Sieks pagerinti rekordą – 24 valandas važiuos keturračiu

„CFMOTO Thunder Racing Team“ nuotr. | Komandos nuotr.
Keturračiai dažniausiai naudojami dviem paskirtim: atlikti lengvus ir sudėtingus ūkio darbus arba dalyvauti įvairiose varžybose – pradedant Lietuvos miškais, baigiant pasaulio dykumomis. Tiesa, gali būti gerokai daugiau šios technikos panaudojimo paskirčių ir viena jų – kelionės. Keturračiu Dakarą įveikęs ir ant trečiojo pasaulio čempionato podiumo laiptelio lipęs Antanas Kanopkinas šįkart užsibrėžė pasiekti ilgiausio per 24 val. keturračiu įveikto atstumo rekordą ir tą darys jau artėjantį savaitgalį, Estijoje vykstančios motociklų šventės metu.
„Praėjusiais metais viena kompanija Kanadoje pasigyrė, kad važiavo 24 valandas ir įveikė 790 kilometrų „CFMOTO“ keturračiu – šis rekordas užfiksuotas. Pagalvojau, kad panašų atstumą esame važiavę Dakare per dieną, bet kadangi jau kalbame apie 24 valandas, manau, kad galime įveikti ir keturženklį kilometrų kiekį“, – pasakojo A. Kanopkinas ir sakė, jog daugiau pasidomėjus atrado, jog pasaulyje yra kas užfiksavo ir kiek daugiau nei tūkstantį kilometrų per tą patį laiką keturračiu.
„Tikslas visų pirma pasižiūrėti ar aš pats fiziškai galiu įveikti tokį atstumą ir visą laiką išbūti susikoncentravęs, kitas tikslas – patikrinti techniką, kurios variklis per tas 24 valandas beveik nebus gesinamas, nebent pilant degalus. Ir, žinoma, tikslas peržengti tūkstančio kilometrų ribą – čia planas minimum“, – kalbėjo „CFMOTO Thunder Racing Team“ komandos sportininkas ir prasitarė, jog jausis įveikęs iššūkį jei pavyks įveikti bent 1200 kilometrų.
Rekordo A. Kanopkinas sieks „CFMOTO 850 G3“ keturračiu, kuris bus visiškai naujas – tiesiai iš dėžės. Tai, sako sportininkas, leis dar kartą įsitikinti šio gamintojo modelių patikimumu, nes rekordui skirtas modelis nebus niekaip modifikuotas ar papildomai paruoštas.
Stebėti gali visi
Visą parą A. Kanopkinas kilometrus rinks jau šį savaitgalį Estijoje, Kadrinos dvare vyksiančioje „CFMOTO Day Baltic 2025“ šventėje. Maršrutas, kuriuo bus siekiamas rekordas, susidarys iš maždaug šešių kilometrų ilgio trasos, kurios didžiąją dalį sudaro įvairus gruntas: „Kelis šimtus metrų kiekvieną ratą teks važiuoti asfaltu – kirsti festivalio teritoriją, išvengti šios atkarpos dėliojant trasą nepavyko. Tačiau tikslas šį rekordą pasiekti kuo daugiau važiuojant bet kuria kita danga, išskyrus asfaltą.“
Kalbėdamas apie būsimą nuovargį sportininkas sako, kad planą galvoje jau turi susidėliojęs ir tam rinkosi net starto laiką: „Pradedu važiuoti ketvirtą valandą vakaro šeštadienį ir kol bus šviesu, ramu, noriu susirinkti „pigių“ kilometrų važiuodamas greitai. Atėjus nakčiai, žinau, kad bus sunkiausia viso važiavimo dalis. Tuo metu planuoju vartoti daug skysčių, kad organizmui būtų lengviau išlikti budriam.“
Beje, sportininkas į iššūkį žiūri profesionaliai ir vertina visas rizikas. Jeigu kas nors įvyktų ne pagal planą, jo saugumu rūpinasi „Perlo“ draudimas. Didžiausias lūžis, pasakoja A. Kanopkinas, turėtų įvykti ryte, kai pradės švisti. Žinoma, nuo ankstaus ryto pradės rinktis festivalio personalas, prasidės šurmulys, pamažu rinksis žiūrovai.
„Ryte, praėjus apie keturiolikai valandų nuo starto, kai organizmui tikrai bus didžiausias iššūkis, turėtų aplink atsirasti daug žmonių, kurie tikrai labai stipriai motyvuos nesustoti“, – savo planu dalinosi rekordo siekiantis sportininkas ir užsiminė, kad monotonija, sukant kilometrus vis pasikartojančioje trasoje, jo negąsdina, nes ilguose rali-reido pervažiavimuose jau išmoko su ja tvarkytis.
Važiavimo rezultatus, greitį, įveiktą atstumą fiksuos lietuvių įkurta įvairių lenktynių laiko matavimo kompanija „Raceadmin.eu“. Visi norintys stebėti rekordo siekimą bei apsilankyti didžiulėje motociklų ir keturračių šventėje, vyksiančioje nuostabioje aplinkoje, kviečiami jau ateinantį sekmadienį atvykti į Kadriną, Estiją, kur vyks „CFMOTO Day Baltic 2025“.
Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.