Pasibaigęs. 11-09 03:00
NBA
Cavaliers
128
Bulls
122
Pasibaigęs. 11-09 04:00
NBA
Nuggets
117
Pacers
100
Pasibaigęs. 11-09 16:50
LKL
Rytas
104
Jonava
72
Pasibaigęs. 11-09 19:10
LKL
Nevėžis
68
Žalgiris
94
Pasibaigęs. 11-10 04:00
NBA
Kings
117
Timberwolves
144
Pasibaigęs. Vakar 03:00
NBA
Bulls
117
Spurs
121
Pasibaigęs. Vakar 21:30
Europos taurė
Hapoel Jerusalem
110
Neptūnas
93
Pasibaigęs. Šiandien 06:00
NBA
Kings
108
Nuggets
122
Pasibaigęs. Šiandien 18:30
KMT
Juventus
90
Gargždai
73
Pasibaigęs. Šiandien 19:00
KMT
Šiauliai
86
Jonava
76
GYVAI. IV kėlinys, 2 min.
Europos taurė
Lietkabelis
61
Turk Telekom
85
GYVAI. I kėlinys, 4 min.
Eurolyga
Olympiacos
9
Žalgiris
6
Rytoj, 02:00
NBA
Pistons
-
Bulls
-
Rytoj, 05:00
NBA
Kings
-
Hawks
-
Rytoj, 05:30
NBA
Clippers
-
Nuggets
-
11-14, 18:00
Eurolyga
Dubai
-
Žalgiris
-
11-15, 03:00
NBA
Timberwolves
-
Kings
-
11-15, 14:00
A Lyga - Final
Neptunas
-
Riteriai
-
11-15, 16:50
LKL
Juventus
-
Neptūnas
-
11-15, 19:10
LKL
Šiauliai
-
Rytas
-
11-16, 03:00
NBA
Timberwolves
-
Nuggets
-
11-16, 16:50
LKL
Gargždai
-
Nevėžis
-
11-16, 19:10
LKL
Jonava
-
Lietkabelis
-
11-16, 23:00
NBA
Spurs
-
Kings
-
11-17, 03:00
NBA
Jazz
-
Bulls
-
11-18, 04:00
NBA
Nuggets
-
Bulls
-
11-18, 19:00
Europos taurė
Neptūnas
-
Aris
-
11-18, 19:45
Čempionų lyga
Legia
-
Rytas
-
11-19, 18:30
KMT
Nevėžis
-
Šiauliai
-
11-19, 19:00
KMT
Jonava
-
Juventus
-
11-19, 19:30
Europos taurė
Panionios
-
Lietkabelis
-
11-20, 03:00
NBA
Pelicans
-
Nuggets
-
11-20, 03:00
NBA
Thunder
-
Kings
-
11-20, 05:00
NBA
Trail Blazers
-
Bulls
-
11-20, 21:45
Eurolyga
Real Madrid
-
Žalgiris
-
11-21, 03:00
NBA
Grizzlies
-
Kings
-
11-22, 03:00
NBA
Bulls
-
Heat
-

Dakaro startas mėnesį prieš startą

2019-12-13 12:04
Dakaro startas mėnesį prieš startą | iGo2Dakar nuotr.

Dakaro startas mėnesį prieš startą | iGo2Dakar nuotr.

 Pirmas Dakaro vėjo gūsis visus dalyvius pasiekia dar mėnesį iki maratono starto, kur visi dalyviai, arba tiksliau kalbant, visa Dakaro technika susirenka vienoje vietoje. Ilgą laiką vykę iš Le Havro, o šiemet iš Marselio jūrų uosto visi sportiniai bolidai, sunkvežimiai ir kita technika laivu išvyksta į Dakaro ralio starto vietą - antrąjį pagal dydį Saudo Arabijos miestą - uostą Jeddah (liet. k. Džida).

Paskutinį kartą Dakaro ralis iš Marselio startavo 2003 metų sausio pirmąją. 25-ajį kartą vykęs Dakaro ralis tada kirto Tunisą, Libiją, o sausio 19 dieną finišavo Šarm El Šeihe.

lydėti savo technikos į Marselį nuvyko ir iGo2Dakar komandos ekipažas - Mindaugas Plukys ir Andrius Laucius. 2020 metų Dakaro iššūkis šiai komandai, kaip ir jų keturiais ratais varomam „Nissan Navara“ pikapui vardu Odisėjas, jau trečias.

Formalumai prieš pakraunant į laivą

„Su Dakaro raliu susijusi biurokratija nėra paprasta. Reikėjo ne tik pildyti akreditacijos prašymus ir įvairias formas dėl automobilio gabenimo, bet ir atlikti daugybę formalumų Marselyje – Prancūzijos uostamiestyje, iš kurio visų Dakaro dalyvių technika su keltu iškeliavo į Saudo Arabiją.

Gerai, kad tai jau trečiasis mūsų Dakaras, kiekvienais metais viskas gerokai aiškiau.“ — kalbėjo M. Plukys

Prieš pakraunant automobilius į laivą reikia praeiti techninę ir administracinę komisijas. Šios procedūros metu tikrinama, ar teisingai užpildyti muitinės dokumentai, ar sumokėti mokesčiai, ar tvarkinga automobilio registracija.

Taip pat automobilyje būtinai turi būti trikampis ženklas, gesintuvas, šviesą atspindinčios liemenės, saugos diržų nupjovėjai bei Saudo Arabijos žemėlapis. Automobilio viduje taip pat turi būti paruošta vieta ir pravesti laidai navigacijai. Taip pat automobilis turi turėti du taškus, už kurių būtų galima tempti, bent penkių metrų virvę ir veikiantį garsinį signalą. Įvykdžius visas procedūras užklijuojami lipdukai ir pajudama uosto link.

Nuo komisijos vietos iki Marselio uosto technikai teks nuvažiuoti dar penkiasdešimt kilometrų.

Paruošti reikia ne tik automobilį

Automobilio atidavimas prieš Dakarą toli gražu ne vienintelė užduotis komandai. Pavyzdžiui iš anksto būtina pasirūpinti draudimu, nes Dakaro organizatoriai reikalauja, kad kiekvienas ten esantis būtų apsidraudęs bent 30 tūkst. eurų sumai.

„Kadangi Dakaras kupinas ne tik nuotykių, bet ir iššūkių bei pavojų, draudimą reikia rinktis atidžiai išanalizavus kokio tipo sužeidimus konkretus draudimo polisas kompensuoja ir kokia yra medicininių išlaidų draudimo suma. Visą tai įvertinę pasirinkome „If draudimą“, kuris kiekvieną mūsų apdraudė 100 tūkst. eurų suma“. – apie pasiruošimą Dakarui pasakojo M. Plukys.

Atlikus popierinius reikalus laukia ir kitos procedūros: keliaujant į Pietų Ameriką, nors nėra privaloma, komanda skiepydavosi nuo geltonojo drugio užkrato ir kitų ligų. Ne išimtis ir vykstant į Saudo Arabiją.

Nauja vieta - daug nežinomųjų

Komandos nariai pasakoja, kad šiemet uoste matyti gerokai daugiau kemperių nei ankstesniais metais.

Komandos dar tiksliai nežino maršruto, tad nėra užtikrinti dėl viešbučių užsakymo. Tam, kad išvengtų nepatogių naktų, daug komandų kartu su savimi plukdosi kemperius savo pilotams ir šturmanams.“,- komentavo Mindaugas Plukys.

Dažniausiai kemperiai varomi tik dviem ratais, o Dakaro organizatoriai visiems Dakare būsiantiems automobiliams kelia pagrindinį reikalavimą – jie privalo turėti keturių varančių ratų transmisiją.

Nesvarbu ar tai pikapas, ar visureigis, ar mikroautobusas, ar namelis ant ratų – du varančius ratus turintys modeliai nepageidaujami ir nėra priimami į laivą.

Vienintelė išimtis yra nameliams ant ratų ar mikroautobusams su sąlyga, jeigu jie priskiriami konkrečiai komandai ir ta komanda naudoja mažiausiai šešis varančius ratus turintį sunkvežimį be priekabos, galintį prireikus tempti kitą transporto priemonę.

„Suteikdami akreditacijas ar kitokio tipo leidimus dalyviams, organizatoriai prisiima šiokią tokią atsakomybę už jų sveikatą. Todėl norima, kad rizika užklimpti ar tiesiog neįveikti kažkokios kliūties būtų kuo mažesnė. Paprasčiausias kelias tai užtikrinti yra būtent keturi varomi ratai – toks visureigis paprastai turės ir aukštą prošvaisą, ir kitas pravažumą didinančias sistemas“, – teigia A. Laucius

2018 ir 2018 metais iGo2Dakar komandos vyrukai su savo Nissan Navara gelbėjo ne vieną automobilį įstrigusį klastingose kopose. Vyrai pasakoja, kad abiejų išvykų metu kilo vis naujų minčių kokių patobulinimų dar reikia automobiliui, kad kuo labiau sumažintų savo šansus strigti smėlynuose.

Šiemet į Dakarą iškeliavo rekordiškai daug technikos su lietuviškais numeriais. 2020 metų Dakare Lietuvą atstovaus net šešios komandos iš Lietuvos: motociklininkas Arūnas Gelažninkas, Dakaro legenda tituluotas ir ilgiausią Dakaro ralio patirtį sukaupęs Antanas Juknevičius su Dariumi Vaičiuliu, Vaidotas Žala su Sauliumi Jurgelėnu, Benediktas Vanagas su Sebastianu Rozwadowskiu, Edvinas Juškauskas su Aisvydu Paliukėnu ir Gintas Petrus su Tomu Jančiu.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų