Pasibaigęs. 04-22 18:50
LKL
Neptūnas
79
Nevėžis-Optibet
92
Pasibaigęs. 04-23 20:30
Eurolyga
Panathinaikos
87
Maccabi Tel Aviv
91
Pasibaigęs. 04-23 22:00
Eurolyga
Real Madrid
90
Baskonia
74
Pasibaigęs. 04-24 20:00
Eurolyga
Monaco
91
Fenerbahce
95
Pasibaigęs. 04-24 22:00
Eurolyga
Barcelona
75
Olympiacos
77
Pasibaigęs. 04-25 04:30
NBA
Thunder
124
Pelicans
92
Pasibaigęs. 04-25 21:15
Eurolyga
Panathinaikos
95
Maccabi Tel Aviv
79
Pasibaigęs. 04-25 22:00
Eurolyga
Real Madrid
101
Baskonia
90
Pasibaigęs. Vakar 20:00
Eurolyga
Monaco
93
Fenerbahce
88
Pasibaigęs. Vakar 22:00
Eurolyga
Barcelona
77
Olympiacos
69
Šiandien, 17:00
LKL
Neptūnas
0
Pieno žvaigždės
0
Šiandien, 17:20
LKL
Šiauliai
0
Wolves
0
Šiandien, 22:30
NBA
Pelicans
0
Thunder
0
Rytoj, 17:20
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Uniclub Casino-Juventus
0
Rytoj, 19:30
LKL
CBet
0
Rytas
0
04-29, 18:50
LKL
Žalgiris
0
M Basket
0
04-29, 23:00
NBA
Pelicans
0
Thunder
0
04-30, 20:00
Eurolyga
Maccabi Tel Aviv
0
Panathinaikos
0
04-30, 21:30
Eurolyga
Olympiacos
0
Barcelona
0
05-01, 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
0
CBet
0
05-01, 18:30
LKL
Neptūnas
0
Wolves
0
05-01, 18:50
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
Rytas
0
05-01, 20:45
Eurolyga
Fenerbahce
0
Monaco
0
05-01, 21:30
Eurolyga
Baskonia
0
Real Madrid
0
05-02, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
M Basket
0
05-02, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Nevėžis-Optibet
0
05-04, 17:20
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
CBet
0
05-05, 17:20
LKL
Wolves
0
Žalgiris
0
05-05, 19:30
LKL
Šiauliai
0
Neptūnas
0
05-06, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Nevėžis-Optibet
0
05-08, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Uniclub Casino-Juventus
0
05-09, 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
0
Rytas
0
05-09, 18:30
LKL
Šiauliai
0
7bet-Lietkabelis
0
05-09, 19:00
LKL
M Basket
0
Nevėžis-Optibet
0

Naujovė Dakaro ralyje – motociklininkai dėvės saugos liemenes

2020.12.15 22:21
Laisvydas Kancius | iGo2Dakar nuotr.

Laisvydas Kancius | iGo2Dakar nuotr.

 Dakaro ralis laikomas pačiomis sudėtingiausiomis varžybomis dalyviams. Tuo pačiu jis gali būti vadinamas bene vienu pavojingiausių auto ir moto sporto renginių Pasaulyje – dalyviai dideliu greičiu kiekvieną dieną turi įveikti šimtus kilometrų itin sudėtingomis sąlygomis, o nuovargis šiuos kilometrus padaro dar pavojingesniais.

Dalyvių saugumas organizatoriams rūpestį kėlė jau daug metų, bet 2020 metų Dakaro ralis, pareikalavęs net dviejų motociklininkų gyvybių, paskatino organizatorius imtis papildomų saugumo priemonių. Kovo mėnesį Lisabonoje vyko cross-country disciplinos komandų, tarptautinės motociklų federacijos (FIM) bei Dakaro ralio organizatorių (A.S.O.) susitikimas, kuriame buvo priimti sprendimai dėl naujų saugumo reikalavimų, galiosiančių 2021 metų FIM Cross-Country pasaulio čempionate bei Dakaro ralyje.

Dalis sprendimų priimti siekiant sumažinti vidutinį dalyvių greitį greičio ruožuose – dviems lenktynių dienoms motociklininkai galės panaudoti tik vieną galinę padangą, tad per visą Dakaro maratoną sportininkai turės tik 6 naujas padangas, o pažeidus šias taisykles galios 30 minučių bauda. Taip pat viso Dakaro metu tik kartą galima keisti variklio stūmoklį, o degalų papildymo zonose uždraustas bet koks darbas prie motociklų, išskyrus kelio knygos keitimą. Šis laikas, pasak organizatorių, turi būti skirtas sportininkų poilsiui.

Laisvydas Kancius | iGo2Dakar nuotr.

Laisvydas Kancius | iGo2Dakar nuotr.

Vardan saugumo organizatoriai atliko pakeitimų kelio knygose. Dabar apie antro ir trečio pavojingumo zonas sportininkai bus įspėti ne tik ženklais kelio knygoje, bet ir garsiniu įspėjimu prieš jas. Organizatoriai, savo ruožtu, sudarinėdami maršrutą stengėsi jį sudaryti tokiu būdu, kad zonose, kuriose yra daug pavojų, maršrutas driektųsi taip, kad vidutinis greitis jame būtų kuo mažesnis.

Saugos liemenės

Viena iš priemonių, kurią tiesiogiai pajaus kiekvienas motociklų ir keturračių klasės dalyvis, tai avarijos atveju savaime prisipučiančios liemenės – jas šiemet privalo dėvėti visi minėtų klasių lenktynininkai.

Organizatoriai nusprendė šias liemenes išbandyti jau 2020 metų Andalūzijos ralyje, kuriame važiavo ir pirmas keturratinininkas Dakare iš Lietuvos Laisvydas Kancius. Apie šį organizatorių sprendimą sportinininkas atsiliepė pozityviai, tačiau išreiškė abejonių dėl skubotai priimto sprendimo ir nežinia ar iki galo ištestuotos technologijos.

„Naujovė skirta maksimaliai apsaugoti sportininkus nuo sužeidimų įvykio (avarijos) metu, o viską, kas didina saugumą, reikėtų vertinti teigiamai. Vertinant jų veikimą ir naudą manau, kad jos suteikia daugiau saugumo lyginant su įprastais šarvais. Problema gali būti tai, kad šita taisyklė įvesta ganėtinai skubotai daugumai sportininkų net neišbandžius šių gaminių praktiškai. Rinkoje iki 2020 rugsėjo jų nebuvo ir dabar nelabai yra pasirinkimo – jas siūlo vos kelios kompanijos ir tos pačios iki šiol turėjo tik bandomąsias versijas. Jos Dakaro raliui pateiks konkrečius gaminius, bet toks skubotumas gali atnešti ir klaidų“, - savo komentarais dalino Laisvydas Kancius.

Vyras toliau tęsė ir apie savo patirtį, važiuojant su naująja liemene, Andalūzijos ralyje: „Teko trumpai išbandyti, liemenė dėvima ant apatinių rūbų po striuke, o tam specialiai reikalinga striukės modifikacija – į striukės šonus įsiuvamas gumos intarpas, kad liemenės sprogimo metu nesuspaustu kūno. Važiuojant tai nesukelia išskirtinio nepatogumo lyginant su šarvais, minusas gal toks kad liemenės svoris didesnis“.

Laisvydas Kancius | iGo2Dakar nuotr.

Laisvydas Kancius | iGo2Dakar nuotr.

Kadangi liemenių technologija nauja, Dakaro ralio organizatoriai sutarę su šių liemenių gamintojais sportininkams išduos naujus suspausto oro balionėlius degalų pasipildymo zonose. Šie įtaisai yra atsakingi už liemenės staigų pripūtimą oru. Kadangi įvykio metu liemenės suveikimą inicijuoja staigūs smūgiai, kyla klausimas ar negali ši technologija suveikti tada, kai tai nereikalinga – lenktynių metu sportininkams važiuojant grubiais paviršiais jų kūnai taip pat patiria įvarius smūgius bei vibracijas.

L. Kancius pasakojo, kad apie tokius nutikimus kol kas girdėti neteko: „Sunku vertinti ar važiuojant per nelygumus ir duobes ji nesuveiks – teoriškai neturėtu taip būti, bet vertinant skubotumą, praktikos trūkumą visko gali pasitaikyti. Andalūzijos ralyje negirdėjau, kad taip būtų nutikę, dalyviai per daug pastabų neturėjo“.

Dakaro ralis startuoja jau sausio 3-iąją dieną Saudo Arabijoje. Lietuvos vėliavą ten bus galima išvysti net ant keturių automobilių, vieno bagio, vieno motociklo bei, pirmą kartą Lietuvos Dakaro istorijoje, keturračio.

----

Apie #iGo2Dakar #iGo2Dakar: 2017 m. prasidėjęs projektas, kurio misija – kuo plačiau nušviesti populiariausią automobilių sporto renginį Lietuvoje Dakaro ralį ir paliesti visas gerbėjams įdomias temas. Filmuoti, fotografuoti ir rašyti ne tik tai, ką nori pasakyti lenktynininkai, bet ir šio sporto užkulisius, technikos subtilybes, parodyti nuostabų Saudo Arabijos kraštovaizdį bei nuoširdžius šios šalies žmones.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų