„Rytas“
IV kėlinys, 1 min.
77
:
55
Atsinaujins po sek
„Tofaš“
Mankšta | Organizatorių nuotr.

Mankšta | Organizatorių nuotr.

 Šiais laikais ne vienas įtemptu tvarkaraščiu gyvenantis žmogus vis tik nepamiršta apie būtinybę palaikyti fizinę formą, tačiau rasti laiko sporto ar sveikatingumo treniruotėms neretai tampa itin sudėtingu uždaviniu. „Žmonės visą savaitę intensyviai dirba, dažnai sėdimą darbą, 8 valandas praktiškai nepakeisdami pozos, vairuoja į biurą ir atgal taip pat sėdėdami, o savaitgalį ar šiaip laisvesnį vakarą bando „atsigriebti“ ir pasportuoti už visą savaitę,“ – sako „OfficeGym“ vadovas, sporto ir sveikatingumo treneris Deividas Vaškelis.

Savaitgalį padauginus fizinio krūvio – išbėgus ilgesniam pasibėgiojimui, iš širdies paplušėjus sporto salėje ar ant jogos kilimėlio – tenka susidurti su nemaloniais pojūčiais. Sopantys raumenys, patempimai, bendras nuovargis – visai ne tai, ko tikėtumėmės sulaukti po fizinio aktyvumo. Tokie potyriai tikrai neskatina judėti dažniau.

Tad ar tikrai verta savaitės aktyvumo normą sudėti į vieną ar dvi dienas?

„Sėdėjimas – irgi tam tikra sporto šaka. Ilgai sėdint organizmas pradeda keistis taip, kad sėdėti būtų kuo patogiau. Vieni raumenys silpsta, kiti linkę įsitempti, kinta sąnariai, mažėja judesių amplitudės,“ – sako kineziterapeutas Vytenis Jankauskas. Pasak jo, tam, kad kūnas neįprastų prie sėdėjimo ir nebandytų daryti visko, kad sėdėti būtų kuo patogiau, reikia jam kartais nors trumpam pasiūlyti kitokių užsiėmimų.

„Mūsų organizmui itin naudinga gauti kitokios informacijos apie tai, ko iš jo tikimės, t.y. net ir sėdint visą dieną rasti laiko bent trumpam pakeisti poziciją, atlikti nesudėtingų bet efektyvių pratimų,“ – sako jis. Pasak kineziterapeuto, nėra didelės būtinybės apsivilkti sportinę aprangą, keliauti į sporto klubą ir valandų valandas lieti prakaitą, trumpa mankštelė gali duoti puikių rezultatų net radus jai laiko kasdien per pietų pertrauką. Su viena sąlyga – jei ji daroma reguliariai ir, idealiu atveju, kasdien.

„OfficeGym“ sporto ir sveikatingumo treneris D. Vaškelis patikina, kad profesionaliai parinkti sveikatinimo pratimai gali būti atliekami ne tik kad neišeinant iš biuro, bet net ir nepersirengus sportine apranga. „Mūsų klientai, kurie naudojasi galimybe mankštintis darbo vietoje greit pastebi užsiėmimų efektyvumą. Daug realiau tikėtis, kad žmogus norės naudotis galimybe sportuoti kolegų apsuptyje, čia pat, biure, skirdamas vos 15 minučių darbo laiko, nei, kad grįžęs po darbo dar skubės į sporto klubą,“ – sako D. Vaškelis. Trumpesnės, tačiau reguliarios mankštos, pasak jo, efektyvumu pranoksta ilgas, tačiau retai atliekamas treniruotes.

Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis net 50 procentų mūsų sveikatos lemia ne aplinka ar paveldimumas, o būtent pasirinktas gyvenimo būdas. Lietuvoje kas antras žmogus miršta nuo širdies ir kraujagyslių ligų, kurių vienos iš priežasčių yra būtent mažas fizinis aktyvumas ir antsvoris. Fizinis aktyvumas taip pat gerina nuotaiką, protinį darbingumą, bendrą savijautą, mažina tikimybę susirgti II tipo diabetu, stiprina širdį bei kraujagysles. 

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.




Tvarkaraščiai
Rezultatai
Lentelės

Anglijos „Premier“ Lyga

Šeš 12-14 Liverpool 14 : 30 Watford
Šeš 12-14 Sheffield United 17 : 00 Aston Villa
Šeš 12-14 Leicester City 17 : 00 Norwich City
Šeš 12-14 Chelsea 17 : 00 AFC Bournemouth
Šeš 12-14 Burnley 17 : 00 Newcastle United
Šeš 12-14 Southampton 19 : 30 West Ham United
Sek 12-15 Wolverhampton … 16 : 00 Tottenham Hotspur
Sek 12-15 Manchester United 16 : 00 Everton
Sek 12-15 Arsenal 18 : 30 Manchester City