Jurgos Anusauskienės nuotr.

Jurgos Anusauskienės nuotr.

Šešioliktus metus „1000 km lenktynes“ komentuojantis Saulenis Pociūnas – apie renginio egzotiką, nuotykius, darbo specifiką ir favoritus

Kelias, kuriuo 12 mėnesių į Palangą važiuoja minios poilsiautojų, autobusai ir sunkvežimiai, jau šešiolika metų liepos mėnesį būna uždaroms bent keturioms dienoms. Čia vyksta didžiausios Lietuvoje žiedinės  „1000 km lenktynės“.

Šiemet renginys vyksta jau šešioliktąjį kartą. Nei vienerių lenktynių nepraleido kartu su jomis užaugęs sporto žurnalistas, renginių vedėjas ir komentatorius Saulenis Pociūnas. LRT televizijos sporto žinių veidas šiemet Palangoje vėl nesiskiria su mikrofonu. „ENEOS 1000 km lenktynių“ vedėjas sako, kad čia jam patinka, čia jis visus pažįsta ir čia jis jaučiasi gerai.

Įtemptoje dienotvarkėje tarp komentavimo radęs kelias minutes, S. Pociūnas pasidalino sukaupta patirtimi, įdomybėmis,  labiausiai įstrigusiais prisiminimais, varžybų žavesiu ir šių metų prognozėmis.

- Sauleni, ar yra kitas sporto renginys, kuriame be perstojo dirbtumėte tiek metų, kiek dirbate „1000 km lenktynėse?“

- Tikrai ne. Per tiek metų ištikimas likau tik žmonai, šeimai ir šioms lenktynėms.  Man čia smagu. Renginys kasmet augo, kartu su juo savotiškai užaugau ir aš. Visi įprato, kad čia yra lygis, kad tai yra renginys, kurį daryti prasčiau nei buvo prieš metus niekas nenori. Ir man tai patinka

- Ką jums reiškia kasmet liepos mėnesį važiuoti į Palangą? Kuo jūsų vizitas Palangoje skiriasi nuo įprastinio poilsiautojo?

- Keturios dienos prie jūros daug kam asocijuojasi su poilsiu, atsipūtimu. Bet per tuos šešiolika metų būdamas „1000 km lenktynėse“ tik du kartus įmerkiau kojas į jūrą – pernai, nes su šeima atvykome diena anksčiau nei reikėjo, ir kokiais 2002 ar 2003 metais. Dirbame čia visas dienas nuo ryto iki vakaro. Man, kaip ir lenktynininkams, šis renginys yra maratonas. Pradedu kalbėti nuo ryto ir neužsičiaupiu iki vakaro. Šeštadienį darbo padvigubėja, nes po transliacijų laukia apdovanojimai. Kasdien esu tas, kuris pirmas pradeda kalbėti ir paskutinis baigia.

- Nerijus Kesminas vadinamas vaikščiojančia futbolo enciklopedija.  Šių varžybų enciklopedija – Saulenis Pociūnas?

- Pažįstu beveik visus dalyvius. Atsimenu protokolus. Daugmaž pamenu, kas, kam, kada ir kelintame rate sugedo, kuris ekipažas užėmė tam tikrą vietą. Tiesa, varžybos dabar labai išaugo, informacijos yra gerokai daugiau nei prieš dešimt metų. Esame transliuojami, komandos dirba su žiniasklaida keli mėnesiai iki lenktynių. Informacijos yra daug ir visko žinoti neįmanoma. Vienas toks visažinis nesu. Labai seniai čia dirba Ramūnas Fetingis. Tad esame bant jau du tokie, kuriems labai daug užrašų šiose varžybose nereikia (juokiasi).

- Šešiolika metų – ilgas laiko tarpas. Ką įdomiausio prisimenate iš šių žiedinių lenktynių?

- Tarp labiausiai įstrigusių nutikimų – solidaus „Ferrari” bolido taisymas medžio gabalu, 2003 metais antrą vietą laimėjęs sportinis ir į formulę panašus „Žiguli“ markės automobilis „Lada Revoliution“. Prieš trejus metus lenktynėse dalyvavo ir jas laimėjo komanda iš Pietų Afrikos respublikos. Kol kas tai buvo vieninteliai lenktynes laimėję juodaodžiai. Žadėjo grįžti, bet pažadas taip ir liko pažadu.

Kartą užėjo labai stipri audra, visa komanda įsikibome į VIP palapinės polius ir laikėme palapinę. Kolegos sakė matę skraidančius nuo vėjo kotletus. Aš jų nemačiau, bet baimė, kad nuneš palapinę, buvo.

- Kuo žavios šių metų lenktynės?

- Dalyviais ir plačiu favoritų ratu. Čia renkasi ralio, kroso, žiedo lenktynininkai. Šiemet turime WRC gamyklinės komandos narį Keviną Abbringą. Turime merginą iš Australijos – geriausia pasaulyje lenktynininke pripažintą Molly Taylor. Dalyvauja Le Mane triumfavęs Jeroenas Bleekemolenas. Tačiau varžosi 44 komandos, o mano išvardinti pilotai yra tik komandų dalis, todėl ilgose lenktynėse titulų kolekcija nebėra tokia svarbi. Yra penki, dešimt, gal penkiolika favoritų, bet kol nekirstas finišas, kol neįveikti 373 ratai, atspėti nugalėtoją sunku. Man toks nenuspėjamumas yra labai žavus.

- Lažybų bendrovės favoritais laiko „MOJO Lounge Racing by JR Motorsport” komandą. Ar jūsų nuomonė su tokiais spėjimais sutampa?

- Šiemet yra labai daug panašaus pajėgumo komandų pagal automobilių galią, komandų biudžetus, ambicijas ir technines galimybes. Favoritai yra tie, kurie nesuges ir nepadarys klaidų. Manau,  kad į tokius labiausiai pretenduoja visi trys „Porsche“ bolidai bei Aquila SR1. Mano favoritai yra „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“, „JUTA - KG GROUP”, „Balpol-15min powered by Oktanas Racing” ir „Algirdai Racing Team” komandos. Žiūrint objektyviai, Benedikto Vanago komanda yra profesionaliausia. 

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Visi
Registruoti
Anoniminiai
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų