Pasibaigęs. 10-07 19:00
Europos taurė
Neptūnas
102
U-Banca Transilvania
107
Pasibaigęs. 10-07 20:00
Čempionų lyga
Rytas
93
Legia
85
Pasibaigęs. 10-08 18:30
KMT
Nevėžis
72
Gargždai
94
Pasibaigęs. 10-08 20:00
Europos taurė
Chemnitz
86
Lietkabelis
67
Pasibaigęs. 10-09 18:30
KMT
Jonava
88
Šiauliai
80
Pasibaigęs. 10-10 21:30
Eurolyga
Bayern
70
Žalgiris
98
Pasibaigęs. 10-11 16:50
LKL
Lietkabelis
89
Rytas
84
Pasibaigęs. 10-11 19:10
LKL
Neptūnas
102
Gargždai
74
Pasibaigęs. 10-12 16:50
LKL
Juventus
86
Šiauliai
73
Pasibaigęs. 10-12 19:10
LKL
Jonava
86
Nevėžis
82
Šiandien, 21:00
Eurolyga
Crvena zvezda
-
Žalgiris
-
Rytoj, 18:30
KMT
Juventus
-
Jonava
-
Rytoj, 19:00
KMT
Šiauliai
-
Gargždai
-
Rytoj, 19:00
Europos taurė
Lietkabelis
-
Ratiopharm
-
Rytoj, 19:30
Čempionų lyga
MLP Academics Heidelberg
-
Rytas
-
Rytoj, 21:00
Europos taurė
Venezia
-
Neptūnas
-
10-16, 20:00
Eurolyga
Žalgiris
-
EA7 Emporio Armani
-
10-22, 18:30
KMT
Juventus
-
Šiauliai
-
10-23, 18:30
KMT
Jonava
-
Nevėžis
-
10-29, 18:30
KMT
Nevėžis
-
Juventus
-

Paulavičiaus ir Talučio duetas nusitaikė į Europos Dakaro podiumą

Paulavičiaus ir Talučio duetas nusitaikė į Europos Dakaro podiumą | Organizatorių nuotr.

Paulavičiaus ir Talučio duetas nusitaikė į Europos Dakaro podiumą | Organizatorių nuotr.

 Nulipęs nuo motociklo po enduro varžybų Estijoje, lietuvis Mykolas Paulavičius ne ilsėjosi, o sėdo į bagį ir išvyko į Lenkiją. Ne poilsiauti – o šturmanauti viename iš sunkiausių bekelės ralių Europoje – „Rally Breslau“, dar vadinamame Europos Dakaru. Tai ne šiaip ralio renginys – tai savaitę trunkanti ištvermės varžybos , kuriose technika kaunasi su gamta, o sportininkai – su savo galimybių ribomis.

Birželio 22–28 dienomis vyksiančiose varžybose Mykolas atstovaus komandai „PlanetSuperFood Dakar Team“, kartu su patyrusiu bagio vairuotoju Algirdu Talučiu. Tai jau trečiasis jų bendras startas. „Breslau – tai mūsų tema“, – sako Mykolas. Ir šiemet tikslas aiškus – patekti ant podiumo.

Iš motociklo – į šturmano kėdę

„Džiaugiuosi gavęs tokį pasitikėjimą – šturmanauti profesionaliam ekipažui antrus metus iš eilės“, – sako Mykolas. Šturmano vaidmuo čia kur kas platesnis nei tik navigacija: nuo techninių komisijų, ekipažo registravimo iki susikalbėjimo su mechanikais ir strateginių sprendimų priėmimo – šturmanas tampa ekipažo smegenimis.

Treniruočių procesas ne mažiau intensyvus nei vairuotojo. Su treneriu Mindaugu Pociumi Mykolas lavina koordinaciją, reakciją ir fizinį pasirengimą. „Čia važiuojama 160 km/h greičiu siaurais miško keliukais – šaltas protas ir greitas mąstymas yra būtinybė“, – sako sportininkas.

Ralis, kurį gerbia net Dakaro organizatoriai

„Rally Breslau“ – tai ne šiaip varžybos. Tai seniausias „cross-country“ ralis Europoje, vykstantis nuo 1995 metų. Dėl savo sudėtingumo, ekstremalių sąlygų ir tarptautinio masto jis dažnai vadinamas „Europos Dakaru“.

Paulavičiaus ir Talučio duetas nusitaikė į Europos Dakaro podiumą | Organizatorių nuotr.

Paulavičiaus ir Talučio duetas nusitaikė į Europos Dakaro podiumą | Organizatorių nuotr.

Faktai kalba patys už save:

● 1 500–1 800 km iš viso, iš jų apie 1 000 km – greičio ruožai.

● Trasa driekiasi per karinius tankų poligonus, smėlynus, miškus, pelkes ir liūčių draskomus laukus.

● Dalyvauja daugiau nei 400 sportininkų iš 20+ šalių – nuo Skandinavijos iki Pietų Afrikos.

● Vienais metais – dulkės ir +40 °C karštis, kitais – purvas iki langų ir lietus visą savaitę.

„Kai registravausi Dakaro raliui, pridėjau Breslau rezultatą. Organizatoriai atrašė: „Crazy varžybos. Užskaitom“, – prisimena Mykolas.

Taktika – iš pradžių šaltai, tada atakuoti

Praėjusiais metais Paulavičius šturmanaudamas su Ignu Udra finišavo 12-oje vietoje. „Prologe perdegėm, vos nepalikom variklio trasoje. Tada visą savaitę kilome iš paskutiniųjų. Šiemet norime važiuoti protingiau – iš pradžių ramiai, o po to didinti tempą“, – sako sportininkas.

Komandos lūkesčiai – tikri,o ne simboliniai: „Tikslas – podiumas. Ir mes dėl jo važiuosim.“

Ekstremalus sportas, reikalauja nemažai fizinių gebėjimų

Šturmanui reikia ne tik geros navigacijos, bet ir puikių techninių inžinerinių žinių, gebėjimo taisyti bagį, o svarbiausia – psichologinio atsparumo.

„Kaip juokaujam su prancūzu, kuris prižiūri mūsų bagio amortizatorius – geras šturmanas viską jaučia užpakaliu“, – šypsosi Mykolas. Jo kaip motociklininko patirtis šių metų Dakare – didžiulis privalumas. „Mes, motociklininkai, savarankiškai mokame surasti kelią, kitaip kaip automobilistai nesekame kitų vėžiomis, o fizinė ištvermė – aukštesniam lygyje. Tai padeda ne tik man, bet ir visam ekipažui.“

Ar pavyks lietuvių duetui įkopti ant Europos Dakaro podiumo? Viskas priklausys nuo sėkmės, oro sąlygų bei technikos atsparumo. Viena aišku – Mykolo ir Algirdo tikslas ambicingas.

info@sportas.lt

Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų