Pasibaigęs. 05-02 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
88
M Basket
82
Pasibaigęs. 05-02 18:50
LKL
Žalgiris
102
Nevėžis-Optibet
78
Pasibaigęs. 05-02 19:45
Eurolyga
Olympiacos
92
Barcelona
58
Pasibaigęs. 05-02 21:45
Eurolyga
Maccabi Tel Aviv
88
Panathinaikos
95
Pasibaigęs. 05-03 20:45
Eurolyga
Fenerbahce
62
Monaco
65
Pasibaigęs. 05-04 17:20
LKL
Uniclub Casino-Juventus
88
CBet
85
Pasibaigęs. 05-05 17:20
LKL
Wolves
97
Žalgiris
93
Pasibaigęs. 05-05 19:30
LKL
Šiauliai
104
Neptūnas
98
Pasibaigęs. 05-06 18:50
LKL
7bet-Lietkabelis
92
Nevėžis-Optibet
93
Pasibaigęs. Vakar 21:15
Eurolyga
Panathinaikos
81
Maccabi Tel Aviv
72
Šiandien, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Uniclub Casino-Juventus
0
Šiandien, 20:00
Eurolyga
Monaco
0
Fenerbahce
0
Šiandien, 22:00
Eurolyga
Barcelona
0
Olympiacos
0
Rytoj, 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
0
Rytas
0
Rytoj, 18:50
LKL
Šiauliai
0
7bet-Lietkabelis
0
Rytoj, 19:00
LKL
M Basket
0
Nevėžis-Optibet
0

B.Vanagas išbandė J.Kairio pilotuojamą JAK-52 fotogalerija + VIDEO

B.Vanagas išbandė J.Kairio pilotuojamą JAK-52 | Andriaus Lauciaus nuotr.

B.Vanagas išbandė J.Kairio pilotuojamą JAK-52 | Andriaus Lauciaus nuotr.

 „Tuoj būsiu. Jau skrendu“ – tokią žinutę gauna Benedikto Vanago komanda likus 10 minučių iki sutarto susitikimo pradžios. Už gerų penkių minučių Paluknio aerodrome virš horizonto link Vilniaus pasirodo nedidukas, bet sparčiai link nusileidimo tako judantis lėktuvas. Dar po poros akimirkų matyti, kaip išsiskleidžia jo ratai. Lėktuvas nusileidžia ant žemės, o mojuodamas pilotas įvairuoja transporto priemonę į šalia aerodromo esančios kavinės aikštelę. Tik vienas žmogus į susitikimą gali atvykti tokiu būdu – Lietuvos aviacijos legenda Jurgis Kairys.

Vis daugiau laiko užsienyje praleidžiantis Jurgis Kairys šį kartą akrobatinio skraidymo subtilybes ir tam skirtą techniką pasakojo lenktynininko Benedikto Vanago Youtube kanalo rubrikoje „Vanagas Extreme Machines“.

Ekstremali mašina...

Šį „Vanagas Extreme Machines“ serija išskirtinė – joje pirmą kartą dalyvauja ne žeme važiuojanti mašina, o lėktuvas. Tai Jurgio Kairio pasirodymams ir treniruotėms naudojamas JAK-52 (arba YAK-52) modelis. Anot rubrikos herojaus, 1978 m. pradėto gaminti JAK-52 sukūrimas buvo istoriškai logiškas dalykas. Poreikis dviviečiam mokomajam akrobatiniam lėktuvui atsirado tada, kai šio modelio pirmtakų paprasčiausiai nebepakako sudėtingesnėms figūroms bei jų kombinacijoms.

B.Vanagas išbandė J.Kairio pilotuojamą JAK-52 | Andriaus Lauciaus nuotr.

B.Vanagas išbandė J.Kairio pilotuojamą JAK-52 | Andriaus Lauciaus nuotr.

JAK-52 modelio parametrai yra specifiški akrobatiniam lėktuvui. 7,7 m ilgio ir 9,3 m pločio orlaivis gali skraidinti iki 300–400 kg krovinį, tačiau išvysto apie 400 km / h greitį. Akrobatinė specifika lemia ir tai, kad du 62 l talpos bakai leistų nuskristi tik apie 400 km. Jurgis Kairys sako, kad akrobatams skrendamas atstumas nėra tinkamiausias matavimo vienetas ir patikslina, kad su pilnomis JAK-52 atsargomis galima atlikti dvi 25 minučių trukmės treniruotes ir palikti saugumo sumetimais būtiną kuro kiekį, kurio pakaktų skristi dar 30 minučių.

...ir dar ekstremalesnis pilotas

B. Vanagas pripažįsta, kad jam asmeniškai įspūdingesnis už ir taip ekstremalų lėktuvą yra jo pilotas. Juk Jurgio Kairio pristatyti nei Lietuvoje, nei pasaulyje nereikia. Jo biografija kalba pati už save – lakūnas yra ne tik bent septynis kartus lipęs ant pasaulio čempionato podiumų, bet ir savo vardą į istoriją įrašęs išrasdamas ar pirmą kartą atlikdamas akrobatines figūras. Pavyzdžiui, sportininkas savo vardu pavadino sukurtą Kairio ratą bei pirmasis atliko Pugačiovo Kobros manevrą, kurį iki tol atlikę buvo nebent kariniai naikintuvai. Negana to, Jurgio Kairio inicialais yra pavadintas ir akrobatinio lėktuvo modelis „JUKA“.

„Galima paskraidinti, kad žmogui patiktų, galima supažindinti, kas yra oro akrobatika arba galima keleivį šiek tiek pakankinti“ – į tokius lygius skraidymą akrobatiniu lėktuvu skirsto Jurgis Kairys. Abu laidos dalyviai pastebi, kad tarp akrobatinio skraidymo ir Dakaro lenktynių daug panašumų. „Toyota Gazoo Racing Baltics“ komandos bolidas ir JAK-52 naudoja ne tik tuos pačius AVGAS degalus. Abu sportininkai yra įsitikinę, kad geriausias talismanas varžybose – pasiruošimas.

B.Vanagas išbandė J.Kairio pilotuojamą JAK-52 | Andriaus Lauciaus nuotr.

B.Vanagas išbandė J.Kairio pilotuojamą JAK-52 | Andriaus Lauciaus nuotr.

Prieš B. Vanagui sėdant į keleivio (tiksliau, kadangi lėktuvas mokomasis – instruktoriaus) vietą, lakūnas ramino, kad įprastai kūno vestibuliariniam aparatui iššūkių sukeliantis skrydis, B. Vanagui turėtų praeiti sklandžiai, mat lenktynininko kūnas yra pripratęs prie didelių jėgų ir greito judėjimo lenktynėse. Visgi, kaip Dakaro bolido pilotui sekėsi skrydis drauge su geriausiu pasaulyje akrobatinio skraidymo meistru, žiūrėkite B. Vanago Youtube kanale:

info@sportas.lt

Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų