„Aurum 1006 km lenktynės“ | Juliaus Kalinsko / BNS foto nuotr.

„Aurum 1006 km lenktynės“ | Juliaus Kalinsko / BNS foto nuotr.

 Jubiliejinėse „Aurum 1006 km lenktynėse“ triumfavusi „Circle K milesPLUS Racing Team“ komanda dirbo kaip smėlio laikrodis – nė vienos smilties pro šalį. Trasoje greta Palangos užtrukę 8 val. 37 min. 29 sek. Broliai Jonas ir Ignas Gelžiniai, Julius Adomavičius ir „legionierius“ iš Estijos Ralfas Aronas net 5 ratais aplenkė kur kas galingesniu bolidu „Lamborghini Huracan Super Trofeo“ važiavusią Slovakijos ekipą „ARC Bratislava“. Trečioje vietoje likusią „Gera dovana – Lamboo.lt“, pranoko net 8 ratais.

Nugalėtojai pagerino visų laikų šių lenktynių rekordą. Iki tol trumpiausiai lenktynės vyko pernai, kai nugalėtojų komandos „Palanga Spa Hotel by EMG Motorsport“ sportininkas Steve Vanbellingen savo greitąjį „Porsche GT3 Cup“ į pergalingą finišą atvairavo nuo starto prabėgus 8 val. 41 min. 59,272 sek.

Ketvirtą kartą lietuviškąjį LeManą laimėjęs Ignas (vyresniajam broliui Jonui tai jau 8-oji pergalė) patikino, kad šįkart jie viso labo vieną kartą nesugebėjo maksimaliai efektyviai išnaudoti „darbinės“ lenktynių situacijos, kai trasoje pasirodžius saugos automobiliui nepavyko įsukti į degalinę – tuo metu visos vietos ten jau buvo užimtos.

„Aurum 1006 km lenktynės“ | Juliaus Kalinsko / BNS foto nuotr.

„Aurum 1006 km lenktynės“ | Juliaus Kalinsko / BNS foto nuotr.

„Visiems pagrindiniams  varžovams važiuojant maksimaliu tempu prisipildyti pilną baką užtrunka beveik tiek pat, per kiek galima apvažiuoti du ratus. Tai gana daug ir mes buvo spėję išsigąsti, kad dėl tokių aplinkybių išbarstysim turėtą persvarą. Bet per tą pauzę atlikom vairuotojų rokiruotę, todėl galima sakyti, kad viskas baigėsi neprastai. Juo labiau, kad kitos komandos turėjo savų rūpesčių, padarė klaidų ar pateko į trasoje. Tai įnešė ramybės ir leido truputį  pabėgti nuo persekiotojų“, – iškart po finišo prisipažino I. Gelžinis.

„Circle K milesPLUS Racing Team“ komandos vadovas Haris Aleksandravičius savo ruožtu pastebėjo, kad antroji lenktynių dalis, kai dėl gedimų ar avarijų improvizuotoje žiedo trasoje pastebimai sumažėjo automobilių, pilotų darbas netapo paprastesnis.

„Aurum 1006 km lenktynės“ | Juliaus Kalinsko / BNS foto nuotr.

„Aurum 1006 km lenktynės“ | Juliaus Kalinsko / BNS foto nuotr.

„Teoriškai 4 ar 5 ratų persvara yra daug, tačiau ištvermės lenktynėse technika gauna didžiulį krūvį ir dažnai nutinka, kad koks nors agregatas subyra iki finišo likus vos keletui ratų. Tarkim J. Adomavičius šiais metais pralaimėjo jau laimėtas „NEZ 6H“ ištvermės lenktynes, kai jo pilotuojamas TCR automobilis sugedo likus 3 minutėms iki varžybų pabaigos. Todėl važiuoti reikia maksimaliai greitai ir disciplinuotai iki pat tos akimirkos, kol pamatai finišo vėliavą. Be to, kaip taisyklė „taupytis“ pradėję pilotai prisipažįsta, kad taip sumažėja dėmesio koncentracija ir klaidų rizika išauga“, – vardijo H. Aleksandravičius.

Vienas „Circle K milesPLUS Racing Team“ strategų Audrius Gelžinis taip pat pasidžiaugė, kad šįkart pavyko tiksliai realizuoti komandos planus, o visi keturi „Porsche 911 GT3 Cup“ vairavę vyrai ratus trasoje štampavo „tilpdami“ į tą pačią sekundę.

„Aurum 1006 km lenktynės“ | Juliaus Kalinsko / BNS foto nuotr.

„Aurum 1006 km lenktynės“ | Juliaus Kalinsko / BNS foto nuotr.

„Prieš lenktynes stengėmės nušlifuoti visus elementus ir padaryti visus įmanomus namų darbus. Tarkim per pirmąsias vairuotojų pasikeitimo pratybas šiai procedūrai sugaišdavome apie 25 sekundes, o paieškojus rezervų ir truputį pasistengus – 14 sek. Tai nėra smulkmena, turint galvoje kad kvalifikacijoje nuo „Lamborghini“ atsilikome 0,09 sek.“, – pastebėjo A. Gelžinis.

Sausas savaitgalis

Net senbuviai sunkiai mena, kad per visą lenktynių savaitgalį kurorte neiškristų nė lašelis lietaus.

Būtent šiemet taip nutiko, o sausa trasa, kai sportininkams nereikėjo galvoti apie padangų keitimą, nemaža dalimi lėmė tokią lenktynių spartą.

Palankiu lenktynėms oru džiaugėsi ir antrieji prizininkai, kvalifikacinių varžybų nugalėtojai - „ARC Bratislava“ ekipos sportininkai slovakai Miro Kanopka, Mateo Kanopka ir latvis K. Calko, vairavę „Lamborgini Huracan ST“ ir atsilikę 5 ratais.

Pradžioje diktavę tempą vėliau jie jo neišlaikė, tačiau visi džiaugėsi antrąja vieta ant nugalėtojų pakylos, o „GT Open“ klasėje jie kopė ant aukščiausiojo laiptelio.

Ko gero didžiausių liaupsių nusipelno ir tretieji prizininkai – „Gera dovana – Lambooo.lt“ ekipos sportininkai Egidijus Gutaravičius ir Martynas Griška, vairavę „Lamborgini Huracan ST LP620-2“, o  „GT Open“ klasėje likę antri. Jie nuo nugalėtojų atsiliko 8 ratais. Dviems sportininkams toks maratonas – nemenkas žygdarbis, reikalaujantis itin gero fizinio pasiruošimo.

„Aurum 1006 km lenktynės“ | Vytauto Pilkausko nuotr.

„Aurum 1006 km lenktynės“ | Vytauto Pilkausko nuotr.

Šalia absoliučios įskaitos nugalėtojų pakylos liko ketvirtąją prizinę vietą iškovoję kaimynai iš Latvijos - „Flash Racing Latvia“, atvežusi į lenktynes dar vieną monstrą - „Lamborgini Huracan ST LP620-2“ automobilį - Arturs Batraks, Thomas Padovani, Raivo Tamm ir Vilnis Batraks.

Ilgai taikęsi į prizininkų trejetą latviai nuo nugalėtojų atsiliko 11 ratų.

Penktąją vietą ir pirmą TCR klasėje laimėjo „Noker Racing Team“ sportininkai Kęstutis Stasionis, Marius Slaboševičius ir Rokas Baciuška, pasirinkę lenktynėms „Volkswagen Golf TCR“ ir įveikę 356 ratus.

Jie pranoko „Technini projekto – VIADA“ lenktynininkus Giedrių Notkų, Joną Sluckų, Mindaugą ir Vygandą Urbanus, pilotavusius BMW M3.

Nors šeštieji prizininkai nuo nugalėtojų atsiliko net 25 ratais, tačiau šventė pergalę TC3 klasėje.

Klasių nugalėtojai – irgi čempionai

Visi ‚Aurum 1006 km lenktynėse“ dalyvaujantys sportininkai negali varžytis tarpusavyje kaip lygūs su lygiais, nes vairuoja nevienodo pajėgumo ir nevienodai lenktynėms parengtus automobilius. 

Tikrieji nugalėtojai paaiškėja klasėse, kur jėgos bei techninė parengtis daugmaž vienodi, o sėkmę dažniausia lemia komandos vairuotojų ryžtas ir meistriškumas.

Todėl čempionais galime vadinti ne tik pirmosios į finišą savo automobilį atvairavusios ekipos sportininkus, bet ir kukliausios klasės nugalėtojus.

Be jau minėtų klasių nugalėtojų pergale TC2 klasėje džiaugėsi „Mažeikių ASK/Uno Transport“ ekipos sportininkai Vitalijus ir Vytenis Plastininai, Vytenis Gulbinas ir Ernesta Globytė, ją iškovoję su „Peugeot 308“.

SP2 klasės nugalėtojais tapo „Autopublic.org – Lambooo.lt“ komanda - Karolis Jovaiša, Paulius Paškevičius ir Martynas Čiuželis, vairavę „Lotus Exige“.

Dyzelinių automobilių klasėje su „Volkswagen Golf“ nugalėjo „Citus“ komanda – Klaudijus Bučinskas, Remigijus Devainis ir Kristijonas Pelanis. 

Nesėkmės užgrūdina

Ne visiems jubiliejinės lenktynės baigėsi sėkmingai – kai kurios komandos šį maratoną prisimins kaip gerą pamoką ir naudingą patirtį. O „Dynami:t Energy“ atstovai juokaudami netgi žadėjo į bažnyčią nueiti.

Šios komandos „Chevrolet Corvette“ pradėjo rūkti vos užvedus variklį ir startavo iš techninio aptarnavimo zonos. Vėliau, net neįpusėjus lenktynių, subyrėjo kito šios komandos automobilio BMW 3 (E46) variklis, o „Corvette“ dar ne kartą dėl įvairiausių problemų grįžo mechanikų apžiūrai.

Įveikus ketvirtį lenktynių skaudų incidentą patyrė tuomet pirmavusi belgų komanda „Speedlover“ – siauroje vietoje prie įvažiavimo į techninio aptarnavimo zoną jų „Porsche 911 GT3 Cup“ susidūrė su varžovų automobiliu. Rezultatas – pažeistas „Porsche“ radiatorius, kurį tvarkyti jau nebeapsimokėjo ir komanda priėmė sprendimą baigti lenktynes.

„Aurum 1006 km lenktynės“ | Arno Strumilos nuotr.

„Aurum 1006 km lenktynės“ | Arno Strumilos nuotr.

Nesėkme lenktynės baigėsi ir „Rotoma Racing“ – greičiausiųjų dešimtuke stabiliai važiavusi komanda, įveikusi trečdalį lenktynių, turėjo sudėti ginklus dėl sugedusios BMW M3 pavarų dėžės.

„Nesėkmės mus grūdina, o sėkmė – lepina. Automobilių sporte aš jau daug metų ir suprantu, kad tokios nesėkmės – natūralus procesas, tokių kaip mes nelaimėlių yra daug. Dėl to nė kiek nesinervinu – reikia ruoštis kitoms varžyboms“, – ramiai žinią apie gedimą priėmė komandos lenktynininkas Dainius Matijošaitis.

Savo nuotaiką su svyruojančiu bitkoino kursu juokaudamas palygino „Inter Rao Lietuva by Nebankrutuok.lt“ komandos lenktynininkas Deividas Jocius.

Jų „Hyundai i30N TCR“ pirmoje lenktynių pusėje patyrė avariją, dėl kurios keliasdešimt ratų praleido techninio aptarnavimo zonoje, po remonto išvažiavo į trasą, tačiau įveikus dar keliasdešimt ratų komanda priėmė sprendimą varžybas baigti. Gedimai pernelyg rimti ir sunkiai šalinami.

Peržengus lenktynių pusiaukelę, sudėti ginklus buvo priversti ir dar vieni favoritų – „Palanga SPA/Balpol–JR Motorsport“ komandos lenktynininkai, nes neatlaikė jų „BMW M4 Silhouette“ variklis.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.





Tvarkaraščiai
Rezultatai

Draugiškos rungtynės

08-24 Pietų Korėja 09:00 Lietuva
08-25 Angola 11:30 Lietuva
08-27 Čekija 12:00 Lietuva
Tvarkaraščiai
Rezultatai
Lentelės

Lietuvos „A lyga“

Sek 08-18 Stumbras 15 : 00 Žalgiris
Sek 08-18 Atlantas 17 : 00 Panevėžys
Sek 08-18 Sūduva 19 : 00 Palanga
Pen 08-23 Panevėžys 18 : 00 Riteriai
Pen 08-23 Žalgiris 20 : 00 Sūduva

Begimas (141)
Įkelti trasą Ieškoti
Begimas
REZULTATAI Viso: 141