Rokas Baciuška sės prie legendinio „Defender“ vairo ir Dakaro ralyje, ir Lietuvoje

„Defender“ perdavimas Rokui Baciuškai | Organizatorių nuotr.
„Defender“ pranešė apie partnerystę su Roku Baciuška, pirmuoju Lietuvos sportininku, kuris Dakaro ralyje ir pasaulio bekelės varžybų čempionate atstovaus automobilių gamintojo komandai. Jaunas ir perspektyvus lietuvis pasirašė sutartį su į 2026 m. Pasaulio ralio reido čempionatą žengiančiu ikoniniu „Defender“ prekių ženklu. Dar prieš varžybas R. Baciuška pradėjo naują savo kelionės etapą, sėdęs prie naujojo „Defender 110“ visureigio vairo.
„Defender“ perdavimas Rokui Baciuškai 7 nuotr.

„Defender“ tiek lenktynėms, tiek kasdienai
Legendinių vardą jau užsitarnavusių visureigių gamintojas „Defender“ dar aktyviau žengia į automobilių sportą: nuo kitų metų jis dalyvaus Dakaro ralyje ir visame Pasaulio ralio reido čempionate (W2RC) „Stock“, gamyklinių automobilių, kategorijoje. Komandą sudarys Dakaro legenda, 14 kartų sunkiausią maratoną laimėjęs prancūzas Stéphane‘as Peterhanselis, keturias pergales greičių ruožuose Dakare pasiekusi amerikietė ralio vairuotoja Sara Price ir du pasaulio čempiono titulus bagiais iškovojęs lietuvis R. Baciuška.
Nuo šiol lietuvis ne tik lenktyniaus britų markės automobiliais, bet tokiu važinės ir kasdien. Šio trečiadienio rytą jam buvo įteikti naujojo „Defender 110“ su V8 varikliu rakteliai.
„Labai džiaugiuosi tiek sportinės karjeros posūkiu, kad atstovausiu legendiniam britų visureigių gamintojui, tiek ir pagerėjusia kasdienybe, nes tai toks automobilis, kuris man patinka. Aš nesu didelis, taigi mėgstu didelius, tvirtus automobilius, be to, turiu šeimą, vaiką, tad man labai svarbus saugumas, o jame jaučiuosi saugiai. Galiausiai mėgstu aktyvų laisvalaikį gamtoje, tad ir į miškus važinėju, kur netrūksta bekelės“, – apie visokeriopą naudą sėsti prie „Defender“ vairo kalbėjo R. Baciuška.
Didelis potencialas ateičiai
Tiesa, jaunasis lenktynininkas ir „Defender“ ambasadorius, kasdien važinėdamas šiuo visureigiu ne tik mėgausis komfortiškomis kelionėmis, bet ir iš dalies treniruosis – galės geriau priprasti prie technikos, jos gabaritų, nes „Stock“ klasėje lenktyniaus gamykliniai, nedaug modifikuoti automobiliai.
„Aišku, „Stock“ kategorija yra kito lygio nei T1+, kurioje lenktyniavau praėjusiais metais, bet aš joje matau daug potencialo, nes T1+ technika – lenktynėms skirti modeliai, nieko bendro neturintys su gamykliniais automobiliais, o „Stock“ – tokie modeliai, kurie gaminami ant to paties konvejerio kaip ir klientų automobiliai, kuriuos galima nusipirkti salone ir vairuoti kasdien, taigi juos stebėti, man atrodo, bus daug įdomiau“, – savo įžvalgomis pasidalijo R. Baciuška.
Lenktyniaus tokiais automobiliais, kokiais žmonės kasdien važinėja
Iš tiesų Dakaro ralio maratonas, prasidėjęs prieš beveik pusę amžiaus, išaugo iš nuotykio, į kurį leidosi santykinai paprasti, tik iš dalies sportui pritaikyti visureigiai. Tuomet jame dalyvavo net visiškai standartiniai automobiliai – nemaža jų dalis, žinoma, pakeliui iš Paryžiaus į Dakarą sulūžo, tačiau visiškai nemodifikuotas prancūzų pilotuotas „Land Rover 109 Station Wagon“ distanciją atlaikė. Būtent tokiu modeliu „Dakar Classic“ varžybose šių metų pradžioje sužibėjo ir lietuvių Karolio Raišio bei Igno Daunoravičiaus duetas.
Vis dėlto, išaugus Dakaro populiarumui, standartiniai automobiliai iš trasų dingo – juos pakeitė rėminiai, specialiai lenktynėms sukurti egzemplioriai, kurių anglies pluošto kėbulo detalės tik menkai primena naujų automobilių pardavimo salonuose matomus modelius. Jei anksčiau gamintojai Dakare varžydavosi, kas sukurs geresnį automobilį, dabar prestižinės lenktynės tapo labiau rinkodaros pozicijas įtvirtinti leidžiančiomis sporto varžybomis.
Tačiau „Stock“ kategorija sugrąžins gamyklinius automobilius į trasą. Joje važiuos tie patys kėbulai, kurie išrieda pro gamyklų vartus, su tais pačiais varikliais, kokius žmonės kasdien naudoja keliaudami į darbą ar veždami vaikus į mokyklą.
Siekiant atitikti lenktynių reikalavimus, bus leidžiamos tik minimalios modifikacijos. Iš esmės R. Baciuška 2026-ųjų Dakaro ralyje lenktyniaus tokiu pačiu automobiliu, kokiu kasdien riedės po Tauragę.
Svarbiausi – komandiniai tikslai
„Važiavimas, be abejo, bus kitoks – nebus lengva, nes automobiliai turės įveikti sudėtingus ruožus. Reikės daugiau galvoti, kaip išgyventi, kaip rasti greičio ir technikos tausojimo pusiausvyrą. Žaisime komandinį žaidimą, padėsime vieni kitiems ir tikrai įveiksime Dakarą“, – apie laukiantį debiutą „Stock“ klasėje dėstė R. Baciuška.
Nors lenktynininkas jau spėjo išbandyti galingiausią „Defender OCTA“ modelį, kurio pagrindu bus parengtas Dakaro raliui skirtas automobilis, nuo trečiadienio jis pradės dar nuodugnesnį susipažinimą su legendiniu britišku visureigiu – juo važinės kasdien.
Rugsėjį visa komanda pradės bandymus ir pasiruošimą varžyboms, kuriose dalyvaus R. Baciuška – 2026-ųjų Dakaro ralyje ir W2RC čempionate.
Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.