Pasibaigęs. 11-11 21:30
Europos taurė
Hapoel Jerusalem
110
Neptūnas
93
Pasibaigęs. 11-12 06:00
NBA
Kings
108
Nuggets
122
Pasibaigęs. 11-12 18:30
KMT
Juventus
90
Gargždai
73
Pasibaigęs. 11-12 19:00
KMT
Šiauliai
86
Jonava
76
Pasibaigęs. 11-12 19:45
Europos taurė
Lietkabelis
74
Turk Telekom
100
Pasibaigęs. 11-12 21:15
Eurolyga
Olympiacos
95
Žalgiris
78
Pasibaigęs. 11-13 02:00
NBA
Pistons
124
Bulls
113
Pasibaigęs. 11-13 05:00
NBA
Kings
100
Hawks
133
Pasibaigęs. 11-13 05:30
NBA
Clippers
116
Nuggets
130
Pasibaigęs. Vakar 18:00
Eurolyga
Dubai
95
Žalgiris
89
Šiandien, 03:00
NBA
Timberwolves
-
Kings
-
Šiandien, 14:00
A Lyga - Final
Neptunas
-
Riteriai
-
Šiandien, 16:50
LKL
Juventus
-
Neptūnas
-
Šiandien, 19:10
LKL
Šiauliai
-
Rytas
-
Rytoj, 03:00
NBA
Timberwolves
-
Nuggets
-
Rytoj, 16:50
LKL
Gargždai
-
Nevėžis
-
Rytoj, 19:10
LKL
Jonava
-
Lietkabelis
-
Rytoj, 23:00
NBA
Spurs
-
Kings
-
11-17, 03:00
NBA
Jazz
-
Bulls
-
11-18, 04:00
NBA
Nuggets
-
Bulls
-
11-18, 19:00
Europos taurė
Neptūnas
-
Aris
-
11-18, 19:45
Čempionų lyga
Legia
-
Rytas
-
11-19, 18:30
KMT
Nevėžis
-
Šiauliai
-
11-19, 19:00
KMT
Jonava
-
Juventus
-
11-19, 19:30
Europos taurė
Panionios
-
Lietkabelis
-
11-20, 03:00
NBA
Pelicans
-
Nuggets
-
11-20, 03:00
NBA
Thunder
-
Kings
-
11-20, 05:00
NBA
Trail Blazers
-
Bulls
-
11-20, 21:45
Eurolyga
Real Madrid
-
Žalgiris
-
11-21, 03:00
NBA
Grizzlies
-
Kings
-
11-22, 03:00
NBA
Bulls
-
Heat
-
11-22, 04:30
NBA
Rockets
-
Nuggets
-
11-22, 14:00
A Lyga - Final
Riteriai
-
Neptunas
-
11-22, 16:50
LKL
Jonava
-
Rytas
-
11-22, 19:10
LKL
Šiauliai
-
Gargždai
-
11-23, 03:00
NBA
Bulls
-
Wizards
-
11-23, 05:00
NBA
Nuggets
-
Kings
-
11-23, 16:50
LKL
Lietkabelis
-
Žalgiris
-
11-23, 19:10
LKL
Nevėžis
-
Juventus
-

Dėl „Nemuno žiedo“ – pirmasis prašymas naujajai koalicijai

2020-11-25 11:12
Varžybos Nemuno žiede | Egidijaus Babelio nuotr.

Varžybos Nemuno žiede | Egidijaus Babelio nuotr.

 Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF) drauge su Lietuvos motociklų sporto federacija (LMSF) įteikė prašymą naujajai Lietuvos Respublikos Vyriausybei ir būsimajai švietimo, mokslo ir sporto ministrei iš naujo apsvarstyti „Nemuno žiedo“ rekonstrukcijos klausimą. Kiek anksčiau parengtą vienintelės žiedinių lenktynių trasos Lietuvoje investicinį projektą išnagrinėjusios šios dvi sporto federacijos raštiškai išdėstė pagrįstas abejones jo finansiniu atsiperkamumu ir perspektyvomis pritraukti privačias investicijas.

Nors tiek LASF, tiek LMSF džiaugiasi, jog buvo sukurtas konstruktyvus dialogas su valstybiniu sektoriumi, tvirto susitarimo su ligšiolinės Vyriausybės įgaliotomis institucijomis pasiekti nepavyko. Po jau minėto pirmojo raštiško kreipimosi įvyko nuotolinis konferencinis pokalbis su Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos viceministre Kornelija Tiesnesyte, investicinį projektą rengusiu Lietuvos sporto centru bei kitomis suinteresuotomis šalimis. Jo metu paaiškėjo būtinybė iš naujo realistiškai įvertinti projekto perspektyvas, todėl abi federacijos naujajame kreipimesi detalizavo opiausius klausimus ir pateikė savo pasiūlymus. LASF bei LMSF nuogąstauja, jog paliekant nepatrauklias ir neatsiperkančias sąlygas, kyla didelė rizika, jog renovacija neįvyks apskritai.

Dviejų federacijų nuomone, jei tarp šiandienos prioritetų svarbiausiasis yra užtikrinti prastos būklės žiedo atnaujinimą, tai ne mažiau svarbus yra ir racionalus biudžeto panaudojimas. Žinant, kad techninių sporto šakų infrastruktūrai ir taip skiriama nedaug finansų, privaloma apsaugoti valstybės bei sporto interesus, taip pat – neleisti lėšų švaistymo. Todėl pakartotiniame savo kreipimesi LASF su LMSF iškėlė tris pagrindinius klausimus, į kuriuos būtina atsakyti, norint užtikrinti žiedinių automobilių ir motociklų lenktynių tęstinumą Lietuvoje.

Pirmasis klausimas: likusi privati žemė valstybei priklausančio žiedo teritorijoje. Kaip daugeliui žinoma, istoriškai „Nemuno žiedas“ juosia tris trečiosioms šalims priklausančius sklypus: du iš jų yra miško paskirties, o trečiajame yra gyvenamoji valda. Rekonstruojant trasą būtina apginti visų šalių interesus, siekiant užkirsti kelią potencialiems konfliktams, o tam tėra vienas būdas – išpirkti privačius sklypus iki realių rekonstrukcijos darbų.

Antrasis klausimas: investicinio projekto neatitikimas realybei, kuomet vertinant atsiperkamumą nebuvo atsižvelgta į ilgą žiemos sezoną. Dėl meteorologinių sąlygų negalint vykti didelėms sporto varžyboms, prognozuojamos metinės pajamos, akivaizdu, jog bus mažesnės nei planuota. Iš to galima darytą išvadą, kad ir planuojamas trasos atsiperkamumas nebus toks, kokį investiciniame projekte numatė jį rengęs Lietuvos sporto centras. Juo labiau, projekte nurodomos pajamos yra daugiau hipotetinės, mažai pagrįstos realiais skaičiais.

Galiausiai, lieka atviras racionalaus lėšų panaudojimo klausimas: ar verta iškart ieškoti milžiniškų investicijų ir atnaujinti trasą pagal anksčiau parengtą techninį projektą, ar pasirinkti investuoti mažesnę sumą ir per trumpesnį laiką atnaujinti trasos asfaltą bei saugą, o likusią infrastruktūrą palaipsniui sukurti vėliau. Iki šiol buvo siekiama, kad trasa gautų FIA Grade III kategoriją, tačiau toks siekis turi savo kainą ne vien finansine išraiška. Pagal investicijų planą, dideli rekonstrukcijos darbai uždarytų trasą dviem-trims sezonams bei panaikintų vieną iš jos simbolių – posūkį per kalną, bendruomenėje žargonu vadinamą „viršūne“. Negana to, Lietuvai visiškai pakaktų ir ekonomiškesnio trasos bei ją supančio komplekso varianto.

„Nemuno žiedas“ yra vienintelė nuolatinė Lietuvos automobilių bei motociklų žiedinių lenktynių trasa, kurioje taipogi ilgus metus vyksta ir dviračių plento varžybos. Iki šiol tik simboliškai tvarkant trasą, jos dangos būklė vis prastėja, o nelygus paviršius nebeatitinka moderniai technikai skirtų reikalavimų. Lenktynių trasai gyvybiškai svarbus ir saugumo užtikrinimo faktorius – tai ypač aktualu motociklininkams.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų