„Liverpool“
Rungtynės prasidės 22:00
:
Atsinaujins po sek
„Real“
Antanas Juknevičius ir Vytautas Obelevičius | Fotodiena/Pauliaus Peleckio nuotr.

Antanas Juknevičius ir Vytautas Obelevičius | Fotodiena/Pauliaus Peleckio nuotr.

Sekmadienį Vilniuje į Dakaro ralį buvo išlydėtas lietuvių ekipažas – Antanas Juknevičius ir Vytautas Obelevičius. Ralį lietuviai šturmuos „Toyota FJ Cruiser“ automobiliu.

A.Juknevičiui tai bus debiutas Dakaro ralyje vairuojant automobilį. Anksčiau jis keturis sykius dalyvavo šiose sunkiausiose pasaulio lenktynėse kaip šturmanas. Tuo tarpu V.Obelevičius debiutuos šturmano vietoje. Anksčiau jis yra dalyvavęs Dakare kaip mechanikas ir su gamyklinėmis komandomis yra tapęs šių prestižinių lenktynių nugalėtoju.

Vilniaus oro uoste prieš išvykdamas savo mintimis pasidalino A.Juknevičius.

- Kokie tikslai Dakaro ralyje?, - žurnalistai paklausė sportininko.

- Pirmiausia reikės peržiūrėti automobilį, nes jį perplukdant per Atlanto vandenyną, gali atsirasti visokios rūdys. Reikės ją visą perčiupinėti. Mūsų komisija Dakare paskirta sausio 3 dieną, tai tądien turėsime automobilį priduoti organizatoriams. Tada tikimės gauti leidimą ir ketvirtadienį judėsime link podiumo.

- Kuri vieta ralyje jus tenkintų?

- Vietos norisi kuo aukštesnės. Svarbiausia yra finišuoti. Ne viskas priklauso nuo mūsų. Sporte fortūna yra labai svarbus dalykas ir visko gali įvykti. Nuo mašinos gedimų niekas nėra apdraustas, sustoja ir gamykliniai automobiliai. Tai yra baisiausias scenarijus, o visam kitam mes esame pasiruošę. Jeigu važiuosime be problemų, gedimų, tai turėtume ne tik finišuoti, bet ir būti ne rikiuotės gale. Mano automobilis nėra brangi, dėl aukštų vietų konkuruoti sunku. Todėl mano tikslas su mažu biudžetu ir nebrangiu automobiliu pasiekti kuo geresnį rezultatą.

- Koks jūsų biudžetas?

- Mūsų biudžetas yra kiek mažiau nei 200 tūkst. litų. Labai kuklus palyginus su kitomis komandomis. Kaip deklaruoja B.Vanagas, jų biudžetas bus 1,5 mln. litų. Viską lemia kiek kam pavyksta surinkti. Gamyklinių komandų biudžetai yra labai dideli. Turime draugą rusą, kuris nuomojasi iš BMW gamyklos automobilį vienintelės Dakaro lenktynėms ir už tai moka 1 mln. eurų. Ir tai tik už nuomą. O jeigu ką nors apgadins, aplamdys, tai už viską reikės papildomai mokėti. Tai mano biudžetas yra prie tokios ribos, kai mažiau jau būti negali, todėl tokių kaip aš bus nedaug. Tačiau kažkada važiavom Dakare su dar mažesniu biudžetu. Kai važiavau su A.Petraičiu, turėjome vos 40 tūkst. dolerių. Bet vėlgi, biudžetas ne viską lemia. Maratonuose reikia nubėgti iki finišo. Ir kai nuoširdžiai žinai ką darai, yra fortūna, tai rezultatas gali būti daug geresnis negu turtingesnių komandų.

- Kokie didžiausi pavojai laukia Dakaro ralyje?

- Šiemet baisiausia, kad bus daug ilgų greičio ruožų ir antra lenktynininkų pusė dažnai turi finišuoti naktį.  O naktis dažnai užklumpa kalnuose, kopose ir ten nebegali greitai važiuoti, reikia tiesiog riedėti atsargiai link finišo. Nes atsiranda nuovargis ir galima nesunkiai sudaužyti automobilį. Tai norėtųsi, kad startinė pozicija būtų viduriuke, kad išvengtume nakties nuotykių. Daugiau didesnių problemų nematau. Bus šiemet mažiau kopų, nors man kaip tik parankiau yra važiuoti per jas, nes daug patirties turiu. Palyginus su praėjusiais metais, tai kopų bus maždaug dvigubai mažiau.

- Kiek kilogramų numeta lenktynininkai Dakaro metu?

- Mes su Vytautu sveriame nedaug, tai neturime ką numesti. Draugai juokiasi, kad sąlygos nelygios, nes mes abu sveriam kartu kaip vienas didelis vyras. Lengvas svoris bus vienas iš mūsų privalumų. Šiaip lenktynių metu galima numest mažiausiai 5 kg. Didelis privalumas, kad turėsiu partnerį – mechaniką, kuris su gamyklinėmis komandomis kelis kartus laimėti Dakarą. Dabar metas ir mums išnaudoti tą jo sėkmės garantą (juokiasi, - red. past.).

Dakaro ralyje šiemet taip pat startuos ir kitas Lietuvos ekipažas – Benediktas Vanagas ir Andrejus Rudnickis, vairuosiantys „Oscar“.

Dakaro ralis Pietų Amerikoje prasidės sausio 4 dieną.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Visi
Registruoti
Anoniminiai
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų