E.Juškauskas ir A.Paliukėnas į Dakarą atvyko užbaigti pradėto darbo | Vytauto Pilkausko nuotr.

E.Juškauskas ir A.Paliukėnas į Dakarą atvyko užbaigti pradėto darbo | Vytauto Pilkausko nuotr.

 2020 metais „Heston Airlines team Pitlane“ ekipažas, Edvinas Juškauskas ir Aisvydas Paliukėnas, tapo maloniu siurprizu automobilių sporto gerbėjams Lietuvoje. Dakaro naujokai važiuodami su ne pačiu moderniausiu visureigiu pretendavo į greičiausiųjų 30-tuką, o juos sustabdė tik šeštajame greičio ruože užsidegęs variklis. Naujo starto lenktynininkai laukia su nekantrumu, nes ir patys nori sužinoti tikrąsias savo galimybes.

 

Jos tikrai bus nemažesnės, nes ekipažas persėdo į naujesnį „Toyota Gazoo Racing Hilux“ automobilį. Tą patį, su kuriuo Benediktas Vanagas yra pasiekęs geriausią Baltijos šalių rezultatą, – 11 vietą. Automobilio patikimumas ralio maratone – svarbesnis už greitį, o tai ir bus pagrindinis naujesnės technikos privalumas.

 

„Iki minimumo sumažėja rizika, kad dėl kažkokių gedimų nebaigsime lenktynių. Ankstesnis automobilis buvo ganėtinai senas, todėl atsirado problemų su pavarų dėže, kilo gaisras. Dabar dėl technikos būklės jausimės saugiai ir liks tik patiems nepadaryti klaidų“, – komentavo E. Juškauskas.

E.Juškauskas ir A.Paliukėnas į Dakarą atvyko užbaigti pradėto darbo | Vytauto Pilkausko nuotr.

E.Juškauskas ir A.Paliukėnas į Dakarą atvyko užbaigti pradėto darbo | Vytauto Pilkausko nuotr.

 

Apsisprendė būdami dar kopose

 

Svarbiausią pamoką debiutiniame ralio maratone E. Juškauskas jau išmoko – neskubėti važiuojant ten, kur gausu dulkių. Jos paslepia viską, įskaitant didžiulius akmenis, kurie laužo automobilio ratus.

 

Prieš naują startą jis su A. Paliukėnu jautėsi taip, lyg po pirmojo Dakaro dar liko neužbaigtų darbų. Praėjusį kartą būdami sunkiausio ralio maratono pusiaukelėje matė, kad gali pasiekti finišą ir netgi būti pakankamai greiti. Dabar nori visa tai pakartoti.

 

„Sprendimą dėl kitų metų starto priėmiau vos tik užgesinau gaisrą kopose. Atsisukęs į Aisvydą pasakiau: „Viskas nuspręsta, kitais metais atvažiuosime užbaigti reikalų!“ Tai buvo ne šiaip pasakymas, o tikras užsispyrimas ieškoti būdų, kaip čia sugrįžti“, – apie aiškų apsisprendimą kalbėjo sportininkas.

 

Lenktynininkas netgi pasiryžo startuoti senuoju automobiliu, kuris grįžus į Lietuvą buvo visiškai išardytas, surinktas iš naujo ir perdažytas. Planai pasikeitė tik rudenį, kai su B. Vanagu sutarė sąlygas dėl naujesnio „Toyota Hilux“.

E.Juškauskas ir A.Paliukėnas į Dakarą atvyko užbaigti pradėto darbo | Vytauto Pilkausko nuotr.

E.Juškauskas ir A.Paliukėnas į Dakarą atvyko užbaigti pradėto darbo | Vytauto Pilkausko nuotr.

 

Įkvepia, padrąsina, bet ir sudrausmina

 

Buvo kilusi intriga dėl šturmano pasirinkimo, tačiau E. Juškausko teigimu, tai daugiausiai lėmė susiklosčiusios aplinkybės. A. Paliukėnas dalyvavo Lietuvos ralio čempionate, o jis norėjo įgyti patirties užsienyje rengiamuose ralio reiduose.

 

„Išbandžiau kitą šturmaną, bet niekada nebuvo nusprendę su Aisvydu eiti skirtingais keliais. Mūsų tandemas veikė gerai – puikiai supratome vienas kitą, tiko tempas“, – kalbėjo lenktynininkas.

 

Dakare nemažą patirtį B. Vanagas sukaupęs tapo tikru E. Juškausko ir A. Paliukėno mokytoju. Kasdien bendraudamas su jaunaisiais kolegomis stengėsi juos padrąsinti, įkvėpti, o kai reikėdavo – ir sudrausmindavo.

 

„Heston Airlines team Pitlane“ komanda Dakare sieks išvengti klaidų, todėl tempas bus šiek tiek lėtesnis. Visgi sportininkai patikino, kad jų tikslas nėra vien tik pasiekti finišą – ketina lenktyniauti ir varžytis. 33-erių E. Juškausko ir 25-erių A. Paliukėno ekipažas bus vienas jauniausių šiame ralio maratone.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Visi
Registruoti
Anoniminiai
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų