15 šiurpiausių avarijų ir incidentų „Formulės 1“ istorijoje (N-18) VIDEO (3)
Šiuo metu „Formulės 1“ sezone paskelbta beveik mėnesio trukmės vasaros pertrauka. Ta proga siūlome prisiminti „Formulės 1“ istoriją ir tą šio sporto pusę, kuri privertė imtis permainų saugumo srityje.
„Formulės 1“ čempionatas pirmą kartą vyko dar 1950 m. Tuomet didelio dėmesio saugumui nebuvo skiriama, o tai lėmė didelį žuvusiųjų skaičių. Per pirmąjį dešimtmetį žuvo 15 „F-1“ lenktynininkų, per antrąjį – 14, per trečiąjį – 12, o per ketvirtąjį – 4. 20-ojo amžiaus pabaigoje „F-1“ sukrėtė Rolando Ratzenbergerio ir Ayrtono Sennos žūtys. Tuomet dėmesys saugumui buvo gerokai padidintas, o tragedijų skaičius, laimei, drastiškai sumažėjo.
Sportas.lt lankytojams pristatome 15 šiurpiausių avarijų ir incidentų „Formulės 1“ istorijoje, kurie galiausiai prisidėjo prie to, kad būtų atkreiptas didesnis dėmesys tiek į sportininkų, tiek į sirgalių saugumą.
15. Roberto Kubicos avarija 2007 m. Kanados GP lenktynėse
2007 m. Kanados GP lenktynės išgarsėjo ne tik pirmąją Lewiso Hamiltono karjeros pergale, bet ir šiurpia lenko Roberto Kubicos avarija. Dideliu greičiu lėkęs R.Kubica neišsilaikė trasoje, už jos ribų kliudė kupstą, prarado bolido kontrolę ir rėžėsi į betoninę sieną. R.Kubicos greitis avarijos metu siekė beveik 300 km/val., o jam teko 75 g (laisvojo kritimo pagreičio) dydžio gravitacijos jėga. Laimei, tais laikais bolidų saugumo sistemos jau buvo toli pažengusios į priekį. R.Kubica net ir po tokios šiurpios avarijos atsipirko tik vidutinio stiprumo smegenų sutrenkimu ir patempta kulkšnimi. Lenkas vėliau praleido JAV GP lenktynes, bet grįžo į trasą jau po 3 savaičių ir dalyvavo Prancūzijos GP.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.