Nesėkmingas 5-asis Dakaro greičio ruožas lietuviams: su gedimais pasikankinęs V.Žala pasiekė finišą, B.Vanagas nebaigė greičio ruožo A.Gelažninkas pasiekė geriausią savo rezultatą šių metų lenktynėse, susidūrė N.Roma ir S.Vitse, N.Al-Attiyah pirmą vietą prarado po baudos

Vaidotas Žala | Komandos nuotr.
Ketvirtadienį Dakaro dalyviai po nakties be mechanikų pagalbos starta vo jau penktajame greičio ruože, kuriame turėjo įveikti 428 kilometrus.
Organizatoriai skelbė, kad lenktynininkų laukia 53 proc. žvyrkelių, 43 proc. smėlio ir 4 proc. akmenuotų kelių.
Šis greičio ruožas buvo kur kas greitesnis nei trečiadienį vykęs ketvirtasis greičio ruožas, kuriame netrūko akmenų ir ne vienas dalyvis pramušė dvi ar daugiau padangų.
„Dalyviai iš karto susidurs su rimtais iššūkiais, pradedant itin greitais trasos ruožais nuo pat pradžių. Tačiau tempas natūraliai sulėtės, kai lenktynės persikels į smėlingas vietoves. Toliau šio etapo kraštovaizdžių mozaika ves dalyvius į akmenuotą reljefą netoli Hailo. Daugeliui jau pats Dakaro ralio poilsio dienos pasiekimas yra tarsi pergalė. Tai bus pelnytas pasiekimas tiems, kurie sugebės pasiekti šį legendinį Saudo Arabijos ralio tašką bent jau pakenčiamos būklės“, – skelbia organizatoriai.
Po šio greičio ruožo dalyvių laukia vienintelė laisva diena per visą Dakaro ralį.
Sunkvežimių kategorijoje kovą dėl bendrosios įskaitos (važiuoja ne „Dakar Experience“ kategorijoje) prieš šį greičio ruožą tęsė 17 dalyvių , motociklų klasėje – 97, „Ultimate“ automobilių – 52.
Prieš šį greičio ruožą sunkvežimių kategorijoje tik 9 dalyviai atsiliko mažiau nei 5 val. nuo lyderio M.Maciko, o po šio etapo – jau tik 6.
„Ultimate“ klasėje nuo lyderio Henko Lategano mažiau nei 3 valandomis atsiliko 18 lenktynininkų, o po šio etapo beliko tik 13.
Tarp motociklų mažiau nei 3 valandas nuo lyderio Danielio Sanderso prieš šį greičio ruožą atsiliko 29 lenktynininkai, o po penktojo greičio ruožo – vos 23.
Rezultatai
„Ultimate“ klasė:
23 vieta, +00:52:24, Rokas Baciuška ir ispanas Oriolas Mena („OVERDRIVE RACING“) | Bendra įskaita prieš greičio ruožą: 18 vieta, +02:46:08, bendra įskaita po greičio ruožo: 15 vieta, +03:28:19
„Praėjo sunkios dienos. Pirma diena – prakirstos dvi padangos, dingo ketvirtas bėgis. Vakare reikėjo tvarkytis padangas, nes chaosas, nėra tiek padangų visoms „Toyotoms“, laukėme sunkvežimio. Susitvarkėme greičių dėžę. Šiandien pirmajame kilometre iš oro prakirtome padangą. Tada stabilizatoriaus traukė įdomiai sulūžo ir pradėjo kalatuotis į ratą. Įstrigo į stabdžių suportą, reikėjo nuimti ratą, išimti tą traukę, o tada lingavo automobilis. Buvo išlikimo diena, tiesiog reikėjo pasiekti finišą. Žiūrėsime, kokia bus kita savaitė. Sutvarkys automobilį ir manau, kad bus geresnė savaitė“, – pasakojo R.Baciuška.
Greičio ruožo nebaigė, Benediktas Vanagas ir lenkas Szymonas Gospodarczykas („GURTAM TOYOTA GAZOO RACING BALTICS“) | Bendra įskaita prieš greičio ruožą: 15 vieta, +02:17:24
„Visą dieną lenkėme lėtesnius kolegas. Gyvenome dulkėse. Visada sakydavau, kad tai pavojinga. Šiandieną patyrėme tai Hilux kailiu. Apie 250 greičio ruožo kilometrą dulkėse nepamatėme solidaus vienišo akmens, ko pasekoje #BlackHawk patyrė nemenkus vidinius sužalojimus. Jie buvo didesni nei būtume galėję įveikti likusią trasos dalį. Šiuo metu bolidas transportuojamas į bivaką Hail'e, ten žiūrėsime toliau. PS išoriškai Hillux atrodo sveikas“, – rašė B.Vanagas.
42 vieta, +01:24:51, Gintas Petrus ir Darius Leskauskas („PETRUS RACING TEAM“) | Bendra įskaita prieš greičio ruožą: 31 vieta, +05:53:50, bendra įskaita po greičio ruožo: 31 vieta, +07:17:47, 7 vieta „T1.2“ klasėje
28 vieta, +00:50:03, Vladas Jurkevičius ir Aisvydas Paliukėnas („X-RAID MINI JCW TEAM“) | Važiuoja „Dakar Experience“ kategorijoje
Iki šiandienos nei vieno greičio ruožo nelaimėjęs ir vakar su pirmosiomis problemomis susidūręs katarietis Nasseras Al-Attiyah šiandien ištęsėjo vakar duotą pažadą „spausti“ ir pademonstravęs įspūdingą greitį bei atrodė, jog laimėjo šį greičio ruožą, tačiau FIA vėliau jam skyrė net 10 minučių baudos, o tai reiškė, kad 1 sekunde jį aplenkė amerikietis Sethas Quintero.
N.Al-Attiyah sulaukė baudos dėl trasoje pamesto atsarginio rato. Tai įvyko dėl „Dacia“ novatoriškos sistemos, skirtos laikyti dalis transporto priemonėje, kuri palengvino darbą jo ekipažui, tačiau padidino riziką.
Trečias likęs M.Ekstromas nuo S.Quintero atsilikęs 8 sekundėmis. Bendrosios įskaitos lyderis afrikietis Henkas Lateganas šį kartą liko 4-as ir finišavo atsilikęs 54 sekundėmis.
Rokas Baciuška pirmuosius kilometrus įveikė greitu tempu, tačiau tada teko numesti gazą ir vakar su techninėmis bėdomis kovojęs ekipažas šiandien visą dėmesį sutelkė tik į tai, kaip pasiekti finišą. Galiausiai R.Baciuška nuo lyderio atsiliko 52 min. 24 sek., tačiau svarbiausia, kad prieš laisvą dieną pasiekė finišą ir net užėmė 23-ią vietą. Dar vakar R.Baciuška sakė, kad automobiliui itin reikia mechanikų dėmesio.
„Dakar Experience“ kategorijoje važiuojantis Vladas Jurkevičius startavo tik iš 58-osios pozicijos tarp „Ultimate“ klasės automobilių, o tai reiškė, kad turėjo lenkti ne tik lėtesnius varžovus savo klasėje, bet ir sunkvežimius. V.Jurkevičius jau anksčiau teigė, jog šiame greičio ruože svarbu pasiekti finišą, jog per laisvą dieną komanda galėjo rimčiau apžiūrėti automobilį, kuris itin stipriai buvo sugadintas verčiantis trečiajame greičio ruože. V.Jurkevičius galiausiai finišavo 50 min. 3 sek. atsilikęs nuo S.Quintero ir užėmė 28-ą vietą. jis nuo R.Baciuškos šiandien atsiliko 6 min. 58 sek.
Gintas Petrus po 87-ojo kilometro prarado šiek tiek daugiau laiko nei įprasta, tačiau vėliau važiavo savo tempu ir finišavo 42-as (+01:24:51).
Šiame greičio ruože itin nepasisekė Simonui Vitse ir Nani Roma, kurie po 203-ojo kilometro susidūrė kaktomuša. Laimei, abu ekipažai nenukentėjo. S.Vitse negalėjo padėti komandos pagalbos sunkvežimis.
Benediktas Vanagas kurį laiką demonstravo gerą tempą ir buvo tarp 20 greičiausių automobilių, tačiau po 235 km tarpinio finišo B.Vanagas ilgam sustojo ir trasa nebepajudėjo. Galiausiai ekipažas pranešė, jog dėl techninių problemų tolimesnis dalyvavimas greičio ruože yra neįmanomas ir „Hilux'as“ yra gabenamas į bivaką.
Bendroje įskaitoje N.Al-Attiyah buvo sumažinęs atsilikimą iki H.Lategano iki 25 min., tačiau po baudos juos skiria 35 minutės.
Pirmaujantis H.Lateganas artimiausią varžovą Y.Al Rajhi lenkia 10 min. 17 sek., o trečioje vietoje esantį M.Ekstromą – 20 min. 54 sek.
Nepaisant sudėtingo ir lėto greičio ruožo, tačiau dėl kitų nesėkmių R.Baciuška iš 18-os vietos bendroje įskaitoje pakilo į 15-ą.
Motociklų klasė:
29 vieta, +00:33:43, 13 vieta „Rally 2“ klasėje, Arūnas Gelažninkas („HOTO FACTORY RACING“) | Bendra įskaita prieš greičio ruožą: 38 vieta, +04:42:28, bendra įskaita po greičio ruožo: 37 vieta, +05:04:29, 20 vieta „Rally 2“ klasėje
„Ruožas fainas, greitas, smėlėtas. Buvo pavojingų vietų, pavyko išvengti, kelis kartus gavau per užpakalį stipriai, tai net žagtelėjau. Važiavosi neblogai, neslydau, gaila, kad vėl pamesta laiko kortelė ir vėl gausiu 5 baudos minutes. Galima sakyti, kad diena gera, greitis geras, bet viskas nuėjo per nieką. Bet nieko, dar liko pusę Dakaro, atsigriebsime“, - sakė A.Gelažninkas.
39 vieta, +00:46:37, 23 vieta „Rally 2 klasėje, Nerimantas Jucius („HT RALLY RAID“) | Bendra įskaita prieš greičio ruožą: 40 vieta, +05:01:09, bendra įskaita po greičio ruožo: 39 vieta, +05:36:04, 22 vieta „Rally 2“ klasėje
„Jaučiuosi išsunktas, vakar buvo sunki fiziškai diena, šiandien sunki – greičio prasme. Atkentėjau su ranka.. Tikiuosi, kad per poilsio dieną ranka pagerės ir į naują savaitę galėsiu startuoti be skausmų. Kitą savaitę bus daugiau kopų“, – sakė N.Jucius. „Šiandien buvo greitis, posūkiai, gazas – dugnas. Variau maksimaliu greičiu“, – pasakojo N.Jucius.
65 vieta, +01:53:54, 47 vieta „Rally 2“ klasėje, Modestas Siliūnas („Flexit GO - AG Dakar school“) | Bendra įskaita prieš greičio ruožą: 65 vieta, +11:19:17, bendra įskaita po greičio ruožo: 60 vieta, +13:01:29, 42 vieta „Rally 2“ klasėje
86 vieta, +02:51:38, 68 vieta „Rally 2“ klasėje, Mykolas Paulavičius („JOYRIDE RACE SERVICE“) | Bendra įskaita prieš greičio ruožą: 87 vieta, +27:31:43, bendra įskaita po greičio ruožo: 83 vieta, +30:11:39, 65 vieta „Rally 2“ klasėje
Motociklų įskaitoje iš pradžių triumfavo prancūzas Adrienas Van Beverenas, užtrukęs 4 val. 51 min. 47 sek. Nuo jo 1 min. 13 sek. atsiliko argentinietis Luciano Benavidesas ir 2 min. 44 sek. – čilietis Jose Ignacio Cornejo Florimo.
Visgi tada A.Van Beverenas sulaukė 2 minučių baudos ir nukrito į 2-ą poziciją, taip užleisdamas pirmą vietą L.Benavidesui.
Pirmas startavęs Danielis Sandersas sulaukė net 8 min. 10 sek. baudos ir nukrito į 12-ą vietą, atsilikęs 11 min. 52 sek.
Šis Dakaras anksčiau laiko baigėsi Čekijos motociklininkui Martinui Prokešui, kuris sustojo ties 105-uoju kilometru ir turėjo kviestis organizatorius.
Geriausią rezultatą šių metų Dakare pasiekė Arūnas Gelažninkas, kuris nuo lyderio atsiliko 33 min. 43 sek. ir užėmė 28-ą vietą. Iki šiol jo geriausia pozicija buvo 39-a. „Rally 2“ klasėje A.Gelažninkas užėmė 14-ą vietą, atsilikęs nuo lyderio Edgaro Caneto 26 min. 26 sek.
Kiek sunkiau sekėsi, tačiau taip pat asmeninį geriausią rezultatą užfiksavo Nerimantas Jucius, kuris nuo lyderio atsiliko 46 min. 37 sek. ir užėmė 39-ą poziciją.
Modestas Siliūnas nuo lyderio atsiliko 1 val. 53 min. 54 sek. ir užėmė 65-ą vietą.
Mykolas Paulavičius nuo lyderio atsiliko 2 val. 51 min. 38 sek. ir užėmė 86-ą vietą.
Bendroje įskaitoje vis dar primauja D.Sandersas, kuris laimėjo prologą, 1-ą, 2-ą ir 4-ą greičio ruožus. Visgi baudų dėka, jo pranašumas prieš antroje vietoje esantį ispaną Tosha Schareina siekia tik 6 min. 52 sek. Trečias žengia Botsvanos motociklininkas Rossas Branchas, atsiliekantis 17 min. 38 sek.
Sunkvežimių klasė:
20 vieta, +04:15:00, Vaidotas Žala, navigatorius iš Portugalijos Paulo Fiuza ir mechanikas iš Nyderlandų Maxas Van Grolas („Skuba Team DE Rooy FPT“) | Bendra įskaita prieš greičio ruožą: 3 vieta, +00:56:17
Sunkvežimių kategorijoje šiandien užtikrintai triumfavo čekas Martinas Macikas, kuris pasinaudojo tautiečio Alešo Lopraiso ir Vaidoto Žalos prarastu laiku ir susikrovė didžiulį pranašumą bendroje įskaitoje.
Antrą vietą šiandien užėmė olandas Keesas Koolenas (+00:18:42), o trečią – M.Van Den Brinkas (+00:39:37).
V.Žala trasoje panašiai tiek stovėjo, kiek ir važiavo visą greičio ruožą bei nuo lyderio atsiliko 4 val. 15 min. bei buvo 20-as.
Daug laiko stovėjęs A.Lopraisas finišavo 11-as (+01:30:59) ir bendroje įskaitoje nuo M.Maciko dabar jau atsilieka net 2 val. 16 min. 53 sek. bei yra trečias.
M.Macikas ne tik laimėjo jau trečią greičio ruožą šiame Dakare, tačiau bendroje įskaitoje prieš į antrą vietą pakilusį olandą Mitchelą Van Den Brinką jau turi 1 val. 56 min. 33 sek. persvarą.
Bendroje įskaitoje V.Žala nukrito į 8-ą vietą ir nuo lyderio atsilieka 5 val. 11 min. 17 sek.
Mažiau nei 10 valandų nuo lyderio atsilieka vos 9 sunkvežimiai.
„Classic“ klasė:
Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius („OVOKO Rally Team“) | Bendra įskaita prieš greičio ruoža: 5 vieta, +217 baudos taškai
Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.
Pavargusi, tačiau finišą pasiekusi V.Žalos komanda.
B.Vanagas komentuoja sugrįžus į bivaką:
„Maratono diena nesibaigė taip, kaip mes norėjome. Po vakar dienos, kai pralaukėme daugiau nei valandą laiko „žvejojant“ padangas, šiandien startavome 79. Turėjome daug lėtesnių varžovų, kuriuos turėjome lenkti. Tempas buvo neblogas, bet dulkės padarė savo. Vienoje atkarpoje nepamatėme vienintelio ir milžiniško akmens, kurį kai pamačiau, supratau, kad jeigu ratu imsime, galime verstis. Ėmiau jį automobilio centru, kuriame – pagrindiniai automobilio agregadai. Turėjome milžinišką smūgį, kažkiek pavažiavome, bet supratau, kad nieko nebus. Norėjome susitvarkyti, kad finišuoti greičio ruožą, bet pernelyg dideli pažeidimai, kad tai padaryti. Priėmėme sprendimą evakuotis į bivaką ir dabar žiūrėsime, koks yra vergdiktas. Turiu negerų nuojautų, bet norime viską pasižiūrėti ir pasitikrinti“, – sakė B.Vanagas.
V.Žala pasiekė finišą! Jis šiandien nuo lyderio atsiliko 4 val. 15 min. ir buvo 20-as.
Bendroje įskaitoje V.Žala nukrito į 8-ą vietą ir nuo lyderio atsilieka 5 val. 11 min. 17 sek.
Mažiau nei 10 valandų nuo lyderio atsilieka vos 9 sunkvežimiai.
V.Jurkevičius dalinasi mintimis apie greičio ruožą.
V.Žala bendroje įskaitoje bus 8-oje vietoje, o etapų baudų nėra gavę tik 10 sunkvežimių.
V.Žalai iki finišo jau liko nebedaug, nors jir ivėl buvo trumpam sustojęs.
Vaidotas Žala | Organizatorių nuotr.
B.Vanago automobilis jau pasiekė bivaką!
V.Žalai liko mažiau nei 50 km iki finišo.
V.Žala užfiksavo laiką ties 344 km tarpiniu finišu. Ten jis nuo lyderio atsilieka 3 val. 42 min. 38 sek.
Jau dabar galima skaičiuoti, kad V.Žala nukris mažiausiai į 7-ą vietą ir nuo lyderio atsiliks beveik 5 valandas. Kad pakiltų bent iki trečiosios vietos, jam reikės atsikovoti daugiau nei 2 su puse valandos.
Iki finišo liko 84 km.
Su S.Vitse susidūręs N.Roma galiausiai pasiekė finišą, nuo lyderio atsilikęs 3 val. 31 min. 50 sek.
V.Žala pajudėjo, tačiau kol kas neaišku, ar trasa, ar link bivako.
V.Žala vis dar nei kiek nepajudėjęs.
B.Vanagas pranešė, kas nutiko:
„Visą dieną lenkėme lėtesnius kolegas. Gyvenome dulkėse. Visada sakydavau, kad tai pavojinga. Šiandieną patyrėme tai Hilux kailiu. Apie 250 greičio ruožo kilometrą dulkėse nepamatėme solidaus vienišo akmens, ko pasekoje #BlackHawk patyrė nemenkus vidinius sužalojimus. Jie buvo didesni nei būtume galėję įveikti likusią trasos dalį. Šiuo metu bolidas transportuojamas į bivaką Hail'e, ten žiūrėsime toliau. PS išoriškai Hillux atrodo sveikas“, – rašė B.Vanagas.
Štai toks maršrutas į bivaką laukia B.Vanago.
Benediktas Vanagas juda į bivaką | Organizatorių nuotr.
Kaip praneša „Motorsport.com“, „Renault“ grupės valdomas „Dacia“ komandos kolektyvas siekia, kad FIA atšauktų bausmę N.Al-Attiyah už pamestą atsarginį ratą. Jei 10 min. bauda būtų pašalinta, N.Al-Attiyah laimėtų šį etapą.
A.Lopraisas finišavo 11-as (+01:30:59) ir dabar jau aišku, jog jis bendroje įskaitoje nuo M.Maciko atsilieka net 2 val. 16 min. 53 sek. bei yra trečias.
V.Žala apie 50 minučių stovėjo, tuomet 12 min – važiavo, o tuomet jau vėl stovi virš valandos.
Panašu, kad B.Vanagas šio greičio ruožo nebaigs – jų GPS rodo, kad automobilis juda civiliniais keliais.
B.Vanagas greičiausiai apsistojo nuotraukoje matomame mieste ir lauks komandos pagalbos.
Antrą vietą šiandien užėmė olandas Keesas Koolenas (+00:18:42), o trečią – M.Van Den Brinkas (+00:39:37). | Organizatorių nuotr.
B.Vanagas pradėjo judėti link 260-ojo kilometro tarpinio finišo.
R.Baciuška papasakojo penktąjį Dakaro greičio ruožą: „Šiandien buvo išlikimo diena, tiesiog reikėjo pasiekti finišą“
V.Jurkevičius pasiekė finišą! Jis šiandien buvo antras greičiausias Lietuvos automobilis greičio ruože ir finišavo 50 min. 3 sek. atsilikęs nuo S.Quintero bei užėmė 28-ą vietą. V.Jurkevičius 6 min. 58 sek. atsiliko nuo R.Baciuškos, tačiau svarbiausia, kad turės geresnę starto poziciją po poilsio dienos.
G.Petrus pasiekė finišą! Jis nuo lyderio atsiliko 1 val. 24 min. 51 sek. ir šiandien bus aplink 41-ą vietą.
M.Paulavičius dalinasi komentaru po penktojo greičio ruožo.
V.Žala yra sustojęs už 303-iojo kilometro, B.Vanagas – netoli 260-ojo kilometro. Šiandienos jų greičio ruožas truks itin ilgai ir kol kas vis dar neaišku, ar jie apskritai galės finišuoti savo jėgomis.
Apie 11 minučių judėjęs V.Žala – vėl sustojo.
Finišavo ir dar du sunkvežimiai – K.Koolenas (+00:18:52) ir M.Van Den Brinkas (+00:39:47).
M.Van Den Brinkas kils į antrą bendrosios įskaitos vietą, o nuo lyderio M.Maciko atsilieka 1 val. 56 min. 43 sek.
Deja, tačiau šiek tiek pajudėjęs B.Vanagas vėl sustojo.
Benediktas Vanagas | Organizatorių nuotr.
Galiausiai finišą pasiekė ir M.Paulavičius, kuris nuo lyderio atsiliko 2 val. 51 min. 38 sek. ir užėmė 81-ą vietą.
Po daugiau nei 2 valandų sustojus, B.Vanagas pradėjo judėti!
A.Lopraisas pasiekė 303 km tarpinį finišą, kuriame užfiksavo nuo M.Maciko 1 val. 10 min. 31 sek. atsilikimą. Tai reiškia, kad bendroje įskaitoje jis šiame punkte turėjo 1 val. 56 min. 25 sek. atsilikimą nuo M.Maciko ir jį jau lenkia M.Van Den Brinkas, atsiliekantis 1 val. 51 min. 30 sek.
Greitai pajudėjęs V.Žala, dar galėtų įsiveržti tarp šių lenktynininkų, tačiau laikas tiksi ir jeigu V.Žala greitai nepajudės, jis turės didelį atsilikimą ne tik nuo M.Maciko, bet ir nuo A.Lopraiso ar M.Van Den Brinko.
V.Žalos komanda pranešė, kad komanda turi dar vieną gedimą ir nėra aišku, ar pavyks jį sutvarkyti.
Primename, kad dar vakar po pirmosios maratono dienos V.Žala kalbėjo apie sunkvežimio problemas, dėl kurių itin kaito galinis ratas.
G.Petrus jau pasiekė paskutinį tarpinį finišą ties 377 kilometru. Jis rikiuojasi 41-as (+01:24:34).
A.Lopraisas vėl stovėjo apie 20 minučių, tačiau jau pajudėjo.
V.Žala jau stovi 40 minučių.
Kas bus antroje ir trečioje bendrosios įskaitos vietoje po šio greičio ruožo lieka neaišku, kaip ir neaišku, ar V.Žala apskritai galės pajudėti, kadangi prieš šį greičio ruožą jau turėjo rimtų sunkvežimio gedimų.
B.Vanagas jau stovi virš 2 valandų.
M.Macikas jau pasiekė finišą. Jis tapo šio greičių ruožo sunkvežimių įskaitos nugalėtoju. M.Macikui tai jau trečias laimėtas greičio ruožas šiame Dakare.
V.Žala stovi virš 20 minučių.
Neįtikėtina! FiA davė 10 minučių baudos N.Al-Attiyah, o tai reiškia, kad jis nelaimi šio greičio ruožo. Viena sekunde jį aplenkė S.Quintero!
N.Al-Attiyah sulaukė baudos dėl trasoje pamesto atsarginio rato. Tai įvyko dėl „Dacia“ novatoriškos sistemos, skirtos laikyti dalis transporto priemonėje, kuri palengvino darbą jo ekipažui, tačiau padidino riziką.
Įdomi situacija su A.Lopraisu – V.Žala sustojo būtent toje pačioje vietoje, kur ir čekas. Visgi A.Loprais jau pajudėjo, o V.Žala – ne.
Po susidūrimo su S.Vitse, N.Roma pratęsia lenktynes.
Apie pusvalandį stovėjęs A.Lopraisas jau pajudėjo. V.Žala kol kas vis dar stovi.
M.Siliūnas pasiekė finišą! Jis nuo lyderio atsiliko 1 val. 53 min. 54 sek. ir užėmė 61-ą vietą.
Deja, V.Žala jau keletą minučių stovi.
A.Loprais stovi jau apie 45 minutes ir tai labai geros žinios V.Žalai. Net jeigu V.Žala šiandien ir neparodo gero laiko, tačiau užtikrintai pabaigęs trasą jis turėtų kilti į antrą bendrosios įskaitos vietą.
Jeigu viskas gerai, M.Macikas turės didelį pranašumą prieš visus artimiausius varžovus.
Po 303 km V.Jurkevičius žengia 23-ias (+00:37:47), o G.Petrus – 42-as (+01:08:30). B.Vanagas vis dar stovi.
V.Jurkevičius šiame tarpiniame finiše 3 min. 5 sek. lenkė R.Baciušką.
R.Baciuška jau finiše! Sunkią dieną lietuvis užbaigia nuo lyderio N.Al-Attiyah atsilikęs 52 min. 24 sek. ir užėmęs maždaug 25-ą poziciją. Jo galutinė vieta paaiškės vėliau.
Žinios iš B.Vanago stovyklos: ekipažas susidūrė su vairo kolonėlės bei reduktoriaus techninėmis problemomis, kurias bando išspręsti vietoje
V.Žala braunasi finišo link. Po 303 km jis nuo M.Maciko atsilieka 41 min. 41 sek. Virtualioje bendroje įskaitoje jis sugrįžo į trečią poziciją, tačiau ketvirtoje vietoje esantį M.Van Den Brinką lenkia tik 3 min. 10 sek.
Kalbant apie Dakaro rekordus, dažnai minimos Stephane'o Peterhanselio ir Ari Vataneno pavardės, tačiau N.Al Attiyah turi unikalų pasiekimą, kurį jis pratęsė ir šiandien: jis yra vienintelis lenktynininkas, laimėjęs bent vieną etapą 18-oje Dakarų iš eilės. Be to, jis padovanojo „Dacia“ jų pirmąją pergalę ralyje, naudodamasis jau devintu skirtingu automobiliu savo karjeroje. Ši 49-oji pergalė priartino jį prie 50 pergalių, kurias yra iškovoję tiek S.Peterhanselis, tiek A.Vatanenas.
M.Siliūnas pasiekė paskutinį tarpinį finišą ir jame jis nuo lyderio atsilieka 1 val. 43 min. 46 sek. bei žengia 61-as.
Švedo Mattiaso Ekstromo prarastu laiku antroje greičio ruožo dalyje pasinaudojęs amerikietis Sethas Quintero šį rytą startavo 27-as ir finišo linijoje aplenkė švedą vos 8 sekundėmis, užimdamas antrąją vietą. Visgi S.Quintero vis tiek 9 min. 59 sek. nusileido N.Al-Attiyah.
Trečias likęs M.Ekstromas nuo N.Al-Attiyah atsiliko 10 min. 7 sek. Bendrosios įskaitos lyderis Henkas Lateganas šį kartą liko 4-as ir finišavo atsilikęs 10 min. 53 sek.
M.Macíkas dominuoja šiandienos specialiajame greičio ruože ir pirmauja visuose tarpiniuose taškuose. Po 260 km jis turi 9 min. 23 sek. pranašumą prieš A.Lopraisą ir beveik 15 minučių prieš Keesą Kooleną.
Virtualioje bendrojoje įskaitoje M.Macíkas dar labiau padidino savo persvarą ir beveik pasiekė simbolinę 1 valandos pranašumo ribą prieš A.Lopraisą.
Karolis Raišys dalinasi savo išgyvenimais Dakaro „Classic“ kategorijoje.
„Turėjom techninių problemų. Greičio ruože nutrūko akseleratoriaus trosas. Gerai, kad pačioje pabaigoje. Ignas sėdo ant variklio ir ten traukė trosą, valdė gazą, tai taip finišavom paskutinius 400 metrų. Pralošėm tik apie minutę. Neutralizacijoje sustojom pasiremontuoti. Tikėtina, vėluosim kažkur, tai dar baudos taškų užsidirbsim. Na, bet toks Dakaras. Iš principo, viskas gerai, gazuojam toliau. Dabar jau pedalą spaudžiant“, – sakė K.Raišys.
Prieš šį greičio ruožą K.Raišys „Classic“ kategorijos bendroje įskaitoje žengė penktoje vietoje. Šios kategorijos rezultatai bus tik vėliau.
Po 203 kilometro Simonas Vitse ir Nani Roma susidūrė. Laimei, abu ekipažai nenukentėjo, o ta zona buvo greitai izoliuota, siekiant išvengti tolimesnių incidentų. S.Vitse pagalbos komanda negali jam padėti, o tai dar vienas smūgis po to, kai trečiojo etapo metu sugedo jo transmisija. Kalbant apie N.Romą, jis laukia savo pagalbos komandos, kad galėtų tęsti lenktynes.
R.Baciuška jau pasiekė paskutinį tarpinį finišą ties 377 km ir ten nuo lyderio atsilieka 49 min. 38 sek.
V.Žala po 260 km nuo lyderio M.Maciko atsilieka 38 min. 51 sek.
Panašu, kad šiandienos pergalės iš katariečio Nassero Al-Attiyah jau niekas neatims. Jis net 10 min. 7 sek. aplenkė švedą Matthiasą Ekstromą ir 10 min. 53 sek. – bendrosios įskaitos lyderį Henką Lateganą. Galutinis greičiausių automobilių dešimtukas paaiškės šiek tiek vėliau.
G.Petrus 260 km įveikė nuo lyderio atsilikdamas 1 val. 1 min. 51 sek. Jis aplenkė B.Vanagą.
V.Jurkevičius yra įveikęs 235 km ir ten nuo lyderio atsilieka 30 min. 15 sek. bei kol kas demonstruoja geriausią greitį iš Lietuvos automobilių.
G.Petrus jau lenkia stovinį B.Vanagą.
Gintas Petrus lenkia stovinį B.Vanagą | Organizatorių nuotr.
„Ruožas fainas, greitas, smėlėtas. Buvo pavojingų vietų, pavyko išvengti, kelis kartus gavau per užpakalį stipriai, tai net žagtelėjau. Važiavosi neblogai, neslydau, gaila, kad vėl pamesta laiko kortelė ir vėl gausiu 5 baudos minutes. Galima sakyti, kad diena gera, greitis geras, bet viskas nuėjo per nieką. Bet nieko, dar liko pusę Dakaro, atsigriebsime“, - sakė A.Gelažninkas.
B.Vanagas nejuda jau virš pusvalandžio.
Po 226 km V.Žala nuo lyderio M.Maciko atsilieka 36 min. 10 sek., o nuo A.Lopraiso – 27 min. 42 sek.
Po 344 km R.Baciuška nuo lyderio atsilieka 47 min. 56 sek.
Ginielis de Villiersas dėl padangų turėjo laukti savo komandos draugo Guy Botterillo, kuris jam perdavė ratą, leisdamas Ginieliui tęsti lenktynes. Tuo metu G.Botterillas po 173 km uvo trečioje vietoje, atsilikdamas 1 min. 11 sek. nuo N.Al-Attiyah. Savo ruožtu G.Botterillui pagalbą suteikė Urvo Mannama, taip pat leidęs jam tęsti etapą.
N.Jucius taip pat jau finiše! Jis nuo lyderio atsiliko 46 min. 37 sek. ir bus aplink 40-uką.
Du automobiliai, pirmi startavę H.Lateganas ir Y.Al Rajhi pasiekė finišą. Iki paskutiniojo tarpinio finišo pirmavo N.Al-Attiyah.
Prieš rytojaus poilsio dieną Pietų Afrikos lenktynininkas Y.Al Rajhi bendroje įskaitoje lenkia 10 min. 17 sek.
B.Vanagas jau stovi apie 10 minučių.
A.Gelažninkas pasiekė finišą! Jis nuo lyderio atsiliko 33 min. 43 sek. ir yra 28-as! Tai geriausias jo rezultatas šių metų Dakare.
Po 173 km V.Jurkevičius pademonstravo neblogą tempą ir nuo lyderio atsilieka 18 min. 38 sek. bei 35 sek. šiame tarpiniame finiše aplenkė R.Baciušką.
G.Petrus šiame tarpiniame finiše atsiliko 36 min. 57 sek. ir užima 51-ą poziciją.
Ties 226 km B.Vanagas nuo lyderio atsilieka 20 min. 58 sek. Šiandien stengiamasi trasą įveikti kuo saugiau.
N.Jucius ties paskutiniu tarpiniu finišu 377-ajame kilometre žengia 39-as (+00:42:57).
Nani Roma jau virš valandos stovi trasoje, tačiau jis jau ir nekovoja dėl aukščiausių bendrosios įskaitos vietų.
R.Baciuška po 260 km nuo lyderio atsilieka 40 min. 10 sek.
A.Van Beverenas sulaukė 2 minučių baudos ir nukrito į 2-ą poziciją, taip užleisdamas pirmą vietą L.Benavidesui.
Pirmas startavęs Danielis Sandersas sulaukė net 8 min. 10 sek. baudos ir nukrito į 12-ą vietą, atsilikęs 11 min. 52 sek.
Bendroje įskaitoje vis dar primauja D.Sandersas, kuris laimėjo prologą, 1-ą, 2-ą ir 4-ą greičio ruožus. Visgi baudų dėka, jo pranašumas prieš antroje vietoje esantį ispaną Tosha Schareina siekia tik 6 min. 52 sek. Trečias žengia Botsvanos motociklininkas Rossas Branchas, atsiliekantis 17 min. 38 sek.
Po 235 km R.Baciuška nuo lyderio atsilieka 39 min. 25 sek.
A.Gelažninkas jau pasiekė paskutinį tarpinį finišą ties 377-uoju kilometru ir ten demonstruoja geriausią šių metų rezultatą – 27-ą vietą (+00:30:32).
N.Jucius po 359 km – 40-as (+00:41:05).
Motociklų įskaitoje šiandien triumfavo prancūzas Adrienas Van Beverenas, užtrukęs 4 val. 51 min. 47 sek. Nuo jo 1 min. 13 sek. atsiliko argentinietis Luciano Benavidesas ir 2 min. 44 sek. – čilietis Jose Ignacio Cornejo Florimo.
Pirmas startavęs Danielis Sandersas nuo lyderio atsiliko 4 min. 55 sek. ir buvo 6-as.
Bendroje įskaitoje vis dar primauja D.Sandersas, kuris laimėjo prologą, 1-ą, 2-ą ir 4-ą greičio ruožus. Jis 15 min. 2 sek. lenkia ispaną Tosha Schareiną, o 24 min. 31 sek. – šios dienos laimėtoją A.Van Bevereną.
R.Baciuška po 226 km jau atsilieka 38 min. 54 sek. Jo laukia itin sunki diena.
Po 173 km B.Vanagas 7 min. 46 sek. lenkia R.Baciušką bei 11 min. 27 sek. atsilieka nuo lyderio šiame tarpiniame finiše N.Al-Attiyah. Jo laikas yra maždaug tarp 21-22 automobilių.
V.Žala po 137 km nuo lyderio M.Maciko jau atsilieka 28 min. 20 sek., o nuo A.Loprais 24 min. 33 sek.
Bendroje įskaitoje V.Žala taip pat jau krenta į ketvirtą poziciją, kadangi jį aplenkė M.Van Den Brinkas. Juos skiria beveik 7 minutės.
Pirmieji 4 motociklininkai pasiekė finišą. Jie užtruko apie 5 valandas. Netrukus paaiškės šios dienos motociklų klasės nugalėtojai.
Po 137 km B.Vanagas nuo lyderio atsilieka 9 min. 47 sek. ir yra 6 min. 44 sek. greitesnis nei R.Baciuška.
V.Jurkevičius įveikė 87 km ir yra 39-as (+00:10:49).
B.Vanagas prieš startą prisiėmė atsakomybę dėl vakar pramuštų trijų padangų, nors teigė manantis, kad viską daro gerai.
R.Baciuška po 173 km dar labiau tolsta nuo lyderių ir atsilieka 19 min. 13 sek. Dabar pirmauja jau N.Al-Attiyah, kuris 18 sek. lenkia G.Chicheritą ir 1 min. 11 sek. – G.Botterillą.
Problemų turi M.Serradori, kuris demonstravo 9-ą geriausią laiką.
V.Jurkevičius prieš startą suspėjo pasidalinti savo mintimis:
„Startuojame antrą dieną. Sunkvežimis atvežė detales, gan ilgai tvarkėmės, bet susitvarkėme. Startuojame vėl gale. Tisklas – pravažiuoti ramiu tempu, pakilti iki 50-60 pozicijos, nes rytoj poilsio diena, tai per ją komanda patikrins automobilį. Vakar tas rato lūžis buvo lygioje vietoje, tai truputį neramina. Labai nepersistengdami norime nuvažiuoti iki finišo, o per poilsio dieną komanda peržiūrės automobilį nuodugniau. Dabar lenktyniauti nesigauna. Dabar turime vieną atsarginį ratą, nes kitas – kažkur išskrido, turbūt nebuvo gerai priveržtas“, – pasakojo A.Jurkevičius.
Štai ir paaiškėjo: kelyje link 87-ojo kilometro V.Žala prarado daugiau nei 20 minučių. Dabar jis nuo lyderio M.Maciko atsilieka 23 min. 30 sek., o nuo A.Loprais – 21 min. 22 sek.
Deja, panašu, kad šiandien gero rezultato nebus, tačiau svarbu pasiekti finišą.
260 km įveikęs A.Gelažninkas – 29-as (+00:22:40), o N.Jucius – 38-as (+00:28:53).
V.Jurkevičius pirmuosius 31 km įveikė 2 min. 58 sek. lėčiau nei lyderis ir užfiksavo panašų laiką, kaip ir G.Petrus, kuris atsiliko 2 min. 56 sek.
V.Žalą lenkia daug transporto priemonių, tačiau jis nėra sustojęs ir juda.
Po 137 km R.Baciuška atsilieka 16 min. 31 sek., B.Vanagaspo 137 km – 6 min. 31 sek., o G.Petrus – 10 min. 49 sek.
B.Vanagas šiandien saugojasi – pirmuosius 31 km įveikė 54 sek. lėčiau nei R.Baciuška ir 2 min. 10 sek. lėčiau nei lyderis.
Po 31 km V.Žala rikiuojasi 4-as, 1 min. 5 sek. atsilikdamas nuo M.Maciko. Tarp jų – M.Van Den Brinkas ir M.Koolenas. Kol kas šio tarpinio punkto nepasiekė A.Lopraisas.
R.Baciuška kelyje link 87-ojo kilometro prarado virš 10 minučių. Dabar jis nuo lyderio M.Ekstromo atsilieka 12 min. 3 sek.
G.Chicheritas šiame tarpiniame finiše astiliko 13 sek., N.Al-Attiyah – 14 sek., o visi kiti – virš minutės.
Po 173 km A.Gelažninkas – 28-as (+00:15:11), o N.Jucius – 35-as (+00:17:24).
Kiti du lietuviai įveikė 137 km: M.Siliūnas – 57-as (+00:31:10), o M.Paulavičius – 79-as (+00:43:30).
Po pirmų 31 km pirmauja G.Chicheritas, tuo tarpu vakar bėdų turėjęs N.Al-Attiyah – antras, atsilikdamas 31 sek.
Po Skylerio Howeso (31 km), Luciano Benavideso (87 km), Ignacio Cornejo (137 km) ir Ricky Brabeco (173 km) dabar motociklų įskaitoje atėjo Roso Brancho eilė tapti etapo lyderiu. 2024 metų pasaulio čempionas pasirodė greičiausias po 226 km, o R.Brabecas atsilieka 28 sekundėmis. Adrienas Van Beverenas padarė pažangą ir šiuo metu užima trečią vietą, atsilikdamas viena minute nuo lyderio.
Luciano Benavidesas vis dar laikosi netoli lyderių – jis yra ketvirtoje vietoje, atsilikdamas 1 min. 31 sek. Bendrosios įskaitos lyderis, kuris nuo pat etapo pradžios pirmauja trasoje, užima penktą vietą, atsilikdamas 2 min. 22 sek.
Naujasis pirmų kilometrų lyderis – G.Chicheritas. Jis R.Baciušką aplenkė 1 min. 26 sek.
Po 31 km Yazeedas Al Rajhi preliminariai pirmauja vos 1 sekunde prieš Henką Lateganą. Mitchas Guthrie, vakar praradęs vietą ant podiumo dėl baudos, užima trečiąją vietą, atsilikdamas 4 sekundėmis. Mathieu Serradori nuo lyderio atsilieka 6 sekundėmis.
R.Baciuška taip pat įveikė 31 km ir nuo lyderio atsilieka 53 sekundėmis bei žengia 8-as.
Sunkvežimių kategorijoje tik 9 dalyviai atsilieka mažiau nei 5 val. nuo lyderio M.Maciko, „Ultimate“ klasėje nuo lyderio Henko Lategano mažiau nei 3 valandomis atsilieka 18 lenktynininkų, tarp motociklų mažiau nei 3 valandas nuo lyderio Danielio Sanderso atsilieka 29 lenktynininkai.
Po 137 km N.Jucius – 34-as (+00:11:16), o A.Gelažninkas – 38-as (+00:12:19).
Vakar dienos greičio ruožą tarp sunkvežimių laimėjęs čekas Martinas Macikas atskleidė, kad vakar juos išgelbėjo olandas Keesas Koolenas, užėmęs trečią vietą ir nuo M.Maciko atsilikęs 8 min. 45 sek.
„Etapas buvo labai permainingas – visi tvarkė padangas. Visa trasa buvo akmenuota. Navigacija taip pat buvo sudėtinga – ieškojome maždaug penkių kontrolės punktų, kuriuos, skirtingai nei kiti, radome gana greitai. Ten ir įgijome didelį pranašumą. Esame labai dėkingi K.Koolenui, kuris sustojo ir davė mums padangą. Šį etapą labiausiai nusipelnė laimėti jis, nes važiavo fantastiškai ir be jokių pradūrimų“, – sakė M.Macikas.
K.Koolenas bendroje įskaitoje žengia 7-as, o M.Macikas – 1-as.
Norint B.Vanagui ir R.Baciuškai kilti bendroje įskaitoje, reikia tikėtis, kad šiandien jie patys neprisidarys problemų, o jų turės čekas Martinas Prokopas, afrikietis Brianas Baragwanathas, amerikietis Sethas Quintero, prancūzas Guerlainas Chicheritas, estas Urvo Mannama, ar portugalas Joao Ferreira. Nuo jų B.Vanagas atsilieka nuo 20 minučių iki šiek tiek daugiau nei valandos, tuo tarpu R.Baciuška – nuo 50 minučių iki 1 val. 30 min.
Toby Price'as ir Samas Sunderlandas vakar turėjo sudėtingą dieną, kai suprato, kad po daugelio metų varžybų su motociklais, turinčiais pradūrimams atsparias vidines padangas, dabar reikia atidžiai vengti pradūrimų. Vakar po 324 km jie ilgam sustojo, prarado 5 valandas ir 30 minučių, o bivaką pasiekė po 21 valandos.
Šiandien jie startuoja 137-oje vietoje, o du kartus motociklų kategorijos Dakaro ralio čempionų duetas bandys atsigriebti už vakarykštę katastrofišką dieną, tačiau dabar bendroje įskaitoje jie tik 31-i, nors prieš ketvirtą greičio ruožą buvo 6-i.
4-asis etapas buvo sudėtingas Nasserui Al-Attiyah, kuris pirmą kartą šiame ralyje susidūrė su techninėmis problemomis – prakiuro padanga ir lūžo galinis pakabos strypas. Kataro lenktynininkas prarado 33 minutes ir turi 36 minučių atsilikimą nuo bendrosios įskaitos lyderio.
„Mano vienintelis pasirinkimas – atakuoti“, – sakė N.Al-Attiyah. „Vėliau bus kito tipo reljefas, o mes žinome, kad Dakaro ralis kiekvieną dieną pateikia staigmenų“.
Kadangi dienos etape daugiausia bus smėlio, N.Al-Attiyah gali tuo pasinaudoti. Juolab kad jis startuos 19-as ir turės galimybę sekti varžovų pėdsakais.
Sunkvežimių kategorijoje 17 dalyvių tęsia kovą dėl bendrosios įskaitos (važiuoja ne „Dakar Experience“ kategorijoje), motociklų klasėje – 97, „Ultimate“ automobilių – 52.
V.Žalos konkurentas Alešas Lopraisas vakar turėjo tris kartus keisti padangas, todėl šiandien jie į trasą turėtų pajudėti be jokio rezervo.
Vakar po finišo V.Žalos sunkvežimis turėjo problemų su galine ašimi ir ekipažas negalėjo važiuoti pilnu greičiu. Tikėkimės, kad prieš šios dienos startą šią problemą pavyko sumažinti, nes jeigu ne – tikėtina, kad šiame greičio ruože V.Žala gali susidurti su dar rimtesnėmis problemomis.
Po 87 km A.Gelažninkas žengia 36-as (+00:06:45), o N.Jucius – 37-as (+00:06:54).
M.Siliūnas po 31 km rikiuojasi 67-as (+00:05:35), o M.Paulavičius – 70-as (+00:06:05).
31 km A.Gelažninkas įveikė nuo lyderio S.Howeso atsilikęs 2 min. 6 sek. ir žengiantis 33-ias, tuo tarpu N.Jucius – 2 min. 33 sek. ir 39-as.
Jau 8 motociklininkai įveikė 31 km. Kol kas pirmauja trasą atidarinėjantis D.Sandersas.
B.Vanagas pranešė, jog pirmą valandą nakties iš serviso sunkvežimio gavo ratų papildymą.
V.Jurkevičius papasakojo, jog komanda tik 10 minučių prieš startą prikėlė automobilį, tačiau buvo įspėti nelėkti, kadangi automobilis nebuvo testuotas.
Galiausiai trasoje išlūžo ratas. o taisant – reikėjo užsiblokuoti galinius stabdžius.