Benediktas Vanagas Rokiškio ralyje | Ryčio Šeškaičio nuotr.

Benediktas Vanagas Rokiškio ralyje | Ryčio Šeškaičio nuotr.

  Šį penktadienį ir šeštadienį praūžusioje ralio fiestoje Benedikto Vanago ir Mindaugo Čepulio ekipažas žiūrovams dovanojo įsimintiną reginį – su Dakaro bolidu „Toyota Gazoo Racing Hilux“ vykdė nulinio ekipažo pareigas. Po 138 km klasikinio ralio trasose „Inbank team Pitlane“ pilotas pripažįsta, jog šios dienos buvo puiki greičio treniruotė.

B. Vanagas atkreipia dėmesį, jog klasikiniame ralyje vidutinis greitis yra didesnis nei ralio maratone, todėl saugumo misija „Samsonas Rally Rokiškis“ leido komandos bolidui „Toyota Hilux“ važiuoti greičiau nei įprasta. Dar vienas skirtumas, jog Rokiškyje ekipažas važiavo pagal stenogramą, o ne kelio knygą, kaip tai įprasta Dakare ar bajose. Tačiau pasak B. Vanago, tokiu būdu išryškėja „Toyota Gazoo Racing Hilux“ galimybių ribos.

Lenktynininkas pabrėžia ir tai, jog keliai bekelės varžyboms sukurtam bolidui yra stipriai per geri, o tam tikruose greituose ir plačiuose keliuose „Hilux“ pranašumo prieš klasikinio ralio automobilius neturi, nes paprasčiausiai tam nėra pritaikytas. Dėl tos pačios priežasties itin jautėsi automobilio masyvumas bei aukštesnis svorio centras.

B. Vanagas atskleidė eilę metų manęs, kad dalyvavimas klasikinio ralio varžybose su tam skirtu bolidu padeda treniruotis sunkiausiomis pasaulio lenktynėmis vadinamam Dakaro raliui. Tačiau lenktynininkas įsitikino, kad pasiruošti maratonui bėgant sprintą – nėra tinkamas būdas. Tiesa, sportininkas teigia, jog klasikinio ralio trasose važiuoti su Dakaro bolidu „Toyota Hilux“ yra naudingas ir per šias varžybas, be nulinio ekipažo pareigų, atliko nemažai darbo Dakaro pasiruošimo procese.

Antrasis šių metų Dakaro dalyvis, Rokiškyje startavęs su „cross-country“ bolidu, taip pat turėjo nemažai įspūdžių. Dakaro aistruolių pamėgtas Edvinas Juškauskas pirmą kartą dalyvavo ne maratone, todėl tokio trumpo formato ralis jam – naujiena. E. Juškauskas su naujuoju šturmanu Šarūnu Palioku „Samsonas Rally Rokiškis“ trasas įveikė pagal ralio maratono principus – pilotui iš anksto nesusipažinus su trasa. Pats E. Juškauskas, taip pat atlikęs nulinio ekipažo misiją, po ralio sakė, jog šios varžybos pasitarnavo kaip susidirbimas su naujuoju šturmanu. Be to, pasak lenktynininko, kiekvienas kilometras su „Toyota Hilux“ padeda pasiruošti artėjančiam Dakaro raliui.

Nors maratono formatas yra arčiau širdies, E. Juškauskas prisipažino, jog klasikiniu raliu susižavėjo ir ateityje norėtų pamėginti išmėginti šią discipliną su jai pritaikytu bolidu. Kaip bebūtų, lenktynininkas juokauja, jog klasikinis ralis ne jo būdui – sportininkui patinka atsisėsti už vairo ryte ir iš bolido išlipti tik vakare.

„Samsonas Rally Rokiškis“ vyko Rokiškio ir Zarasų apylinkėse liepos 31 – rugpjūčio 1 dienomis. Šios varžybos buvo ne tik Lietuvos, bet ir Latvijos ralio čempionatų bei „Baltic Rally Trophy“ etapas. Lenktynes laimėjo WRC2 važiuojantis Nikolay Gryazin, už nugaros palikdamas Suomijos čempioną Teemu Asunmaa ir Vaidotą Žalą.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.