Pasibaigęs. 04-21 19:30
LKL
Uniclub Casino-Juventus
96
Šiauliai
93
Pasibaigęs. 04-22 04:30
NBA
Thunder
94
Pelicans
92
Pasibaigęs. 04-22 18:50
LKL
Neptūnas
79
Nevėžis-Optibet
92
Pasibaigęs. 04-23 20:30
Eurolyga
Panathinaikos
87
Maccabi Tel Aviv
91
Pasibaigęs. 04-23 22:00
Eurolyga
Real Madrid
90
Baskonia
74
Pasibaigęs. 04-24 20:00
Eurolyga
Monaco
91
Fenerbahce
95
Pasibaigęs. 04-24 22:00
Eurolyga
Barcelona
75
Olympiacos
77
Pasibaigęs. Vakar 04:30
NBA
Thunder
124
Pelicans
92
Pasibaigęs. Vakar 21:15
Eurolyga
Panathinaikos
95
Maccabi Tel Aviv
79
Pasibaigęs. Vakar 22:00
Eurolyga
Real Madrid
101
Baskonia
90
Šiandien, 20:00
Eurolyga
Monaco
0
Fenerbahce
0
Šiandien, 22:00
Eurolyga
Barcelona
0
Olympiacos
0
Rytoj, 17:00
LKL
Neptūnas
0
Pieno žvaigždės
0
Rytoj, 17:20
LKL
Šiauliai
0
Wolves
0
Rytoj, 22:30
NBA
Pelicans
0
Thunder
0
04-28, 17:20
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Uniclub Casino-Juventus
0
04-28, 19:30
LKL
CBet
0
Rytas
0
04-29, 18:50
LKL
Žalgiris
0
M Basket
0
04-29, 23:00
NBA
Pelicans
0
Thunder
0
04-30, 20:00
Eurolyga
Maccabi Tel Aviv
0
Panathinaikos
0
04-30, 21:30
Eurolyga
Olympiacos
0
Barcelona
0
05-01, 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
0
CBet
0
05-01, 18:30
LKL
Neptūnas
0
Wolves
0
05-01, 18:50
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
Rytas
0
05-01, 20:45
Eurolyga
Fenerbahce
0
Monaco
0
05-01, 21:30
Eurolyga
Baskonia
0
Real Madrid
0
05-02, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
M Basket
0
05-02, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Nevėžis-Optibet
0
05-04, 17:20
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
CBet
0
05-05, 17:20
LKL
Wolves
0
Žalgiris
0
05-05, 19:30
LKL
Šiauliai
0
Neptūnas
0
05-06, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Nevėžis-Optibet
0
05-08, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Uniclub Casino-Juventus
0
05-09, 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
0
Rytas
0
05-09, 18:30
LKL
Šiauliai
0
7bet-Lietkabelis
0
05-09, 19:00
LKL
M Basket
0
Nevėžis-Optibet
0

Lietuviškasis autokroso pasaulis subrendo permainoms

2019.06.08 14:13
Autokrosas | Renaldo Gabarto nuotr.

Autokrosas | Renaldo Gabarto nuotr.

 Automobilių sportas ir dalyvavimas lenktynėse – ir narkotikai turi vieną esminį skirtumą ir du bendrus bruožus: beveik visais atvejais tai brangus malonumas, kuriam priklausomybė išsivysto itin greitai. Visa laimė, kad ralis, žiedas ar krosas nekenkia sveikatai. Žinoma, su sąlyga, kad sportininkai žino, kokias būdais galima apsisaugoti nuo problemų incidentų trasoje metu ir skrupulingai tų taisykliųpaiso. Vilkyčiuose vykstančio Europos automobilių kroso čempionato lenktynių išvakarėse LASF Techninių reikalavimų komiteto pirmininkas Egidijus Janavičius pasidalino savo įžvalgomis apie didžiausias šios srities problemas.

Tarptautinės automobilių sporto federacijos (FIA) nustatomi saugos reikalavimai technikai ir pilotų ekipiruotei griežtėja kone kiekvienais metais dėl vienintelės priežasties: visos taisyklės parašytos sportininkų krauju. Visi iki vieno nelaimingi atsitikimai kruopščiai analizuojami ieškant atsakymų kodėl ir kokios traumos buvo patirtos bei ieškoma būdų galimoms rizikoms minimizuoti.

„Daugelis su sauga susijusių techninių reikalavimų yra universalūs visoms automobilių sporto disciplinoms, tačiau kaip taisyklė autokrose į daugelį dalykų būdavo žiūrima pro pirštus. Pasitaikydavo atvejų, kai varžybų komisarų pastabas dėl netinkamos ar neteisingai naudojamos įrangos sportininkai vertindavo kaip priekabiavimą. Tačiau pradėjus su jai kalbėtis ir aiškinti, kas kaip kodėl – požiūris pasikeisdavo 180 laipsnių ir atmetimo reakciją pakeisdavo dėkingumas“, – pastebi E. Janavičius.

Porą pastarųjų metų varžybose fiksavęs didžiausią riziką tiek patiems sportininkams, tiek žiūrovams keliančius inžinerinius kovinių automobilių nesusipratimus, LASF Techninių reikalavimų komiteto pirmininkas pradėjo rengti seminarus benzingalviamsir juose nagrinėti sportinių mašinų paruošimo, saugos lankų įrengimo, degalų tiekimo sistemos įrengimo, saugos diržų naudojimo ir pan. klausimus.

„Reikia pripažinti, kad kai kurie saugos komisarai patys daugiau dėmesio skirdavo tokiems dalykams, kaip homologacijos galiojimas, bet ne tarkim saugos diržo tvirtinimas ar taisyklingas jo segėjimas. Todėl kai vienas teisėjas reikalaudavo vieno, kitas – kitko ir nei vienas dorai nepaaiškindavo reikalo esmės, kroso pasaulyje iš tiesų tvyrojo šiokia tokia sumaištis. Ačiū Dievui, dabar tiek sportininkų, tiek varžybų organizatorių požiūris į saugą sparčiai kinta, o kritinių klaidų mažėja. Žmonės pradeda suvokti, kokiais atvejais saugos diržus galima kryžiuoti, kokiais negalima, kuo ypatingos asimetrinės sagtys, kaklo apsaugos sistemos HANS naudojimas ir t.t.“, – teigia E. Janavičius.

Jo teigimu geriausias dalykas yra tas, kad visų lygių kroso čempionato dalyviai nebedemonstruoja jokio priešiškumo, adekvačiai reaguoja į pastabas ir rekomendacijas, todėl padėtis pastebimai gerėja, o automobilių sportas tampa saugesniu.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų