„Nissan Navara“ Dakaro ralyje | Andriaus Lauciaus nuotr.

„Nissan Navara“ Dakaro ralyje | Andriaus Lauciaus nuotr.

 „Jeigu antrą kartą reikėtų spręsti, ar gabenti automobilį iš Lietuvos, vėl darytume taip pat“, – sako Mindaugas Plukys, vienas iš projekto #iGo2Dakar dalyvių. Lietuviškais registracijos numeriais padabintą „Nissan Navara“ Pietų Amerikoje vairuojantys tautiečiai ne tik džiaugiasi gerai pažįstamo automobilio tinkamumu tokiems iššūkiams, bet ir vietinių ralio gerbėjų dėmesiu.

Savas automobilis kur kas geriau nei nuomotas – jis ne tik patikimesnis, bet ir modifikuotas pagal poreikius. Pavyzdžiui, vargu ar daug nuomotų automobilių gali pasižymėti pikapo pravažumu, turėti 220V rozetę ir 5 USB jungtis. O ir nuomos kainos Peru, norint tuo pačiu automobiliu nuvažiuoti iki Argentinos ir po to pargabenti jį atgal, nelabai skiriasi nuo gabenimo iš Lietuvos sąnaudų.

Namai dvejas savaites

„Navara“ yra mūsų antri namai. Daiktų daug, dalį jų bagažinėje vežame, dalį – salone. Fotoaparatai, objektyvai, kompiuteriai, filmavimo įranga yra salone – reikia, kad ją būtų galima pasiekti bet kada. Į bagažinę dedame rečiau naudojamus daiktus kaip palapines, asmeninius krepšius ir kitus. Ant galinės sėdynės taip pat padėjome šaltkrepšį, kuris visada pilnas ledukų ir šalto vandens – oro temperatūra čia jau gana ekstremali“, – pasakoja M. Plukys.

Projekto #iGo2Dakar dalyviai yra du, tačiau Pietų Amerikoje „Nissan Navara“ salone pastoviai būna trys žmonės: prie M. Plukio su A. Lauciumi prisideda „Agrorodeo“ komandos fotografas Vytautas Dranginis. Todėl rozečių ir vandens niekada nebūna per daug, o šaltkrepšius tenka panaudoti ir neįprastiems dalykams – pavyzdžiui, telefonų aušinimui.

M. Plukys juokauja, kad įvairi įranga čia perkaista pačiu netinkamiausiu metu, kai reikia filmuoti interviu ar kitą video – taip vieną kartą nutiko ir jam, kai nieko nedarant „iPhone“ ekrane užsidegė įspėjimas apie pakilusią įrenginio procesoriaus temperatūrą. Išeitis – telefono įdėjimas į šaltkrepšį.

Tokiems atvejams projekto dalyviai pasiruošę – į Dakaro ralį atsivežė ne tik savo asmeninius, bet ir smūgiams, karščiui ir šalčiui atsparius „GetNord“ telefonus, kurie neprilygsta moderniausiems išmaniesiems filmavimo kokybe, tačiau veikia bet kokiomis sąlygomis.

Važiavimo bekele taisyklės

„Nissan Navara“ pravažumu Dakaro ralio gerbėjams dar neteko nusivilti, nors ir buvo įklimpę kopose – tiesa, dėl savo pačių klaidų.

„Per mažai padangų slėgį sumažinome ir sėdome „ant pilvo“. Padangų slėgis yra svarbiausias važiuojant per minkštas kopas – nuo standartinio 2 ar 2,4 baro jį reikia sumažinti iki 0,4-0,7. Tuomet padangos sukiūžta, padidėja jų su kelio danga besiliečiantis plotas, o tai – kritiškai svarbu smėlynuose“, – sakė M. Plukys.

Tinkamas padangų slėgis pravažumui kopose turi kur kas didesnę įtaką nei automobilio prošvaisa, varomų ratų skaičius ar padangos. Trimis vietoje išsinuomotais visureigiais kartu su lietuvių kompanija keliaujantis fotografas Tomas Tumalovičius pasakojo matęs vietinius Dakaro gerbėjus, per kopas judančius su priekinius varančius ratus turinčiu „Hyundai i20“ hečbeku. Automobiliui užteko sumažinti priekinių padangų slėgį, o patyręs ir važiavimo kopose principus žinantis vairuotojas lengvai laviravo nedideliu automobiliu ten, kur ne kiekvienas dideliu visureigiu važiuoti drįsta.

„Su „Navara“ mes nuvažiuojam visur, kur reikia. Svarbiausia važiuojant per kopas – žinoti pagrindinius principus. Tai padangų slėgio sumažinimas, greičio palaikymas kol pasieki kopos viršų ir tuomet – staigus sulėtėjimas, kad nepašoktum kirsdamas viršūnę. Ją reikia pervažiuoti ne tiesiai, o kampu – kad nepakibtum „ant pilvo“. Tų principų laikantis, kopos su geru automobiliu nepavojingos“, – pasakojo projekto #iGo2Dakar dalyvis.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.



Tvarkaraščiai
Rezultatai
Lentelės

LKL 2018/2019

01-19 „Juventus“ 17:00 „Šiauliai“
01-19 „Pieno žvaigždės“ 17:00 „Dzūkija“
01-19 „Neptūnas“ 17:00 „Skycop“
01-20 „Rytas“ 17:20 „Lietkabelis“
01-20 „Žalgiris“ 17:20 „Nevėžis“

Eurolyga 2018/2019

01-24 Stambulo „Fenerbahce“ 19:30 Pirėjo „Olympiakos“
01-24 Tel Avivo „Maccabi“ 21:30 Atėnų Panathinaikos
01-24 Milano „AX Armani Exchange“ 21:45 Kauno „Žalgiris“
01-24 Madrido „Real“ 22:00 Stambulo „Anadolu Efes“
01-25 Maskvos srities „Chimki“ 19:00 Miuncheno „Bayern“
01-25 Stambulo „Darussafaka“ 19:15 Vitorijos „Baskonia“
01-25 Podgoricos „Budučnost“ 20:00 Las Palmo „Gran Canaria Herbalife“
01-25 „Barcelona“ 22:00 Maskvos CSKA
Tvarkaraščiai
Rezultatai
Lentelės

Anglijos „Premier“ Lyga

Šeš 01-19 Wolverhampton … 14 : 30 Leicester City
Šeš 01-19 Southampton 17 : 00 Everton
Šeš 01-19 Watford 17 : 00 Burnley
Šeš 01-19 Newcastle United 17 : 00 Cardiff City
Šeš 01-19 Manchester United 17 : 00 Brighton & Hov…
Šeš 01-19 AFC Bournemouth 17 : 00 West Ham United
Šeš 01-19 Liverpool 17 : 00 Crystal Palace
Šeš 01-19 Arsenal 19 : 30 Chelsea
Sek 01-20 Huddersfield Town 15 : 30 Manchester City
Sek 01-20 Fulham 18 : 00 Tottenham Hotspur
Tvarkaraščiai

Pasaulio U-20 II diviziono A grupės ledo ritulio turnyras

01-19 Didžioji Britanija 13:00 Ispanija
01-19 Lietuva 16:30 Korėja
01-19 Estija 20:00 Rumunija

Begimas (141)
Įkelti trasą Ieškoti
Begimas
REZULTATAI Viso: 141