Moterų bėgimo pristatymas | Organizatorių nuotr.

Moterų bėgimo pristatymas | Organizatorių nuotr.

 Konkursą laimėjusi ir šių metų „Moterų bėgimo“ veidu tapusi Giedrė Kubiliūtė spėja suderinti medicinos studijas, darbą vaikų ligoninėje ir bėgimą kiekvieną dieną. Bėgioti pradėjusi nuo paauglystės jauna medikė sako, kad šis sportas ją išmokė disciplinos bei sustiprino pasitikėjimą savimi.

Bėgioti pradėjusi dar būdama 15 metų, šiandien mergina bėga kasdien: „Bėgimas reikalauja bent valandos iš mano kasdienės rutinos, tačiau ta valanda yra bene maloniausia visoje dienotvarkėje.“

Pradžia visada būna sunki

Giedrė bėgimą išbandė dar 2012 metais, tačiau tuo metu sako neturėjusi jokio supratimo apie bėgimo techniką, naudą ir žalą. Merginą išbandyti bėgimą motyvavo tėvai, kurių sporto pavyzdį matydavo beveik kasdien.

„Tuo metu buvau 15 metų, todėl į ilgąsias distancijas varžybose manęs dar nepriėmė. Pamenu, rinkausi „mini maratono“ bėgimą „Danske Bank Vilniaus maratono“ varžybose, kuriose ir išėjau pirmą kartą „į trasą“.

Pirmieji bėgimai Giedrei toli gražu džiaugsmo nesuteikė, sako, labiau tai buvo kančia: „Pamenu, kad pirmą kartą išbėgusi gal jau po 500 metrų prakeikiau visus, kurie mane „išvijo“ laukan ir įteigė, kad bėgioti yra labai smagu“.

Tokios mintys lydėjo Giedrę, kol atėjo suvokimas, kad viskas gyvenime ateina palaipsniui: šiandien tebūnie 500 metrų, rytoj – kilometras, o po savaitės – gal net ir trys.

„Buvau teisi – viskas atėjo laipsniškai. Kodėl nesustojau? Nežinau, galbūt tai mano vidinė varomoji jėga, visose gyvenimo sferose skatinanti nepasiduoti ir tikslus įgyvendinti visu 100%“.

Kaip atrasti laiko sportui?

Giedrė yra Vilniaus universiteto medicinos studentė, nuo rudens pradėsianti savo paskutinius studijų metus. Pirmaisiais studijų metais Giedrė sako turėjusi itin mažai laiko, o ypač energijos, pašalinėms veikloms išskyrus mokslus. Vėliau, atsiradus šiek tiek daugiau laisvo laiko, Giedrės kasdieninėje veikloje atsirado daugiau sporto – bėgimą papildė ir užsiėmimai sporto salėje.

„Prie mokslų prisidėjo darbas gavus „studentišką“ darbo vietą VULSK Vaikų ligoninės operacinėse, tačiau iš savo rutinos bėgimo nebenorėjau išimti“, – sako Giedrė ir pabrėžia, kad esant dideliam norui, valandą laiko į dieną bėgimui surasti tampa ne taip ir sunku.

Bėgimas bekele – vienas geriausių sprendimų

Neseniai Giedrės gyvenime prie bėgimo plentu atsirado naujas iššūkis – bėgiojimas bekele (angl. „trail“). Tokio bėgimo trasos dažniausiai pasitaiko miškuose ir kalnuotose vietovėse.

„Trail“ mano gyvenime atsirado praėjusiais metais ir labai netikėtai. Atsikėlusi ryte nusprendžiau, jog šiandien yra „ta“ diena, ir užsiregistravau į bėgimo bekele varžybas. Specialiai nesiruošiau, tiesiog spontaniškai sumąsčiau, ką veikti, turint laisvą dieną.“

Bekelės bėgimo varžybos bėgikei taip patiko, kad iškart po jų mergina tapo „trail“ bėgimo klubo „Love Streams Running“ nare: „Neretai, atsigręžus į praėjusius metus, suvokiu, jog tai buvo vienas geriausių mano praeitais metais priimtų sprendimų,“ – sako bėgimo entuziastė.

Išmokė disciplinos ir suteikė gerą savijautą

Atsiradę treniruočių planai į merginos gyvenimą įnešė gerokai daugiau disciplinos, tačiau Giedrė į tai žiūri teigiamai: „Tikslumas man patinka, todėl dar labiau ištobulinau savo „nenoriu, bet reikia“ požiūrį. O kai „reikia ir noriu“ tai bėgasi tarsi ant sparnų.“

Bėgimas pakoregavo ir kūno linijas – pradėjus rimčiau sportuoti Giedrė labiau atkreipė dėmesį į tai, ką valgo. Suderinus sportą ir sveiką mitybą riebalinė kūno masė sumažėjo iki minimumo. Tačiau Giedrė pažymi, kad nereikia tikėtis numesti daug kilogramų, kadangi kaip ir bet kuriam sportui, bėgimui reikia raumeninės masės.

„Tapus fiziškai stipresne, galiu garantuoti – bendra savijauta pagerės 100%!“, – sako Giedrė.

Aktyvaus gyvenimo būdo atstovė Giedrė mano, kad sportuoti, o jei tinka ir patinka – bėgioti, turėtų visi. Bent 30 aktyvių minučių kasdien suteiks ne tik gerą savijautą, bet ir daug didesnį produktyvumą bei pasitikėjimą savimi.

Visoms, kurios nori pradėti bėgioti – svarbiausia kantrybė ir sveikata

Giedrė ramina, kad jai, kaip ir visiems, pasitaiko dienų, kai bėgti nėra noro ir jėgų, o pasaulis, rodos, slysta iš po kojų: „Gyvenime visko nutinka, negalime visko nuspėti, tad kartais tenka treniruotes sutrumpinti arba pakoreguoti. Tačiau kad ir kas benutiktų, stengiuosi maksimaliai laikytis trenerio nurodymų ir reikalavimų. Juk tai ir yra kelias į tobulėjimą.“

Mergina pabrėžia, kad visi, norintys pradėti bėgioti, prioritetu turėtų laikyti savo sveikatą. Todėl nereikėtų bandyti kažko įrodinėti draugei, mamai, kaimynei, bendradarbei. Bėgti reikėtų tiek, kiek galite, įsivertinus savo jėgas. Geriausia būtų pasikonsultuoti su šioje srityje dirbančiu profesionalu, t. y. bėgimo treneriu.

„Visų mūsų tikslai gali būti skirtingi – kai kam tai galbūt noras numesti 5 kilogramus, kažkam – įveikti pusmaratonį per 1val 29min. Tačiau bendras siekiamas rezultatas yra bendras – būti dar stipresne, greitesne, sveikesne. O svarbiausia – mėgautis pačiu bėgimo procesu!” – sako bėgimą prisijaukinusi Giedrė.

Jau rugpjūčio 8 dieną Giedrė kartu su VšĮ „Tarptautiniu maratonu“ kvies visas merginas ir moteris, norinčias išbandyti savo jėgas bėgime, prisijungti ir įveikti 5 kilometrus „Moterų bėgime“ Vilniuje.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.