Pasibaigęs. 05-09 18:50
LKL
Šiauliai
79
7bet-Lietkabelis
87
Pasibaigęs. 05-09 19:00
LKL
M Basket
81
Nevėžis-Optibet
93
Pasibaigęs. 05-12 16:00
LKL
Žalgiris
97
M Basket
61
Pasibaigęs. 05-12 17:20
LKL
Uniclub Casino-Juventus
77
7bet-Lietkabelis
84
Pasibaigęs. 05-13 18:50
LKL
Rytas
110
CBet
77
Pasibaigęs. 05-13 19:30
LKL
Wolves
91
Neptūnas
84
Pasibaigęs. 05-14 18:00
LKL
M Basket
58
Žalgiris
76
Pasibaigęs. 05-14 18:50
LKL
7bet-Lietkabelis
88
Uniclub Casino-Juventus
89
Pasibaigęs. Vakar 18:00
LKL
CBet
90
Rytas
96
Pasibaigęs. Vakar 18:50
LKL
Neptūnas
95
Wolves
76
Rytoj, 18:50
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
7bet-Lietkabelis
0
05-24, 19:00
Eurolyga
Panathinaikos
0
Fenerbahce
0
05-24, 22:00
Eurolyga
Real Madrid
0
Olympiacos
0

„Moterų ralyje“ važiuojantys elektromobiliai meta iššūkį mitams

„Moterų ralyje“ važiuojantys elektromobiliai meta iššūkį mitams | Organizatorių nuotr.

„Moterų ralyje“ važiuojantys elektromobiliai meta iššūkį mitams | Organizatorių nuotr.

 Didžiausias Lietuvoje „Moterų ralis“ jau trejus metus iš eilės siūlo dalyvėms važiuoti ir elektromobiliais. „Elektromobilių įskaitoje“ besiregistruojančios moterys drąsiai priima ralio mestą iššūkį ir lygiomis sąlygomis varžosi su bendros įskaitos dalyvėmis.

„Nesame vienintelis ralis, kuriame dalyvauja elektromobiliai. Tiesiog mes visus automobilius traktuojame kaip lygius. Tarkime, sudarydami kelio knygą, nerenkame specialaus kelio, kuriame būtų įkrovimo stotelių, slalomų ir kitos užduotys komandoms vienodos, tad tikrą ralio azartą pajaučia visos vairuotojos“, – sako viena iš renginio organizatorių Neringa Simson.

Ji pabrėžė, kad ne veltui šių metų renginyje bus pristatytas naujausias „Renault“ elektromobilis – 2024 m. „Europos Metų Automobiliu“ išrinktas – „Renault Scenic“. Elektromobiliai tampa vis svarbesni, keliautojams renkantis tarp įvairių mobilumo galimybių, o tvaresnio gyvenimo vėjai jau užsuka ir į automobilių sportą. Pavyzdžiui, populiarėja skaitmeninės kelio knygos, tad „Moterų ralis“ šiemet išbando ir šią naujovę.

Anot Neringos, kaip ir bet kurią naujovę, elektromobilių dalyvavimą raliuose lydi įvairūs mitai ir klaidingi įsitikinimai, kuriuos „Moterų ralio“ dalyvės yra pasiryžę išsklaidyti.

Mitas Nr. 1: Elektromobiliai kelyje išsikraus

„Vienas iš labiausiai paplitusių mitų apie elektromobilius yra susijęs su jų autonomija – manoma, kad vienu įkrovimu jie gali nuvažiuoti tik nedidelį atstumą“, – sako Mindaugas Plukys, „Renault“ prekės ženklo atstovas Lietuvoje.

Pasak jo, tokia nuomonė dažniausiai kyla iš ankstyvųjų elektromobilių laikotarpio, kai jų baterijų technologija dar nebuvo pakankamai išvystyta. Tačiau šiandienos rinka siūlo įvairių modelių, kurie viena įkrova gali įveikti nuo 350 iki net 600 kilometrų.

„Tai yra atstumas, kuris patenkins didžiąją dalį vartotojų poreikių, tiek kasdienėse miesto kelionėse, tiek ir ilgesniuose nuotykiuose, tiek ir dalyvaujant įvairiose automobilių sporto varžybose“, – teigia Mindaugas.

Jis pabrėžė, kad elektromobiliai ir hibridai turi vieną privalumą sportinėse rungtyse – dėl aukšto elektros pavaros generuojamo sukimo momento greičiau įsibėgėja iš vietos nei tradiciniai automobiliai. Be to, elektromobilių dugne sumontuotos baterijos neleidžia svyruoti automobiliui aštriuose posūkiuose.

Mitas Nr. 2: Elektromobilių įkrovimas užtrunka amžinybę

Kitas dažnai girdimas argumentas prieš elektromobilius yra susijęs su jų įkrovimo laiku.

„Nors kraunant įprastine namų kištukine rozete galima užtrukti visą naktį baterijai pilnai įkrauti, šiuolaikinės greito įkrovimo stotelės didelę dalį baterijos talpos įkrauna vos per pusvalandį. Per tą laiką degalinėje galima tiesiog atsigerti kavos ir pasitaisyti makiažą“, – sako Mindaugas. Be to, pasak automobilių rinkos žinovo, automobilių gamintojai ir infrastruktūros plėtotojai toliau dirba ties sprendimais, kurie leistų dar labiau sutrumpinti įkrovimo laiką, taip dar labiau palengvinant elektromobilių naudojimą.

„Moterų ralyje“ važiuojantys elektromobiliai meta iššūkį mitams | Organizatorių nuotr.

„Moterų ralyje“ važiuojantys elektromobiliai meta iššūkį mitams | Organizatorių nuotr.

„Moterų ralio“ dalyvės prie starto linijos stos su pilnai įkrautomis elektromobilių baterijomis, tad, esu tikras, kad problemų joms tikrai neturėtų būti. Žinoma, čia galima prisiminti eko-vairavimo principus. Kurie, beje, nepamaišytų ne tik elektromobiliais važiuojančioms moterims“, – įsitikinęs Mindaugas.

Mitas Nr. 3: Elektromobiliai yra per brangūs

Nors elektromobilių įsigijimo kaina ir gali būti aukštesnė nei tradicinių vidaus degimo varikliais varomų automobilių, Mindaugo nuomone, svarbu įvertinti bendrą jų eksploatavimo kainą.

„Elektromobiliai reikalauja mažesnių priežiūros išlaidų, nes jų variklių konstrukcija yra žymiai paprastesnė ir patikimesnė. Be to, elektros kaina, palyginti su degalų kainomis, yra žymiai mažesnė, todėl kasdienis elektromobilio naudojimas yra ekonomiškai efektyvesnis, taip pat – ir dalyvavimas ralyje. Prie viso to pridėkime elektromobiliams taikomas privilegijas, kaip nemokamas parkavimas mieste ar galimybė važiuoti A juosta. Taupysite ne tik pinigus, bet ir laiką“, – įsitikinęs M. Plukys.

Mitas Nr. 4: Elektromobiliai nėra ekologiški

Skeptikai dažnai kelia klausimą apie elektromobilių ekologinį pėdsaką, ypač susijusį su baterijų gamyba ir elektros, reikalingos jų įkrovimui, gamyba. Pasak Mindaugo, įvairūs tyrimai rodo, kad per visą elektromobilio gyvavimo ciklą jis sukuria žymiai mažesnį anglies dioksido kiekį nei tradiciniai automobiliai. Be to, baterijų perdirbimas ir tobulėjanti atsinaujinančios energijos gamyba dar labiau mažina elektromobilių poveikį aplinkai.

„Važiuodamos ralyje elektromobiliais moterys ne tik patenkina savo nuotykių troškulį, bet ir mažiau kenkia aplinkai. Už tokį pasirinkimą galiu tik pagirti ir palinkėti sėkmės“, – sako M. Plukys.

„Moterų ralio“ organizatorė Neringa atskleidė, kad šiemet visiems ekipažams teks įveikti 350 kilometrų. Kelio knyga iki pat starto yra laikoma paslaptyje, tad dalyvės tik prie starto linijos sužinos, kur tiksliai jos keliaus ir kokie išbandymai jų laukia.

„Moterų ralyje“ važiuojantys elektromobiliai meta iššūkį mitams | Organizatorių nuotr.

„Moterų ralyje“ važiuojantys elektromobiliai meta iššūkį mitams | Organizatorių nuotr.

„Pernai elektromobiliai kuo puikiausiai įveikė visą kelio knygą, kaip seksis šiemet – matysim. O nuotykiai merginų laukia tikrai netikėti, įdomūs. Kaip visuomet visoms bus ką veikti – važiuos orientuojantis kelio knyga, pramankštins kojas atlikdamos užduotis, pamatys įspūdingų Lietuvos gamtovaizdžių“, – žada Neringa.

„Moterų ralis“ vyks balandžio 27 d. Į renginį jau užsiregistravo daugiau kaip 170 ekipažų. Renginio dalyvės varžysis 10 įskaitų, tarp kurių „Pradedančiojo vairuotojo“, „Elektromobilių“ ir „Renault taurės“. Ralio metu taip pat bus išrinktas „Saugiausias ekipažas“ ir „Stilingiausia komanda”.

Apie „Moterų ralį“

Didžiausias Lietuvoje automobilių sporto renginys „Moterų ralis“ organizuojamas nuo 2015 metų. Tai analogo Lietuvoje neturintis masiškiausias renginys „ant ratų“, skirtas tik moterims. Vos gimęs „Moterų ralis“ sulaukė gausaus dalyvių skaičiaus ir tapo vienu laukiamiausių aktyvių moterų laisvalaikio renginiu.

„Moterų ralio“ vienas tikslų – vairavimo kultūros ir saugumo kelyje didinimas. Ralio varžybos vyksta pagal Kelių eismo taisykles, čia svarbiausia skubėti lėtai. Kelių šimtų kilometrų trasoje ralio dalyvių laukia lankytini objektai, nuotaikingos užduotys bei specialios vairavimo rungtys. Dalyvaudamos varžybose moterys įgauna daugiau vairavimo, orientavimosi kelyje patirties.

2019 m. „Moterų ralyje“ fiksuotas Lietuvos rekordas: Masiškiausias moterų autosporto renginys – dalyvavo 1 444 moterys, 364 ekipažai!

Daugiau informacijos apie renginį galima rasti svetainėje www.moteruralis.lt, socialinių tinklų Facebook bei Instagram paskyrose.

info@sportas.lt

Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų