Pasibaigęs. 05-12 16:00
LKL
Žalgiris
97
M Basket
61
Pasibaigęs. 05-12 17:20
LKL
Uniclub Casino-Juventus
77
7bet-Lietkabelis
84
Pasibaigęs. 05-13 18:50
LKL
Rytas
110
CBet
77
Pasibaigęs. 05-13 19:30
LKL
Wolves
91
Neptūnas
84
Pasibaigęs. 05-14 18:00
LKL
M Basket
58
Žalgiris
76
Pasibaigęs. 05-14 18:50
LKL
7bet-Lietkabelis
88
Uniclub Casino-Juventus
89
Pasibaigęs. 05-15 18:00
LKL
CBet
90
Rytas
96
Pasibaigęs. 05-15 18:50
LKL
Neptūnas
95
Wolves
76
Pasibaigęs. 05-17 18:50
LKL
Uniclub Casino-Juventus
99
7bet-Lietkabelis
100
Pasibaigęs. Vakar 17:20
LKL
Wolves
91
Neptūnas
80
05-21, 18:50
LKL
Žalgiris
0
7bet-Lietkabelis
0
05-22, 18:50
LKL
Rytas
0
Wolves
0
05-23, 18:50
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Žalgiris
0
05-24, 18:50
LKL
Wolves
0
Rytas
0
05-24, 19:00
Eurolyga
Panathinaikos
0
Fenerbahce
0
05-24, 22:00
Eurolyga
Real Madrid
0
Olympiacos
0
05-26, 17:20
LKL
Žalgiris
0
7bet-Lietkabelis
0
05-27, 18:50
LKL
Rytas
0
Wolves
0

„Ambersail 2“ laukia ekstremalus pirmas etapas: 40 mazgų „į nosį“, 6 metrų bangos ir priešpriešinė srovė

„Ambersail 2“ startuos pirmajame, ypatingai ekstremaliame „The Ocean Race“ etape | Domo Rimeikos nuotr.

„Ambersail 2“ startuos pirmajame, ypatingai ekstremaliame „The Ocean Race“ etape | Domo Rimeikos nuotr.

 Jau šiandien, sausio 15 d., 15:00 val., „Ambersail 2“ startuoja pirmajame, ypatingai ekstremaliame „The Ocean Race“ jūriniame etape iš Alikantės į Žaliąjį Kyšulį. Iškart po starto komandai teks atviroje Viduržemio jūroje lenktyniniu režimu buriuoti pučiant iki 40 mazgų (apie 20 m/s) priešpriešiniam vėjui, siaučiant 5-6 metrų bangoms ir kovojant ne tik su 5 pajėgiais priešininkais, bet ir su priešpriešine srove.

„Tai bus grubi ir agresyvi pradžia. Po starto, vakarėjant, gausime apie 40 mazgų (20 m/s) vėją tiesiai „į nosį“. Su bet kokiu laivu, o ypač VO65, tai yra ypatingai sudėtingos ir nekomfortabilios sąlygos. Bus didžiulis iššūkis tiek įgulai, tiek laivui. Greta tokio vėjo, artėdami prie Gibraltaro, turėsim 5-6 metrų bangas ir priešpriešinę, mūsų greitį lėtinančią srovę. Dar daugiau, Gibraltaro sąsiauryje bus labai siaura zona, kurioje galėsime plaukti, vadinasi mums reikės laviruoti ir atlikti labai daug manevrų tokiomis nepalankiomis sąlygomis. Tai yra sąlygos, kur gali neatlaikyti ir technika, ir žmonės“, – apie ypač sudėtingą laukiančią pirmojo etapo pradžią pasakojo „Ambersail 2“ komandos kapitonas Rokas Milevičius.

Pasak jo, tokiomis sąlygomis galima tikėtis ne tik šlapio, nepatogaus buriavimo, sudėtingų manevrų, bet ir jūrligės. Ši gali stipriai sumažinti įgulos pajėgumus.

„Jūrligė gali pasireikšti labai skirtingai. Kai kurie negali nieko daryti, o kiti, net ir jausdami pykinimo simptomus, vis dar turi jėgų atlikti savo funkcijas laive. Tas labai svarbu. Tačiau bet kuriuo atveju, mums čia bus svarbiausiasįgulos, žmonių saugumas – liemenės, tinkama apranga bei gebėjimas elgtis laive buriuojant tokiomis sąlygomis“, – pabrėžia R. Milevičius.

„Ambersail 2“ startuos pirmajame, ypatingai ekstremaliame „The Ocean Race“ etape | Domo Rimeikos nuotr.

„Ambersail 2“ startuos pirmajame, ypatingai ekstremaliame „The Ocean Race“ etape | Domo Rimeikos nuotr.

Pasak komandos pamainos vado ir vairininko, Sauliaus Pajarsko, jei sudėtingos sąlygos sunkiau paveiks mažiau patirties turinčius komandos narius, tikėtina, kad didesnis darbo krūvis bei žymiai daugiau bemiegių valandų kris keliems daugiau patirties turintiems komandos nariams.

„Tačiau iš tiesų viską gydo pati kova. Jei bus kitos komandos netoli, tai sportinis azartas, manau, bus tas dalykas, kuris net ir jūrligę išgydys. Nes jei yra to sportinio adrenalino, to noro laimėti, jis viską keičia iš esmės“, – dalinasi S. Pajarskas.

Tiesa, komanda pabrėžia, kad ties Gibraltaru iššūkiai nesibaigs. Išlindus į Atlanto vandenyną vėjas suksis ir ims pūsti labiau iš nugaros, kas reiškia, kad komandos laukia itin dideli greičiai. Pasiekus Kanarų salyną didžiausias iššūkis bus išvengti salos metamo „vėjo šešėlio“ – zonos, kurioje virš vandens iškilusi salos dalis dengia vėją. Artėjant link finišo komandas gali vėl pasiekti vėjo sustiprėjimas.

Pasak pačios „Ambersail 2“ įgulos, vienas didžiausių iššūkių šiame ilgajame etape bus nuovargis, kadangi tokai sudėtimi įgulai dar nėra tekę buriuoti tokiomis sąlygomis ir tiek ilgai be kranto ir poilsio. Daliai komandos narių tai bus pirmas lenktyninis buriavimas atviroje jūroje ir vandenyne.

„Ambersail 2“ komandą sudaro kapitonas, olimpietis Rokas Milevičius, buriuotojai Saulius Pajarskas, Wiktoras Kobryn, Domantas Juškevičius, Deimantė Jarmalavičiūtė, Martynas Karpavičius, Martin Volkovicki, Jonas Drąsutavičius, Anastasija Kolesničenko, Sofija Naumenko.

„Ambersail 2“ startuos pirmajame, ypatingai ekstremaliame „The Ocean Race“ etape | Domo Rimeikos nuotr.

„Ambersail 2“ startuos pirmajame, ypatingai ekstremaliame „The Ocean Race“ etape | Domo Rimeikos nuotr.

„The Ocean Race“ VO65 jachtų įskaitoje komanda varžysis su dar penkiomis konkurentų komandomis: portugalų „Mirpuri foundation racing team“ (kpt. Antonio Fontes), Meksikos „Viva Mexica“ (kpt. Erik Brockmann), Lenkijos „Windwhisper Racing Team“ (kpt. Pablo Arrate), Austrijos ir Italijos „Austrian Ocean Racing – Team Genova“ (kpt. Gerwin Jansen), Olandijos „Team Jajo“ (kpt. Jelmer van Beek).

Iš viso VO65 klasės jachtos susirungs trijuose „The Ocean Race“ etapuose – Aikantė-Žaliasis Kyšulys, Aarhusas-Haga, Haga-Genuja. Pilną ratą aplink pasaulį šių metų „The Ocean Race“ varžybose buriuos tik IMOCA klasės jachtos.

„Ambersail 2“ šiose varžybose, bendradarbiaudama su Ukrainos prezidento V. Zelenskio įsteigta paramos Ukrainai platforma UNITED24, startuoja su misija skleisti žinutę apie būtinybę atstatyti Ukrainą.

„The Ocean Race“ yra nuo 1973 metų vykstančios jūrinių jachtų varžybos aplink pasaulį, dažniausiai įvardinamos kaip ilgiausias ir sudėtingiausias profesionalaus sporto įvykis pasaulyje, stovintis greta tokių renginių kaip „Amerikos taurės“ varžybos bei Olimpinės žaidynės.

„Ambersail 2“ šiose varžybose startuoja pirmą kartą istorijoje.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų