Benediktas Vanagas | Ryčio Šeškaičio nuotr.

Benediktas Vanagas | Ryčio Šeškaičio nuotr.

 Turbūt nieko nenustebins, jog skrendant keleiviniu tarpkontinentiniu laineriu, viršutinis denis yra skirtas keleiviams, o apatinis – Jų bagažui. Tačiau oro bendrovės transportuoja ne tik Jūsų bagažą, bet ir sąlyginai nedideles siuntas. Toks krovinių gabenimas yra vienas greičiausių, tačiau – ir brangiausių.

Norint į kitą žemyną nugabenti techniką, pavyzdžiui, Dakaro ralio atveju, naudojamasi krovininių laivų ar keltų paslaugomis. Šiais metais Pietų Amerikoje vykusio Dakaro ralio dalyvių technika buvo plukdoma 200 m ilgio automobilių keltu „Heritage leader“, galinčiu transportuoti virš 6500 automobilių, kurių virš 500 – Dakaro dalyvių. Tokie keltai dažnai tampa pigiausia logistikos priemone, tačiau Dakaro ralio dalyviai savo bolidus ir visą komandos transportą turi išsiųsti beveik mėnesį prieš varžybas, o po jų – maždaug tiek pat laukti, kol ją susigrąžins.

Neseniai paskelbus apie „General Financing team Pitlane“ komandos piloto Benedikto Vanago dalyvavimą Tarptautinės automobilių sporto federacijos Pasaulio taurėje („FIA World Cup for Cross Country Bajas“), lenktynininkas užsiminė ir apie skubų komandos bolido „Toyota Gazoo Racing Hilux“ transportavimą iš Pietų Amerikos, kurioje vyko Dakaro ralis, į Europą. Kadangi pirmasis Pasaulio taurės etapas vyks 14–17 dienomis ir bolidas nebūtų spėjęs laiku atvykti į Lietuvą ir būti paruoštas artėjančioms varžyboms, organizatorių transportavimo keltu buvo atsisakyta.

Greičiausia alternatyva, užtrukusi vos kelias dienas, – skraidinimas lėktuvu. Lenktynininkas pasakoja, jog tai ypatingai brangus būdas atsigabenti sportinį automobilį – už šią būtinybę komanda turėjo pakloti apie 20 tūkst. eurų. Tiesa, „Toyota Gazoo Racing“, projektuodama sportinę „Hilux“ versiją, apgalvojo ir sumanų būdą sutaupyti transportuojant automobilį.

Norint oru gabenti stambių gabaritų krovinius, tokius kaip lietuvaičių „Toyota Gazoo Racing Hilux“, naudojamasi krovininių lėktuvų paslaugomis. Vienos tokios kelionės kaina prasidėtų nuo 30 tūkst. eurų, tačiau gamintoja „Toyota“ suteikia galimybę bolidą „sumažinti“ ir sutalpinti į leidžiamą keleiviniais lėktuvais gabenamų krovinių dydį. Siekiant tai įgyvendinti, „General Financing team Pitlane“ bolidas buvo daliniai išardytas – nuimti ratai ir amortizatoriai, sumažinant automobilio aukštį, taip pat „nuimta“ galinė kėbulo dalis, trumpinant ilgį. Tokiu būdu iš 480 cm aukščio ir 190 ilgio bolidas sužemėjo iki 317 cm ir sutrumpėjo iki 160 cm. Tiesa, saugumo sumetimais, iš bolido degalų bako buvo išsiurbtas ir visas kuras.

Dakaro rekordininkas B. Vanagas juokavo, jog „Toyota Gazoo Racing Hilux“ ore įveikė daugiau kilometrų negu ant žemės – tai jau 2 bolido skrydis, o dėl įtempto varžybų grafiko ir skirtinguose žemynuose išsidėsčiusių Pasaulio taurės etapų laukia dar 2 skrydžiai.

Šiais metais lenktynininkas B. Vanagas sportinę karjerą atitraukia nuo Lietuvos trasų ir visas pajėgas ketina telkti į Pasaulio taurę, kurią sudaro 8 etapai. Pirmasis – Rusijoje, kur sportininkas dalyvaus su ilgametį šturmaną Sebastianą Rozwadowzkį laikinai pavaduojančiu Bartek Boba.

Pamatyti, kaip „Toyota Gazoo Racing Hilux“ buvo ruošiamas skrydžiui, galite trumpame „General Financing team Pitlane“ video:

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.


rr
2019-02-11 19:12:26
a jezau kokia garbe ...
Atsakyti



Tvarkaraščiai
Rezultatai

Draugiškos rungtynės

08-25 Angola 11:30 Lietuva
08-27 Čekija 12:00 Lietuva
Tvarkaraščiai
Rezultatai
Lentelės

Lietuvos „A lyga“

Sek 08-25 Palanga 18 : 00 Atlantas
Šeš 08-31 Palanga 15 : 00 Žalgiris
Šeš 08-31 Kauno Žalgiris 17 : 00 Atlantas
Šeš 08-31 Riteriai 19 : 00 Sūduva

Begimas (141)
Įkelti trasą Ieškoti
Begimas
REZULTATAI Viso: 141