Pasibaigęs. 06-11 18:50
LKL
7bet-Lietkabelis
83
CBet
90
Pasibaigęs. 06-12 18:50
LKL
Žalgiris
89
Rytas
97
Pasibaigęs. 06-13 18:50
LKL
CBet
85
7bet-Lietkabelis
104
Pasibaigęs. 06-13 19:00
A Lyga
Sūduva
0
Kauno Žalgiris
0
Pasibaigęs. 06-13 19:30
A Lyga
Žalgiris
0
Šiauliai
0
Pasibaigęs. 06-13 20:15
A Lyga
Džiugas
1
Panevėžys
1
Pasibaigęs. 06-14 16:50
LKL
Rytas
79
Žalgiris
83
Pasibaigęs. 06-14 19:30
A Lyga
Riteriai
1
Banga
2
Pasibaigęs. 06-14 20:00
A Lyga
Dainava
2
Hegelmann
2
Pasibaigęs. Vakar 18:50
LKL
7bet-Lietkabelis
92
CBet
78
Šiandien, 18:50
LKL
Žalgiris
-
Rytas
-
Rytoj, 18:30
Moterų EuroBasket
Slovėnija
-
Lietuva
-
Rytoj, 18:50
LKL
CBet
-
7bet-Lietkabelis
-
06-19, 18:30
Moterų EuroBasket
Lietuva
-
Serbija
-
06-19, 18:50
LKL
Rytas
-
Žalgiris
-
06-19, 19:30
A Lyga
Panevėžys
-
Dainava
-
06-19, 19:30
A Lyga
Sūduva
-
Žalgiris
-
06-19, 20:00
A Lyga
Džiugas
-
Banga
-
06-19, 20:00
A Lyga
Riteriai
-
Šiauliai
-
06-19, 20:00
A Lyga
Hegelmann
-
Kauno Žalgiris
-
06-21, 22:00
Moterų EuroBasket
Italija
-
Lietuva
-
06-24, 18:30
A Lyga
Žalgiris
-
Hegelmann
-
06-24, 18:30
A Lyga
Dainava
-
Banga
-
06-24, 19:00
A Lyga
Kauno Žalgiris
-
Panevėžys
-
06-25, 19:00
A Lyga
Džiugas
-
Riteriai
-
06-25, 19:00
A Lyga
Šiauliai
-
Sūduva
-
06-29, 16:00
A Lyga
Riteriai
-
Dainava
-
06-29, 17:00
A Lyga
Šiauliai
-
Džiugas
-
06-29, 18:25
A Lyga
Panevėžys
-
Žalgiris
-
06-30, 19:00
A Lyga
Banga
-
Kauno Žalgiris
-
06-30, 19:00
A Lyga
Hegelmann
-
Sūduva
-

Dakaro ralio pėdsakas: tona atliekų vien iš A.Juknevičiaus komandos automobilio

Antanas Juknevičius | Vytauto Dranginio nuotr.

Antanas Juknevičius | Vytauto Dranginio nuotr.

 Dakaro lenktynės automobilių sporto mylėtojams yra bene laukiamiausias įvykis metuose, pritraukiantis daugiau nei tūkstantį vairuotojų ir pusę tiek transporto priemonių iš 63 šalių. Tačiau pasibaigus dviejų savaičių reginiui, nutilus plojimams ir nusėdus dulkėms, lieka milžiniški kiekiai nebetinkamų naudoti automobilių dalių. Dakaro ralio legenda Antanas Juknevičius šiemet su savo ekipažu iš Saudo Arabijos parsivežė ir pavojingųjų atliekų tvarkymo bendrovei „Žalvaris“ pristatė arti tonos įvairių automobilinių atliekų – padangų, transporto priemonės detalių, skysčių.

„Kaip kasdienybėje, taip ir Dakaro ralyje, pagrindinės automobilių dalys-teršėjos yra greitai dylančios padangos – jų šiemet surinkta net 20 vienetų. Antroje vietoje – ratlankiai, kurių A. Juknevičiaus komanda surinko 10 vienetų, trečioje – 8 stabdžių diskai. Be to, pristatyta 20 litrų įvairių skysčių, 2 variklių apsaugos, šūsnis įvairių svirčių, šarnyrų, siurblių, traukių, ventiliatorių, bamperių, grotelių, sparnų ir posparnių“, – sako Dakaro legendos komandai atliekomis pasirūpinti padedančios pavojingų ir nepavojingų atliekų tvarkymo bendrovės „Žalvaris“ logistikos direktorius Romas Mižutavičius.

Romas Mižutavičius | Organizatorių nuotr.

Romas Mižutavičius | Organizatorių nuotr.

Pasak jo, kiekiai iš pirmo žvilgsnio ne tokie ir dideli, tačiau sudėjus visas atliekas ant svarstyklių, paaiškėjo, kad bendras jų svoris siekia toną ir sudaro daugiau nei pusę vieno automobilio svorio. Įvertinus transportų priemonių skaičių akivaizdu, kad dvi savaites trunkančio ralio metu susidaro šimtai tonų pavojingųjų automobilių atliekų.

„Susirinkti ir tinkamai sutvarkyti lenktynių metu susidariusias automobilines atliekas – būtina, kadangi jos yra taršios, ilgai neyrančios gamtoje ir dažniausiai labai toksiškos. Profesionalus automobilių sportas neišvengiamai palieka savo pėdsaką, tačiau šiais laikais turime nemažai galimybių poveikį gamtai sumažinti“, – sako R. Mižutavičius.

Dakare – augantis dėmesys atliekų tvarkymui ir gamtosaugai

„Svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad mūsų „Žalvariui“ atgabenta tona auto-atliekų, lyginant su Dakaro ralio mastais – santykinai nedidelis kiekis. „Kreda“ nėra didelė komanda, o ir turimus resursus norime išnaudoti maksimaliai racionaliai, jų nešvaistydami. Bivakuose tarp greičio ruožų gamyklinės komandos keičia transporto priemonių dalis faktiškai kasdien, net jei tai ir nėra būtina. Dažniausiai tai daro dėl viso pikto, nes turint didelius resursus, galvojama apie tai, kas geriausia transporto priemonei, nors tai ir nėra geriausias sprendimas aplinkos taršos prasme“, – sako A. Juknevičius.

Pasak lenktynininko, Dakaro ralio organizatoriai jau kurį laiką kalba apie aplinkosaugą, ragina komandas ieškoti sprendimų, darančių mažesnį poveikį gamtai ir šiemet jau išvydome pirmąjį sėkmingai debiutavusį Audi RS-Q e-tron elektromobilį. Tiesa, automobilis yra iš dalies elektrinis, o visiškai elektrinio Dakare dar teks palaukti. Pastarieji ne tik neeikvoja degalų, bet ir bendrai turi mažiau judančių dalių, nenaudoja filtrų, alyvos, tad yra visapusiškai mažiau taršūs.

„Kiekvieno greičio ruožo pabaigoje, panaudotas dalis ir kitas atliekas didžiausios komandos priduoda į jų surinkimo punktą, mūsų dydžio komandos jas vežasi su savimi ir priduoda vienintelę poilsio dieną, įpusėjus lenktynėms. Dakare sudarytos sąlygos priduoti skysčius, padangas, bet kiek kebliau yra su tomis dalimis, kurios „palieka“ automobilio kėbulą dėl avarijos, ar nusidėvėjimo. Čia organizatoriai negailestingi – reikalauja grįžti su pilnos komplektacijos automobiliu. Pavyzdžiui, už kiekvieną pamestą padangą skiriama 2 tūkst. eurų bauda. Tačiau bendrai vertinant, dabar lenktynės kur kas švaresnės lyginant su tuo, kokios jos buvo prieš dešimtmetį, kuomet alyvą buvo normalu pilti tiesiog į smėlį, o pavojingąsias atliekas palikti šalia greičio ruožų“, – sako A. Juknevičius.

„Kreda“ komandos automobilis | Vytauto Dranginio nuotr.

„Kreda“ komandos automobilis | Vytauto Dranginio nuotr.

Pasak jo, Dakare buvo organizuojami ekologiškiausios komandos rinkimai „Eco Label“, kur vertinami ne tik lenktynių automobiliams pritaikyti tvarūs sprendimai, bet ne mažiau svarbus yra bendras komandos požiūris į aplinkosaugą, atsinaujinančios energijos vartojimą komandą aptarnaujančioje serviso grandyje. „Kreda“ laimėjo šį apdovanojimą dėl aptarnavimo sunkvežimyje įrengtos saulės jėgainės, o šiemet tokia jėgainė jau įrengta ir komandos kemperyje.

Didžiausia Lietuvoje pavojingųjų ir nepavojingųjų atliekų tvarkymo bendrovė „Žalvaris“ yra oficiali Antano Juknevičiaus komandos „Kreda“ partnerė Dakaro ralyje.

Apie Antaną Juknevičių:

„Kreda“ komandos lyderis – Antanas Juknevičius yra labiausiai patyręs lietuvis Dakaro lenktynininkas, įveikęs 13-ąjį savo Dakarą. Smėlynus ir dykumas laikantis savo stichija, Dakaro panku vadinamas lenktynininkas yra tris kartus pagerinęs Baltijos šalims priklausantį geriausią rezultatą automobilių kategorijoje. 2018-iais Antanas Juknevičius organizatorių oficialiai pripažintas Dakaro ralio legenda.

info@sportas.lt

Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų