Pasibaigęs. 04-24 20:00
Eurolyga
Monaco
91
Fenerbahce
95
Pasibaigęs. 04-24 22:00
Eurolyga
Barcelona
75
Olympiacos
77
Pasibaigęs. 04-25 04:30
NBA
Thunder
124
Pelicans
92
Pasibaigęs. 04-25 21:15
Eurolyga
Panathinaikos
95
Maccabi Tel Aviv
79
Pasibaigęs. 04-25 22:00
Eurolyga
Real Madrid
101
Baskonia
90
Pasibaigęs. 04-26 20:00
Eurolyga
Monaco
93
Fenerbahce
88
Pasibaigęs. 04-26 22:00
Eurolyga
Barcelona
77
Olympiacos
69
Pasibaigęs. Vakar 17:00
LKL
Neptūnas
77
Pieno žvaigždės
88
Pasibaigęs. Vakar 17:20
LKL
Šiauliai
65
Wolves
91
Pasibaigęs. Vakar 22:30
NBA
Pelicans
85
Thunder
106
GYVAI. I kėlinys, 3 min.
LKL
7bet-Lietkabelis
4
Uniclub Casino-Juventus
6
Šiandien, 19:30
LKL
CBet
0
Rytas
0
Rytoj, 18:50
LKL
Žalgiris
0
M Basket
0
Rytoj, 23:00
NBA
Pelicans
0
Thunder
0
04-30, 20:00
Eurolyga
Maccabi Tel Aviv
0
Panathinaikos
0
04-30, 21:30
Eurolyga
Olympiacos
0
Barcelona
0
05-01, 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
0
CBet
0
05-01, 18:30
LKL
Neptūnas
0
Wolves
0
05-01, 18:50
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
Rytas
0
05-01, 20:45
Eurolyga
Fenerbahce
0
Monaco
0
05-01, 21:30
Eurolyga
Baskonia
0
Real Madrid
0
05-02, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
M Basket
0
05-02, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Nevėžis-Optibet
0
05-02, 19:45
Eurolyga
Olympiacos
0
Barcelona
0
05-02, 21:45
Eurolyga
Maccabi Tel Aviv
0
Panathinaikos
0
05-03, 20:45
Eurolyga
Fenerbahce
0
Monaco
0
05-04, 17:20
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
CBet
0
05-05, 17:20
LKL
Wolves
0
Žalgiris
0
05-05, 19:30
LKL
Šiauliai
0
Neptūnas
0
05-06, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Nevėžis-Optibet
0
05-08, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Uniclub Casino-Juventus
0
05-09, 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
0
Rytas
0
05-09, 18:30
LKL
Šiauliai
0
7bet-Lietkabelis
0
05-09, 19:00
LKL
M Basket
0
Nevėžis-Optibet
0

Standartinė pakaba varžybų bekelėje neatlaikys

2015.07.02 10:57
Egidijaus Babelio nuotr.

Egidijaus Babelio nuotr.

Bekelės maratono „4x4 Perimetras“ išvakarėse dalyviai suvažiavo į techninę komisiją. Šalia Druskininkų kempingo išsirikiavo įvairiausia technika: nuo Dakaro varžyboms Lietuvoje ruošto „Seat Leon“ prototipo, iki standartinio „Toyota 4Runner“ visureigio.

Organizatorių misija – pasirūpinti, kad į trasą išvažiuotų tik saugūs ir techniškai tvarkingi automobiliai. Tuo tarpu, technikos paruošimas, kad ji atlaikytų ilgiausią, 2 000 km Lietuvos pasieniu besitęsiantį maratoną - galvos skausmas patiems dalyviams.

Amortizatoriai turi dirbti

Taigi nenuostabu, kad dalyvių parkas užsipildė tik rimtiems bekelės iššūkiams paruoštais visureigiais. Tačiau kalbinti dalyviai atskleidžia, kad didžiausi pokyčiai slypi tik pakaboje, ir aukšto profilio bekelei skirtose padangose.  

„Šiais metais automobiliui sumontavome gerokai tvirtesnius amortizatorius priekyje. Varžybų metu tenka važinėti toli gražu kelio vardo nenusipelniusiais, duobių išvagotais vieškeliais. Prieš kiekvieną duobę nestabdysi, taip prarandamas laikas, taigi per jas reikia šokinėti. Įprasti amortizatoriai nespėja dirbti, važiuojant didesniu greičiu jie nesugeria kelio nelygumų, automobilis šokinėja. O tokiais keliais reikia važiuoti bent porą tūkstančių kilometrų, taigi norint išvengti rizikos lenktynes baigti anksčiau laiko, verta pagalvoti apie stipresnius amortizatorius.“ – praėjusių metų „4x4 Perimetro“ varžybose išmoktas pamokas aiškino Michailas Rakulovičius. Lenktynininkas pridėjo, kad jo vairuojamo „Nissan Patrol“ priekyje reikėjo sudėti itin stiprius amortizatorius, mat juos slegia retas ir itin sunkus 4 litrų dyzelinis variklis.

70 km/h taps iššūkiu

Reikėtų paminėti, kad greičiausioje „Extreme“ klasėje net ir greičio ruožuose bus ribojamas greitis, mat dalis dalyvių važiuoja be saugos lankų, tik su šalmais. Tačiau varžybų organizatorius Gediminas Grigaitis teigia, kad ir žvyro dangos keliuose leistinas 70 km/h greitis leis išbandyti automobilio tvirtumą.

„Dalyviams teks važiuoti ir siauromis, duobėtomis miško provėžomis, siaurais vieškeliais palei pasienį. Įsivaizduokite duobėmis išvagotą žvyrkelį, besisukiojantį tarp medžių, ir pabandykite jame pasiekti 70 km/h greitį. Net ir tiesioje atkarpoje visureigis su standartine pakaba esant tokiam greičiui nespėtų sugerti duobių ir nušoktų nuo kelio į krūmus,“ – vaizdžiai papasakojo G.Grigaitis, ir pridėjo apie gerų padangų svarbą: „Labai smėlėtose trasose, ypač palijus, įprastomis keliams skirtomis padangomis visureigiai tiesiog užsikastų.“

Atlaiko ir standartiniai visureigiai

Rodos, turistinės klasės dalyviai, pagal kelio knygą apvažiuosiantys Lietuvą jos pasienio ruožu turėtų turėti mažiau rūpesčių. Štai Tomas Valūnas iš tiesų į „4x4 Perimetrą“ atvyko su kasdieniu „Toyota 4Runner“ visureigiu, tačiau pripažino prieš varžybas savo automobilį iškėlęs aukštyn.

„Pernai ropščiantis per didesnes kalvas, kelio sankasas ar tiesiog lipant per ant kelio nukritusius medžius teko ne kartą dugnu ant jų pasikabinti. Šiemet pasimokėme, automobilio kėbulą pakėlėme kiek aukščiau. Na, o visa kita liko taip, kaip išriedėjo iš gamyklos.“ – kalbėjo T.Valūnas, iškart papildęs mintį, kad aukščiau iškėlus automobilio prošvaisą, „4x4 Perimetro“ trasą būtų galima įveikti ir tiesiog galine ašimi varomu automobiliu.

Rezultatą lems ištvermė

Organizatorius G.Grigaitis su tuo sutiko, ir teigė, kad rezultatas priklausys nuo dalyvių meistriškumo ir ištvermės.

„2 000 km ilgio lenktynės vyks 60 valandų, laiko miegui nenumatyta. Ilgainiui pasipila klaidos, ir mašinos greitis trasoje niekaip nebegali kompensuoti laiko, praleisto beviltiškai klaidžiojant.“ – sakė G.Grigaitis.

Tokiam iššūkiui pasiryžo dvi dešimtys bekelės fanatikų, kurie savo kelionę aplink Lietuvą šalies perimetru pradės ketvirtadienį, 6 valandą ryto, Druskininkuose. Turistai, suradę visus palei pasienį išdėstytus taškus ir sportininkai, papildomai įveikę keturis greičio ruožus, ten pat turės atsidurti po 60 valandų.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų