Važiavimas dviračiu | Ryčio Šeškaičio nuotr.

Važiavimas dviračiu | Ryčio Šeškaičio nuotr.

 Apie sporto teikiamą naudą turbūt žinome visi, tačiau kartais pritrūksta informacijos, kada geriausia atlikti treniruotes ar paskirti didesnio fizinio aktyvumo laiką. „IKI Velomaratonas“ pamėgino išsiaiškinti, kada organizmas gauna daugiausiai naudos iš pasivažinėjimo dviračiu – ar tai būtų įtempta treniruotė, ar ramus pasivažinėjimas su šeima.

Vilniaus Antakalnio poliklinikos šeimos gydytoja Agneška Neciunskienė teigia, jog dviračių sportas priskiriamas kardiotreniruotėms, reikalaujančioms didesnių energijos sąnaudų. Profesionaliai užsiimantys dviračių sportu žino, jog didžiausias energijos pikas organizme būna nuo 9 iki 11 valandos bei nuo 16 iki 19 valandos, tad šis laikas fiziologiškai labiausiai tinkamas intensyviam fiziniam aktyvui.

Kadangi rytą paprastai praleidžiame darbe, o važinėjimas dviračiu, kaip taisyklė, užtrunka, rekomenduotina šį užsiėmimą atidėti vakarui. Prieš darbą labiau tinkamos mankštos, tempimo pratimai, kuomet žmogus atgauna jėgas, pagerina medžiagų apykaitą, aprūpina raumenis krauju, tačiau dviračių sportas per daug intensyvus šiuo paros metu. Ryte gliukozės kiekis būna sumažėjęs, todėl kardiotreniruotės netinkamos, nes gliukozės koncentracija kraujyje dar labiau krenta. Po miego kūno temperatūra kiek žemesnė, raumenys ir raiščiai lengvai pažeidžiami.

A. Neciunskienė pabrėžia, kad vakare sumažėja traumų tikimybė, kadangi raumenys dienos metu jau gavo bent kažkiek apkrovos. Taip pat, važinėjimas dviračiu vakare yra puikus būdas atsipalaiduoti po sunkios darbo dienos, „pravėdinti“ galvą, tik svarbu, kad iki miego liktų bent 3–4 valandos. Vasaros metu vakare oro temperatūra būna komfortiška dviračių sportui, o dieną labai lengva perkaisti saulėje. Gydytoja sako, jog nėra griežtų taisyklių, kada minti, svarbu atrasti ir skirti laiko sau. Pradžioje patariama riedėti apšilimo tempu ir nepamiršti šypsotis kitiems dviratininkams!

Jeigu nusprendėte rinktis pasivažinėjimus vakarais, būtina pasirūpinti savo saugumu. Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas Rimvydas Pocius nori atkreipti dviratininkų dėmesį, kad trumpėjant vakarams, pasivažinėjimai dviračiu reikalaus dar didesnio atidumo.

„Pirmasis žingsnis prieš pradedant planuoti vakaro maršrutą turėtų būti kelionės saugumo užtikrinimas. Pastebėjome tendenciją, kad dviračių vairuotojai dažnai užmiršta net ir privalomas saugumo priemones – tokias, kaip prie ratų stipinų pritvirtinti oranžiniai atšvaitai. Nusprendus pasivažinėti kiek sutemus, būtini ir dviračio žibintai, važiuojant keliu – ryškiaspalvė liemenė. Tik puikiai matomas dviratininkas su techniškai tvarkinga transporto priemone – veikiančiais stabdžiais ir garsiniu signalu – gali riedėti į kelią kaip saugus eismo dalyvis“, – teigia R. Pocius.

„IKI Velomaratonas“ tradiciškai vyks priešpaskutinį rugpjūčio sekmadienį – rugpjūčio 18 dieną Vilniuje. Renginio startas ir finišas numatytas prie LR Seimo rūmų. Didžiausioje Baltijos šalių dviračių šventėje mėgėjams skirtas „ERGO mėgėjų“ važiavimas (pasirinktinai 10, 20 arba 30 km), treniruotiems mėgėjams – „CRAMO Semi Sport“ (50 km) grupė, profesionalams – „CRAMO Sport“ (100 km) važiavimas, o el. paspirtukų, vaikų bei „Terrasport“ riedučių, riedlenčių ir paspirtukų grupės dalyviai riedės atskiroje, 2,4 km ilgio trasoje. Dalyvavimas „Terrasport“ ir el. riedučių važiavimuose – nemokamas. Dalyviai registruotis į renginį gali internetu: www.ikivelomaratonas.lt.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.





Tvarkaraščiai
Rezultatai

Draugiškos rungtynės

08-25 Angola 11:30 Lietuva
08-27 Čekija 12:00 Lietuva
Tvarkaraščiai
Rezultatai
Lentelės

Lietuvos „A lyga“

Šeš 08-24 Stumbras 17 : 00 Kauno Žalgiris
Sek 08-25 Palanga 18 : 00 Atlantas

Begimas (141)
Įkelti trasą Ieškoti
Begimas
REZULTATAI Viso: 141