Pasibaigęs. 11-12 06:00
NBA
Kings
108
Nuggets
122
Pasibaigęs. 11-12 18:30
KMT
Juventus
90
Gargždai
73
Pasibaigęs. 11-12 19:00
KMT
Šiauliai
86
Jonava
76
Pasibaigęs. 11-12 19:45
Europos taurė
Lietkabelis
74
Turk Telekom
100
Pasibaigęs. 11-12 21:15
Eurolyga
Olympiacos
95
Žalgiris
78
Pasibaigęs. 11-13 02:00
NBA
Pistons
124
Bulls
113
Pasibaigęs. 11-13 05:00
NBA
Kings
100
Hawks
133
Pasibaigęs. 11-13 05:30
NBA
Clippers
116
Nuggets
130
Pasibaigęs. Vakar 18:00
Eurolyga
Dubai
95
Žalgiris
89
Pasibaigęs. Šiandien 03:00
NBA
Timberwolves
124
Kings
110
Šiandien, 14:00
A Lyga - Final
Neptunas
-
Riteriai
-
Šiandien, 16:50
LKL
Juventus
-
Neptūnas
-
Šiandien, 19:10
LKL
Šiauliai
-
Rytas
-
Rytoj, 03:00
NBA
Timberwolves
-
Nuggets
-
Rytoj, 16:50
LKL
Gargždai
-
Nevėžis
-
Rytoj, 19:10
LKL
Jonava
-
Lietkabelis
-
Rytoj, 23:00
NBA
Spurs
-
Kings
-
11-17, 03:00
NBA
Jazz
-
Bulls
-
11-18, 04:00
NBA
Nuggets
-
Bulls
-
11-18, 19:00
Europos taurė
Neptūnas
-
Aris
-
11-18, 19:45
Čempionų lyga
Legia
-
Rytas
-
11-19, 18:30
KMT
Nevėžis
-
Šiauliai
-
11-19, 19:00
KMT
Jonava
-
Juventus
-
11-19, 19:30
Europos taurė
Panionios
-
Lietkabelis
-
11-20, 03:00
NBA
Pelicans
-
Nuggets
-
11-20, 03:00
NBA
Thunder
-
Kings
-
11-20, 05:00
NBA
Trail Blazers
-
Bulls
-
11-20, 21:45
Eurolyga
Real Madrid
-
Žalgiris
-
11-21, 03:00
NBA
Grizzlies
-
Kings
-
11-22, 03:00
NBA
Bulls
-
Heat
-
11-22, 04:30
NBA
Rockets
-
Nuggets
-
11-22, 14:00
A Lyga - Final
Riteriai
-
Neptunas
-
11-22, 16:50
LKL
Jonava
-
Rytas
-
11-22, 19:10
LKL
Šiauliai
-
Gargždai
-
11-23, 03:00
NBA
Bulls
-
Wizards
-
11-23, 05:00
NBA
Nuggets
-
Kings
-
11-23, 16:50
LKL
Lietkabelis
-
Žalgiris
-
11-23, 19:10
LKL
Nevėžis
-
Juventus
-
11-25, 03:00
NBA
Grizzlies
-
Nuggets
-
11-25, 03:00
NBA
Pelicans
-
Bulls
-

„Kia e-Niro“ elektromobilių varžybose tapo greičiausiu SUV modeliu

2020-06-15 11:17
„Kia e-Niro“ | Organizatorių nuotr.

„Kia e-Niro“ | Organizatorių nuotr.

 Praėjusį savaitgalį vykusios šeštosios elektromobilių varžybos „Ignitis ON: pažink Lietuvą“ surikiavo populiariausius šalies elektromobilius pagal jų galimybes. Pačių praktiškiausių modelių, turinčių daugiau kaip 50 kWh talpos baterijas, klasėje dominavo trys visiškai skirtingi automobiliai: „Tesla Model 3“, „Porsche Taycan“ ir „Kia e-Niro“.

„Tesla“ apskritai nėra parduodama Lietuvoje, „Porsche“ yra itin prabangus per 150 tūkst. Eur kainuojantis sedanas, o „Kia e-Niro“ – kompaktiškas ir nebrangus miesto SUV.

Šiųmečių elektromobilių varžybų pobūdis skyrėsi nuo ankstesniųjų. Pirmuosius penkerius metus varžybų dalyviai rungėsi, kas greičiau nuvyks iš Vilniaus į Palangą, o šiemet jie maršrutą rinkosi patys. Tik starto ir finišo vietos visiems buvo vienodos – aikštelės centrinėse Vilniaus ir Druskininkų miestų dalyse.

Kiekvienam ekipažui buvo duotas lankytinų vietų Lietuvoje sąrašas, maršrutą reikėjo susidėlioti taip, kad nuo starto iki finišo pavyktų aplankyti bent tris ir įveikti 500 km (elektromobiliams su iki 50 kWh baterijomis – 300 km). Tai padidino atsakomybę abiem ekipažo dalyviams – tiek vairuotojui, tiek maršrutą dėliojančiam šturmanui.

Efektyviai naudoja energiją

„ElektriKIA“ komanda, važiavusi „Kia e-Niro“ modeliu, atstumą apskaičiavo itin tiksliai – iš viso nuvažiavo 500 km ir kelis šimtus metrų. Toks preciziškas tikslumas – bendras ekipažo narių Karolio Judzentavičiaus ir Gintaro Kaukėno darbas. Beje, šis ekipažas kitu „Kia“ modeliu („Soul EV“) nugalėjo pačiose pirmosiose elektromobilių varžybose 2015 m.

Šįkart iki pergalės kiek pritrūko: trečioje vietoje likęs „e-Niro“ visą atstumą įveikė per 5 val. 55 min. ir nuo nugalėtojų su „Tesla Model 3“ atsiliko vos 9 min. Antroje vietoje liko ekipažas, važiavęs „Porsche Taycan“. Tokį rezultatą „Kia“ pasiekti pavyko nepaisant gerokai mažesnės už konkurentų 64 kWh naudingos talpos baterijos – į „Model 3“ montuojama 75 kWh, o „Taycan“ – net 95 kWh.

Efektyvi „Kia“ elektros pavara lėmė, jog visi panašaus dydžio baterijas turintys elektromobiliai liko toli užnugaryje – remiantis WLTP režimu, šio modelio vidutinės energijos sąnaudos tėra 14,1 kWh/100 km. Tai – geriausias rezultatas kompaktiškų SUV modelių segmente, tačiau, pasak K. Judzentavičiaus, važiuojant ekonomiškai sąnaudas galima dar sumažinti iki 12 ar net 10 kWh/100 km.

Elektromobiliu nereikia važiuoti lėtai

Visi nugalėtojų trejetuke buvę elektromobiliai gali įveikti 500 km papildomai jų neįkrovus, tačiau tokia taktika nebūtų pergalinga.

„Mūsų rezultatą lėmė būtent taktika – suplanavom maršrutą taip, kad kuo daugiau važiuotume maksimaliu leistinu greičiu automagistralėje. Elektromobiliu jau nereikia važiuoti sunkvežimiams iš paskos, efektyviausias būdas yra keliauti maksimaliu leistinu greičiu ir sustoti trumpam laikui įkrauti bateriją“, – pasakojo K. Judzentavičius.

64 kWh naudingos talpos bateriją turintis „Kia e-Niro“ pagal WLTP matavimo standartą gali papildomai neįkautas įveikti 455 km – tai vienas geriausių rezultatų tarp visų elektromobilių. Tačiau varžybose, kuriose trečdalį maršruto reikėjo įveikti 130 km/val. greičiu automagistralėje, šis atstumas sumažėjo, todėl „ElektriKIA“ ekipažas bateriją įkrauti stojo 2 kartus po 20 minučių. Tokio trumpo laiko pakanka – automobilio pasiekiama 77 kW įkrovimo galia užtikrina greitą baterijos resurso papildymą, o jos termoreguliacija leidžia bene visada pasiekti didžiausią įkrovimo spartą.

„Kia e-Niro“ elektromobilis Lietuvos pardavimo atstovybėse pasirodys antroje šios vasaros pusėje.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų