Pasibaigęs. 04-19 21:30
Eurolyga
Baskonia
89
Virtus Bologna
77
Pasibaigęs. 04-20 04:30
NBA
Pelicans
105
Kings
98
Pasibaigęs. 04-20 17:20
LKL
Wolves
111
Pieno žvaigždės
79
Pasibaigęs. 04-21 17:00
LKL
M Basket
63
Rytas
89
Pasibaigęs. 04-21 17:20
LKL
Žalgiris
101
CBet
57
Pasibaigęs. 04-21 19:30
LKL
Uniclub Casino-Juventus
96
Šiauliai
93
Pasibaigęs. 04-22 04:30
NBA
Thunder
94
Pelicans
92
Pasibaigęs. 04-22 18:50
LKL
Neptūnas
79
Nevėžis-Optibet
92
Pasibaigęs. Vakar 20:30
Eurolyga
Panathinaikos
87
Maccabi Tel Aviv
91
Pasibaigęs. Vakar 22:00
Eurolyga
Real Madrid
90
Baskonia
74
Šiandien, 20:00
Eurolyga
Monaco
0
Fenerbahce
0
Šiandien, 22:00
Eurolyga
Barcelona
0
Olympiacos
0
Rytoj, 04:30
NBA
Thunder
0
Pelicans
0
Rytoj, 21:15
Eurolyga
Panathinaikos
0
Maccabi Tel Aviv
0
Rytoj, 22:00
Eurolyga
Real Madrid
0
Baskonia
0
04-26, 20:00
Eurolyga
Monaco
0
Fenerbahce
0
04-26, 22:00
Eurolyga
Barcelona
0
Olympiacos
0
04-27, 17:00
LKL
Neptūnas
0
Pieno žvaigždės
0
04-27, 17:20
LKL
Šiauliai
0
Wolves
0
04-27, 22:30
NBA
Pelicans
0
Thunder
0
04-28, 17:20
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Uniclub Casino-Juventus
0
04-28, 19:30
LKL
CBet
0
Rytas
0
04-29, 18:50
LKL
Žalgiris
0
M Basket
0
04-29, 23:00
NBA
Pelicans
0
Thunder
0
04-30, 20:00
Eurolyga
Maccabi Tel Aviv
0
Panathinaikos
0
04-30, 21:30
Eurolyga
Olympiacos
0
Barcelona
0
05-01, 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
0
CBet
0
05-01, 18:30
LKL
Neptūnas
0
Wolves
0
05-01, 18:50
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
Rytas
0
05-01, 20:45
Eurolyga
Fenerbahce
0
Monaco
0
05-01, 21:30
Eurolyga
Baskonia
0
Real Madrid
0
05-02, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
M Basket
0
05-02, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Nevėžis-Optibet
0
05-04, 17:20
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
CBet
0
05-05, 17:20
LKL
Wolves
0
Žalgiris
0
05-05, 19:30
LKL
Šiauliai
0
Neptūnas
0
05-06, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Nevėžis-Optibet
0
05-08, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Uniclub Casino-Juventus
0

„Kia e-Niro“ elektromobilių varžybose tapo greičiausiu SUV modeliu

2020.06.15 11:17
„Kia e-Niro“ | Organizatorių nuotr.

„Kia e-Niro“ | Organizatorių nuotr.

 Praėjusį savaitgalį vykusios šeštosios elektromobilių varžybos „Ignitis ON: pažink Lietuvą“ surikiavo populiariausius šalies elektromobilius pagal jų galimybes. Pačių praktiškiausių modelių, turinčių daugiau kaip 50 kWh talpos baterijas, klasėje dominavo trys visiškai skirtingi automobiliai: „Tesla Model 3“, „Porsche Taycan“ ir „Kia e-Niro“.

„Tesla“ apskritai nėra parduodama Lietuvoje, „Porsche“ yra itin prabangus per 150 tūkst. Eur kainuojantis sedanas, o „Kia e-Niro“ – kompaktiškas ir nebrangus miesto SUV.

Šiųmečių elektromobilių varžybų pobūdis skyrėsi nuo ankstesniųjų. Pirmuosius penkerius metus varžybų dalyviai rungėsi, kas greičiau nuvyks iš Vilniaus į Palangą, o šiemet jie maršrutą rinkosi patys. Tik starto ir finišo vietos visiems buvo vienodos – aikštelės centrinėse Vilniaus ir Druskininkų miestų dalyse.

Kiekvienam ekipažui buvo duotas lankytinų vietų Lietuvoje sąrašas, maršrutą reikėjo susidėlioti taip, kad nuo starto iki finišo pavyktų aplankyti bent tris ir įveikti 500 km (elektromobiliams su iki 50 kWh baterijomis – 300 km). Tai padidino atsakomybę abiem ekipažo dalyviams – tiek vairuotojui, tiek maršrutą dėliojančiam šturmanui.

Efektyviai naudoja energiją

„ElektriKIA“ komanda, važiavusi „Kia e-Niro“ modeliu, atstumą apskaičiavo itin tiksliai – iš viso nuvažiavo 500 km ir kelis šimtus metrų. Toks preciziškas tikslumas – bendras ekipažo narių Karolio Judzentavičiaus ir Gintaro Kaukėno darbas. Beje, šis ekipažas kitu „Kia“ modeliu („Soul EV“) nugalėjo pačiose pirmosiose elektromobilių varžybose 2015 m.

Šįkart iki pergalės kiek pritrūko: trečioje vietoje likęs „e-Niro“ visą atstumą įveikė per 5 val. 55 min. ir nuo nugalėtojų su „Tesla Model 3“ atsiliko vos 9 min. Antroje vietoje liko ekipažas, važiavęs „Porsche Taycan“. Tokį rezultatą „Kia“ pasiekti pavyko nepaisant gerokai mažesnės už konkurentų 64 kWh naudingos talpos baterijos – į „Model 3“ montuojama 75 kWh, o „Taycan“ – net 95 kWh.

Efektyvi „Kia“ elektros pavara lėmė, jog visi panašaus dydžio baterijas turintys elektromobiliai liko toli užnugaryje – remiantis WLTP režimu, šio modelio vidutinės energijos sąnaudos tėra 14,1 kWh/100 km. Tai – geriausias rezultatas kompaktiškų SUV modelių segmente, tačiau, pasak K. Judzentavičiaus, važiuojant ekonomiškai sąnaudas galima dar sumažinti iki 12 ar net 10 kWh/100 km.

Elektromobiliu nereikia važiuoti lėtai

Visi nugalėtojų trejetuke buvę elektromobiliai gali įveikti 500 km papildomai jų neįkrovus, tačiau tokia taktika nebūtų pergalinga.

„Mūsų rezultatą lėmė būtent taktika – suplanavom maršrutą taip, kad kuo daugiau važiuotume maksimaliu leistinu greičiu automagistralėje. Elektromobiliu jau nereikia važiuoti sunkvežimiams iš paskos, efektyviausias būdas yra keliauti maksimaliu leistinu greičiu ir sustoti trumpam laikui įkrauti bateriją“, – pasakojo K. Judzentavičius.

64 kWh naudingos talpos bateriją turintis „Kia e-Niro“ pagal WLTP matavimo standartą gali papildomai neįkautas įveikti 455 km – tai vienas geriausių rezultatų tarp visų elektromobilių. Tačiau varžybose, kuriose trečdalį maršruto reikėjo įveikti 130 km/val. greičiu automagistralėje, šis atstumas sumažėjo, todėl „ElektriKIA“ ekipažas bateriją įkrauti stojo 2 kartus po 20 minučių. Tokio trumpo laiko pakanka – automobilio pasiekiama 77 kW įkrovimo galia užtikrina greitą baterijos resurso papildymą, o jos termoreguliacija leidžia bene visada pasiekti didžiausią įkrovimo spartą.

„Kia e-Niro“ elektromobilis Lietuvos pardavimo atstovybėse pasirodys antroje šios vasaros pusėje.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų