Pasibaigęs. 05-01 21:30
Eurolyga
Baskonia
98
Real Madrid
102
Pasibaigęs. 05-02 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
88
M Basket
82
Pasibaigęs. 05-02 18:50
LKL
Žalgiris
102
Nevėžis-Optibet
78
Pasibaigęs. 05-02 19:45
Eurolyga
Olympiacos
92
Barcelona
58
Pasibaigęs. 05-02 21:45
Eurolyga
Maccabi Tel Aviv
88
Panathinaikos
95
Pasibaigęs. 05-03 20:45
Eurolyga
Fenerbahce
62
Monaco
65
Pasibaigęs. 05-04 17:20
LKL
Uniclub Casino-Juventus
88
CBet
85
Pasibaigęs. 05-05 17:20
LKL
Wolves
97
Žalgiris
93
Pasibaigęs. 05-05 19:30
LKL
Šiauliai
104
Neptūnas
98
Pasibaigęs. Vakar 18:50
LKL
7bet-Lietkabelis
92
Nevėžis-Optibet
93
Šiandien, 21:15
Eurolyga
Panathinaikos
0
Maccabi Tel Aviv
0
Rytoj, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Uniclub Casino-Juventus
0
Rytoj, 20:00
Eurolyga
Monaco
0
Fenerbahce
0
Rytoj, 22:00
Eurolyga
Barcelona
0
Olympiacos
0
05-09, 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
0
Rytas
0
05-09, 18:50
LKL
Šiauliai
0
7bet-Lietkabelis
0
05-09, 19:00
LKL
M Basket
0
Nevėžis-Optibet
0

Lietuviškasis autokroso pasaulis subrendo permainoms

Autokrosas | Renaldo Gabarto nuotr.

Autokrosas | Renaldo Gabarto nuotr.

 Automobilių sportas ir dalyvavimas lenktynėse – ir narkotikai turi vieną esminį skirtumą ir du bendrus bruožus: beveik visais atvejais tai brangus malonumas, kuriam priklausomybė išsivysto itin greitai. Visa laimė, kad ralis, žiedas ar krosas nekenkia sveikatai. Žinoma, su sąlyga, kad sportininkai žino, kokias būdais galima apsisaugoti nuo problemų incidentų trasoje metu ir skrupulingai tų taisykliųpaiso. Vilkyčiuose vykstančio Europos automobilių kroso čempionato lenktynių išvakarėse LASF Techninių reikalavimų komiteto pirmininkas Egidijus Janavičius pasidalino savo įžvalgomis apie didžiausias šios srities problemas.

Tarptautinės automobilių sporto federacijos (FIA) nustatomi saugos reikalavimai technikai ir pilotų ekipiruotei griežtėja kone kiekvienais metais dėl vienintelės priežasties: visos taisyklės parašytos sportininkų krauju. Visi iki vieno nelaimingi atsitikimai kruopščiai analizuojami ieškant atsakymų kodėl ir kokios traumos buvo patirtos bei ieškoma būdų galimoms rizikoms minimizuoti.

„Daugelis su sauga susijusių techninių reikalavimų yra universalūs visoms automobilių sporto disciplinoms, tačiau kaip taisyklė autokrose į daugelį dalykų būdavo žiūrima pro pirštus. Pasitaikydavo atvejų, kai varžybų komisarų pastabas dėl netinkamos ar neteisingai naudojamos įrangos sportininkai vertindavo kaip priekabiavimą. Tačiau pradėjus su jai kalbėtis ir aiškinti, kas kaip kodėl – požiūris pasikeisdavo 180 laipsnių ir atmetimo reakciją pakeisdavo dėkingumas“, – pastebi E. Janavičius.

Porą pastarųjų metų varžybose fiksavęs didžiausią riziką tiek patiems sportininkams, tiek žiūrovams keliančius inžinerinius kovinių automobilių nesusipratimus, LASF Techninių reikalavimų komiteto pirmininkas pradėjo rengti seminarus benzingalviamsir juose nagrinėti sportinių mašinų paruošimo, saugos lankų įrengimo, degalų tiekimo sistemos įrengimo, saugos diržų naudojimo ir pan. klausimus.

„Reikia pripažinti, kad kai kurie saugos komisarai patys daugiau dėmesio skirdavo tokiems dalykams, kaip homologacijos galiojimas, bet ne tarkim saugos diržo tvirtinimas ar taisyklingas jo segėjimas. Todėl kai vienas teisėjas reikalaudavo vieno, kitas – kitko ir nei vienas dorai nepaaiškindavo reikalo esmės, kroso pasaulyje iš tiesų tvyrojo šiokia tokia sumaištis. Ačiū Dievui, dabar tiek sportininkų, tiek varžybų organizatorių požiūris į saugą sparčiai kinta, o kritinių klaidų mažėja. Žmonės pradeda suvokti, kokiais atvejais saugos diržus galima kryžiuoti, kokiais negalima, kuo ypatingos asimetrinės sagtys, kaklo apsaugos sistemos HANS naudojimas ir t.t.“, – teigia E. Janavičius.

Jo teigimu geriausias dalykas yra tas, kad visų lygių kroso čempionato dalyviai nebedemonstruoja jokio priešiškumo, adekvačiai reaguoja į pastabas ir rekomendacijas, todėl padėtis pastebimai gerėja, o automobilių sportas tampa saugesniu.

info@sportas.lt

Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų