Tragiška sraigtasparnio avarija | Scanpix nuotr.

Tragiška sraigtasparnio avarija | Scanpix nuotr.

 Sekmadienį pasaulį sukrėtusioje „Sikorsky S-76“ sraigtasparnio katastrofoje žuvo visi 9 žmonės, tarp kurių – ir Kobe Bryantas su dukra Gianna.

Savo darbą tęsiantys tyrėjai atskleidė, kad visi sraigtasparniu skridę žmonės buvo netoli išsigelbėjimo. Atlikta analizė įrodė, kad sraigtasparnį nuo kalvos viršūnės skyrė vos nuo 6 iki 9 metrų. Už šios kalvos buvo ir daugiau panašaus dydžio kalvų, bet šie keli metrai būtų suteikę pilotui daugiau laiko išvengti katastrofos.

1991 m. sukonstruotame sraigtasparnyje nebuvo įmontuota vadinamoji TAWS sistema, kuri perspėja pilotą, kai sraigtasparnis gali susidurti su kliūtimi. Nuo 2004 m. sraigtasparnio katastrofos Teksase, kai žuvo 10 žmonių, rekomenduota visiems sraigtasparniams naudoti šią sistemą, bet tai ir liko tik rekomendacija, o ne įstatymu, nes tokia sistema kainuoja apie 35 tūkst. JAV dolerių.

Negana to, sraigtasparnyje nebuvo ir kitų svarbių sistemų, kurios įrašinėtų piloto balsą ir skrydžio maršrutą. Tai gerokai apsunkino tyrėjų darbą.

„Anksčiau buvo argumentuojama, kad tokios sistemos yra per sunkios, todėl jų nenorima naudoti sraigtasparniuose. Dabar situacija pasikeitė. Tos sistemos sveria gal 2-3 kg. Nesuvokiama, kodėl jos nėra privalomos“, - stebėjosi buvęs Nacionalinės transporto saugumo tarybos vykdantysis direktorius Peteris Goelzas.

Jau anksčiau skelbta, kad įvykio vietoje buvo rastas piloto naudotas „iPad“. Taip pat pavyko rasti vieną mobilųjį telefoną ir keletą sraigtasparnio registracijos dokumentų.

Po maždaug 10 dienų Nacionalinė transporto saugumo taryba išplatins pirmąjį pranešimą apie atliktą tyrimą, tačiau galutinių išvadų reikės laukti dar ilgai – nuo 12 iki 18 mėnesių.

Trečiadienį internete pasklido tikriausiai paskutinė K.Bryanto nuotrauka prieš sraigtasparnio katastrofą. Šeštadienį jį nufotografavo 13-metis Brady Smigielis, žaidęs „Mamba Sports“ akademijos salėje.

Kobe Bryantas | „Facebook“ nuotr.

Kobe Bryantas | „Facebook“ nuotr.

42-uosius metus ėjęs K.Bryantas sutartinai vadinamas vienu geriausių visų laikų NBA žaidėjų. 20 metų Los Andželo „Lakers“ klube praleidęs gynėjas 5 kartus tapo NBA čempionu, 18 kartų žaidė „Visų žvaigždžių“ rungtynėse, 2 kartus tapo NBA finalų serijos MVP, o 2008 m. buvo išrinktas naudingiausiu reguliariojo sezono krepšininku. 2008 m. ir 2012 m. su JAV rinktine laimėjo olimpines žaidynes. Karjerą jis baigė 2016 m., paskutinėse rungtynėse pelnydamas 60 taškų...

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

To egis
2020-01-30 23:22:50
Autobusu vaziuodamas irgi patikrinai ar jis atitinka visus saugumo reikalavimus? :D
Atsakyti
egis
2020-01-31 00:33:22
O, tu autobusą, ar betkurią viešojo transporto priemonę skaitai, kaip savo nuosavybę, ar esi išsinuomavęs ?
klausot visi rekomendaciju
2020-01-30 23:07:03
rekomenduojama bet ne privaloma, kuris autobloka masinoi turit ka?????
Atsakyti
Genys
2020-01-30 18:38:35
Lektuvas 91 metu, iranga irgi tokia mazdaug kur tik pensininkai moka naudotis, nes alia nauju technologiju neikerta. As nzn bet ant modernaus sraigtasparnio su naujausia iranga galejo pinigu ir negailet?
Atsakyti
Egis
2020-01-30 17:27:01
Man tai stajakas
Atsakyti
Adas
2020-01-30 15:37:19
Super,kai milijardierius pagaili 35tukst.,kad liktugyvaspats ir niekui deti zmones
Atsakyti
egis
2020-01-30 17:20:27
Ištikrųjų, kaip yra toks posakis: "taupus sumoka dvigubai daugiau" - šiuo atveju sumokėjo savo, savo dukters ir su juo skridusių gyvybės kaina, tik vienu atveju galima būtų nekaltint žuvusio K.Bryant, kaip sraigtasparnio savininko dėl tos TAWS sistemos neįdiegimo, jei paklausė to piloto "svaraus" argumento apie jo, kaip piloto didžiulę skraidymo patirtį ir kad bus išleisti pinigai veltui.
to adas
2020-01-30 17:21:38
jis tikrai glaovjo kad ideta viskas kas tik imanoma, nes tuo rupintis ne jis turi...
egis "to adas"
2020-01-30 17:49:57
Kodėl K.Bryant neturėjo rūpintis ta apsaugos sistema, jei jis buvo to sraigtasparnio savininkas, kas kitas, jei ne savininkas turi rūpintis savo turimos auto, moto, ar skraidymo technikos saugia eksploatacija, pilotas yra samdomas skraidymui, technikos aptarnavimo personalas skraidymo technikos priežiūrai, bet savininkas visuomet atsakingas už saugų skraidymą.
to egis
2020-01-30 18:46:07
Bryant nebuvo to sraigtarsparnio savininkas, jis skraitasparnį nuomavosi iš kompanijos, taigi saugumą turėjo užtikrinti kompaniją, kuri tiekia šias paslaugas.
Sos
2020-01-30 19:14:22
Egis su paskutine zinute supjove gryba.žinovas jis bled.kas šauna i ta kiaura galva ta ir sako.debilas bled
egis
2020-01-30 19:34:51
Na ir kas, kad tik nuomavosi, žinoma nuomojanti tą malūnsparnį įmonė atsakinga už jo techninę būklę ir įrangą, bet už savo dukros ir tų likusių skridusių malūnsparniu gyvybes atsakingas nuomotojas. Kadangi jis turėjo būti supažindintas tos nuomavusios sraigtasparnį įmonės pateiktu technniu saugumu, ar turi tą skrydžio saugumo sistemą, taip, kad ne vien tik ta nuomavusi įmonė yra kalta dėl jo dukros ir likusių skridusių žūties.
egis
2020-01-30 19:38:23
Sos, tik tu savo parašyta nesąmone pasirodei tuščiagalviu durneliu, sugebančiu tik palot ant kito, o ne parašyt esmę turintį komentarą. Taip, kad čia sau skyrei apibūdinimą - debilas bled.

Rezultatai
Lentelės

Anglijos „Premier“ Lyga

Pir 03-09 Leicester City 4 - 0 Aston Villa
Sek 03-08 Manchester United 2 - 0 Manchester City
Sek 03-08 Chelsea 4 - 0 Everton