorių nuotr.

Apie #iGo2Dakar: 2017 m. prasidėjęs projektas, kurio misija – kuo plačiau nušviesti populiariausią automobilių sporto renginį Lietuvoje Dakaro ralį ir paliesti visas gerbėjams įdomias temas. Filmuoti, fotografuoti ir rašyti ne tik tai, ką nori pasakyti lenktynininkai, bet ir šio sporto užkulisius, technikos subtilybes, parodyti nuostabų Saudo Arabijos kraštovaizdį bei nuoširdžius šios šalies žmones.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Visi
Registruoti
Anoniminiai
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų