Pasibaigęs. 04-21 19:30
LKL
Uniclub Casino-Juventus
96
Šiauliai
93
Pasibaigęs. 04-22 04:30
NBA
Thunder
94
Pelicans
92
Pasibaigęs. 04-22 18:50
LKL
Neptūnas
79
Nevėžis-Optibet
92
Pasibaigęs. 04-23 20:30
Eurolyga
Panathinaikos
87
Maccabi Tel Aviv
91
Pasibaigęs. 04-23 22:00
Eurolyga
Real Madrid
90
Baskonia
74
Pasibaigęs. 04-24 20:00
Eurolyga
Monaco
91
Fenerbahce
95
Pasibaigęs. 04-24 22:00
Eurolyga
Barcelona
75
Olympiacos
77
Pasibaigęs. Vakar 04:30
NBA
Thunder
124
Pelicans
92
Pasibaigęs. Vakar 21:15
Eurolyga
Panathinaikos
95
Maccabi Tel Aviv
79
Pasibaigęs. Vakar 22:00
Eurolyga
Real Madrid
101
Baskonia
90
Šiandien, 20:00
Eurolyga
Monaco
0
Fenerbahce
0
Šiandien, 22:00
Eurolyga
Barcelona
0
Olympiacos
0
Rytoj, 17:00
LKL
Neptūnas
0
Pieno žvaigždės
0
Rytoj, 17:20
LKL
Šiauliai
0
Wolves
0
Rytoj, 22:30
NBA
Pelicans
0
Thunder
0
04-28, 17:20
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Uniclub Casino-Juventus
0
04-28, 19:30
LKL
CBet
0
Rytas
0
04-29, 18:50
LKL
Žalgiris
0
M Basket
0
04-29, 23:00
NBA
Pelicans
0
Thunder
0
04-30, 20:00
Eurolyga
Maccabi Tel Aviv
0
Panathinaikos
0
04-30, 21:30
Eurolyga
Olympiacos
0
Barcelona
0
05-01, 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
0
CBet
0
05-01, 18:30
LKL
Neptūnas
0
Wolves
0
05-01, 18:50
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
Rytas
0
05-01, 20:45
Eurolyga
Fenerbahce
0
Monaco
0
05-01, 21:30
Eurolyga
Baskonia
0
Real Madrid
0
05-02, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
M Basket
0
05-02, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Nevėžis-Optibet
0
05-04, 17:20
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
CBet
0
05-05, 17:20
LKL
Wolves
0
Žalgiris
0
05-05, 19:30
LKL
Šiauliai
0
Neptūnas
0
05-06, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Nevėžis-Optibet
0
05-08, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Uniclub Casino-Juventus
0
05-09, 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
0
Rytas
0
05-09, 18:30
LKL
Šiauliai
0
7bet-Lietkabelis
0
05-09, 19:00
LKL
M Basket
0
Nevėžis-Optibet
0

Iš Saudo Arabijos sugrįžo lietuviška Dakaro technika

2020.02.07 11:14
Iš Saudo Arabijos sugrįžo lietuviška Dakaro technika | iGo2Dakar nuotr.

Iš Saudo Arabijos sugrįžo lietuviška Dakaro technika | iGo2Dakar nuotr.

 Po ganėtinai netrumpos kelionės, iš Saudo Arabijos į Europą parplaukė Dakaro ralio dalyvių technika. Tiesa, ne visi bolidai sugrįš į Lietuvą – kai kurie keliaus tiesiai į remonto dirbtuves arba į kitas varžybas.

Pavyzdžiui, pasakoja savo automobilio taip pat laukianti Dakaro žurnalistų „iGo2Dakar“ komanda, Vaidoto Žalos, „Agrorodeo“ ekipažo, „Mini“ sugrįžęs į Europą kol kas nebus vežamas į Lietuvą – pirmiausia automobilis pasieks „X-raid“ komandos dirbtuves Frankfurte, o tuomet bus parengtas varžyboms Dubajuje. Nesugrįš ir Antano Juknevičiaus, „Kredos“ komandos, visureigis, mat šis ekipažas pasiruošęs startuoti varžybose Dubajuje ir Abu Dabyje.

Visgi dauguma technikos sugrįš į Lietuvą, o tarp grįžtančių automobilių – ir „iGo2Ddakar“ komandos „Nissan Navara“, pramintas Odisėju. Šis automobilis atlaikė jau tris Dakaro ralius.

Yra ypatingas reikalavimas

Kai kalbama apie Dakaro ralį, daugeliui susidaro įspūdis, jog net norint tiesiog sekti lenktynes iš arti, reikia kaip reikiant bekelės iššūkiams paruošto visureigio. Trejus metus Dakaro karavanui visur iš paskos važiuojanti „iGo2Dakar“ komanda neslepia: pasiruošimo reikia, tačiau automobilis gali būti ir standartinis, svarbiausia – patikimas.

Maždaug 23 tūkstančius kilometrų pačiomis įvairiausiomis sąlygomis Mindaugas Plukys ir Andrius Laucius, „iGo2Dakar“ projekto iniciatoriai, įveikė su lietuviams puikiai pažįstamu „Nissan Navara“ pikapu. Į pirmą Dakaro ralį komanda išplukdė visiškai standartinį, įprastiems keliams tinkamą, automobilį.

„Ir nieko, išmaišėme smėlynus, klampynes, kelius ir keliukus – viską „Navara“ įveikė. Jo pravažumo savybių tikrai pakako tekusiems išbandymams nugalėti, visgi supratome, kad jeigu bekelėje norisi šiokios tokios rizikos ir nuotykių, reikia pasirūpinti ir pikapo patobulinimais“, – pirmąjį, 2018 metų, Dakaro ralį, vykusį Pietų Amerikoje nuo Limos, Peru iki Kordobos Argentinoje, prisiminė M. Plukys.

Visgi ne visiems, panorusiems sekti Dakaro karavaną nuosavu automobiliu, tą daryti leidžiama. Pasak „iGo2Dakar“ komandos, svarbiausia, kad automobilis atitiktų vieną pagrindinių organizatorių reikalavimų – turėtų visų varančiųjų ratų pavarą.

Patirtis daro savo

Tad pradedant nuo 2018-ųjų, komanda nuolat tobulina savo turimą pikapą. „Nissan“ gavo gervę, padedančią išsikapstyti giliai įklimpus, atsirado vadinamosios smėlio lėkštės, dedamos po ratais, kai esama danga per biri ir „sėdi“ įklimpęs iki tiltų. Taip pat buvo sumontuotas kablys, papildomi „Lazer“ žibintai, įtampos keitiklis, o taip pat – tvirtos dugno apsaugos.

„Jos labai pravertė šiemet Saudo Arabijoje, nes paviršiai, per kuriuos teko važiuoti, buvo labai akmenuoti“, – džiaugėsi M. Plukys, suskaičiavęs, kad su „Nissan Navara“ Saudo Arabijoje nuvažiavo apie 7 tūkst. kilometrų.

A. Laucius prisiminė, kad tie kilometrai nebuvo itin lengvi, tačiau, akivaizdu, patirtis daro savo.

„Net užklimpus smėlynuose buvo aiškūs žingsniai, ką turime daryti, kad išsikrapštytume savarankiškai. Dar labiau sumažindavome padangų slėgį, pasitelkdavome smėlio lėkštes ir „Navara“ lengviausiai išsikrapštydavo iš smėlio gniaužtų“, – prisiminė projekto „iGo2Dakar“ fotografas.

Laukia darbai

Nepaisant to, kad „iGo2Dakar“ komanda savo Dakaro automobilį giria, kaip lenktynėms naudojama technika, taip ir ralio akimirkas fiksuojančios komandos bolidas, vos parplaukęs į Europą, bus gabenamas į automobilių dirbtuves. Tiesa, ne remontui.

„Pirmiausia „Navara“ keliauja į oficialių „Nissan“ atstovų „Fakto Autocentras“ rankas – čia automobilis bus patikrintas. Smagu, kad net po trijų Dakaro ralių Odisėjas veikia tiksliai, kaip laikrodis – odometras rodo, kad nuvažiuota jau 70 tūkst. kilometrų, o viskas, ko reikėjo, tebuvo techninės profilaktikos“, – kalbėjo M. Plukys.

Laukia ir tobulinimo darbai, neslepia „iGo2Dakar“ komanda. Tūkstančius nuotraukų, šimtus gigabaitus vaizdo medžiagos per Dakaro ralį ir kitus renginius sukuriantis duetas „Hardman“ dirbtuvėse žada pasirūpinti papildomu akumuliatoriumi.

„Standartinio akumuliatoriaus tam, kad būtų „pamaitinti“ visi prietaisai, kuriuos vežamės drauge, neužtenka. Kadangi Odisėjas yra ir mūsų namai, ir biuras, ir transportas, jis turi tenkinti visus mūsų poreikius“, – aiškina A. Laucius.

Bus pokyčių

Dakaro žurnalistų komanda pripažįsta, kad kol kas apie naują automobilį sunkiausiam pasaulio raliui net nesvarsto, norėtų tik geros stogo bagažinės. Tokia, viena vertus, leistų vežtis daugiau daiktų, antra vertus – suteiktų galimybę įamžinti ralio akimirkas palypėjus aukščiau. Tiesa, vyrai juokauja, kad jeigu pikape pavyks įtaisyti papildomą akumuliatorių, kita modifikacija galėtų būti nebent kavos aparatas.

„Lengviau ir greičiau pabustume arba neužmigtume, kai tenka dirbti daugybę valandų be miego“, – juokauja „iGo2Dakar“ komanda.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų