Perlas ralio karūnoje – unikalūs istoriniai automobiliai | Organizatorių nuotr.

Perlas ralio karūnoje – unikalūs istoriniai automobiliai | Organizatorių nuotr.

 Rugsėjo 13-ąją Kaune, Rotušės aikštėje, bus duotas startas tradiciniam raliui „Aplink Lietuvą 2019“, kurį nuo pat pradžių rengia 1926 m. įkurtas Lietuvos automobilių klubas (LAK) ir kurio dalyviai varžosi dėl garbingiausiojo trofėjaus – Lietuvos Respublikos Prezidento taurės.

Be sportininkų profesionalų ir mėgėjų, teisėjų, automobilių sporto veteranų, žmonių su negalia ir kitų įskaitų dalyvių ralyje „Aplink Lietuvą“ važiuos ir unikalių, istorinių automobilių vairuotojai bei kolekcionieriai iš visų trijų Baltijos šalių, Lenkijos ir Vokietijos.

„Paskutiniais metais pastebimas tikras istorinių automobilių, puošiančių bet kokias lenktynes, bumas, - teigia varžybų pagrindinis organizatorius, LAK prezidentas Rolandas Dovidaitis. – Jau dabar galima drąsiai tvirtinti, jog pasitvirtino mūsų iniciatyva raliuose aplink Lietuvą atgaivinti ir istorinių automobilių įskaitą. Juolab, kad būtent nuo jų ir prasidėjo raliai „Aplink Lietuvą“, kartu ženklinantys ir automobilizmo pradžią šalyje“.

Istoriniai automobiliai – tikras perlas ralio karūnoje. Juolab, kad ir šiemet lenktynių trasomis riedės vienmečiai pirmojo, 1931 metais surengto ralio „Aplink Lietuvą“, automobiliai, o kai kurie jų nuo konvejerių yra nuriedėję dar anksčiau, nei vyko pirmasis garsusis ralis.   

Būtent tokiais automobiliais raliuose „Aplink Lietuvą“ tada važiavo visa šalies grietinėlė – ambasadų, užsienio kapitalo įmonių atstovai, nusipelnę šalies ir užsienio sporto meistrai ir mėgėjai automobilistai. 

Penktadienį prasidėsiančiame ralyje „Aplink Lietuvą“ dalyvaus po septynis Lietuvos ir Latvijos istorinių automobilių puoselėtojus.

Perlas ralio karūnoje – unikalūs istoriniai automobiliai | Organizatorių nuotr.

Perlas ralio karūnoje – unikalūs istoriniai automobiliai | Organizatorių nuotr.

LAK klasikinių automobilių padalinio vadovas Šarūnas Žitkevičius vairuos 1931m gamybos „Chrysler CM“, Algis Pašukevičius - 1923m pagamintą „Ford T“, Ineta Žičkutė – 1931m. laidos „Buick Sport Roadster“, Gitautas Žičkus – 1935m. „Mercedes Benz 290 Cabrio“, Rolandas Andruškevičius – 1939m. „Plymouth Deluxe“, Sigitas Zajarskas – 1938m. „Mercedes Benz 230“, o Gintautas Miškinis atriedės su seniausiu iš viso istorinių automobilių parko - 1925m. gamybos „Packard Limousine 333“.

Ne mažiau įspūdinga kaimynų latvių kolekcija bei jos puošmena, 1929 m. gamybos „Hupmobile“, kurį lietuviams parodys Teodors Karlsons.

Latvių kolekcijoje net keturi 1938 metais pagaminti automobiliai : Atis Cepitis vairuos „Mercedes Benz V170“, Jurij Telševski – „Opel Super Six“, Imants Berzins - BMW 327/28, Andrejs Rode – „Horch 853“, metais jaunesnius demonstruos Felikss Vencko („Steyer 220 Glaser“) ir Normunds Orleans („Opel Admiral Cabrio“).

Ralyje „Aplink Lietuvą“ dalyvauja trys antikvarinių automobilių mylėtojai iš Lenkijos : Lech Chochlew su 1933m. „Opeliu“, Jakub Baranski su 1938m. „Chevrolet“ ir Andzej Muszynski su 1945m. „Fiat 1100BL“.

Du entuziastus į Lietuvą deleguoja Estija (Ullar Suvemaa su 1929 m. gamybos „Nash Special Six 434“, o Hannus Raivo – su 1933 m „Chrysler“).

Hubertus Weber, vairuosiantis 1935m. gamybos „Opel“ automobilį, į ralį „Aplink Lietuvą“ atvyksta iš Vokietijos. 

Perlas ralio karūnoje – unikalūs istoriniai automobiliai | Organizatorių nuotr.

Perlas ralio karūnoje – unikalūs istoriniai automobiliai | Organizatorių nuotr.

Istorinių automobilių kolekcininkai ne tik patys norės iš arčiau pažinti Lietuvą ir jos automobilių sportą, bet ir pasistengs, kad su jų eksponatais kuo plačiau susipažintų ralio gerbėjai.

Atidžiau pažvelgti į įspūdingą dviejų dešimčių istorinių automobilių kolekciją bus galima Kauno Rotušės aikštėje, kur jie bus išrikiuoti dar prieš ralio startą rugsėjo 13-ąją nuo 9 val.

Po pietų speciali jų paroda rengiama Raudondvaryje, kur su unikaliais automobiliais ir jų savininkais susipažinti žiūrovai kviečiami nuo 12 val. 

Šeštadienį, rugsėjo 14-ąją, visa ši istorinė technika pasieks Anykščius.

Nuo 10 iki 12 val. anykštėnai ir miesto svečiai ja galės gėrėtis prie Lajų tako, o nuo 12 val. istoriniais automobiliais bus galima grožėtis miesto centre, Antano Baranausko aikštėje. 

Paskutiniąją ralio dieną, rugsėjo 15-ąją, visi šie keturračiai dar prieš iškilmingą finišo ceremoniją atvažiuos į Vilnių, į Simono Daukanto aikštę priešais prezidentūrą, kur džiugins vilniečių ir sostinės svečių akį.

Kuris ekipažas taps pirmuoju Prezidento Gitano Nausėdos taurės laimėtoju, sužinosime rugsėjo 15 d., 15 val., kai ralio dalyviai, per tris dienas įveikę 1150 km maratoną aplink Lietuvą, finišuos Vilniuje.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.


Tvarkaraščiai
Rezultatai
Lentelės

LKL 2019/2020

10-18 „Šiauliai“ 19:00 „Lietkabelis“
10-19 „Pieno žvaigždės“ 16:30 „CBET“
10-19 „Nevėžis“ 17:00 „Neptūnas“




Tvarkaraščiai
Rezultatai
Lentelės

Lietuvos „A lyga“

Ant 10-15 Riteriai 19 : 30 Sūduva
Tre 10-16 Palanga 15 : 00 Sūduva