Pasibaigęs. 04-28 19:30
LKL
CBet
85
Rytas
98
Pasibaigęs. 04-29 18:50
LKL
Žalgiris
95
M Basket
68
Pasibaigęs. 04-30 03:30
NBA
Pelicans
89
Thunder
97
Pasibaigęs. 04-30 20:00
Eurolyga
Maccabi Tel Aviv
85
Panathinaikos
83
Pasibaigęs. 04-30 21:30
Eurolyga
Olympiacos
80
Barcelona
82
Pasibaigęs. Vakar 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
77
CBet
116
Pasibaigęs. Vakar 18:30
LKL
Neptūnas
85
Wolves
86
Pasibaigęs. Vakar 18:50
LKL
Uniclub Casino-Juventus
88
Rytas
78
Pasibaigęs. Vakar 20:45
Eurolyga
Fenerbahce
89
Monaco
78
Pasibaigęs. Vakar 21:30
Eurolyga
Baskonia
98
Real Madrid
102
Šiandien, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
M Basket
0
Šiandien, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Nevėžis-Optibet
0
Šiandien, 19:45
Eurolyga
Olympiacos
0
Barcelona
0
Šiandien, 21:45
Eurolyga
Maccabi Tel Aviv
0
Panathinaikos
0
Rytoj, 20:45
Eurolyga
Fenerbahce
0
Monaco
0
05-04, 17:20
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
CBet
0
05-05, 17:20
LKL
Wolves
0
Žalgiris
0
05-05, 19:30
LKL
Šiauliai
0
Neptūnas
0
05-06, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Nevėžis-Optibet
0
05-08, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Uniclub Casino-Juventus
0
05-09, 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
0
Rytas
0
05-09, 18:30
LKL
Šiauliai
0
7bet-Lietkabelis
0
05-09, 19:00
LKL
M Basket
0
Nevėžis-Optibet
0

3 ratus prakirtęs A.Juknevičius: „Tai ką, prasidėjo Dakaras“ fotogalerija

Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis | Vytauto Dranginio nuotr.

Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis | Vytauto Dranginio nuotr.

 „Sekmadienį prasideda tikrasis Dakaras“, - tik finišavęs 11 kilometrų prologe, pradėjusiame rašyti 12-ąją, legendinę Dakaro istoriją, sakė lenktynininkas Antanas Juknevičius.

Ir tas Dakaras prasidėjo, savo išskirtinės istorijos puslapius vieną po kito nuspalvindamas nuotykių dvasia, rusenančia ištroškusių nutrūktgalvių širdyse. 12 etapų. 7646 kilometrai, iš kurių 4767 greičio ruožų iššūkių. Natūraliais akmenimis nusėti smėlingi kanjonai ir slėniai, daugiau nei 100 kilometrų nusidriekusios banguojančios smėlio jūros, kalnų grandinės, kopų masyvai ir vietos, kur užmynus akceleratoriaus pedalą iki dugno reikės spausti ten, kur mato lenktynininko akys ir veda tik šturmano nuojauta. Šimtai nuo teisingo kurso nuklysti viliojančių takelių ir dalyvių žinias bei psichologinio pasiruošimo ribas išbandančių susikertančių provėžų užmintų galvosūkių.

Pirmasis greičio ruožas. Džeda - Biša

Ankstų sekmadienio rytą KREDA komanda pajudėjo iš „nuliniu“ bivuaku tapusio „King Abdullah Sports City“ stadiono komplekso Džedoje, ir pasuko skirtingomis kryptimis. Komandos mechanikai į pirmąjį bivuaką Bišoje, media komanda - finišo link, fiksuoti pirmųjų emocijų, o lenktynininkai - pirmojo greičio ruožo link, iki kurio teko sukarti 310 kilometrų bendrojo naudojimo keliais, kertant 2 kilometrų aukštyje stūgstančius kalnus, už kurių 1,5 kilometro aukštyje esančioje dykumoje laukė greičio ruožo startas.

Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis | Vytauto Dranginio nuotr.

Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis | Vytauto Dranginio nuotr.

Pirmajame 277 kilometrų greičio ruože Dakaro dalyvius pasitiko Dakariškais standartais lengva ir greita trasa, vedanti žvyruotais keliais, apsibarstytais smėliu, išdžiūvusiomis upių vagomis ir kanjonais, iššūkiais pavaišinusi abu KREDA ekipažo narius, turėjusius aktyvuoti  specifinius lenktynininko ir šturmano įgūdžius, reikalavusius techninio preciziškumo.

Kantrybė - geriausias pirmojo greičio ruožo palydovas komandos lenktynininkui

Iššūkiai pasitiko ekipažus greičio ruožo pusiaukelėje, kur gamtos paveikslo įrėminti vingiuoti ir siauri keliai, nusėti akmenimis trasos trajektorijoje ir šalia jos. Norint išsaugoti savo padangas sveikas, kad nereikėtų gaišti laiko - reikėjo važiuoti ypatingai atsargiai, taupant žmogiškųjų išteklių ir laiko resursus. Remiantis organizatorių pateikta informacija - 3 proc. trasos dangos sudarė akmenys, tačiau praėjusių metų Dakaro istorija yra gyvas įrodymas to, kad ir keli procentai labai neparankios trasos dangos gali tapti lemtingi daugeliui, nedvejojantiems ir spaudžiantiems akceleratorių iki dugno. Tokia trasos danga gali labai greitai atsijoti lenktynininkus, patekusius į akmenuotų vietovių gniaužtus ir turėjusius atsiraitojus rankoves kibti į precizišku šveicariško laikrodžio tikslumu sustyguotą padangų keitimo procedūrą. Galiausiai, paaiškėjo, kad žadėti 49 proc. žvyro  dangos iš tikrųjų buvo akmenimis nusėtos vietovės, privertusios komanda paaukoti 3 ratus.

Kompasas - geriausias pirmojo greičio ruožo bendražygis komandos navigatoriui

Trasoje numatytos lėtesnės ir greitesnės sekcijos - iššūkis navigatoriams, nes vietovėse, į kurias „nuvedė“ „Priority list“ (liet. elitinis sąrašas) lenktynininkų automobiliuose „įsitaisiusi“ elektroninė kelio knyga,  buvo daug kelių, nepažymėtų jos lietimui jautriame monitoriuje. Dėl šios priežasties atidžiai stebint kintančių kursorių simfonijos demonstruojamą tempą, reikėjo surasti teisingą trajektoriją ir vesti savo komandos draugą, esantį už vairo, finišo link.

Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis | Vytauto Dranginio nuotr.

Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis | Vytauto Dranginio nuotr.

Sartavusi iš 48-tos pozicijos, pirmajame kelio taške KREDA komanda rikiavomi 35-oje vietoje. Galiausiai, 11:40 Lietuvos laiku startavęs ekipažas, finišą pasiekė 15:40 LT laiku, preliminariai  45-oje vietoje.

„Ratų naikinimo mašiną esate matę? Aš prisiimu atsakomybę - 3 ratus šiandien paklojom. Kol keiti ratą, traukinuku važiuojančios kokios 5 mašinos tave aplenkia ir tada jau yra daug reikalų susigrąžinti prarastas pozicijas. Žodžiu, geriau ratų nedaužyti, bet galiu pasidžiaugti, kad šiandieną organizatoriai pasiūlė mums tikrą Dakarišką dieną, tik smėlio trūko ir vietom buvo žiauriai daug akmenų. Labai smagi važiuoti, faina trasa. Tai ką, prasidėjo Dakaras“, - po finišo dalijosi įspūdžiais humoro jausmo nestokojantis Antanas Juknevičius.

KREDA komandos lyderis – Antanas Juknevičius yra labiausiai patyręs lietuvis lenktynininkas, 2021-iais, pradėjęs savo 12-ąjį Dakarą. Smėlynus ir dykumas laikantis savo stichija, Dakaro panku vadinamas lenktynininkas yra tris kartus pagerinęs Baltijos šalims priklausantį geriausią rezultatą automobilių kategorijoje. 2018-aisiais Antanas Juknevičius organizatorių oficialiai pripažintas Dakaro ralio Legenda.

info@sportas.lt

Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų